Aihe: Wedge suosituksia - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Wedge suosituksia

Etusivu Foorumit Välineet Wedge suosituksia

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 46)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pitäisi ensi kesänä laittaa rautamailaosasto uusiksi ja sitä myöten myös wedget (tällä hetkellä vain SW). Tarkoituksena olisi hankkia ehkä 50/52, 56 ja 60 asteiset välineet. Wedgeistä ei ole juurikaan kokemusta, en ole niitä koskaan edes kunnolla testannut. Bounce -vaihtoehdoista puhumattakaan. Olisiko kenelläkään vinkkejä valintaan? Millainen bounce mihinkin wedgeen? Ymmärtääkseni bouncella on jotain merkitystä, lyödäänkö esim. lyhyeltä, kuivalta nurmelta vai pehmeältä, pidemmältä nurmelta? Vai mitä merkitystä sillä on? Nyt siis haen mahdollisimman yleispäteviä ja varmoja valintoja moniin erilaisiin olosuhteisiin ja tilanteisiin. Pitääkö wedgen olla taottu? Outletista olen katsellut Clevelandin ja Titleistin mailoja ja niitä olisi tarkoitus keväällä lähteä testaamaan, mutta noita malleja on niin paljon… Pari, kolme vuotta olen golfia pelaillut, tasoitus 20. Kiitoksia vinkeistä!

Tosiaan wedgeja on paljon. On vareja, malleja, bouncia, grindauksia, lofteja jne jne.

Vaikeaa tassa on alkaa mitaan kokonaisvaltaista selvitysta antamaan, mutta bouncen kanssa sanoisin niin, etta ennen kun sita bouncea osaa kunnolla kayttaa, silla ei ole niinkaan valia. Toki naa bouncen ’perussaannot’ on hyva pitaa mielessa eli tiukalla ja kovalla kentalla/nurmella vahemman bouncea ja pehmealla ja pidemmalla kentalla/nurmella enemman bouncea. Aikalailla sama hiekoissa. SW:ssa on perinteisesti eniten bouncea, koska silla pelataan yleisimmin hiekassa/bunkkerissa (muilla mailoilla siis harvemmin).

Mutta wedgejen kanssa itse kuulun tahan ’old school’ -porukkaan, etta yksi wedge riittaa (excl. PW). Silla sitten opettelemaan eri lyonteja, eri mittoja ja eri kikkoja. Talla tavalla lyontirepertuaari kasvaa, oppii enemman golfia ja treenaaminenkin on hauskempaa. Ymmaran toki niitakin, jotka pelaavat neljalla wedgella (incl. PW), ei siina mitaan. Itse vaan tykkaan oppia pelia enemman ja vastaavasti kayttaa samoja lyonteja eri mailoilla vahemman. Tama siis minun mielipiteena.

Kassissa on nyt vain 58/9 wedge, ja sitten tietysti tuo asteen verran taivutettu PW.

PW ja SW oli pitkään ainoani bägissä, loppukesästä hommasin toiseen settiin Wilsonin Tw7 (52/6) ja sain lähipeliin uutta potkua. Oli aika halpa sijoitus, maksoin 45 €. Ostin sitten myös vastaavan Mizunon MP-T:n mökkibägiini…Pointtina oli vain se turhan iso väli PW:n ja SW:n välillä, tuohon tuo tekemäni ratkaisu oli toimiva. Nuo molemmat wedgeni ovat jollain lailla vain helpompia ja varmempia lähipelissä kuin nuo ’normaalit kehäpainotteiset’.

Itselläni oli myös kaksi ensimmäistä kesää pelkästään PW ja SW. Sitten hommasin viimekesänä 60 asteisen lob wedgen. Sitä käytän ainoastaan kun tarvitsen korkeaa suht lyhyttä lyöntiä esim. bunkkeri minun ja greenin välilssä. Mutta sen jälkeen tuli tunne että PW ja SW välissä on liian iso aukko lyöntimitoissa. Olin hommannut uuden putterin jota kävin lyhentämässä täällä Jyväskylässä Koskisen Matilla. Siellä kyseltyäni päädyin demottuun mizunon mt-P 56 asteiseen wedgeen tai oikeastaan se tuntui käteen niin hemmetin hyvältä. Kokeilin myös titun spin millediä mutta se oli tuntumaltaan mielestäni aika huono. No SW:ni on myös 56 asteinen joten sovittiin että Matti kääntää lavan 54 asteiseksi. En ole vielä ehtinyt kokeilla sitä mutta veikkaan että se täyttää tuon aukon mikä minulla on. Golfinn tuossa viestissään sanoi ettei loftilla ole alussa väliä ja itse olen samaa mieltä ainakin omalla kohdallani. Minä taas olen sen verran laiska että ostan mieluummin uuden mailan kuin harjoittelen yhdellä lyömään useita eri lyöntejä =).

Ei paljonkaan sulla merkitystä minkä asteellisia ostat. Hyvän tuntuman wedget ja sitten opettelet miten pitkälle niillä lyöt. Sitten säätämään esim. Pelzin opein välimittoja. Mutta sellainen pointti ainakin itselläni; yhdellä mailalla pitää pystyä lyömään lyhyitä korkeita lyöntejä hankalista paikoista griinin ympärillä ja muutenkin, kun ei ole griiniä työstettävänä lipun edessä. Vaihtoehdot 60 lobi tai niinkuin minulla 58 asteinen sändi. Päädyin itse tuohon siksi, että se korvaa nyt kaksi mailaa (56 sändin ja lobin) ja jättää valinnanvaraa muihin mailoihin. Wedgejä minulla siis 47 P:n lisäksi 51 asteinen G ja 58 asteinen S. Ja mailoina mulla Titun Vokeyt, jotka istuu mulle parhaiten.

GIR

Wedgejen määrä on pitkälti makuasia niin kuin jo annetuista kommenteista huomaa. Itse pelaan 4 wedgen systeemillä 48,52,56 (sw) ja 60, enkä tiedä mistä luopuisin jos olisi pakko.

Golfinn kertoikin jo hyvän nyrkkisäännön bounce –valintoihin ja sillä pärjää aika pitkälle. Taotut vai valetut on myös pitkälti makuasia, vaikka wedge puolella monet ns. pelimiehet eivät suostukaan koskemaan kuin taottuihin wedgeihin. Siitä huolimatta esim. erittäin suosittu Vokey on valettu eikä taottu, joten näistä jutuista voi kiistellä ikuisesti.

Wedget ovat kuitenkin avain hyvään peliin, joten on tärkeää että ne tuntuvat hyvältä ja viehättävät silmää.

itelle sopii aika hyvin yhdistelmä pw(48), 52 ja 56. välimatkat mailojen välissä sopivat ja griinin ympärillä leikkimiseen löytyy sopiva maila. en ole löytänyt tarvetta 60 asteisen ostoon. joskus tuli kokeiltua yhdistelmää pw, 54,58 mut pw ja 54 välissä oli noin kilometri eroa. 58 asteinen oli tosin aika kiva maila leikkimiseen muttei muuten oikein iskenyt.

kuten GIR sanoi: Wedget ovat kuitenkin avain hyvään peliin, joten on tärkeää että ne tuntuvat hyvältä ja viehättävät silmää.

GIR kirjoitti: (7.1.2009 18:40:36)
    Itse pelaan 4 wedgen systeemillä 48,52,56 (sw) ja 60, enkä tiedä mistä luopuisin jos olisi pakko.

Mä en ole myöskään lobberia kokenut tarpeelliseksi saati välttämättömäksi.

Kuinka usein sä GIR, käytät sitä ja millaisella menestyksellä, jos et voi luopuakaan?

GIR

Bulls Hit kirjoitti: (10.1.2009 16:14:30)

GIR kirjoitti: (7.1.2009 18:40:36)
    Itse pelaan 4 wedgen systeemillä 48,52,56 (sw) ja 60, enkä tiedä mistä luopuisin jos olisi pakko.

Mä en ole myöskään lobberia kokenut tarpeelliseksi saati välttämättömäksi.

Kuinka usein sä GIR, käytät sitä ja millaisella menestyksellä, jos et voi luopuakaan?

Minulla taas 60 asteinen on eräs suosikki mailoista. Se on pelastanut vuosien mittaan monta kierrosta kun swingi ei ole ollut oikein tikissä ja lähestymislyönnit vältelleet griinejä. Sitä kun tottuu käyttämään niin se on uskomattoman kätevä varsinkin hankalista paikoista, joista pallo pitää saada jyrkästi ylös ja/tai pysähtymään alastulokohtaan. Myös korkeat bunkkerit tai bunkkerin etureunaan hautautuneet pallot ovat sujuneet hyvin 60 asteisella.

Jos olisi aivan pakko jostain luopua niin luopuisin todennäköisesti 52 asteisesta, koska pystyn tarvittaessa lyömään lähes samat lyönnit PW:tä ja SW:llä. Mutta kun ei ole pakko niin en luovu siitäkään:)

Golfinn kirjoitti: (7.1.2009 4:26:32)
    Mutta wedgejen kanssa itse kuulun tahan ’old school’ -porukkaan, etta yksi wedge riittaa (excl. PW). Silla sitten opettelemaan eri lyonteja, eri mittoja ja eri kikkoja. Talla tavalla lyontirepertuaari kasvaa, oppii enemman golfia ja treenaaminenkin on hauskempaa.

Eikö silloin voi opetella paljon enemmän erilaisia lyöntejä kun on useampi maila millä niitä tökkiä?

Itse käytän PW, 52 sekä 56, mutta mielessä jo pitemmän aikaa pyörinyt lob wedge myös bägiin. Tilanteen ja mielihalun mukaan sitten kikkailee kullakin mailalla.

Minulle on kertynyt vuosien kuluessa lukuisia wedgejä. Olen kokeillut kaikenlaisia yhdistelmiä ja tullut siihen tulokseen, että sarjawedgen lisäksi tarvitaan vain kaksi muuta, joista suurin nostokulma tarvitsee olla korkeintaan 56*, jolla saa jo pallon nousemaan lähes pystysuoraan tarvittaessa.

Lobberin (58-64) tarkkuus lähipelissä ei riitä minulle. Pallo on saatava greenin ympäriltä n. metrin säteelle rei’ästä ja tähän ei lobberi tällaisella tuupparilla riitä. Ihmettelen suuresti sitä miten se voi riittää pelaajilla, joilla on paljon suurempi tasoitus. Lähipeli on kuitenkin ainut asia, jota jonkinverran harjoittelen.

Riippuen setistä(wedgen asteluku) voivat wedgeyhdistelmät olla 50-54, 51-55, 52-56. Olisi tietenkin hienoa, jos löytäisi sellaisen parivaljakon, jota ei tekisi mieli vähän väliä vaihtaa. Nyt uskon taas löytäneeni sellaisen (luulet vaan?). Odotan tulevalta kaudelta tästä syystä suuria. Pientä pintaremonttia on tekeillä mielikuvissa ja pikku tapailulla swingiinkin. We’ll see!

Minulle on kertynyt vuosien kuluessa lukuisia wedgejä. Olen kokeillut kaikenlaisia yhdistelmiä ja tullut siihen tulokseen, että sarjawedgen lisäksi tarvitaan vain kaksi muuta, joista suurin nostokulma tarvitsee olla korkeintaan 56*, jolla saa jo pallon nousemaan lähes pystysuoraan tarvittaessa.

Lobberin (58-64) tarkkuus lähipelissä ei riitä minulle. Pallo on saatava greenin ympäriltä n. metrin säteelle rei’ästä ja tähän ei lobberi tällaisella tuupparilla riitä. Ihmettelen suuresti sitä miten se voi riittää pelaajilla, joilla on paljon suurempi tasoitus. Lähipeli on kuitenkin ainut asia, jota jonkinverran harjoittelen.

Riippuen setistä(wedgen asteluku) voivat wedgeyhdistelmät olla 50-54, 51-55, 52-56. Olisi tietenkin hienoa, jos löytäisi sellaisen parivaljakon, jota ei tekisi mieli vähän väliä vaihtaa. Nyt uskon taas löytäneeni sellaisen (luulet vaan?). Odotan tulevalta kaudelta tästä syystä suuria. Pientä pintaremonttia on tekeillä mielikuvissa ja pikku tapailulla swingiinkin. We’ll see!

Chip Greenside kirjoitti: (10.1.2009 21:28:33)

Uskallatko paljastaa julkisesti tämän parivaljakon?

GIR

Eiköhän se lob ole aika monella enemmänkin sellainen erikoistilanteiden maila, eikä sillä ole tarkoituskaan lähteä lyömään jos on edessä esteettä tilaa lipulle asti eikä tarvitse muutenkaan tehdä mitään erityistä. SW käyttö (edes avattuna) ei mielestäni aja samaa asiaa. Sitäpaitsi 60 asteinen on erittäin tarkka maila nimenomaan hankalista paikoista verrattuna muihin wedgeihin.

Mutta meillä jokaisella on omat mieltymyksemme ja tapamme suorittaa eri lyöntejä. Itse käytän mielummin yhtä ’ylimääräistä’ wedgeä.

Mil Phickelson kirjoitti: (10.1.2009 21:39:08)

Periaatteessa uskaltaisinkin, mutta tämä asia on niin paljon henkilökohtainen mieltymyskysymys, että siitä ei liene muille apua vaikka paljastaisinkin. Se on myös pelaajatyyppi-/pelityylikysymys. Itse pelaan ’vaistolla’ ja tuntumalla ja tykkään muunnella lyöntejä kulloisenkin fiiliksen mukaan. Tykkään avata lapaa tarvittaessa, lyödä erimallisia lähestymisiä (korkeita/matalia yms). Uskon, että useimmille tämä ei sovellu, vaan tukea pitää hakea Peltz’iltä ym. (en ole edes lukenut Short Game Bible’a). Se mitä olen siitä kuullut, sopii paremmin insinöörille, itse olen ’säveltäjä’.

No mutta olkoon, kyseessä ovat testeissä erittäin hyvin pärjänneet 50/54 wedget, koska havaitsin uuden rautasarjani (jonkalaisella eräs WR:n kärkipelaajista on saavuttanut huipputuloksia) wedgen olevan 46-asteinen! Wedget tuntuvat hyviltä käteen ja asettuvat luottamustaherättävännäköisesti niitä matolle asetellessa.

GIR

Chip Greenside kirjoitti: (10.1.2009 22:09:20)

Mil Phickelson kirjoitti: (10.1.2009 21:39:08)

Periaatteessa uskaltaisinkin, mutta tämä asia on niin paljon henkilökohtainen mieltymyskysymys, että siitä ei liene muille apua vaikka paljastaisinkin. Se on myös pelaajatyyppi-/pelityylikysymys. Itse pelaan ’vaistolla’ ja tuntumalla ja tykkään muunnella lyöntejä kulloisenkin fiiliksen mukaan. Tykkään avata lapaa tarvittaessa, lyödä erimallisia lähestymisiä (korkeita/matalia yms). Uskon, että useimmille tämä ei sovellu, vaan tukea pitää hakea Peltz’iltä ym. (en ole edes lukenut Short Game Bible’a). Se mitä olen siitä kuullut, sopii paremmin insinöörille, itse olen ’säveltäjä’.

No mutta olkoon, kyseessä ovat testeissä erittäin hyvin pärjänneet 50/54 wedget, koska havaitsin uuden rautasarjani (jonkalaisella eräs WR:n kärkipelaajista on saavuttanut huipputuloksia) wedgen olevan 46-asteinen! Wedget tuntuvat hyviltä käteen ja asettuvat luottamustaherättävännäköisesti niitä matolle asetellessa.

Olisipa mielenkiintoista nähdä sellaisen ’säveltäjän’ peliä, joka toimii tai kaatuu sen mukana onko setissä 50/54 vai 52/56 asteiset wedget 🙂

GIR kirjoitti: (10.1.2009 22:16:54)

Olisipa mielenkiintoista nähdä sellaisen ’säveltäjän’ peliä, joka toimii tai kaatuu sen mukana onko setissä 50/54 vai 52/56 asteiset wedget 🙂

Kuka on sanonut ’säveltäjän’ pelin toimivan tai kaatuvan sen mukaan millainen yhdistelmä bägissä on? Ei oikein huvittais alkaa vääntää tässä asiassa juuri siitä syystä, että esim. sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä minun pelistäni. Mutta tässä minun tapauksessani mailat menevät neljän asteen välein varsinkin alapäässä, mihin ei nyt jää kuuden asteen gap’iä sarjawedgen ja seuraavan väliin. Sitäpaitsi viiskymppisellä voi lyödä hieman pitempiä lyöntejä, joka antaa lisää matkoja muunneltavaksi wedgepeliin. On myönnettävä, että erillisen sandin mukaanotto tullee harkittavaksi, jos hankin 3w:n ja 5w/hybridin korvaajaksi puunelosen, joskin pärjään kyllä hiekassa 54:kin.

Chip Greenside kirjoitti: (10.1.2009 22:39:16)

Kuka on sanonut ’säveltäjän’ pelin toimivan tai kaatuvan sen mukaan millainen yhdistelmä bägissä on? Ei oikein huvittais alkaa vääntää tässä asiassa juuri siitä syystä, että esim. sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä minun pelistäni. Mutta tässä minun tapauksessani mailat menevät neljän asteen välein varsinkin alapäässä, mihin ei nyt jää kuuden asteen gap’iä sarjawedgen ja seuraavan väliin. .

En todellakaan tunne ’säveltäjän’ peliä 🙂 Hieman vain ihmetyttää kun aloit tekemään niin suurta asiaa noista astekulmista. Tuolla tasolla kun wedgeissä pitäisi moni muu asia olla paljon tärkeämpää …varsinkin jos ihan oikeasti on ’säveltäjä’ 😉

GIR kirjoitti: (10.1.2009 23:07:04)

Chip Greenside kirjoitti: (10.1.2009 22:39:16)

Kuka on sanonut ’säveltäjän’ pelin toimivan tai kaatuvan sen mukaan millainen yhdistelmä bägissä on? Ei oikein huvittais alkaa vääntää tässä asiassa juuri siitä syystä, että esim. sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä minun pelistäni. Mutta tässä minun tapauksessani mailat menevät neljän asteen välein varsinkin alapäässä, mihin ei nyt jää kuuden asteen gap’iä sarjawedgen ja seuraavan väliin. .

En todellakaan tunne ’säveltäjän’ peliä 🙂 Hieman vain ihmetyttää kun aloit tekemään niin suurta asiaa noista astekulmista. Tuolla tasolla kun wedgeissä pitäisi moni muu asia olla paljon tärkeämpää …varsinkin jos ihan oikeasti on ’säveltäjä’ 😉

Minkäs tyyppiset asiat näet nyt tärkeämpinä kuin noiden wedgejen loftien sovittamisen perusrautasetin kanssa sopiviksi?

GIR

Mil Phickelson kirjoitti: (11.1.2009 0:29:24)
    Minkäs tyyppiset asiat näet nyt tärkeämpinä kuin noiden wedgejen loftien sovittamisen perusrautasetin kanssa sopiviksi?

Peliuran alkuvaiheessa asteluvuilla on enemmän merkitystä, sillä wedgejä ei yleensä osata vielä käyttää kovinkaan monipuolisesti. Kun taidot karttuvat niin huomaa, että yhdelläkin wedgellä voi tehdä ihmeitä, varsinkin jos se on omaan pelityyliin hyvin sovitettu. Esim. Golfinn kertoi käyttävänsä vain yhtä wedgeä.

Toisekseen wedget eroavat toistaan melkoisesti vaikka saattavatkin näyttää aluksi aika samanlaisilta. Pelkästään bouncen muodoissa on todella suuria eroja. Ja jos niitä vielä hieman grindaa, niin valikoima vaan kasvaa. Lisäksi on turha luulla, että kaikilla 52 asteisilla wedgeillä pallo lentää yhtä pitkälle ja samanlaisessa kaaressa …ei varmasti lennä. Yleensä monella onkin todellisuudessa aivan erilainen väli esim. 48-52 wedgejen välillä kuin mitä asteluvut osoittavat.

Itsellä wedgejen asteluvat sattuvat tällä hetkellä olemaan kauniisti 4 asteen välein. Se on kuitenkin sivuseikka, sillä tärkeämpänä pidän sitä miten ne sopivat juuri minun pelityyliini ja käyttäytyvät suhteessa toisiinsa.

Joten vaikka asteluvuilla on merkitystä, niin tämän asian vahva korostaminen tuntuu erittäin oudolta, varsinkin jos hännäri on alhainen ja on vielä lisäksi ”säveltäjä” 🙂

GIR kirjoitti: (11.1.2009 10:29:32)

Mil Phickelson kirjoitti: (11.1.2009 0:29:24)

Peliuran alkuvaiheessa asteluvuilla on enemmän merkitystä, sillä wedgejä ei yleensä osata vielä käyttää kovinkaan monipuolisesti. Kun taidot karttuvat niin huomaa, että yhdelläkin wedgellä voi tehdä ihmeitä, varsinkin jos se on omaan pelityyliin hyvin sovitettu. Esim. Golfinn kertoi käyttävänsä vain yhtä wedgeä.

Toisekseen wedget eroavat toistaan melkoisesti vaikka saattavatkin näyttää aluksi aika samanlaisilta. Pelkästään bouncen muodoissa on todella suuria eroja. Ja jos niitä vielä hieman grindaa, niin valikoima vaan kasvaa. Lisäksi on turha luulla, että kaikilla 52 asteisilla wedgeillä pallo lentää yhtä pitkälle ja samanlaisessa kaaressa …ei varmasti lennä. Yleensä monella onkin todellisuudessa aivan erilainen väli esim. 48-52 wedgejen välillä kuin mitä asteluvut osoittavat.

Itsellä wedgejen asteluvat sattuvat tällä hetkellä olemaan kauniisti 4 asteen välein. Se on kuitenkin sivuseikka, sillä tärkeämpänä pidän sitä miten ne sopivat juuri minun pelityyliini ja käyttäytyvät suhteessa toisiinsa.

Joten vaikka asteluvuilla on merkitystä, niin tämän asian vahva korostaminen tuntuu erittäin oudolta, varsinkin jos hännäri on alhainen ja on vielä lisäksi ”säveltäjä” 🙂

Olen tuosta kirjoittamastasi täysin samaa mieltä. En ole mielestäni kuitenkaan mitenkään korostanut astelukujen merkitystä, ’vahvasta’ korostamisesta puhumattakaan. Jos sinulle on jostakin syystä tullut sellainen mielikuva, niin se on virheellinen.

Pitääkö loftien olla sovitettu juuri neljän asteen välein? En tiedä, mutta onhan se outoa jos tuolla alapäässä on täydellä swingillä lyötäessä perättäisillä mailoilla esim. 20:n metrin väli. Mitä omaan settiini tulee, niin luulen nimenomaan tuosta viiskymppisestä tulevan sen ’jokapaikan mailan’, jolla tulen lyömään erittäin paljon lyöntejä. Odotan myös paljon viisnelosen ominaisuuksilta eri tilanteissa greenin ympäristössä, jossa sen suhteellisen low bounce tullee oikeuksiinsa. Mikäli se ei bounce’nsa johdosta toimi bunkkereissa, jos hiekka on pehmeää, niin voi olla että sen erillisen sandin mukaanotto tulee eteen?

Mitä lyönnin muunteluun tulee, niin löin vielä muutamia vuosia sitten kaikki lyönnit n. 70-125 metrin matkoilta rautaysillä, koska se toimi niin hyvin.

GIR

… Pelkästään bouncen muodoissa on todella suuria eroja. Ja jos niitä vielä hieman grindaa, niin valikoima vaan kasvaa….

Korjataan hieman omaa epäselvää tekstiä (ennen kun joku sen kumminkin tekee) eli tarkoitin siis pohjan (sole) muodoissa olevia eroja enkä pelkästään bounce-kulmien eroja.

Oheiselta Scratch golfin sivulta saa hyvin esimakua siitä, mistä on kysymys kun aletaan wedgejä virittelemään.

Scratch studio

GIR kirjoitti: (11.1.2009 13:09:41)

… Pelkästään bouncen muodoissa on todella suuria eroja. Ja jos niitä vielä hieman grindaa, niin valikoima vaan kasvaa….

Korjataan hieman omaa epäselvää tekstiä (ennen kun joku sen kumminkin tekee) eli tarkoitin siis pohjan (sole) muodoissa olevia eroja enkä pelkästään bounce-kulmien eroja.

Oheiselta Scratch golfin sivulta saa hyvin esimakua siitä, mistä on kysymys kun aletaan wedgejä virittelemään.

Scratch studio

Miten noista onnistuu valitsemaan itselleen sopivan jos ei ole mahdollista testata? Vai mutulla perustuen niihin muutamiin erityyppisiin wedgeihin joita on ollut / tullut kokeiltua?

Onko muuten käsitystä missä hintaluokassa noiden kanssa ollaan?

GIR

Mil Phickelson kirjoitti: (11.1.2009 16:19:37)

Miten noista onnistuu valitsemaan itselleen sopivan jos ei ole mahdollista testata? Vai mutulla perustuen niihin muutamiin erityyppisiin wedgeihin joita on ollut / tullut kokeiltua?

Onko muuten käsitystä missä hintaluokassa noiden kanssa ollaan?

Scratch custom grind wedgejen hinnat alkavat muistaakseni jostain USD 300, joten eivät ne mitään halpoja ole.

Se miten sitten tietää mitä haluaa/tarvitsee onkin jo paljon vaikeampaa. Siihen ei auta yleensä muu kuin kokemus ja oman pelin hyvä ymmärtäminen. Onhan niitä erilaisilla ’fitting’ mallejakin, mutta voi tulla kokeilu aika arvokkaaksi jos menee pieleen eikä maila miellytä. Sanottakoon nyt kuitenkin, että aika hyvä pelaaja saa jo olla, ennenkuin näistä virittelyistä hyötyjä irti saa.

Tee

Chip Greenside kirjoitti: (10.1.2009 21:29:09)

Lobberia käytetään säästellen. Itse käytän omaa kuusnebaa noin kerran kierroksella, aina ei sitäkään. Greenin lähellä pyrin käyttämään pisintä mahdollista mailaa, jolla lyönnin voi tehdä. Lobia tulee käytettyä vain ja ainostaa kun muulla mailalla palloa ei saa pysähtymään tarpeeksi nopeasti (bunkerin yli tai muuta vastaavaa). Wedgeja hankin täysiä lyöntejä varten. Paitsi se lobi.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 46)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #310353 kohteessaWedge suosituksia

Etusivu Foorumit Välineet Wedge suosituksia