Aihe: Ymmärrättekö, että maksajia ei riitä! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Ymmärrättekö, että maksajia ei riitä!

Etusivu Foorumit Yleistä Ymmärrättekö, että maksajia ei riitä!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 52)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • visionääri kirjoitti: (11.2.2013 18:28:31)
    Otso pitää sille jösenmaksulle ja muille eduille jotain pistää hinnaksi vaikka kaikki on noputettu tähän yhteen ja samaan 700euroon eli jäsenmaksut +mittavat lisäedut. Eli varsinaista pelimaksua tulee näille Paloheinän yhteistyökumppani kentille pelioikeudesta vain n 600 EUROA. Lätkien hakeminen paloheinästä sujuu tehokkaasit ja siitö ei sen kummallisempaa vaivaa ole ja 10 ei nyt ole kovinkaan paljoa lätkän säilytyksestä, vaikkakin 5 euroa olisi huomattavasti kohtuullisempi . Paloheinä ei kutenkaan itse hyödy siitä mitään vaan se on yhteistyökentän määräämä maksu tästä palvelusta.

Jöö siitö öi löine äpälöstaköön.

Kyllä tämä chip greenside ja KL on katkeroituneita ja jokainen voi kuvitella millaista on olla tälläisten narsistien kanssa samalla klubilla jäsenenä ja kukaan ei osta osaketta jonka haluaisi myydä. Sanoisin että tämä Greensiden ja KL on juuri se tyyyppi joka on kateudellaan ja katkeduudellaan aiheuttanut sen tilan jossa golfosakkeen arvostus on tällä hetkellä’. Empä haluaisi joutua linnaan moisten takia.

KL sitten klubilla matkii jokaisen klubilaisen R vikaa tai jos jollakin on vaikka jalka kipeä niin nilkuttaa perässä ja huutelee kaikenlaista . Tyypillinen koulukiusaaja. Kuka todella haluaa olla tälläisten pellejen kanssa samalla klubilla koko kesön?

visionääri kirjoitti: (11.2.2013 18:28:31)
    Otso pitää sille jösenmaksulle ja muille eduille jotain pistää hinnaksi vaikka kaikki on noputettu tähän yhteen ja samaan 700euroon eli jäsenmaksut +mittavat lisäedut. Eli varsinaista pelimaksua tulee näille Paloheinän yhteistyökumppani kentille pelioikeudesta vain n 600 EUROA. Lätkien hakeminen paloheinästä sujuu tehokkaasit ja siitö ei sen kummallisempaa vaivaa ole ja 10 ei nyt ole kovinkaan paljoa lätkän säilytyksestä, vaikkakin 5 euroa olisi huomattavasti kohtuullisempi . Paloheinä ei kutenkaan itse hyödy siitä mitään vaan se on yhteistyökentän määräämä maksu tästä palvelusta.

Lueppas vielä kerran ne monipeliedut sieltä paloheinän /hcg sivuilta .
    Jäsen maksu on 85 euroa ja pelikausimaksu 450+250 =700 euroa. lisäksi tulee vielä niitä lätkämaksuja.

kato nää hinnat on muuttuneet ja vastaavat aina kysyntää . Eli kaikki menee taas ennen kesää loppuun ja hinnat nousee taas ensim vuonna jos kysyntää riittää. Tosin jokainen on vapaa itse päättämään ostaako paketin tai ei Golf osakkeen omistaja maksaa aina vastikkeen ja ei pääse eroon osakkeestaan joka seuraa hautaan saakka ja sen ylikin vielä perintönä ja kirous jatkuu sukupolvien ajan.

Uno kirjoitti: (11.2.2013 18:21:45)
    Miksi kentät eivät vuokraa enempää suoraan pelioikeuksia tai myy 5/10/15/20 kerran GF-lippupaketteja esim. 10 lippua 400 euroa. Nämä hyödyntäisi kenttää eniten,
    Aikarajoitteille voisi antaa lippuja edullisemmin esim. arkisin 7-13 lähdöt 10 lippua 300 euroa, näin vähennetään kentän ruuhkautumista. Osakkeen omistajien taakkaa tulisi vähentää, siitä olen samaa mieltä esim. helpotuksia kausimaksuihin.

Tätähän minäkin olen viimeiset kolme vuotta ihmetellyt. Mikseivät kenttäyhtiöt kehitä omaperäisiä paketteja arkiaamuille ja myy aktiivisesti netissä noita vajaassa käytössä olevia peliaikoja? Näin muuallakin tehdään.

Muutaman vuoden päästä kyllä ihmetellään, että miksei tätä ansaintatapaa aloitettu jo kauan sitten.

Ulla Heikkinen kirjoitti: (11.2.2013 3:05:47)
    En halua olla ilkeä, mutta tulevaisuuteen on pakko katsoa.

Kertokaa minulle kuka maksaa tulevaisuudessa nykyisten golf -osakkeiden vastikkeen?
    Kertokaa, kuka maksaa sen ’neljännen’ kentän ja sen vastikkeen? Entä sen kylpylän siihen kylkeen?

Olen samaa mieltä, että tulevaisuuteen on katsottava. Vastikkeen maksaa tietysti vielä osakas, mutta kuka maksaa tulevaisuuden golfkentät ?

Kun lueskelee kirjoituksia, niin minulle tulee mieleen, että nyt on sitten kai Suomessa rakennettu kaikki kentät. Osakasrahoituksen tilalle ei ole nähdäkdeni kehitetty muuta rahoitusmallia eikä yhteiskunta tunnu ainakaan vielä olevan valmis rakentamaan kunnallisia golfkenttiä vai tarvitaanko itse asiassa enää uusia kenttiä ?

Tein pikaisen katasuksen netissä uusien rakennettavien kenttien määrästä.Ei siis parannuksia tai hankkeita.Jos jollain on täydellisempää tietoa, niin voisi esittää sen vaikka tällä foorumilla:
    2002 9
    2004 9r 7, 18r 9
    2010 9r 1
    2011 9r 1
    Eli koska osakasrahoituksen perusta eli osakkeen omistamisen hyöty on romutettu eikä muuta järkevää kentän rahoitusmallia ole Suomessa toistaiseksi kehitetty, tulemme jakamaan nykyistä kenttäkapasiteettia todella pitkään. Usko osakkeen omistamisen järkevyyteen on menetty hyvin pitkäksi aikaa, mutta se tulee vielä palautumaan eikä nykyinen olotila tule jäämään pysyväksi.

EFC

Ballmarker kirjoitti: (11.2.2013 21:27:47)
    Tätähän minäkin olen viimeiset kolme vuotta ihmetellyt. Mikseivät kenttäyhtiöt kehitä omaperäisiä paketteja arkiaamuille ja myy aktiivisesti netissä noita vajaassa käytössä olevia peliaikoja? Näin muuallakin tehdään.

Minkä ihmeen takia se kenttä pitäisi olla jatkuvasti täynnä? Näillä tyhjillä ajoilla palvellaan mainiosti vaikkapa osakkaita jotka haluavat pelata hieman väljemmällä kentällä tai päättävät vasta aamulla haluavansa pelaamaan juuri tänään. Tosin ainakaan kotikentälläni ei aamuisin todellakaan ole tyhjää!!!

MaxPower kirjoitti: (11.2.2013 21:54:31)

Kertokaa minulle kuka maksaa tulevaisuudessa nykyisten golf -osakkeiden vastikkeen?
    Kertokaa, kuka maksaa sen ’neljännen’ kentän ja sen vastikkeen? Entä sen kylpylän siihen kylkeen?

Olen samaa mieltä, että tulevaisuuteen on katsottava. Vastikkeen maksaa tietysti vielä osakas, mutta kuka maksaa tulevaisuuden golfkentät ?

Kun lueskelee kirjoituksia, niin minulle tulee mieleen, että nyt on sitten kai Suomessa rakennettu kaikki kentät. Osakasrahoituksen tilalle ei ole nähdäkdeni kehitetty muuta rahoitusmallia eikä yhteiskunta tunnu ainakaan vielä olevan valmis rakentamaan kunnallisia golfkenttiä vai tarvitaanko itse asiassa enää uusia kenttiä ?

Tein pikaisen katasuksen netissä uusien rakennettavien kenttien määrästä.Ei siis parannuksia tai hankkeita.Jos jollain on täydellisempää tietoa, niin voisi esittää sen vaikka tällä foorumilla:
    2002 9
    2004 9r 7, 18r 9
    2010 9r 1
    2011 9r 1
    Eli koska osakasrahoituksen perusta eli osakkeen omistamisen hyöty on romutettu eikä muuta järkevää kentän rahoitusmallia ole Suomessa toistaiseksi kehitetty, tulemme jakamaan nykyistä kenttäkapasiteettia todella pitkään. Usko osakkeen omistamisen järkevyyteen on menetty hyvin pitkäksi aikaa, mutta se tulee vielä palautumaan eikä nykyinen olotila tule jäämään pysyväksi.

Tässä lista kenttähankkeista. Kaikkihan ei tule toetutumaan mutta luulisi, että muutama ainakin.
    Kenttähankkeet

EFC kirjoitti: (11.2.2013 22:39:13)

Minkä ihmeen takia se kenttä pitäisi olla jatkuvasti täynnä?

Eihän golfyhtiön kentän/kenttien tarvitsekaan olla jatkuvasti täynnä, ei varsinkaan silloin jos tiiajat täyttyvät muutenkin pelioikeutettujen toimesta.

Meillä on kuitenkin lukuisia enemmän kuin yhden kentän golfyhtiöitä, joiden kentillä on arkipäivisin tarpeetonta väljyyttä, ehkäpä eniten klo 7-9 ja klo 12-15. Jos yhtiölle halutaan lisää tuloja kenttien ylläpitoon ja parantamiseen, ja keventämään osakkaitten maksutaakkaa, niin silloin kannattaa harkita muualla hyviksi havaittujen keinojen käyttöönottoa kentän hiljaisten tuntien käyttöasteen ja golfyhtiön tulojen nostamiseen.

Vastaus Ullan hieman epäselvästi muotoiltuun kysymykseen on siis kenttien käyttöasteen ja yhtiön gf-tulojen kasvattaminen täällä uusin mutta muualla jo kauan käytössä ollein keinoin.

Eikös tähän ole aika helppo vastata. Ne maksaa joilla on rahaa, jos rahaa tai halukkaita ei löydy tarpeeksi niin mitään uutta ei rakenneta. Ei se sen kummempaa ole.

CobraNova kirjoitti: (12.2.2013 5:21:37)

MaxPower kirjoitti: (11.2.2013 21:54:31)

2002 9
    2004 9r 7, 18r 9
    2010 9r 1
    2011 9r 1

Tässä lista kenttähankkeista. Kaikkihan ei tule toetutumaan mutta luulisi, että muutama ainakin.
    Kenttähankkeet

Vuonna 2010 oli uusia kenttiä hankeasteella yhteensä 21 ja uusia kenttiä valmistunut 1. 2011 uusia kenntiä valmistunut 1. Matka hankkeesta valmistumiseen on aika pitkä ja pitenee edelleen. Aikamoinen ihmemies saa olla, joka tänä päivänä myy abuttiarallaa 400-700 golfosaketta. Tuskin niitä käsistä revitään.

2010

Chip Greenside kirjoitti: (11.2.2013 12:53:25)

kasosakas kirjoitti: (11.2.2013 12:03:48)

3) epäkurantit kentät… no ne menevät konkusrssiin / lopettavat toimintansa samalla lisäten kysyntää jäljelle jääneiden kenttien palveluista.

lopulta kulut maksavat ne jotka pelaavat – kuten kuuluukin

Missä tällaista on tapahtumassa tai tapahtunut? Konkurssin mahdollisuus voi olla olemassa, mutta loppuuko siltikään golftoiminta kentän alueella, en usko. Emme tule näkemään kenttien pistämistä rullalle tai vaikkapa perunapelloksi, vaan päinvastoin uusien projektien ansiosta kapasiteetti senkun kasvaa ja mikäli pelaajamäärässä ei suurta kasvua enää tapahtuisikaan, niin se ei ole suurikaan ongelma. En kuitenkaan usko ainakaan lähiaikoina pelaajamäärän edes laskevan, sillä edelleen ovat suuret joukot aktiivisia ihmisiä vuosittain siirtymässä eläkkeelle ja etsivät itselleen täytettä päivärutiineihin. He pelaavat aamuisin, pääasiassa arkisin ja lisäksi varsin harvakseltaan keskimäärin maksaen kuitenkin täydet maksut yhteisölle, joten he ovat erinomainen kapasiteetin tasaajaryhmä, sillä he eivät juurikaan täytä peliaikoja ns. prime time’na.

aika näyttää kuinka käy, mutta itse en jaksa uskoa konkaan ruusuiseen tulevaisuuteen sellaisten kenttien suhteen joiden sijainti on + 1h potentiaalisista palvelun hyödyntäjistä

harrastajamäärä kasvaa.. kierros potentiaali kasvaa, mutta kierros toteuma pienenee. ne kentät joille on kysyntä obat jo nytr aivan liian ruuhkaisia ja ne kentät joilla on kukaan ei pelaa.. no jooo niillä ei kukaan pelaa.

CobraNova kirjoitti: (12.2.2013 5:21:37)

Kenttähankkeet

Sikäli kun yhtään olen oikein ymmärtänyt, niin tämä lista on täysin epäkurantti. Listahan sisältää useita käytännössä jo vuosia sitten kuolleita ja kuopattuja hankkeita, jotka eivät välttämättä enää ikinä herää henkiin, mm. St. Nicolaus, Myllylampi ja Westerkulla. Noista maakuntakenttien hankkeista en tarkemmin tiedä, mutta epäilen tilanteen siellä olevan pitkälti samanlainen. Niin kauan, kun Suomessa vallitsee nykyisenkaltainen negatiivinen asenne ja ilmapiiri osakepohjaista rahoitusmallia kohtaan, niin tänne tuskin montaa uutta golfkenttää enää rakennetaan. Näillä mennään.

No täytyykö niitä uusia rakentaa? Eikös golfkenttiä ole jo kohtuullisen hyvä määrä suhteutettuna asukas/pelaajamäärään? Tosin vielä on ehkä heittämättä kehiin ajatusmalli kunnallisesta kentästä.

Entäs kuka maksaa sen viidennen tai kuudennen kentän, häh? Se kuitenkin on selvää, että kylpylän siihen kylkeen maksaa yhteiskunta, kun fyrkkaa jää jemmaan, kun ei tueta korealaisia telakkafirmoja, kun niitten tukeminen on Korean hallituksen asia.

Paikkakuntalaiset ja muut lokit ja paloheinäläiset risaperseet voivat käydä tutustumassa kylpylään aamuisin, kun osakkaat ovat lepäämässä, kun oli ehtoolla rankat allasbileet.

Vierailla on sellaiset siniset muovipussit jaloissa ja turvat tukittu roudarinteipillä ja ne kävelevät hissun kissun, käsi kädessä, parijonossa altaan ympäri. Vasta ulkona ne saavat avata suunsa ja ihmetellä ääneen vallitsevaa eriarvoisuutta osakkeenomistajien ja köyhien välillä.

Hankeasteella.

Sen varmuudella tiedän, että esimerkiksi Outokummun laajennus ei tule koskaan toteutumaan eikä kukaan sitä aktivisesti ole toteuttamassa. On lähinnä hassua, että se keikkuu tuolla listalla vuodesta toiseen. Milloinkohan lista on oikeasti päivitetty?

Oman ketjunsa aihe olisi, että miksi uusia kenttiä on ylipäätään tarve perustaa, jos entisetkin kituvat. Lokkijahdin yksi perustelu juuri oli, että nykyinen tilanne estää uusien kenttien perustamisen.

Flash67 kirjoitti: (12.2.2013 10:03:38)
    No täytyykö niitä uusia rakentaa? Eikös golfkenttiä ole jo kohtuullisen hyvä määrä suhteutettuna asukas/pelaajamäärään? Tosin vielä on ehkä heittämättä kehiin ajatusmalli kunnallisesta kentästä.

Kunnallisten kenttien ajatus on elänyt näillä sivuilla niin pitkään kun olen näitä sivuja seurannut (noin 10v). Pitkään saa odottaa ennen kuin kunnat kenttähankkeisiin mukaan tulevat muutoin kuin kaavoituksen kautta. Vanhoja kenttiä pelastamaan kunnat voivat jossain päin olla mukana, mutta uusien kenttien rakentamisessa ei.

Oma arvaukseni on, että enemmän kenttia lopetetaan kuin käynnistetaan lähivuosina. Tilanne muuttuu tulevina vuosina (tai vuosikymmeninä), yliohjautumista tullaan näkemään golftoimialallakin.
    Kannattaa lukea Hakkaraisen 50v synntärikirjoitus tämän Golfpiste.com:in sivustolta. Hänellä oli asiasta melko valistunut käsitys.

Olen usein kuullut väittämän, että kun laitetaan vastikkeeseen 200€ lisähintaa, ei kenttäyhtiön tarvise huolehtia listätiensteistä. Tällöin voidaan unohtaa satunnaiset greenfee pelaajat ja yritystapahtumat ja osankeenomistajilla on kentillään väljemmät oltavat. Tämän lisäksi nämä tulevat semiprivat kentät lisäävät yhteistyötään ja vaihtopelaamistaan keskenään. Ajatusmalli on hyvä,jos yhtiön kaikki osakkeet ovat aktiivisessa käytössä, malli saattaa toimia ja osakkaat ovat tyytyväisiä. Jos on paljon vapaita käyttämättömiä osakkeita vastustus lisähintaa kohtaan ymmärtää, miksi maksaa vielä enemmän kuin nyt, kun osakkeesta saatavaa hyötyä ei pysty käyttämään. Tähän suuntaan pitäsi kehityksen käydä golfyhtiöissä, jolloin pelaajia saataisiin enemmän sitoutumaan ja osallistumaan kenttien todellisiin kustannuksiin. Otetaan vastuuta omasta harrastuksesta ja sen kustannuksista ja turvataan harrastukselle tulevaisuudessakin hyvät lähtökohdat, kenttien ja rakennusten kunnon suhteen. Golf ei ole vain vuoden tai kahden vuoden muoti-ilmiö. golf on elämäntapa.

Komppaan Butteria. Kahdeksan vuoden tauon jälkeen ajattelin pelailla ensi kesän vuokratulla pelioikeudella, ja todennäköisesti ensi vuonna osakkeen osto tulee ajankohtaiseksi samalta kentältä. Koen myös hyväksi ajatusmallin jossa osakkuuden kautta sitoudutaan kenttään ja sen toimintaan, muutoinkin kuin vain hoitomaksun maksajana. Olisin myös helposti valmis maksamaan tuon 200€ vuotuisen lisähinnan mikäli sillä saavutettaisiin Butterin mainitsema semipriva kenttä.

Jotenkin kammoksun ajatusmallia jossa pyritään maksimoimaan vain oma hyöty, maksetaan mahdollisimman pieni vuotuinen maksu yhteisölle jonka kautta sitten hyödynnetään kenttien osakkeita tavalla johon niitä ei ole suunniteltu. Tulee väkisinkin mieleen verrata tuota rusinoiden poimimiseen pullasta.

Meillä on kuitenkin lukuisia enemmän kuin yhden kentän golfyhtiöitä, joiden kentillä on
    arkipäivisin tarpeetonta väljyyttä, ehkäpä eniten klo 7-9 ja klo 12-15.

Tuohon aikaan pelataan speed golfia ja väljyys on tarpeellista!

Ballmarker kirjoitti: (12.2.2013 5:50:24)
    Jos yhtiölle halutaan lisää tuloja kenttien ylläpitoon ja parantamiseen, ja keventämään osakkaitten maksutaakkaa,

Niin, JOS halutaan…

Keskustelu golfin jatkuvasti kasvavista palaajamääristä käy yli ja korreloi väärin lisäkenttien tarpeeseen. Meillä on jo nyt liikaa kenttiä. Osakeomistuksen haluttomuus on vain yksi merkki siitä että golf on trendi jolle löytyy korvike ehkä lyhyelläkin ajalla n. 5 – 10 v. Tuona aikana uskon pelaajamäärän laskevan.

Ihminen on outo pakkaus, mieleltään kuin trendien tuuliviiri. Ihmisen taloudellinen tilanne ei ole ensisijainen syy joka ohjaa hänen käyttäytymistään, vaan jatkuva priorisointien kierrätys.

Ei golf ole millään lailla poikkeava, sykliltään vain hieman pitempi nousseessa taloudellisessa tilanteessamme. Esimerkkinä käy jo vähenevät kierrosmäärät. Toisaalta ei tämän kokoisessa maassa enää riitä uusia pelaajia paikkaamaan tilannetta. Eikä jokainen uusi pelaaja ostai omaa osaketta.

killinki kirjoitti: (12.2.2013 13:45:43)

Ei golf ole millään lailla poikkeava, sykliltään vain hieman pitempi nousseessa taloudellisessa tilanteessamme. Esimerkkinä käy jo vähenevät kierrosmäärät. Toisaalta ei tämän kokoisessa maassa enää riitä uusia pelaajia paikkaamaan tilannetta. Eikä jokainen uusi pelaaja ostai omaa osaketta.

Mihin tuokin sitten perustuu? Meillä Suomessa on 0,14 miljoonaa pelaajaa ja 5,3 miljoonaa ihmistä. Kyllä siinä pitäisi olla aikamoinen kasvupotentiaali mikäli kasvua haluttaisiin. Siis väestöstä vain 2,6% pelaa golfia ja 97,4% ei pelaa. Meillä pelaaminen on kaiken lisäksi todella halpaa, tosin hieman naapurimaatamme Ruotsia kalliimpaa.

Itse en kuitenkaan kaipaa lisää pelaajia, sillä nykyisellä määrällä tai jopa pienemmälläkin tullaan hyvin toimeen.

visionääri kirjoitti: (11.2.2013 17:22:28)
    Hohoijaa voi olla että parinvuoden kuluttua se paloheinö on kentönhoidon mekka Suomessa griinien ja väylien suhteen kun kaikki väylät ja griinit on rakenettu alan huippujen toimesta metrin syvyydeltö kaikki maa vaihdettu ja on koostumukseltaan parempi kuin yhdelläkään kentällä’ Suomessa.

Etuja tulisi kentän hoitokustannuksissa ja näiden muiden klubien pöhöttönyt organisaatio voitaisiin kokonaisuudessaan purkaa eli caddy masterointi suoritettaisiin keskitetysti ja kentön hoito. Turhat toimitusjohtajat ja muu henkilökunta saisi etsiö muita töitö . Paloheinö hoitaisi tehokkaammin, halvemmalla ja nopeammin kaikki sen seitsemän kenttää pääkaupunki seudulla.

Paloheinä ei ole keksinyt halvempia pelioikeuksia. Paloheinä on keksinyt tavan maksattaa näiden pelioikeuksien kustannukset muilla.

Nooh..

Täällä on yksi maksaja lisää. Ihan tyytyväinenkin. Mietin jopa että vuokraisinko pelioikeuden vai ostaisinko osakkeen. Jututin vähän kentän toimaria ja kyselin juttuja. Tulin siihen tulokseen, että kun tänne ’kauas’ muutettiin perheen kanssa, niin ostan osakkeen. Saan oikeuden kutsua samaan lähtöön kavereita hintaan 1/2 normi-gf:stä. Varaus viiikko etukäteen. Kiva kenttä. Kivan olonen klubi. Hyvä sauna. Matkaa kotoa max. 15min. Kaikenlaisia etuja oli. Joku oli selvästi miettinyt asiaa.

Niin.. ja pääsen pelaan kahta muuta kenttää 130eur lisämaksulla. Ihan kiva lisä sekin. Sitä etua ei saa muuten pelioikeuden vuokraaja.

Joku kuolinpesä sen mulle kauppas ja sain vielä aika sopu-hintaankin. Ajattelin että pelaan kunnes kuolen. Ja veikkaan etten kadu. 🙂

Hyvää alkavaa golf-kesää kaikille (sitten kun se taas tulee :-).

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 52)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #420859 kohteessaYmmärrättekö, että maksajia ei riitä!

Etusivu Foorumit Yleistä Ymmärrättekö, että maksajia ei riitä!