Aihe: Yli neljän tunnin kierroksista, varoitus, toisesta pelitauko - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][8]
KilpailuaSuomalaista

Yli neljän tunnin kierroksista, varoitus, toisesta pelitauko

Etusivu Foorumit Yleistä Yli neljän tunnin kierroksista, varoitus, toisesta pelitauko

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 334)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • tgc

Koko tämä ketju alkoi nim. Ping 10:n toimesta näin:

Golffin (po. golfin) isoin (po.suurin) uhka on (po. ovat) kierokset (po. kierrokset) jotka kestävät yli neljä tuntia.

No ei taatusti ole. Ei, vaikka juttua jatkettaisiin maailman tappiin. Hienotunteisuussyistä lainasin Pingiltä vain yhden (1) lauseen – ja korjasin virheet, anteeksi. Mutta jo tällä yhdellä siansaksalla laaditulla virkkeellä Ping on valmis potkimaan helkuttiin noin 80 prosenttia maamme golfin (yksi f) harrastajista. Ja kuoro perässä.

Nimim. 4t 30m tai heti mulle oma golfauto

tgc kirjoitti: (24.7.2008 20:04:57)
    Koko tämä ketju alkoi nim. Ping 10:n toimesta näin:

Golffin (po. golfin) isoin (po.suurin) uhka on (po. ovat) kierokset (po. kierrokset) jotka kestävät yli neljä tuntia.

No ei taatusti ole. Ei, vaikka juttua jatkettaisiin maailman tappiin. Hienotunteisuussyistä lainasin Pingiltä vain yhden (1) lauseen – ja korjasin virheet, anteeksi. Mutta jo tällä yhdellä siansaksalla laaditulla virkkeellä Ping on valmis potkimaan helkuttiin noin 80 prosenttia maamme golfin (yksi f) harrastajista. Ja kuoro perässä.

Nimim. 4t 30m tai heti mulle oma golfauto

Loistavaa, kertakaikkiaan loistavaa!!!!!! Sinä se et petä milloinkaan!!!! Tästä tulee ehdottomasti KYMMENENPISTETTÄ, mutta ilman papukaijamerkkiä

Bulls Hit kirjoitti: (24.7.2008 19:14:40)
    Vittuilla suomalaisille/suomalaisuudelle.

En ole koskaan vittuillut suomalaisille/suomalaisuudelle (poislukien tuulitakit ja crocksit kera sukkien ;)). Painvastoin. Ma veikkaan, etta tallanen puolet elamastaan ulkomailla asunut suomalainen jannu on ehka jopa suomalaisempi ja Suomea ylpeasti esitteleva kun moni siella asuva. Viime vuonnakin esmes mulla oli Tourilla kahdessa lippiksessa isohkot Suomen liput, jotta tulee selvaksi mista kana kusee! 😉 Mille ma olen naureskellut (ja ihan syysta) on suomalaiselle golfille yleisilmiona. Eika kukaan voi sanoa perhana, etteiko se olis vahan erikoinen ja jopa huvittavia kaanteitakin omaava ilmio. Voiko? Ymmartakaa asia asiana, ei yleistyksena. Taalla on moni muukin asiaan paneutunut ihan samaa mielta tasta. Suomalainen golf on yksin tassa maailmassa sen oman sapluunansa kanssa. Ja kun sellanen laji kun golf, joka yha mielletaan hyvintoimeentulevien liikunnaksi/urheiluksi, yhdistetaan suomalaiseen kateuteen, niin eihan se siita ainakaan parane. Ja se nakyy taallakin paremmin kun hyvin. Koko ajan pitaa piikitella, vittuilla ja kuittailla. Yhtaan selkaantaputusta en ole taalla koskaan nahnyt. Jopa suomalaisten pelaajien menestys maailmalla kuitataan joko vittuuntuneella hiljaisuudella tai rivoilla sanoilla. Ja sitten mua syytetaan suomalaisuudelle vittuilusta… Eli ma toivoisin, kun taalla mua syytellaan ja mun sanotaan sanoneen sita sun tata, niin pitaydytaan siina mita ma oon oikeasti sanonut. Oli se sitten sammakko tai ei. Suomalaisuudestani olen hyvin ylpea, sita on turha lahtea mustamaalaamaan. Se kay ilmi mm seka mun auton rekkareista 😉 etta mun firman nimesta. Plus kaikesta siita mita olen tallakin alalla tehnyt Suomen ja suomalaisuuden hyvaksi. Niin taalla kun muuallakin maailmassa.

ts ei ollut silloin mukana kun kyrpiinnyin taman palstan menoon ensimmaisen kerran. Enka vaihtanut nimimerkkia piiloutuakseni uuden taakse. Hairy Swing oli typera nikki ja Golfinn vaan yksinkertaisesti parempi. Siksi vaihdoin, en muuten. En myoskaan kokenut, etta mua mitenkaan taalta ulosnaurettiin (sen tasoinen alyllinen kaytos on ainakin mun elamassa jaanyt jonnekin sinne ala-asteelle…), vaan vittuunnuin vaan tahan meininkiin. Ei mulla ole muutenkaan tapana hengata ihmisten kanssa, joiden kanssa en tule toimeen. Taalla kun on pari taysin jonninjoutavaa nimimerkkien varjossa vittuilevaa ’tietajaa’ ja heidan kanssa en yksinkertaisesti tule toimeen. Eika ole tarvettakaan. Naa tyypit on mulle lahinna mikkihiiria. Nyt kun valtaosa tietaa mun nimen, niin tallaset henk koht vittuilut olis hyva hoitaa omilla nimilla tai jattaa ne kokonaan veke. Jos mulle on asiaa, niin googleen vaan mun nimi, niin jo loytyy puhelinnumeroa ja email-osoitetta. Tullaan tutuiksi! Nimmarinkin saa pyydettaessa 😉

Sanotaan nyt sekin, etta mulla mitaan ole sen kummemmin ts:aa vastaan. Han on ammattiveli, joka nakee opettamisen taysin eri vinkkelista kuin mina. Taysin erilaisella katsantokannalla ei kuitenkaan ole mitaan tekemista sen kanssa kuka tietaa ja miten paljon. Silla puolestaan on, kuka opettaa ja miten, ja miten hyvin se menee kaikentasoisille perille. Molemmilla on plakaateja opettamisesta ja alalla tyoskentelysta varsin korkealtakin tasolta, ja hyva niin. Ei se multa pois ole, jos ts:n koutsaama pelaaja parjaa. Hyva vaan, jos parjaa! Varmaan ihan mukava kundi tama taalla jossain yliopistossa pelaava ja valmennettavana oleva kundi. Se mita ts:ssa en ymmarra on hanen luonteensa ja kayttaytymisensa talla alalla. Ihan vaan siita vinkkelista katsottuna, en ymmarra taman kaverin kayttaytymista. Ihan ne peruskayttaytymissaannot on unohtuneet jo pitkan aikaa sitten. Noh, toisaalta onhan se Dave Pelz:kin vahan toksa opettaja, joten tama on kai vaan hyva osoitus siita, etta golf-opettajia on moneen junaan ja monenlaisille ihmisille. Ei ole mikaan salaisuus talla alalla, etta ei kaikki opettajat pysty opettamaan kaikkia pelaajia. Eika kaikki oppilaat pysty oppimaan kaikilta opettajilta. Ma olen kaiketi enemman ’people person’ ja ts vastaavsti nojaa hyvin paljon faktoihin ja siihen ’miten tan homman taytyy olla ja menna’. Persoonallisuus ja opetusmetodisia eroja. Joskus vaan tulee mieleen, etta kenelle han naita juttuja todistelee… Meille muille vaiko itselleen?

ts:n satun tietamaan myos siten (vaikka tata han ei ole tiennytkaan), etta olen asunut 5 vuotta Rajamaella, siina ts:n kentan vieressa. Luonnollisesti monet edelleen siella asuvat kaverini pelaavat myos tuota ts:n kenttaa ja tietavat ts:n. ts:n kunniaksi pitaa kylla sanoa, etta han on samanlainen livena kuin on taallakin. Toisaalta sen mita viime vuonna pyorin suomalaisen golfin piirissa, niin ei hanta kukaan silla tasolla suomalaista golfia tuntenut. Mutta eihan se tietenkaan mikaan mittari ole. Pro:t tekee tyota omalla alueellaan ja silla hyva. Mutta ehka tassa on se syy miksi taalla pitaa koko ajan etsia toisten jutuista virheita (jopa koomisuuten menevalla tavalla) tai kehua jotakuta, joka sattuu ajattelemaan asiasta juuri samalla tavalla kun han itse. Ma vaan toivoisin, etta han joskus tajuaisi sen, etta jos golfissa olis se yks ja ainoa tapa swingata ja pelata, niin noilla toureilla olis kaikki toistensa kopioita. Ja opettamisen vois jattaa dvd-levyille ja roboteille.

Ja mita tulee tohon kierteeseen, ts, niin eiko sun mielesta tosiaan draw:n yla ja alakierteessa ja pallon kayttaytymisessa ole mitaan eroa fade:n yla ja alakierteeseen ja pallon kayttaytymiseen ennen ja jalkeen maahan iskeytymista? Minusta on.

Joo, mulla on huono ulosanti yläpään ruumiinaukosta, kun en tunnu tulevan ymmärretyksi.
    Pitäis vielä kaivaa vanhoja viestejä todistaakseni jotain, vaan kun en viitsi.
    Ainoa asia josta sinua ’moitin’ on nämä yleistykset tyyliin: Suomalaiset ovat sitä sun tätä(sitä sun tätä, tässä yhteydessä, yleensä on negatiivissävytteinen), ymmärrän käyttäytymisenne, koska olette suomalaisia, etc..
    Nyt alan voida pahoin, menen ulosantamaan yläpään ruumiinaukosta lettuja ja mansikkahilloa.

Suomalaiset on juuri noita ihan samalla tavalla kun ruotsalaiset on kaikki homoja, mustat pelaa kaikki koripalloa, jenkit punaniskoja ja italialaiset futaajat on kaikki kaatuilijoia jne jne jne…

Oisko pikkuhiljaa aika ruveta lukemaan naita juttuja muutekin kun kyjpa otsassa ja valmiiksi provosoituneena?

Ja tahan sellanen ’vitsi’ hymio sitte.

Ihan vaan sivusta seuranneena jään ihmettelemään, päättyykö tämä porojen lapsellinen nokkapokka koskaan ja mihinkähän loppuratkaisuun?

Löytyisikö teille joku ihan oma sisäinen foorumi, ja tuupparit voisivat jutella täällä leppoisasti iloisesta golfista?

tgc kirjoitti: (24.7.2008 20:04:57)
    … Nimim. 4t 30m tai heti mulle oma golfauto

No eikös sellaisen rahalla saa.

Golfinn kirjoitti: (24.7.2008 21:35:22)
    Suomalaiset on juuri noita ihan samalla tavalla kun ruotsalaiset on kaikki homoja, mustat pelaa kaikki koripalloa, jenkit punaniskoja ja italialaiset futaajat on kaikki kaatuilijoia jne jne jne…

Oisko pikkuhiljaa aika ruveta lukemaan naita juttuja muutekin kun kyjpa otsassa ja valmiiksi provosoituneena?

Ja tahan sellanen ’vitsi’ hymio sitte.

Ok, jompi kumpi meistä ei vain ole ymmärtänyt kirjoituksiasi.
    Ps. Millaisia vastauksia luulisit ruotsalaiselta palstalta saavasi, nimiteltyäsi heitä leikkimielisesti homoiksi?

Pistän nyt omankin mielipiteen(HUOM! mielipide) kehiin viestiketjua seuranneena.
    Peliä hidastavat eniten.

1)Naiset, jotka tökkii palloa 5 m eteenpäin kerralla ja silti saa pallon katoamaan.
    2)Vanhat eläkeläiset, jotka hyytyy kun ei jaksa kävellä ja heillä ei ole muuta tekemistä kun lorvia kentällä(Koittakaa golfautoa, tai kokonaan lopettakaa pelaaminen)
    3)’nää älyttömän kovat pelurit’, mutta kun se puttilinjojen katsomine ja harjoitus svingien tekeminen(10 kpl) vie niin älyttömästi aikaa. Telsusta nähny kun isot pojat tekee kaikkee.

Näähän ei sit päde ihan kaikkiin. 🙂
    Kyllä sitä mieltä olen, että kierros kestää maksimissaan sen 4 h vaikka etsisi palloa jokaiselta väylältä ja konttais pitkin nurmia. Tajuis vaan esimerkiksi jotkut, että kun toinen on lyömässä niin siinä samalla kun katselee minne se kaverin pallo lentää niin liikkuis itse sinne pallolle ja on valmiina lyömään.

Joo ja eihän tää mikään juoksulaji ookkaan(tai edes urheilulaji), mutta on kyllä ikävä kun esim. menee sen takia vapaapäivää hukkaan kun joutuu odottelemaan lyöntivuoroa.

Ja mitä ruotsalaisiin tulee, että onko ne homoja niin siihen en ota kantaa(NO ONHAN NE!)

🙂

pegi kirjoitti: (25.7.2008 12:25:43)
    … Joo ja eihän tää mikään juoksulaji ookkaan(tai edes urheilulaji), mutta on kyllä ikävä kun esim. menee sen takia vapaapäivää hukkaan kun joutuu odottelemaan lyöntivuoroa. …

Lyöntivuoron odottelu on toki ikävää mutta golfpallon ponputtelu on juuri, vain ja ainoastaan ajan/rahan haaskuuta. Jos vapaapäivänä on tähellisempää hommaa niin tekee sitten sitä.

tgc

… ja millähän rahalla saisi vielä luvan käyttää sitä autoa – kentällä, jossa autojen käyttö ei ole sallittua?

tgc

poa annua,

yksi huutomerkki riittää per huuto. Kymmenen pistettä kirjoitetaan erikseen eikä huutaen ollenkaan.

tgc

Kaverilta menee vapaapäivä hukkaan kun joutuu pelaamaan golfia – voi jeffuf faatana!

tgc kirjoitti:…käyttää sitä autoa – kentällä, jossa autojen käyttö ei ole sallittua?

Tämä on yksi niistä asioista, jonka suhteen golfkenttäyhtiöt/klubit Suomessa joutuvat päättämään omat ratkaisut. Toisissa paikoissa saa golfauton kierrokselle vain lääkärintodistuksella ja toisissa tarjotaan 10 käyttökerran alennustarjousta.

Nopeuttaako golfautokierrosta? – enpä tiedä … riippuu golfautonratin vääntäjän tottumuksesta hyödyntää golfautoa ja hahmotuskykyä peliryhmässä, jossa on golfautoilijapariskunta, kärrybägibogipelaaja sekä kantobägi-slaissihookristeilijä. 🙂 🙂 🙂

tgc kirjoitti: (25.7.2008 15:21:59)
    poa annua,

yksi huutomerkki riittää per huuto. Kymmenen pistettä kirjoitetaan erikseen eikä huutaen ollenkaan.

Kuten kirjoitin sinuun voi aina luottaa. KIITOS ja pirusti huutomerkkejä

tgc

Kiitos itsellesi.

Päivän kysymyksessäkin sait 12 prosenttia annetuista äänistä.

Riverissäkö olet oppisi saanut? Minä olen, osittain, mutta en kentänhoitajana.

pegi kirjoitti: (25.7.2008 12:25:43)
    2)Vanhat eläkeläiset, jotka hyytyy kun ei jaksa kävellä ja heillä ei ole muuta tekemistä kun lorvia kentällä(Koittakaa golfautoa, tai kokonaan lopettakaa pelaaminen)
    🙂

Johan on härski veto! Monen täyden päivätyön tehneen eläkeläisen ainoa ilo ja loopuelämän sisältö saattaa olla golf, ja sitten joku itsekäs peluri sanoo että ”lopettakaa pelaaminen kun olette minun tielläni”. Kyllä on ”minä itte” ajattelu mennyt todella pahaksi. Hyh hyh.

Täällä kun ollu puhetta jenkkilän meiningistä niin tänään sudiskeltiin amerikkalais-suomalaisen ryhmän voimin 9r aikaan 2h 10min. Nopeamminkin oltaisiin päästy mutta kentän vauhti tuntui olevan tuo. Ilmeisesti Eversti on amerikkalaistunut siinä määrin ettei se jenkkivahvistusten pelitahdille ollut ylivoimaista.

Amerikkalaiset pelikaverit olivat mainiota peliseuraa, mutta ehkä kohteliaampia ku suomalaiset. Etiketti oli loistavasti hallussa: bunkat haravoitiin ja lyöntijäljet paikattiin.

Jos jotain poikkeavaa pojista tarttee hakea, niin heillä oli rento asenne peliin. Tämä ilmeni väljinä sääntötulkintoina ja pallon paikan häpeilemättömänä parantamisena. Vaikka tykkäänkin itse pelata aina sääntöjen mukaan, niin eipä tuo kauheasti haitannut.

ms wedge kirjoitti: (25.7.2008 15:32:37)

tgc kirjoitti:…käyttää sitä autoa – kentällä, jossa autojen käyttö ei ole sallittua?

Tämä on yksi niistä asioista, jonka suhteen golfkenttäyhtiöt/klubit Suomessa joutuvat päättämään omat ratkaisut. Toisissa paikoissa saa golfauton kierrokselle vain lääkärintodistuksella ja toisissa tarjotaan 10 käyttökerran alennustarjousta.

Nopeuttaako golfautokierrosta? – enpä tiedä … riippuu golfautonratin vääntäjän tottumuksesta hyödyntää golfautoa ja hahmotuskykyä peliryhmässä, jossa on golfautoilijapariskunta, kärrybägibogipelaaja sekä kantobägi-slaissihookristeilijä. 🙂 🙂 🙂

Tämän kauden kokemuksen mukaan…ei nopeuta. Tosin tuo kokemus=yksi kierros golf-auton perässä pelanneena…eli valtavalla kokemuksen rintaäänellä ;).

Mutta tuo kyseinen kierros olikin ehkä yksi kaikkien aikojen turhauttavimmista. Kaksi seniori-ikäistä miestä, yksi golf-auto.
    Ensin ajettiin toisen pallon luokse. Siinä sitten kolmesta neljään harkkaswingiä, ja pallo n. 50m ’eteen’päin, jos hyvin kävi. Sitten kömmittiin takaisin auton kyytiin ja köröteltiin yhdessä toisen pelurin pallin luokse. Samat tohinat siellä. Tätä sitten jatkuikin loputtomiin. Neljän hengen ryhmämme odotteli jokaisella tiillä katsellen tätä tragi-koomista esitystä. Aluksi se nauratti, mutta pikku hiljaa touhu alkoi risomaan…raskaasti.
    Tuon kaksikon edessä sattui sinä päivänä olemaan pari ryhmää yhtä verkkasia suhareita, joten ei viitsitty ohittamaan lähteä.

Yleisesti aiheeseen liittyen olen sitä mieltä, että tuollainen 4,5 tunnin kierros on aika sopiva. Oma ryhmämme yleensä pystyisi nopeamminkin pelaamaan, mutta tuollaisen vielä kestää.
    Ja itseasiassa oman klubimme ohjeistuksessa tuo 4,5h on se suositeltu kierroksen kesto, joten passaa minullekkin.

Täällä kun ollu puhetta jenkkilän meiningistä niin tänään sudiskeltiin amerikkalais-suomalaisen ryhmän voimin 9r aikaan 2h 10min. Nopeamminkin oltaisiin päästy mutta kentän vauhti tuntui olevan tuo. Ilmeisesti Eversti on amerikkalaistunut siinä määrin ettei se jenkkivahvistusten pelitahdille ollut ylivoimaista.

Amerikkalaiset pelikaverit olivat mainiota peliseuraa, mutta ehkä kohteliaampia ku suomalaiset. Etiketti oli loistavasti hallussa: bunkat haravoitiin ja lyöntijäljet paikattiin.

Jos jotain poikkeavaa pojista tarttee hakea, niin heillä oli rento asenne peliin. Tämä ilmeni väljinä sääntötulkintoina ja pallon paikan häpeilemättömänä parantamisena. Vaikka tykkäänkin itse pelata aina sääntöjen mukaan, niin eipä tuo kauheasti haitannut.

tgc kirjoitti: (25.7.2008 19:17:02)
    Kiitos itsellesi.

Päivän kysymyksessäkin sait 12 prosenttia annetuista äänistä.

Riverissäkö olet oppisi saanut? Minä olen, osittain, mutta en kentänhoitajana.

Kerro nyt ihmeessä mulle mistä ihmeen ’päivän kysymyksestä’ on kyse
    Jos olen saanut 12% äänistä, niin haluan ehdottomasti tietää mistä oikein on kysymys?????????????, huom. tarkoituksella mooonta kysymysmerkkiä
    JK. mistä opista oikein puhut ja jälleen mooonta kyssäriä

kebax kirjoitti: (25.7.2008 20:16:15)

Juuri tällaiset ovat omatkin kokemukseni pelaamisesta jenkeissä. Mikähän kumma siinä on että Suomessa tämä vapaa-ajan kuluttaminen on mennyt niin tiukkapipoiseksi touhuksi että se uhkaa jo peli-iloa?

… Nopeuttaako golfautokierrosta? – enpä tiedä …

Enpä tiedä minäkään, mutta tyhjään kenttään rundin huristelee heleposti alle kahen tunnin. Tiedä sitten mitä neljällä autolla menis.

… Nopeuttaako golfautokierrosta? – enpä tiedä …

Enpä tiedä minäkään, mutta tyhjään kenttään rundin huristelee heleposti alle kahen tunnin. Tiedä sitten mitä neljällä autolla menis.

Oho, tuli tulppa. Eikäkö tupla. No, se ja sama.

Esillä 25 viestiä, 176 - 200 (kaikkiaan 334)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #403962 kohteessaYli neljän tunnin kierroksista, varoitus, toisesta pelitauko

Etusivu Foorumit Yleistä Yli neljän tunnin kierroksista, varoitus, toisesta pelitauko