23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][26]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäUutta ajattelua golfyhtiöden vastikekäytäntöihin?Vastaa aiheeseen: Uutta ajattelua golfyhtiöden vastikekäytäntöihin?

#1053843 Ilmoita asiaton viesti

Tämän kirjoitusketjun alkuperäisestä aiheesta on karattu kauas kun on puhuttu välillä poistoista ja kentän arvosta taseessa yms. Osakkaan kannalta häntä kiinnostaa vain pelioikeus ja maksettavat vastikkeet. Maksaako osakas pelaamisesta enemmän kuin vieraspelaaja ja jos maksaa niin miksi ja edelleen, mitä pitäisi tehdä jos osakas tuntee että hän maksaa toisten pelaamisesta omalla kentällään. Auttaako tilanteessa yhtiöjärjestyksen muutos ja jos auttaa niin mikä olisi sellainen yhtiöjärjestys.

Itse olen sitä mieltä että yhtiöjärjestystä ei saa enää matkan varrella olennaisesti muutettua. Perustajaosakkaat ovat tietenkin tehneet sellaisen yhtiöjärjestyksen joka on heidän sijoituksen kannalta järkevä. Usein on eri sarjaisia osakkeita, joilla on eri oikeus äänivaltaan tai pelioikeuksiin ja sillä siisti. Ajan oloon osakesarjoja voidaan yhdistää ja joistakin merkityksettämistä eduista luopua mutta maksujen suhteen joustoa ei ole eikä tule, siitä pitää osakeyhtiölain osakakkaan suoja (OYL 29§2) huolen.

Huolestuttavaa on monessa golf –yhtiössä osakkaitten enemmistön (ainakin yhtiökokouksessa) ja hallitusten kanta että kentälle halutaan aina enemmän pelaajia tavalla tai toisella. Odotan jännityksellä tilannetta että jollain kentällä mennään systeemiin jossa yhden osakkaan pelioikeudella saa pelata koko ystävä- ja sukulaisjoukko. Pelitoimistoon tullaan ja sanotaan ”Hei, olen Kallen serkku. Kallella on täällä pelioikeus. Tänään Kalle ei pelaa ja hän sanoi että voin pelata hänen puolestaan”