Aihe: Ylimielisyydestä! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Ylimielisyydestä!

Etusivu Foorumit Yleistä Ylimielisyydestä!

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Eräs keskiviikko olin pelaamassa helteisenä päivänä Suur-Helsingin Luukissa, vahingossa palloni meni naapuriväylälle ja siinä kysyin että onko tuo palloni johon viiksekäs pelaaja naapuriväylällä ’mä pelaan PRO-V1:llä’ ei viitsinyt siihen vastata että minäkin kun tuli niin ylimielisesti eikä edes tervehtinyt.. Näitä vanhoja partoja tapaa yllättävän usein joilla ei ole paljon käytöstapoja tai muitakaan hyvän pelietiketin omaavia tapoja. Suosittelisin vanhoille jäärille ja miksi ei myös uusillekkin että voi sen ’ylänapin’ joskus avata!

En kertomasi perusteella ymmärrä (ilmeisesti olennaiset nyanssit jäävät uupumaan) mikä tuossa oli niin ylimielistä. Tekstisi perusteella et sinäkään tervehtinyt, vaan kysyit onko pallo x sinun. Yleensähän tuo dialogi alkaa tyyliin: terve, onko tuo pallo sinun? Sinänsä asiallinen vastaus (joskin täysin turhaa infoa sisältäen) on kertoa millä itse pelaa, jotta näet suoraan vastauksen omaan kysymykseesi kurkkaamalla sitä kysymyksesi kohteena olevaa palli x:ää.

Morjenstin ja kysyin, vastaus vaan oli hyvin alatyylinen! Ei kaikkien ole varmasti helppoa tervehtiä mutta kyllä sitä voisi moikata… sehän on osa pelaamista että kunnioitetaan kanssa pelaajia kentällä, vai olenko oikeassa?

Ehkä kyseisellä vanhemmalla herralla sattui olemaan huono päivä tai lyönnit ovat sujuneet huonosti ? Ei sitä aina pysty näyttämään parasta puoltaan, vaikka kuinka yrittäisi. Kyllä niitä ärräpäiltä itse kultakin tulee kun pallo kaartaa nätissä kierteessä suoraan pusikkoon 🙂

Silloin pitää vain hillitä itsensä ja pelata varapallo… Vaikka sekin menisi sitten ensimmäisen perässä…

Mutta siinä olet täysin oikeassa, että kanssapelaajien (yhdys-sana) kunnioittaminen ja kaikinpuolin muutenkin kohtelias käytös kuuluvat golf-etikettiin.

Hei tupajumi, voi olla aivan oikeassa vanhojen jäärien (aikaa ennen greencardin suoritusvaatimusta:-) käyttäytymisestä. Väyläkohtaaminen on aina aina kaksipuolinen tapahtuma.
    Jos olet lyönyt naapuriväylälle ja et ole selkeästi merkinnyt tunnistamista varten omaa palloasi, jolla pelaat (nykyisn moni pelaa pro V1llä). Ilmestyt äkkiä ko. väylää pelaavan henkilön eteen ja kysyt ’onko toi mun pallo?’. Omaan peliinsä keskittynyt henkilö ei ehkä ole heti täysin sosiaalisessa mielentilassa…
    Toisaalta jos asiallisesti kysyt: ’Tervehdys, onko tuo teidän pallo vai minun lyömäni ?’ ja saat vastauksesi epäasiallisen vastauksen, niin ko. henkilölle voisi lämpimästi suosittaa ’greencard kurssin etiketti osuuden kertausta’ tai ’seuran kapteenin sääntöillan kysymysten’ läpikäymistä laiskanläksynä.
    (Kannattaa sanoa tämä tilanteessa tarvittaessa !!)

asian vierestä mutta pakko kysyä…oletkos joutunut tiskailemaan lähiaikoina?

Tupajumi: ”Moi. Onkohan tuo teidän pallo?”
    Vanha jäärä: ”mä pelaan PRO-V1:llä”
    Tupajumi: ”Niin minäkin pelaan pro V1:llä. Omassani on punainen numero 4 ja teksti: lennä Juri Gagarin! Onko sinulla jotain tuntomerkkiä pallossasi?”
    Tupajumi: ”Vai niin, eiköhän oteta käppänä pieni pystypaini tuossa bunkkerissa ja häviäjä etsii jostain pallon millä voi jatkaa?”
    Tupajumi: ’Sinähän ihmemies olet, oletko itse pappa-McGyver? Noh, joka tapauksessa varmistan, onko tuo minun palloni…’

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #475496 kohteessaYlimielisyydestä!

Etusivu Foorumit Yleistä Ylimielisyydestä!