Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

8.10.–15.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][8]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203190 Ilmoita asiaton viesti
B

B kirjoitti: (28.11.2013 9:29:35)

ts kirjoitti: (28.11.2013 6:55:11)
Niin. Data käski mun tutustua osumageometriaan jossain vaiheessa. Sen verran olen siihen ja noihin laitteisiin tutustunut, että tiedän niiden antavan monissa tapauksissa aivan väärää lukua pathin ja lavan asennon osalta. Vähän turhan etäällä toisistaan ovat havaintopisteet lavan liikkeen osalta..

Kuinka etäällä? Tuskin tuo on ongelmana edes teidän käyttämässänne vanhemman sukupolven laitteessa. Tosin mittausolosuhteet eivät sisätiloissa ole välttämättä optimaaliset ja voi tulla välillä absurdeja lukuja. Paremmat laitteet eivät noita edes näytä.
Tosiasia on, että mittaustaajuus ei tulle ongelmaksi noissa, jos laite on kunnossa, eikä häiritseviä tekijöitä mittaustapahtumalle ole.

Vuosia sitten, kun ensimmäisiä FS-laitteita ilmestyi pääkaupunkiseudulle kävimme yhdessä kioskissa pyynnöstä lyömässä muutamankymmentä palloa. Tuolloin oli sisätilan suhteellisen ahtauden vuoksi osa tuloksista jo silloisenkin tietämyksemme mukaan täysin kuutamolla. Osa kuitenkin järkevä oloisia. Tiedossa paikan pitäjällä oli, että vapaan tilan lyhyys oli ongelma. Muistini mukaan palloihin ei ainakaan tuolla reissulla mitään tutkaheijastimia kiinnitelty.
Sittemmin laitteet ovat jonkin verran kehittyneet, mutta onko tilanne oleellisesti parempi uusimman FS:n kohdalla ei ole tiedossani.
Heikkous on, jos laite ei ’nollaa’ tuollaisia mittaustuloksia, joita nimim Kuuma Putteri täällä esitti. Sitten ne pitää hylätä itse.