23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][26]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötAmpiaisiaRe: –> KL

#290567 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (2.6.2009 10:21:52)

Prboy kirjoitti: (2.6.2009 1:46:10)
Apilat eivät kyllä ampiaisia juuri houkuttele. Niillä kun ei suuremmalti ole tapana vierailla kukissa. Ettet sotke kimalaisin tai mehiläisiin.

Kyllä ampiaisetkin kukissa käyvät mettä keräämässä, ruokkivat sillä toukkiaan, joille maistuvat myös toiset hyönteiset, joita niitäkin ampiainen voi kukista löytää. Näin keväällä kimalaiset ovat toki se näkyvin popula jo kokonsa ja värityksensä ansiosta. Pääosin harmittomia ovat ne eivätkä kovin helposti ärtyviä, toisin kuin ampiaiset.

Ei niiden ampiaisten ja kimalaisten ärhäkkyydessä juuri ole eroja, kun pesälle sattuu. Kimalaisten pesät vain ovat yleensä paremmassa suojassa. Tänä vuonna on minua pistänyt nimenomaan kimalainen. Ampiaiskesinä loppukesästä vain alkaa kuolemaa odottavia hortoilijija-ampiaisia olla kaikkialla, joten niihin törmäämistä ei voi välttää. Pahimmassa tapauksessa tulee haukanneeksi ampiaisen pullansa mukana suuhun. Sellainenkin minulle on sattunut.

KL kirjoitti: (2.6.2009 10:21:52)
Mutta julma olet Sinä mieheksi, heti olisit viattomien luontokappaleiden pesän tuhomamassa omien itsekkäitten pyyteittesi vuoksi! Ettet häpeä, iso mies!

Juu, minä olen julmempi kuin osaat olettaakaan. Levitointikykyni on aika olematon. Mitä nyt oikein ponnistelleen pari metriä voi sujua ilmassa. Niinpä joka askeleella vähintään 50 hyppyhäntäistä, punkeista ja sukkulamadoista nyt puhumattakaan murskaantuu jalkojeni alle golfkentällä lampsiessani. Ja voi sitä parveilevien surviaissääskien listimistä, joka tapahtuu kun vesiesteen äärellä harjoitusvingejäni huitelen.

Tottapuhuen olen joka vuosi monisatatuhatkertainen murhaaja. Sen verran pelkästään hyönteisiä kuolee erilaissa pyydyksissäni.

Elikä olen vakaasti tuumien ja harkiten sitä mieltä, että ampiaispesät ovat golfkentällä tuhottava haitta.