Etusivu›Foorumit›Yleistä›Meri-Teijon hinnoittelu›Re: Meri-Teijon hinnoittelu
Johtaja XXL kirjoitti: (14.4.2009 16:20:52)
Tulipa taas nostalginen olo näitä kirjoituksia lueskellessa. Satuin aloittamaan kirjoitteluni tällä foorumilla joskus vuosituhannen alkupuolella kun teemana olisilloinkin Meri-Teijon kevätpelaaminen. Yritän selventää asiaa niin, että toivottavasti kusipääkin sen ymmärtää.
Toivottavasti kusipää nyt ymmärtää. (kyllä on varmaan paljon sulkia hatussa meri-teijo golfin asioista ja vieläpä internetin keksijänä, onneksi olkoon vaan, mahtaa tuntua mukavalta ton tason herruus, varmasti on kateellisia naapureita kunta täysi)
Kuvio kulkee seuraavasti: kauden alussa, maalis- huhtikuussa peritään gf-pelaajilta korotettu green fee. Tämä on ilmoitettu kentän kotisivuilla.
En löydä tuota informaatiota green feen korottamisesta keväällä kentän kotisivulta. Voisitko osoittaa missä se on. Sivuilla on vain gf:n päivämäärät ilmoitettu, mutta ei sitä, että se on ’korotettu’.
Eniten älämölöä aiheuttaneekin juuri pelilipuilla pelaavien kohtalo. Siis heitä, jotka ovat ostaneet pelilipun eivätkä ole saaneet tätä tietoa varausmaksusta. Tämä asia olisikin mielestäni syytä korjata kentän kotisivuille: jobbarilta lippunsa ostaneet huomio: varausmaksu koskee myös teitä!
Olisikohan johtajan sitten syytä lisätä se sinne. Onhan se helppoa itse jos tuntee kentän ja paikalliset tavat. Vähemmän helppoa se on sen sijaan ihmiselle, joka katsoo esim. ensimmäistä kertaa kentän sivuja ja yrittää päätellä, mitä tuolla tarkoitetaan. (varmaan kaltaisesi kattohuoneistotason johtaja sen tuonne sivuille voisi saadakin)
Muutenkin tuota varausmaksukäytäntöä pitäisi selventää sivuilla. Maksetaanko se myös peruutetuista varauksista? maksetaanko se per varaus vai per pelaaja (viekö flaitin varaaminen 40e vai 10e)? Varmasti Teijon ulkohuusseissa nää asiat on ihan selviä, mutta eipä ne ainakaan sivuilta vieraille käy ilmi.
Minä pystyn tuon kympin maksamaan. Ja varaan ajankin, jos katson vieraat sen arvoisiksi. Muuten menen kentälle silloin kun huvittaa. Aina sieltä tilaa löytyy näin mukavalle miehelle.
Onhan se hyvä että rahaa löytyy. Jos myisin Ladoja miljoonalla, tulisitko asiakkaaksi?
Voisikohan olla niin, että jos tuo kympin varausmaksu poistettaisiin, kentän gf:ää ei nostettaisi keväällä ja osakkailta perittäisiin esim. satku lisää, saataisiin kentälle vieläkin enemmän pelaajia ja kentän taloustilanne olisi parempi kuin nykykäytännöllä. Ei tarvitsisi sitten sunkaan varailla kavereille aikoja, kun kenttä olisi jo täynnä. Lähinnä, että karkoitetaanko korotetuilla maksuilla tässä tapauksessa enemmän pelaajia kuin mitä korotetuista maksuista nyt saadaan?
Leena Sairo kirjoitti:
Kiitos saamastamme palautteesta. Ikävää, jos joku ei ole päässyt pelaamaan meillä Golfpisteen kaksi yhden hinnalla – tarjouksella. On tapahtunut jokin inhimillinen väärinkäsitys. Meillä voi Golfpisteen kanssa tehdyn sopimuksen mukaan pelata arkisin ma-pe (ei arkipyhinä) kaksi yhden hinnalla, mikäli kentällä on tilaa. Olisi ollut mukavaa saada asiaan liittyvä palaute suoraan henkilökohtaisesti minulle eikä monen mutkan kautta keskustelupalstalta. Reilu peli myös palautteessa.
Näinhän markkinoiden palaute juuri toimii. Tässäkin tapauksessa jätin mieltäni askarruttavasta asiasta kirjoituksen palstalle ja ko. asiaa koskevan firman toimari sai viestin perille (samoin mainitussa golfpisteen tarjouksessa). Sanoisin, että palaute on nimenomaisesti annettu oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikealla tavalla. Halusin tuoda asian julki ja herättää siitä keskustelua. Miksi olisin siis lähtenyt esim. soittamaan teille tai lähettämään sähköpostin. Mihin se olisi ajanut asiaa? Nyt näitä kirjoituksia on lukeneet sadat ihmiset ja informaatio toimintatavoistanne on levinnyt huomattavan laajalle. Näkisin, että teidän pitäisikin olla tyytyväisiä tästä tavasta levittää word-of-mouthia kentästänne ja toimintatavoistanne eikä antaa negatiivista palautetta palautteen antajalle. Lisäksi olisin teinä onnellinen, että teillä on Johtaja XXL:n kaltaisia puolestapuhujia (ja ilmeisesti osakkeenomistajia).
Sille en voi mitään, että olette informoineet huonosti toimintatavoistanne ja rahoituskäytännöistänne kotisivuillanne (mikä käytännössä johti tähän palautteeseen). Olisikohan syytä selventää asiaa?