16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäMailanpään hidastuminenRe: Mailanpään hidastuminen

#448146 Ilmoita asiaton viesti
B

Jake2 kirjoitti: (19.5.2011 0:53:07)

data kirjoitti: (18.5.2011 18:10:01)Lue se mun ensimmäinen viesti (1133). Siitä selviää ajatuksenjuoksuni parhaiten. Liiketilaa eikä grippipään vemputuksia ei tarvitse mitata kaarevuuden olemassaolon ja sen suunnan päättelemiseksi. Jos tarvitaan tarkkoja koordinaatteja tai käyriä, niin sitten tarvitaan enemmän tietoa.

Myönnetävä että kommenttini oli yleiseen liiketilaan ja voimaan liittyvä, eikä kovin relevantti tämän ketjun kannalta.
Vaikuttaa että ajatuksesi juoksu perustuu puhtaaseen heiluriin jossa ei esiinny muita kuin varren suuntaisia voimia tai ainakin oletat lavan liikkeen tapahtuvan tasossa. Tuossa rajoitetussa ympäristössä se pitää paikkansa. Keskusteluhan on liittynyt mm siihen vastaako tuo todellisuutta.
Todellisuudessa muitakin voimakomponentteja esiintyy ja sitten kyse onkin siitä voivatko ne olla niin merkittäviä että tuo heilurimalli ei pidäkkään läheskään paikkaansa edes lähellä osuma-aluetta ja rata voikin taipua varren suunnasta katsottuna niin että se päältä katsottuna onkin likimain suora, Esittämällä että heilurimalliin perustuen tämä ei ole mahdolista on mielestäni väärä perustelu.

Koko downswing ei kuitenkaan kenelläkään mene lähellekkään tasossa. Erilaisia tasoteorioita on kuitenkin varmasti esitetty moninkertaisesti verrattuna suoruusväittämiin.

Ei kannata jatkaa vääristelyni pohjalta 🙂

ts kirjoitti: (18.5.2011 17:23:32)
Niin ja se piti toki sanoa, että minä olen varmaan viimeinen olemaan sitä mieltä, että palloon pitäisi edes yrittää suorasta tulla. Siksi en ole sellaista koskaan väittänytkään tai esittänyt. Oman mielikuvituksesi tuotteena sait toki tuollaisenkin vääristelyn rakennettua.

Näytä kuka on puhunut kaksoisheilrumallista tässä ketjussa.
PG yritti selvitellä asiaa teoreettisesti kinemaattisella tarkastelulla.
Minä olen halunnut näyttöä, joka oli 4d:stä selvästi/ todistetusti saatu. Näytöt puuttuivat. Niitä vaitettiin näkyvän joillakin monitoreilla. Ääliöksi, sokeaksi ja kaksoisheilurimieheksi ja 40 v taakse jääneeksi jne jne haukuttiin. Näyttöjä ei tullut. Se että niitä olisin halunnut nähdä ei tarkoittanut muuta, kuin että olisin niitä halunnut nähdä.
Jos move ei tee sitä ennen impactiä, ei se tee sitä momentaanisti impactissäkään. Se on teoriassa toki mahdollista, mutta ei toistettavasti. Toistettavuushan oli tärkein argumenttisi?
Manzella on innostunut D-planejutuista. Näin yhden pätkän, jossa hän sitä selitti tuuppareille. Horisontaaliradan suoruudesta en nähnyt mitään mainintaa.