Re: 4D vientituote - Golfpiste.com

8.10.–15.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][8]
KilpailuaSuomalaista
#202623 Ilmoita asiaton viesti

En odottanutkaan että julkaiset yhtiön strategian. Tuottavan liiketoiminnan luominen on ilmeisin. Kenelläpä tässä olisi varaa ilmaiseen työhön, vaikka monesti arvostelet itsekin esim. Jenkkilän tietäjiä ja kuinka mitä ihmeellisimpiä ajatuksia kehitetään kaupallisiksi ja myydään ääliöille ympäri maailman. Tässä 4D:ssä ei ole kuitenkaan kysymys idiotismista, joten sen myymisen luulisi olevan helppoa, vai onko asia juuri päinvastoin.

Tämä ei ole arvostelua, vaan näkökulma. ’Tätä’ on juuri sitä mitä teet nykyäänkin. Kirjoittelet foorumeille ja myös opetat ja valmennatkin henkesi pitimiksi. Olen itsekin viittä vaille varaamassa aikaa kuutioon. Mitä muuta, siitä minulla ei ole tietoa. Joskus täällä ihmetellään, että teet ensin mainittua aamusta iltaan. Taannoin tuolla toisessa ketjussa ihmettelin motiivejasi vääntää täällä tuuppareiden kanssa. Osaat varmasti asiasi. Kannanotoillasi et aina tee oikeutta ajatuksillesi etkä välttämättä markkinoi ajatuksiasi ja 4D järjestelmää parhaalla tavalla, olemalla niin ehdoton ja haukkumalla muita. Suomi on toden totta pieni markkina ja paha kello kuuluu kauas. Omista mielipiteistä on tietysti pidettävä kiinni, mutta voipi olla että myisit systeemiä paremmin pysymällä poissa täältä keskustelupalstoilta. Onko tässä maassa jo liian monta ’idioottia’, ’pelleä’ ja ’tollakkoa’, että tämä entuudestaan pieni markkina on supistunut mitättömäksi?

Tämä pieni markkina-alue on ilmeisesti kuitenkin uhrannut aika paljon rahaa tuohon projektiin aikojen saatossa, joskin on kai tekijätkin? Okei, isommassa mittakaavassa Suomi on olemattoman pieni markkina, mutta miksi ei? Tilin voi sitten tehdä muilla markkinoilla. Muun maailman, Euroopan tai edes Espanjan valloittaminen on aika iso pala kakkua. Keitä ’me’ on? Milllaisin voimin tuota työtä tehdään? Ei tarvitse vastata, mutta heräsi kysymys.

Luulisi että suomalaisen keksinnön myyminen suomalaisille olisi helpoin tapa aloittaa. Mobira ja Nokiakin oli helppo myydä suomalaisille. Benefon taas ei. Kysymys oli tuotteen markkinoinnista ja innovatiivisuudesta. Tähän asti tehdyt toimenpiteet eivät kai ole vielä olleet kovin tehokaita, jos yhteistyötä ei kukaan halua. Vai haluaako? Innovatiivisuudesta tuskin on kysymys. Luulisi että jokaista valmentajaa kiinnostaisi laitteestoon ja sen tuottamaan dataan tutustuminen. Johtopäätöksien aika on vasta sen jälkeen. Skeptisiä varmasti riittää ja pientä ammattikateuttakin. Aika harvasssa on ne valmentajat, jotka tosissaan tekevät aitoa yhteistyötä ja jakavat osaamistaan. Oletko itse sellainen?