Aihe: Voiko muut mitään? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Voiko muut mitään?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Voiko muut mitään?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 363)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • WannaBeTiger kirjoitti: (27.1.2008 19:46:02)
    Jos oikein muistan niin yksi syy Tiikerin svingimuutoksiin oli paikkojen hajoaminen. Esimerkiksi polvi jouduttiin leikkaamaan. Hän halusi svingin joka olisi pelaaja ystävällisempi ja jolla voisi pelata vanhaksi papaksi asti. Kaikkihan tietävät että miehen tavoitteet ovat seniori-tourin puolella. PGA-tourin kisat ovat vain valmistautumista tuleviin koitoksiin…

Muuttuikohan sen lyöntien mitat muutosten jälkeen?

januz kirjoitti: (27.1.2008 18:28:29)

data kirjoitti: (27.1.2008 18:02:17)
    Minusta ei ole lapsellista vittuilua vaatia näyttöä, jos täällä joku väittää
    noinkin korkealentoisia väitteitä kuin te.

Nyt tuli ihan déjà vu-kokemus. Olenkohan minä kuullut tämän joskus ’kerran’ ennenkin.

_Oikeasti_, jos tämä on se ainoa kontribuutio minkä pystyt keskusteluun tuomaan niin eiköhän tämä ole nähty?

Mutta mäpä taidan kääntää vallan takit ja jopa kalsaritkin…alan nimittäin data-faniksi! On hän sen verran vakuuttava ollut täällä, että kyllä hänen on pakko tietää mistä puhuu. Ja vieläpä on matemaattis/teoreetteninen Optimizer joka ei voi valehdella. Eihän voi eihän?
    Ja sitäpaitsi kaveri perustelee niin yksityiskohtaisesti miksei TS:n saatikka Fuken RR:t toimi unohtamatta late drawta. Niiden on pakko olla huuhaata koska missään kirjassa ei lue sellasta, varsinkaan sanalla reverse release…eihän lue?

Minun ääneni menee datalle! (monesko ääni se on?)

Lähetin muuten RR:n vääntöohjeet Tiikerille sähköpostilla. Lupasi testata maanantaina, tänään on kuulemma kiireitä… Jos tuntuu hyvältä niin se vääntää sitä ens viikolla lähi-idässä RR-teamin paita päällä.

data kirjoitti: (27.1.2008 16:17:27)

AAH kirjoitti: (27.1.2008 16:05:51)

data kirjoitti: (27.1.2008 15:01:09)
    Täytyy myös muistaa, että Tiger ei kooltaan ole suurimmasta päästä, eli joutuu
    kyllä hiukan enemmän repimään avauksissa.

Mitä tässä tarkkaan ottaen tarkoitetaan? Pelaajan pituutta? Painoa?
    J.B. Holmes, viime kauden draivitilaston(pituus) ykkönen, oma pituus 5ft 11in, paino 190lbs.
    Tiger 6ft 1in, 185lbs.
    Päättelisin, että koolla ei ole merkitystä. Tässä tapauksessa.
    Jos taas kyseessä on haban koko, niin tuskin on Tigerin voittanutta?

Tiger on esim. Elsiä, Singiä ja Michelsonia 5-10cm lyhyempi sanottiinpa tilastoissa
    mitä tahansa. Kyllä pitkälle voi lyhyempikin lyödä. Vaikeampaa se kuitenkin
    keskimäärin on.

Woods’in pituus on täysin riittävä golf-peliin. Fyysisesti hän lienee yksi kaikkein urheilulisimmista lajin parissa. Kuten tiedämme lyö Canonicakin, vaikka on 162-senttinen erittäin pitkälle, puhumattakaan Havaijiin juuri 17-vuotta täyttäneestä ja 150-senttisestä(!) Fujikawasta, joka lyö halutessaan yli 300 yardisia avauksia.

Tässä pelissä ratkaisee kokonaisuus, ei niinkään oikeaoppisin swingi (mikä se lieneekään?). Tähän kokonaisuuteen liittyy oleellisena osana se, että on sattunut terve pää hartioiden yläpuolelle.

ts

toveri kirjoitti: (27.1.2008 18:43:12)
    Mielestäni Tiikerin lyönti on täydellinen, tulokset puhuu puolestaan. Jos hän ei ole RR.stä kuullutkaan niinkuin DATA totesi niin ei sitä tarvitse vittuiluna ottaa.

Mikä niistä Tigrun monista lyönneistä jotka hän osaa?

Täydellä teholla lyöty perusswingi taitaa olla noista kuitenkin ylivoimaisesti heikoin. Ne vahvalla blokatulla lavalla (RR:llä) lyödyt lähestymiset taas parhaita lähipelin lisäksi. Näyttäis osuvan griineihin niillä kohden hyvin..

Nimetön

Milloin koska mahtavat ne mullistavat (?) tutkimustuloksesi olla julkaisukelpoiset? Mitä ne tulevat mullistamaan? Suomalaisen golfin tason vai onko kyseessä perinteinen kaupallinen jekku ymmärrysympyrän tapaan?

Kerrothan sitten aikanaan tutkimustulosten valmistuttua millä ehdoin niihin pääsee tutustumaan. Minä en tuota tietoa kaipaa, mutta jos vaikka kundi ja Rauski olisivat kiinnostuneita, niin ja tietenkin pelinsä kanssa tuskaileva Ernie Els ja muut vastaavat.

ts

yippee kirjoitti: (27.1.2008 21:13:55)
    Milloin koska mahtavat ne mullistavat (?) tutkimustuloksesi olla julkaisukelpoiset? Mitä ne tulevat mullistamaan? Suomalaisen golfin tason vai onko kyseessä perinteinen kaupallinen jekku ymmärrysympyrän tapaan?

Kerrothan sitten aikanaan tutkimustulosten valmistuttua millä ehdoin niihin pääsee tutustumaan. Minä en tuota tietoa kaipaa, mutta jos vaikka kundi ja Rauski olisivat kiinnostuneita, niin ja tietenkin pelinsä kanssa tuskaileva Ernie Els ja muut vastaavat.

Tutkimuksia on tehty ja tehdään ainoastaan tiettyyn kaupalliseen projektiin liittyen ja osana sitä. Ne keskittyvät lähinnä siihen, mitä pitää tutkia. Ei swingin tutkimisesta mitään mullistavaa löydy ja tuskin noita tuloksiakaan koskaan mitenkään jäsentelen tai julkaisen. Tässä on kysymys paljon isommasta jutusta.

Tämänhän minä olen kyllä moneen kertaan jo kertonut, mutta ei tunnu uppoavan

Eikö noille teidän jutuille ollut jokin toinen ketju. Pitääkö noilla tarinoilla kyllästää kaikki ketjut?

toveri kirjoitti: (27.1.2008 19:21:57)

januz kirjoitti: (27.1.2008 19:09:02)

toveri kirjoitti: (27.1.2008 18:43:12)
    Mielestäni Tiikerin lyönti on täydellinen, tulokset puhuu puolestaan. Jos hän ei ole RR.stä kuullutkaan niinkuin DATA totesi niin ei sitä tarvitse vittuiluna ottaa.

No eihän se ole täydellinen, johan siitä kertoo kaverin swingimuutosprojektit.

Monet swingit näyttävät hyvältä, mutta eivät vain toimi. Pelaajan lahjakkuudesta riippuen, tälläisilla swingeillä voidaan silti tehdä hyvää tulosta. Tigerin vahvuus löytyy vajaista lyönneistä ja lähipelistä. Niillä voitetaan majoreita, jos vain pallo pysyy jotenkuten pelissä.

Tuloksista on luettavissa että se on tällä hetkellä lähinnä täydellistä. Se ei välttämättä ole kaunein eikä tehokkain mutta se tuottaa maailman parhaan tuloksen keskiarvoltaan kilpailuissa. Ne ratkaistaan vielä kentällä eikä päätteellä. Kenen swingi sinun mielestäsi on lähinnä täydellistä?

Anna-Mari Sandellilla taisi sitten ollan Suomen paras juoksutekniikka, koska se voitti aikanaan ylivoimaisesti kaikki juoksukisat.

Eiköhän sitä fukken reverse releaseksi nimeämää liikettä tee jokainen hyvin swingaava pelaaja. Oikea kyynärpää on bs:n huipulla n. 90 asteen kulmassa ja osumassa melkein suora. Koittakaapa tehdä tuo kulman oikaisu dsw:n aikana ilman kyynärvarsien kiertämistä myötäpäivään. Lyötte samanlaista pullhookkia kuin minä.

Ehdokas nro 159 on varmaan sen verran mittaillut ihmisten swingejä, että tietää riittävän voimantuoton luonnistuvan kaiken näköisillä vempautuksilla. Jos muuttaisit sitä C-koodia sen verran, että keskittyisit voimantuoton sijasta toistettavuuden tutkimiseen, niin sinulla olisi singelitasoitus ennemmin kuin uskotkaan.

mies
    valkoihoinen
    nelissäkymmenissä
    perhesuhteet jätetään tässä käsittelemättä (j.t.k.)
    kapea-alaista lahjakkuutta
    seurassa hiljainen, viihtyy omissa, ylivertaisisa mietteissään, vältää small-talkia
    vahva, pakkomielteinen visio, joka poikii yhtä obsessiivisen mission
    maailmankuva rakentuu oman avun varaan ja vahvoihin viholliskuviin, joilla ylläpidetään omaa turvallista matemaattisesti mitattavaa maailmankuvaa
    Todennäköisesti absolutisti ja noudattaa tarkkaa omaperäistä dieettiä
    Mission rajat tulleet vastaan. Syntynyt epätietoisuus oman vision ristiriitaisuuksista ja tajutuista heikkouksista poikii tarpeen yrittää iltalypsyä nettikeskustelussa ja samalla ylläpitää turvallista viholliskuvaa.
    Vahva agressio, mutta ei kykyä antautua avoimeen taisteluun ylemmyyden illuusion säilyttämiseksi.
    Ei osaa antaa, ei pysty ottamaan.

Valitettavasti. Toivoisin aitoa avautumista. Tai aitoa sulkeutumista.

Ystävällisesti jollekulle, joka itsensä tunnistaa profiilista
    Kiitokset: Fucking Bitchers Investigation funds
    FinskBody
    Soija-Protein
    Oy Alko AB

LOL! Lähimmäs lippua kisan ylivoimaiseen johtoon.

Tigerin swingistä ei ole puuttunut dynamiikkaa. Viimeistä edellisen swingiremontin tarkoituksena oli myös saada paikat kestämään paremmin.
    Haney kuvaili taas viimeisintä muutosta haastattelussa (Golf Digestissä pidemmässä jutussa Tigerista, eli täytyy suhtautua tietyllä varauksella) jotenkin niin että Tiger löi drivet aikaisemmin siten että tuli voimakkaasti sisältä ja sulki lavan viimehetkellä käsien rotaatiolla (”flip”). Ongelmana oli ajoituksen vaikeus. Uusimmassa driveri-swigissä tullaan Hankin mukaan suorempaa kohdelinjalla. Samalla flippaamiseta on pitänyt päästä eroon. Tigerin missit ovat ollet useammin blokkeja oikealle, koska hän on pelännyt hookkia.
    Mutta ne lähestymiset ja lähipeli – niin monesti on nähty par-5:llä oikealle karanneen avauksen jälkeen 2. väylälle, 3. lipun viereen ja birkku sisään.

Tiger on sanonut että hänen mielestään vain Ben Hogan ja Moe Norman todella hallitsivat swinginsä (”owned their own swing”) ja toivoi että joskus pystyisi samaan. Ehkä se vielä tulee ja mitähän ne tulokset ovat sitten?

Hogan taisi kommentoida joskus ettei hän lyönyt yleensä kuin pari lyöntiä per kierros juuri niin kuin oli ajatellut. No – kaikki on suhteellista.

On hienoa, että itseluottamus on korkealla, mutta olisiko nyt kuitenkin
    todellisuuden taju hiukan hämärtynyt innostuksen huumassa. Tuttu ilmiö
    esim keksijöiden piirissä. Mä kehottaisin nyt tekemään sen työn, joka tarvitaan
    uusien ideoiden läpi viemiseen. Voi olla, ettei ole kovin ruusuinen tie.
    Arvostelu täällä on lastenleikkiä siihen verrattuna, mitä teillä olisi odotettavissa
    vähän isommilla areenoilla. Jos teillä on esittää vain Rauski menetelmän käyttäjänä,
    niin ei hyvältä näytä.

En ole havainnut keskustelusta että joku olisi ollut tekemässä kaupallista tuotetta – vai oletko itse? Kommenttiesi perusteella on vaikea päätellä mitä oikeastaan tiedät. Itse arvostan niitä jotka laittavat ajatuksensa esille ja itsensä peliin.

Suurin osa tässä haluaa vain kehittää itseään. Mahtavaa että mukana on ammattilaisiakin.

Nimetön

Jake2 kirjoitti: (28.1.2008 8:42:06)
    En ole havainnut keskustelusta että joku olisi ollut tekemässä kaupallista tuotetta – vai oletko itse? Kommenttiesi perusteella on vaikea päätellä mitä oikeastaan tiedät. Itse arvostan niitä jotka laittavat ajatuksensa esille ja tsensä peliin.

Suurin osa tässä haluaa vain kehittää itseään. Mahtavaa että mukana on ammattilaisiakin.

Nyt taidat arvostaa kuitenkin enemmän itsekritiikitöntä yksinpuhelua. Vai miksi näytät
    haluavan, että eriävät mielipiteet poistuisivat.

ts

data kirjoitti: (28.1.2008 10:36:29)

En ole havainnut keskustelusta että joku olisi ollut tekemässä kaupallista tuotetta – vai oletko itse? Kommenttiesi perusteella on vaikea päätellä mitä oikeastaan tiedät. Itse arvostan niitä jotka laittavat ajatuksensa esille ja tsensä peliin.

Nyt taidat arvostaa kuitenkin enemmän itsekritiikitöntä yksinpuhelua. Vai miksi näytät

Mitkä helvatin mielipiteet. Edelleenkään et niitä ole esittänyt.

data kirjoitti: (28.1.2008 10:36:29)

Ei kukaan ole vaatinut, että eriävät mielipiteet poistuisivat. Sitäkin useampi on tosin toivonut, että nämä mielipiteet jotenkin perusteltaisiin. Sinulle ilmeisesti tämä on sama asia? Koet että sinun halutaan poistuvan, kun kysytään perusteltujen mielipiteiden perään?

On hienoa, että itseluottamus on korkealla, mutta olisiko nyt kuitenkin
    todellisuuden taju hiukan hämärtynyt innostuksen huumassa. Tuttu ilmiö
    esim keksijöiden piirissä. Mä kehottaisin nyt tekemään sen työn, joka tarvitaan
    uusien ideoiden läpi viemiseen. Voi olla, ettei ole kovin ruusuinen tie.
    Arvostelu täällä on lastenleikkiä siihen verrattuna, mitä teillä olisi odotettavissa
    vähän isommilla areenoilla. Jos teillä on esittää vain Rauski menetelmän käyttäjänä,
    niin ei hyvältä näytä.

En ole havainnut keskustelusta että joku olisi ollut tekemässä kaupallista tuotetta – vai oletko itse? Kommenttiesi perusteella on vaikea päätellä mitä oikeastaan tiedät. Itse arvostan niitä jotka laittavat ajatuksensa esille ja itsensä peliin.

Hoh hoijaa! Avoimella foorumilla nykyisin asioita kehitellään tehokkaimmin, verkottuneesti ja kokemuksia jakaen.

Mutta, on vielä näköjään sellaisiakin tuotteistuksia, joissa kehityksen ja myynnin lisäksi kehittäjäkin on jähmettynyt.

Pulli-Paavo kirjoitti: (28.1.2008 11:13:36)
    Hoh hoijaa! Avoimella foorumilla nykyisin asioita kehitellään tehokkaimmin, verkottuneesti ja kokemuksia jakaen.
    Mutta, on vielä näköjään sellaisiakin tuotteistuksia, joissa kehityksen ja myynnin lisäksi kehittäjäkin on jähmettynyt.

Täytyy tutustua, voiko modernin profiloinnin keinoin saada esiin serial bitcher svingiprofiili. F.B.I.f on luvannut avokätisen tukensa. Arska toimittaa soijat ja brenkun ja FinskBody on luvannut kymmenen kerran lipun 10 prosentin alennuksella. Fysiikan on oltava huippukunnossa ennen näin vativaa puristusta.
    Hyvänä lähtökohtana voisi pitää näistä keskusteluista saatavia armottoman paljastavia vinkkejä ja toisaalta fysikaaliset svingimallit kertonevat mihin liikkeisiin on satsattu. Empiirinen tieto vaadittavista kompensaatioista täydentänee kokonaiskuvaa.
    Luonnollisesti liikutaan yleisellä tasolla, joten kriisiapua ei tarjota.

ts

Mähän tilasin ton Tiikerin oman kommentin vaan egoani pönkittämään 😉

’Woods oli kisan jälkeen tyytyväinen kokonaisesitykseensä.
    -Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin, mukaanlukien vuoden 2000. Lyöntivalikoimani on monipuolistunut, uskallan lyödä sellaisia suorituksia joita en ole aiemmin tehnyt, hän linjasi.

ts kirjoitti: (28.1.2008 12:28:23)

-Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin, mukaanlukien vuoden 2000. Lyöntivalikoimani on monipuolistunut, uskallan lyödä sellaisia suorituksia joita en ole aiemmin tehnyt, hän linjasi.

Ilmeisesti jotain on allekirjoittaneelta mennyt ohi silmien, kun en suoralta kädeltä näe TW:n lausumassa ja ts:n kirjoituksissa sellaista yhtymäkohtaa, jonka pitäisi ts:n egoa erityisemmin pönkittää.

Olettaisin tämän liittyvän tavalla tai soisella ”suunnan vaihto” –ketjun kirjoituksiin. En kuitenkaan jaksaisi kahlata läpi kaikkia tuhatta viestiä tai edes ts:n omille viesteilleen kunnianosoituksena tekemää 6.000 sanan ’tiivistelmää’.

Osaako joku antaa hieman konkreettisempia perusteluja siihen, miksi TW:n lausuman pitäisi pönkittää ts:n egoa.

ts

Diletantti kirjoitti: (28.1.2008 13:34:21)

ts kirjoitti: (28.1.2008 12:28:23)

Ilmeisesti jotain on allekirjoittaneelta mennyt ohi silmien, kun en suoralta kädeltä näe TW:n lausumassa ja ts:n kirjoituksissa sellaista yhtymäkohtaa, jonka pitäisi ts:n egoa erityisemmin pönkittää.

Olettaisin tämän liittyvän tavalla tai soisella ”suunnan vaihto” –ketjun kirjoituksiin. En kuitenkaan jaksaisi kahlata läpi kaikkia tuhatta viestiä tai edes ts:n omille viesteilleen kunnianosoituksena tekemää 6.000 sanan ’tiivistelmää’.

Osaako joku antaa hieman konkreettisempia perusteluja siihen, miksi TW:n lausuman pitäisi pönkittää ts:n egoa.

No lähinnä kun tuossa on heitelty ajatuksia Tigrun vahvuudesta, että liittyykö se hänen perusswingiinsä vai johonkin muuhun. Gary Player ja minä ollaan ainakin sitä mieltä, että swingissä olis paljonkin tehtävää, mutta kun muita kykyjä on niin valtavasti, niin voitot putoilevat syliin niiden ansiosta.

Tähän yksi mielenkiintoinen sivukommentti. Tilasin Dave Pelzin Short game bible:n ja olen siitä jo puolet lukenut. Lyöntitekniikka, joka siinä opetetaan viittaa vahvasti ’Suunnan vaihto’-ketjun oppeihin. Ja Pelz opettaa kirjassaan siis vain vajaita wedge-lyöntejä. Pelzin mukaan käsillä, siis kyynärvarren ja kämmenen pienillä lihaksilla tehdään backswingin aikana vain ’wrist cock’. Dsw:ssä käsien pitäisi olla ’dead hands’ ja keskipakoisvoima ja rytmi hoitaa homman.

Olen entistä vakuuttuneempi, että fukken ja ts:n neuvoja kannattaa noudattaa. Sorry data.

ts kirjoitti: (28.1.2008 13:41:34)
    No lähinnä kun tuossa on heitelty ajatuksia Tigrun vahvuudesta, että liittyykö se hänen perusswingiinsä vai johonkin muuhun. Gary Player ja minä ollaan ainakin sitä mieltä, että swingissä olis paljonkin tehtävää, mutta kun muita kykyjä on niin valtavasti, niin voitot putoilevat syliin niiden ansiosta.

Jos TW:n swingi ei olekaan täydellinen, näyttäisi se tosiaan palvelevan hyvin hänen pelillisiä tarkoituksiaan, joista päällimmäisenä uskoisin olevan kilpailujen voittaminen. Tyryä lainatakseni: ”Heinäkuisen British Openin (12:s) jälkeen Woods on pelannut seitsemän kisaa ja voittanut niistä kuusi. Neljä viimeistä yhteistuloksella 86 alle parín (ka. 66,6). Kolmessa edellisessä voittomarginaali seuraaviin on 23 lyöntiä”.

TW:n arvostusta omissa silmissäni pelkästään lisää se nyt oppimani asia, että mies ei ole tähän päivään mennessä oppinut edes swingaamaan oikein. Tätä mieltä näyttävät olevan lukuisat palstan asiantuntijat Rauskia myöten.

Mitä mieltä palstan asiantuntijat siis loppujen lopuksi ovat: pitäisikö TW:n vihdoin opetella lyömään palloa oikein vai jatkaa pelikaveriensa nöyryyttämistä väärällä swingillään?

Voin vain kuvitella TW:n pelikavereiden harmituksen määrää ja jupinaa pukukopissa aina kisan jälkeen: Furyk tilittää Sabbatinille, että eihän tässä muuten olisi mitään hävettävää, mutta kun eihän se mies rehellisyyden nimissä osaa edes lyödä palloa oikein.

Dosto kirjoitti: (28.1.2008 14:17:01)
    Tähän yksi mielenkiintoinen sivukommentti. Tilasin Dave Pelzin Short game bible:n ja olen siitä jo puolet lukenut. Lyöntitekniikka, joka siinä opetetaan viittaa vahvasti ’Suunnan vaihto’-ketjun oppeihin. Ja Pelz opettaa kirjassaan siis vain vajaita wedge-lyöntejä. Pelzin mukaan käsillä, siis kyynärvarren ja kämmenen pienillä lihaksilla tehdään backswingin aikana vain ’wrist cock’. Dsw:ssä käsien pitäisi olla ’dead hands’ ja keskipakoisvoima ja rytmi hoitaa homman.

Olen entistä vakuuttuneempi, että fukken ja ts:n neuvoja kannattaa noudattaa. Sorry data.

Niin ja vielä selvennyksenä, ymmärrän tuon dead handsin tarkoittavan noissa lyhyissä lyönneissä sitä, että se lihastasolla pidättää riittävästi noita käsiä osumahetkeen. Vaihtoehtonahan olisi tietoisesti lyödä myös käsillä ja se kiertäisi mailaa osumaan tullessa.

Tämän kaverin(Adam Scott) svingi näyttää jopa vähemmän ajoitusherkältä kuin mestarin. DTL kuvassa näkyy hyvin Tiikerin lavan aikainen sulkeutumis pyrkimys, joka aiheuttaa varmastikin nämä ’epätrkkuudet driveissa’ . Viikonlopun sankarit

P.S. Scottin DS:n alussa näkyy aika hyvin lavan sulkeutumista vastustava työ.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 363)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #233681 kohteessaVoiko muut mitään?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Voiko muut mitään?