Re: Mitä harjoittelet - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista
#248222 Ilmoita asiaton viesti

fukke diise saisse kirjoitti: (10.10.2006 15:15:15)
Mutta jos kyse on harjoittelusta, niin KL:n kysymys osui mielestäni naulan kantaan. Me kaikki tiedämme, mitä lajiharjoittelu on (tosin siitäkin voisi jähittää vaikka sadan ketjun verran). Kun tässä nyt on haettu vaihtoehtoisia harjoittelutapoja sekä rangelle että kentälle, niin mitä ne harjoittelumenetelmät ovat? Pitääkö istua sohvalle Vierumäen tuloskortti kädessä ja pelata kenttää mielikuvissa? Pitääkö mennä makuulle ja laittaa joku nauha pyörimään? Pitääkö kirjoittaa paperille sataa kertaa ’lähesty aina lipun alapuolelle’? Vai voiko käyttää apuna Tiikerin tietokonepeliä?

Minun vastaukseni kysymykseen on siinä lihavoituna.

Jotta pääsen lopullisesti hullujen kirjoihin: pelaan usein golfia usein mielessäni – tai siis oikeastaan suunnittelen peliä. Jos menen uudelle kentälle, hankin aina mahdollisimman yksityiskohtaiset väyläkartat ja laadin etukäteen alustavan taktiikan kullekin reiälle. Siksi nämä Virtual golfer -sivut ovat hyviä, koska kartasta en osaa aina hahmottaa kokonaisuutta, mutta kuvista näkee hieman korkeuseroja yms.

Kotiklubin eli Pickalan Park- ja Seaside -kentille on perustaktiika olemassa. Forestin kanssa menee vielä useampi kesä (ja talvi, jolloin tosin ei saa kokeellista palautetta).

Päässään kenttiä pitää pelata etukäteen siksi, että itse pelin aikan ei kaikkea ehdi ajatella (vrt nobelisti Herbert Simonin teoria ’Bounded rationality’ taloudelliseen päätöksentekoon liittyen).

Vaikeinta on pitää kiinni taktiikasta eikä antautua machoilun houkutuksiin.

Toisaalta pelistä voi saada kiksejä muustakin kuin tuloksesta ja sekin pitää sallia itselleen. Mutta sitten jos pelaa tulosta, niin on tyhmää pelata tavalla joka ei optimoi tulosta.

Liity muutaman muun seuraan toteamalla, että nyt on sanottava sanottu ja PT vaikenee tässä ketjussa (usein pidän tämän lupauksen jo muutaman encoren jälkeen).