Etusivu›Foorumit›Kilpagolf & harjoittelu›Rannekulma aukeaa liian aikaisin›Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin
Kuuma putteri kirjoitti: (19.11.2013 21:40:18)
Varmaan riippuu, minkä tyyppinen rystylyönti hemmolla on tenniksessä.
Mun oma kahden käden rysty on (oli…) aika jäykän runttaava, bäkäri lyhyehkö, osumassa ranteet melko jäykkinä, ja saattokaan ei kovin pitkä. Pyrin aina saamaan osumassa mailan lavan vähintään samalle tasolle kuin ranteet. Alempi käsi mailassa ’työntää’ mailaa osuman aikana (mulla siis vasen, kun olen oikeakätinen) tai jopa vippaa yläkierrettä osuman aikana. Maila ei oikeastaan roiku alaspäin eikä ole muutenkaan kovin rennosti missään vaiheessa lyönnin aikana. En saisi siitä oikein ajateltua golflyönnin aihiota, vaikka hartioiden kierto onkin saman tyyppinen.Alakierrerystyt löin yhdellä kädellä, mutta siinä taas ei ole esim lantion kiertoa oikeastaan lainkaan lyönnin aikana.
Tenniksen kämmenlyönti kun on enemmän heilahtava, on ehkä ajatuksellisesti lähempänä golflyöntiä.
Mutta jos kahden käden rysty on hemmolla heilahtavampi, silloin voisi olla hyväkin aihio golflyönnille?
Jaahans, tästähän voi syntyä hyvä keskustelu. Hemmo ei ole nyt puhelmen päässä, mutta kirjoitellaan kahden käden rystystä / golfsvngistä noin yleisellä tasolla.
Oisko tuo sun ajatus heilahtavasta kämmenlyönnistä verrattavissa flippaavaan golfsvingiin?
Mitäs jos olisit aikoinaan antanut sen kähden käden rystyn mennä täysiä ympäri, mutta muutoin osittain samoilla parametreilla? Eli lyödään miljonaa, eikä pidetä väliä sillä, että putoaako se pallo keskelle viivaa tai kymmenen senttiä sisälle (tai kolme metriä ulos..)
Hemmokaan ei kuulemma roikota wilsonia sen enempää kuin golfmailaakaan alaspäin, etkä varmaan sinäkään?