Etusivu›Foorumit›Kilpagolf & harjoittelu›Eurooppa Tourin karsinnat›Re: Eurooppa Tourin karsinnat
Arsu kirjoitti: (11.12.2012 20:17:58)
Ehkä hieman tähdennän omia ajatuksia. Jokainen harjoitus ja kilpailu vie varmasti eteenpäin jos niistä löytää aina jotain oleellista. Paljon on varmasti myös ammattilaisia, jotka tulevat harjoittelun ja kilpilujen jälkeen kotiin ihan yhtä tyhjällä päällä kuin lähtiessään olivat. Amatööreistä luultavasti suurin osa? Vaikka menestystä jossain kisassa ei tulisi on kehittyminen aina mahdollista.
Aikaisemmat viestit koskivat lähinnä meidän ulkopuolisten ihmettelyä. Mäkin ihmettelen joskus miksi naapuri ei kolaa tota pihaansa useammin, mutta en mä siitä rupea nostamaan meteliä. Jos mua oikeasti kiinnostaisi tietää oikea syy niin mun olisi mentävä kysymään. Muuten se olisi arvailua. Tyhmäksi mä tekisin itseni jos keksisin itse syitä ja jakaisin niitä totena naapureille tai ainakin melkein totena.
Vaikka mun mielestä piha pitää kolata, että se näyttää siistiltä ym., voi naapurilla olla ihan eri motiivit. Voi olla, että se on samaakin mieltä, mut sillä on selkä kipeä.. Kuka tietää?
Nämä siis vain omia ajatuksia, eivätkä liity muiden viesteihin aikaisemmin tai keneenkään tiettyyn nimimerkkiin.
Vielä tuosta tekniikan kestämisestä. Kumpi hajoaa ensin pelaaja vai tekniikka?
Monet sanoo, että jännityksen vastakohta on rentous. Mun mielestä se on ammattitaito. Huolimatta siitä, että jännittää pystyy suorittamaan sen mitä pitääkin. Eikö se jännitys kannata osata valjastaa ja tehdä siitä vahvuus itselle? Mikko puhuu kyllä ihan asiaa mun mielestä. Vaikuttaa ammattitaitoiselta.
Et siis tiedä mitään kilpagolffista. Heittelet kuitenkin mielipiteitä ilman mitään perusteluita, tai ainakin tällä kertaa ne kysymysmerkit jäi käyttämättä. Koitan nyt lyhyesti vielä valottaa. Käy katsomassa gogolffin klipit ja mieti miksi Patu oksensi ennen kierroksia, mutta kuitenkin pelasi niin hyvin. Oliskohan sillä mitään tekemistä, että on pelannut ennenkin paineen alla?
Kilpagolffissa kilpailu vliikonloppu menee suunnilleen seuraavasti. Ennen kilpailua hyvissä ajoin tutustutaan kisakenttään. Jos kenttä on täysin vieras voi tutustumisen tehdä vaikka netissä.. Monilla kentillä on pari isoa lyöntiä, joita reenataan rangella kisaa edeltävinä päivinä tai viikkoina. Esim. Augustassa ei pysty pärjäämään jos ei saa lyötyä hookkia 13. avauksessa. Kisaan valitaan myös tiettyjä mailoja juuri sitä kilpailua ajatellen, esim. Michelssonin kaksi driveria Masterssissa. Kaikille väylillä tehdään pelisuunnitelma, jota noudatetaan. Lyönnit on siis suuniteltu etukäteen, kyse on siitä kuinka hyvin ne saadaan toteutettu. Tilastot tulee tasosta riippuen caddien tai pelaajan toimesta. Minkälainen idiootti täytyy olla, jos ei pysty tilastoja sekä omia fiiliksiä pohtimalla vetämään johtopäätöksiä mikä meni hyvin ja mikä huonosti? Kilpailun jälkeen on vuoro laittaa ne ongelmat kuntoon.
En pysty samaistumaan ongelmaasi lumitöiden osalta, itse kun olen hyvissä väleissä naapureideni kanssa ja pystyn keskustelemaan heidän kanssaan. Mitä mieltä olet Pohjois-Korean tilanteesta? Ymmärtääkseni mielestäsi on hyvä kun mitään ei kyseenalaisteta ja kaikki päätökset hyväksytään ilman keskustelua niiden tarkoituksenmukaisuudesta?
Et voi erottaa pelaajaa ja tekniikkaa! Kuka muu sitä mailaa heiluttaa kuin pelaaja?