Aihe: Yhden pysähdyksen säätaktiikka? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Yhden pysähdyksen säätaktiikka?

Etusivu Foorumit Yleistä Yhden pysähdyksen säätaktiikka?

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen monesti todennut tyytyväisenä, että kannatti lähteä kentälle, vaikka sääennuste oli ollut huono. Tietysti joskus kastuu sadetakki, mutta mitä sitten? Useammin pelikeli on ollut hyvä tai jopa erinomainen ennusteesta huolimatta. Kiinnostaisi kuulla minkälaisia ’yhden pysähdyksen taktiikoita’ muut käyttävät. Onko valinta selvä jo edellisenä iltana, seuraavana aamuna, tai tuleeko sadetutkaa seurattua tarkemminkin? Tänä kesänä on taitanut olla tavanomaista enemmän yllättäviä kelejä ainakin Etelä-Suomessa? Varmimmin olen itse löytänyt ’totuuden’ Ilmatieteenlaitoksen lähesreaaliaikaisesta säätutkasta, josta olen tehnyt itse oman lähituntien ennusteeni; siis viime tinkaan.

robras kirjoitti: (27.6.2013 21:46:17)
    Tänä kesänä on taitanut olla tavanomaista enemmän yllättäviä kelejä ainakin Etelä-Suomessa? Varmimmin olen itse löytänyt ’totuuden’ Ilmatieteenlaitoksen lähesreaaliaikaisesta säätutkasta, josta olen tehnyt itse oman lähituntien ennusteeni; siis viime tinkaan.

Ainakin Länsi-Uudellamaalla tämä alkukesä on ollut säiden puolesta aivan loistava verrattuna viime vuoteen. Klubin terassillakin on tarjennut notkua toisin kuin vuosi sitten….

Itsekin tarkistan aamulla ennen kentälle menoa päivän sääennusteen tuosta Ilmatieteen laitoksen säätutkasta. Lisäksi katson lähistön maanteillä olevien kelikameroiden näytöt ja Forecan paikkakuntakohtaisen täsmäsääennusteen.

Jos kaikkien näiden ennuste on että sataa, niin peruutan varaukseni. Märällä kentällä märillä mailoilla ei ole kiva harrastella golfin kaltaista ulkoliikuntaa (kun ei ole pakko).

Ukkosennusteisiin kannattaa suhtautua sadetutkaa suuremmalla vakavuudella ja mahdollisuuksien mukaan kannattaa jopa seurata salamatutkaa, jotta salamointirintaman lähestymiseen voi varautua ajoissa.

Ja se kannattaa muistaa, jotta vaikkei juuri päällä olisikaan sade- tai ukkospilven näköistä pilveä, niin sieltä voi kipinöintiä ilmaantua ’tyhjästä’.

Eihän tämä muuten olisi tullutkaan mieleen, mutta kun eilen itelle meinas käydä hullusti.

Sääsivuja tulee kateltua aika usein.Norjalainen sivusto yr
    on osunu aika hyvin.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #414685 kohteessaYhden pysähdyksen säätaktiikka?

Etusivu Foorumit Yleistä Yhden pysähdyksen säätaktiikka?