Re: Montako lyöntiä? – golf2000 - Golfpiste.com

20.–27.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][25]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötMontako lyöntiä?Re: Montako lyöntiä? – golf2000

#285859 Ilmoita asiaton viesti
PG

KL kirjoitti: (3.9.2010 9:47:30)
Mielenkiintoiseksi ajatuskulun ja loordien logiikan tekee se, että jos pelaaja merkkaa pallonsa ennen tuon 10 sekunnin ajan päättymistä JA pallo overhangs the hole JA pallo putoaa itsekseen reikään pelaajan asetettua sen takaisin paikoilleen, niin pelaajan katsotaan pelanneen pallonsa reikään edellisellä lyönnillään, MUTTA hän joutuu lisäämään yhden rangaistuslyönnin tulokseensa. Tässä tapauksessa tuuli ei voi pelaaja auttaa.

Jos pelaaja overhangin -tapauksessa merkkaa ja asettaa pallonsa ja pallo ehtii pudota reikään ennen 10 sekunnin ajan päättymistä, niin rangaistusta ei tule, eihän? (’Jos pallo tämän jälkeen putoaa reikään,…., hän saa yhden lyönnin rangaistuksen’). Silloin multakokkareen poistamisella saattaa olla ratkaiseva merkitys. Ripeästi tosin pitää toimia. Vai olenko käsittänyt säännön 16-2 jälleen kerran väärin? Vai pitääkö pelaajan sittenkin odotella 10 s ennen merkkaamista, koska ei voida olla varmoja siitä, onko pallo pysähtynyt? (’Jos se ei siihen mennessä ole pudonnut reikään, katsotaan pallon pysähtyneen’.) Liikkuvaan palloon tuskin saa koskea.