Aihe: Voiko muut mitään? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Voiko muut mitään?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Voiko muut mitään?

Esillä 25 viestiä, 251 - 275 (kaikkiaan 363)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • GIR kirjoitti: (30.1.2008 8:55:19)
    Arvasin, että joku sitäkin kysyy jos ei ymmärrä lukemaansa 😉

Yritin vain boldata sen asian joka on Tigerin viestin ydin, koska Bosco oli nostanut siitä esiin aivan eri juttuja. Mielestäni Tigeri haluaa kommentillaan nimenomaan valottaa yhtä erittäin tärkeää asiaa.

Ymmärsin kyllä lukemani, en vain ymmärtänyt sinun tarkoitustasi ja mihin se liittyi.

ts kirjoitti: (30.1.2008 10:43:29)

Dosto kirjoitti: (30.1.2008 10:29:52)
    Mutta en suinkaan allekirjoita esim. kaikkia ts:n teesejä ja ääriesimerkkejä esim. tuosta karusellisvingistä. Mutta en ala häntä siitä kyllä haukkumaankaan.

Mä en hirveen mielellään ottais kunniaa semmoisesta, mikä ei mulle kuulu. Eli kunnia tuosta vaakatasossa pyörivästä swingistä annettakoon mieluummin John Jacobsille, joka sai mut sen ymmärtämään. Ja tietysti Jimmy Ballardille, Hebronille, Leadbetterille, Heaneylle, Hoganille jne jne, jotka siitä ovat kauan puhuneet.

Mä en ole keksinyt swingiin yhtään mitään. Kaikki omat tutimukset vaan ovat tukeneet vahvasti muiden esittämiä tiettyjä asioita swingin perusteista ja samalla sulkenut ulos tiettyj väitteitä, mitä myös on swingistä kirjoissa ja lehdissä vuosien varrella nähnyt.
    Vain tuo Fukken esiin nostama lihastyö tiettyjen tapahtumien aikaansaamiseksi tuli hieman puskista. Sitäkin olen pitkään jo opettanut, mutta vahingossa 😉

Kyllä minä pääosin olen samaa mieltä, mutta esim. se kuva, jossa maila osoittaa suoraan taakse dsw:ssä niin minun mielestäni kenelläkään se ei niin kauas planelta heitä missään vaiheessa.
    Pääosin muissa samoilla linjoilla.

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 12:20:15)

Scoop kirjoitti: (30.1.2008 12:17:15)

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 11:35:14)

Ai niin. Ja kuten kuvasta 1 näkyy, pallon paikka ei suinkaan ollut takana. Hogan vaihteli sitä mailan ja lyönnin mukaan, mutta draiverilla esim. se oli kiltisti etujalalla.

Niin no ei kyllä todellakaan aina ollut, vaan on usein ollut huomattavan takanakin. Muuten asia, joka kiinnitti huomioni oikein erityisesti…

Luitkohan itse tuon lainaamasi pätkän? Hogan itse kirjoitti ja kertoi monessa yhteydessä, että hänellä on pallo aina muutama tuuma vasemman jalan takana, ja että hän siirtää vain oikeata jalkaa lyönnin ja mailan mukaan. Hän myös sanoi muuttavansa stanssiaan avoimesta (wedge) suljettuun (draiveri) mailan mukaan, joskin käytännössä löi usein raudatkin suljetusta stanssista. En päässyt koskaan näkemään Hogania luonnossa, mutta kyllä minä sinua tässä asiassa uskon. Tuo kuva 1:kin on vain lavastus, joten sitä ei voi pitää evidenssinä mistään.

ts

Dosto kirjoitti: (30.1.2008 12:25:02)

Kyllä minä pääosin olen samaa mieltä, mutta esim. se kuva, jossa maila osoittaa suoraan taakse dsw:ssä niin minun mielestäni kenelläkään se ei niin kauas planelta heitä missään vaiheessa.
    Pääosin muissa samoilla linjoilla.

Katsopas tuosta Scoopin postaamasta kuvasarjasta ylempää kuvaa oikealla ja poista mielestäsi kokonaisuuden kuva. Tutki pelkästään mailan varren ja lantion suhdetta, jolloin huomaat olleesi oikeassa. Se ei ole niin takana, kuin sivuillani esitin, vaan vielä taaempana 🙂

Tuo sivuillani oleva kuva on tarkoitettu osoittamaan lihaskäskytystä olkavarsien ja vartalon suhteen. Lantion ja hartioiden kierto tuo sen sitten planelle, mutta kun ne tapahtuvat liki samaan aikaan (no lantio jopa ensin) niin tuo on jäänyt monilta havaitsematta.

En missään tapauksessa tarkoita, että mailan tulisi jossain vaiheessa swingiä näkyä tuolla!!

Ai niin. Ja kuten kuvasta 1 näkyy, pallon paikka ei suinkaan ollut takana. Hogan vaihteli sitä mailan ja lyönnin mukaan, mutta draiverilla esim. se oli kiltisti etujalalla.

Niin no ei kyllä todellakaan aina ollut, vaan on usein ollut huomattavan takanakin. Muuten asia, joka kiinnitti huomioni oikein erityisesti…

Fundamentaleissa Hoganin mukaan ’normaalissa’ lyönnissä pallon paikka pysyy sivusuunnassa samana suhteessa etummaiseen jalkaan kaikilla mailoilla. Stanssi vain levenee ja muuttuu avoimesta hieman suljetuksi mailojen pidetessä.
    Fukkekin on tuonut tätä sijainti asiaa esiin. Ja kun tarkemmin ajattelelee, niin miksi sen pitäisi olla eripaikassa jos osumahetkellä lantio on jo reilusti kääntynyt ’ohi’ pallosta ja osuma tapahtuu ’vieressä’.

Scoop kirjoitti: (30.1.2008 12:15:47)

Scoop kirjoitti: (29.1.2008 21:50:20)

draiviratkaisee kirjoitti: (29.1.2008 21:29:06)
    Oma havaintoni on se, että Hogan itse asiassa tekee tavallaan vihatun ja amatöörimäisen ’over the top’-liikeen käsillään ja siten purkaa downswinginsä ’liian’ aikaisin jo hyvissä ajoin ennen palloa.

No juuei. OTT ei ole Hogania koskaan nähnytkään. Enkä muutenkaan ymmärrä mistä ihmeestä olet suurimman osan tulkinnoista johtanut. Mikähän flikki tuossa on ollut kyseessä? Onko varmasti ollut Hogan? Ben Hogan?…

Itselläni on oikein hyvää kuvamateriaalia käytössäni ja 20-vuoden kokemus lajista. En sano, että osaan sitä itsekän täysin kertoa, mutta joitakin havaintoja on.

Ahaa. Nyt ymmärrän. Puhuit ott:sta, mutta tarkoitit ilmeisesti casting:ia? Olen pahoillani, mutta tietty vakuuttavuus katosi tuossa vaiheessa – 20-vuotta kokemusta tai ei.

Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei edes castingia esiinny Hoganilla. Se saattaa näyttää siltä, koska swingi on tempoltaan nopea, kompakti, ja rannekulma on poikkeuksellisen tiukka (kuva 1). Osumaan tultaessa ranteet ovat kuitenkin koko ajan lavan edellä (kuva 2), joten ’heittoa’ siinä mainitsemassasi amatöörimäisessä mielessä ei ole tapahtunut. Itse asiassa, siinä käy juuri toisin päin; noin tiukan rannekulman (ks. kuvan 1 oikea puoli) vapauttaminen viiveellä tuottanee juuri flippaukselta tai heitolta näyttävän swingin. Ulos maila ei mielestäni lähde missään vaiheessa, vaan pysyy poikkeuksellisen tiukasti planella; dsw on niin slotissa kuin voi (kuva 3): maila putoaa taakse ja alas, olkapää samoin (ei siis karkaa ulos), kyynärpää kyljessä. Sorry kuvien huono laatu ja pinnallinen kuvaus – pitäis tehdä vähän duuniakin 😉

Niin, mitä tarkoittaa mailan heitto ’ulos’. Minulle ulos on sama kuin ajoissa lyöntilinjalle, mikä mielestäni näkyy juuri tuossa kuvan kaksi swingivaiheessa, mutta mielellään toisesta kuvakulmasta.

Juu itselleni nämä termit ovat hakusessa, Tuo OTT tuli ihan siitä, etä tuo rannevippi ylhäällä muistuttaa amatöörien OTT:ta. Sorry, onneksi ajatus kuitenkin nyt tuntuu olevan selvä.

Scoop kirjoitti: (30.1.2008 12:31:28)

Luitkohan itse tuon lainaamasi pätkän? Hogan itse kirjoitti ja kertoi monessa yhteydessä, että hänellä on pallo aina muutama tuuma vasemman jalan takana, ja että hän siirtää vain oikeata jalkaa lyönnin ja mailan mukaan. Hän myös sanoi muuttavansa stanssiaan avoimesta (wedge) suljettuun (draiveri) mailan mukaan, joskin käytännössä löi usein raudatkin suljetusta stanssista. En päässyt koskaan näkemään Hogania luonnossa, mutta kyllä minä sinua tässä asiassa uskon. Tuo kuva 1:kin on vain lavastus, joten sitä ei voi pitää evidenssinä mistään.

Juu en lähde kinaamaan. Näissä pallonpaikka-asioissa pitäisi tietysti aina nähdä tarkkaan mihin kaveri on lyömässä. silmä saattaa tehdä virheellisiä havaintoja. Toki onhan tänne Suunnan vaihto ketjun lähetetty pari kuvaa, joissa pallo on vasemman jalan edessäkin…

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 12:18:28)
    Niin onhan tuollainen gripin nopeuden ylläpito tietysti haastavaa ja ei niin mukavan tuntuista (tai näköistä, tarkoitan Hoganin saatoa). Mutta jos täällä nyt etsitän esim Tiikerin ja Hoganin eroja, niin mielestäni kirjoittamani asiat Tiikeri on tavannut tehdä kokolailla toisin kuin BH.

No nyt saatiin Tigerkin mukaan tähän keskusteluun. Ja BH svingistäkin rupeaa löytymään virheitä tai ainakin kyseenalaisuuksia.

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 12:42:19)
    …Niin, mitä tarkoittaa mailan heitto ’ulos’. Minulle ulos on sama kuin ajoissa lyöntilinjalle…
    …tuo rannevippi ylhäällä muistuttaa amatöörien OTT:ta…

En nyt ihan ymmärrä, joten ehkä yrität tarkentaa: (1) mitä tarkoittaa ulos = ajoissa lyöntilinjalle, ja miten se näkyy kuvassa 2? (2) mikä ’tuo rannevippi ylhäällä’?

Scoop kirjoitti: (30.1.2008 12:50:50)

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 12:42:19)
    …Niin, mitä tarkoittaa mailan heitto ’ulos’. Minulle ulos on sama kuin ajoissa lyöntilinjalle…
    …tuo rannevippi ylhäällä muistuttaa amatöörien OTT:ta…

En nyt ihan ymmärrä, joten ehkä yrität tarkentaa: (1) mitä tarkoittaa ulos = ajoissa lyöntilinjalle, ja miten se näkyy kuvassa 2? (2) mikä ’tuo rannevippi ylhäällä’?

No jos yrittäisit:)

Joo, siis kyse on tietysti taas lihaskäskyistä, jotka eivät edelleenkään näy, edes minulle, mutta…

Ajoissa lyöntilinjalle ja ulos=suomeksi tai sinnepäin, on siis sitä, mitä tuo kuva näyttää ja erityisesti sama swingin kohta takaa katsottuna. Maila on niin kaukana varpaista, kuin se nyt tuolla swingillä menee. Maila on siis lähellä lyöntilinjaa ja melkeinpä suorana vasemman käden jatkeena jo kuvan kaksi vaiheessa. Lisäksi väitän, että tuo on se kohta se kohta, johon BH lapansa ’lyö’ ja siis tuossa kohtaa swingiä tai heilahdusta on monien meidän pallo. Ei siis noin takan stanssissa, mutta tunnetasolla ja ranteiden työskentelyn-tasolla (huonoa suomea).

Rannevippi on retkautus, joka kyllä näkyy ihan silmällä. Eli salamannopea suunnanvaihto käsillä, jossa maila retkahtaa alas ranteita tavuttaen, toisin kuin tapana on ns. hyvissä swigeissä.

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 13:23:49)
    No jos yrittäisit:)

Juu, yritän ihan satasella, mutta en ymmärrä. Sorry. Ehkä täältä löytyisi osaava tulkki?

Ajoissa lyöntilinjalle ja ulos=suomeksi tai sinnepäin, on siis sitä, mitä tuo kuva näyttää ja erityisesti sama swingin kohta takaa katsottuna. Maila on niin kaukana varpaista, kuin se nyt tuolla swingillä menee. Maila on siis lähellä lyöntilinjaa ja melkeinpä suorana vasemman käden jatkeena jo kuvan kaksi vaiheessa.

JO kuvan kaksi vaiheessa? Enpä tiedä moniko kykenee pidättelemään rannekulman vapautusta yhtä pitkään. Eli jos katsot (edelleen huonotasoista, sorry) kuvaa alla, miten ihmeessä näet, että tuossa kulmat purkautuvat ajoissa?

Maila on niin kaukana varpaista, kuin se nyt tuolla swingillä menee.

Mitähän tuo tarkoittaa?

Rannevippi on retkautus, joka kyllä näkyy ihan silmällä. Eli salamannopea suunnanvaihto käsillä, jossa maila retkahtaa alas ranteita tavuttaen, toisin kuin tapana on ns. hyvissä swigeissä.

Eli siis tarkoitatkin ’rannevipillä’ sitä Hoganin tiukkaa rannekulmaa bsw:n lopussa? Sitä, kun rento grippi ja tiukka suunnanvaihto näyttävät tuottavan notkahduksen dsw:iin lähdettäessä? Eikö rannevipillä yleisesti tarkoiteta jotain aktiivisesti tuotettua flippausta osumaantultaessa, eikä passiivista, rentoudesta ja suunnanvaihdosta aiheutuvaa notkahdusta? Mitä tuolla on tekemistä ulos suuntautuvan radan, aikaisen kulmien purkautumisen, tms. kanssa, mihin aiemmin viittasit?

Auttakaa nyt joku.

Rannevippi on yleisesti osumahetken ranteiden käyttöä (koukkaamista, flippaamista, nopeaa krossaamista jne.) kuvaava termi.

Jos tarkoitat bs:n lopussa/ds:n alussa tapahtuvaa rannekulman terävöitymistä, niin sitä ei tehdä raiteita taivuttaen. Se esiintyy siksi, että oikean käden kautta mailaan kohdistuva vetovoima on suurempi kuin vasemman käden välityksellä. Se on ihan puhdasta vektorifysiikkaa. Se näkyy sitä selvemmin, mitä enemmän sille luodaan edellytyksiä biomekaanisin keinoin, kuten oikean käsivarren rr ds:n alussa.

Katsokaa tossa Scoopin postaamassa kolmen kuvan sarjassa, kuinka oikeanpuoleisimman kuvan oikeanpuoleisen punaisen nuolen alapäässä näkyy käsien välillä suuri rako ranteiden korkeudella. Se jos mikä on krossautumista vastustavasta lihaskäskytyksestä, joka tehdään rr-kierrolla ja kämmenselän kuperoittamisella.

juu hei ollaan molemmat kiinnostuneita asiasta, enkä nyt hirveän rintarottinkilla yritä mitään väittää, eli josko toi …tuilu jäisi pois niin olisi kiva.

Mutta rannevippi ei toistaiseksi ole mikään virallinen golftermi ollut eli enköhän saa sen ihan itse määritellä, mutta kyllä juuri oikein ymmärsit.

Asialla on mielestäni erittäin paljon tekemistä kulmien purkautumisen kanssa. Ranne joka notkahtaa, ei ole notkahduksesta palautumisen jälkeen enää täysin taivutettu, vai? Lapa on siis ds:ssä ulompana kuin se voisi olla.

Ja jos olet purakautumisesta vahvasti eri mieltä niin, ehkä vähintään yhtä tärkeä asia on lavan rata. Samanlaista sisältä ulos vääntöä osumaan tultaessa ei Hoganilla todellakaan ole, kuin nykyhuipuilla on tapana. Lapa on ulkona ja vasemman käden rannekulma lähes suorana ennen vartalolla läpivetoa, siis jo hyvissä ajoin ennen itse osumaa.

fukke diise saisse kirjoitti: (30.1.2008 14:27:40)

Rannevippi on yleisesti osumahetken ranteiden käyttöä (koukkaamista, flippaamista, nopeaa krossaamista jne.) kuvaava termi.

Jos tarkoitat bs:n lopussa/ds:n alussa tapahtuvaa rannekulman terävöitymistä, niin sitä ei tehdä raiteita taivuttaen. Se esiintyy siksi, että oikean käden kautta mailaan kohdistuva vetovoima on suurempi kuin vasemman käden välityksellä. Se on ihan puhdasta vektorifysiikkaa. Se näkyy sitä selvemmin, mitä enemmän sille luodaan edellytyksiä biomekaanisin keinoin, kuten oikean käsivarren rr ds:n alussa.

ok, mutta siis antakaa nyt sen verran kredittiä, että enköhän nyt kuitenkin tajua, että tuo ranneliike syntyy kuten fukke opasti. Voi tätä pilkunnus…..n määrää, oliko väärä määrä pisteitä:)

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 14:33:54)
    juu hei ollaan molemmat kiinnostuneita asiasta, enkä nyt hirveän rintarottinkilla yritä mitään väittää, eli josko toi …tuilu jäisi pois niin olisi kiva.

Mutta rannevippi ei toistaiseksi ole mikään virallinen golftermi ollut eli enköhän saa sen ihan itse määritellä, mutta kyllä juuri oikein ymmärsit.

Asialla on mielestäni erittäin paljon tekemistä kulmien purkautumisen kanssa. Ranne joka notkahtaa, ei ole notkahduksesta palautumisen jälkeen enää täysin taivutettu, vai? Lapa on siis ds:ssä ulompana kuin se voisi olla.

Ja jos olet purakautumisesta vahvasti eri mieltä niin, ehkä vähintään yhtä tärkeä asia on lavan rata. Samanlaista sisältä ulos vääntöä osumaan tultaessa ei Hoganilla todellakaan ole, kuin nykyhuipuilla on tapana. Lapa on ulkona ja vasemman käden rannekulma lähes suorana ennen vartalolla läpivetoa, siis jo hyvissä ajoin ennen itse osumaa.

En ole vittuillut, ihmettelen. Ei se nyt kuitenkaan ihan toimi niin, että kohtuullisen vakiintuneetkin termit otetaan omalla tavalla käyttöön – meiltä katoaa jaettu kieli, jonka välityksellä näitä ajatuksi vaihtaa – tai sovelletaan ihan vääriä sellaisia (kuten ott). En edelleenkään ole ihan varma, mitä tuolla viimeisellä kappaleella tarkoitat (’sisältä ulos vääntö’, ’lapa ulkona’??), mutta siinä muodossa kuin minä sen tuossa ymmärrän, olen täysin eri mieltä.

Täytyy nyt kommentoida, kun Scoop huutaa että tule apuun anja.
    Kyllä se niin on, että jollet ole vaan ihan hirveän huono selittämään mitä tarkoitat, niin ulkona olet kuin lintulauta.

fukke diise saisse kirjoitti: (30.1.2008 14:32:47)
    Katsokaa tossa Scoopin postaamassa kolmen kuvan sarjassa, kuinka oikeanpuoleisimman kuvan oikeanpuoleisen punaisen nuolen alapäässä näkyy käsien välillä suuri rako ranteiden korkeudella. Se jos mikä on krossautumista vastustavasta lihaskäskytyksestä, joka tehdään rr-kierrolla ja kämmenselän kuperoittamisella.

Eikö toi sama onnistu pitämällä oikea kyynärpää lähellä vartaloa ja siis kyynärtaive osoittaen pois vartalosta. Eli ajatuksella, että tekeekin työn oikealla?

Dosto kirjoitti: (30.1.2008 15:12:59)
    Kyllä se niin on, että jollet ole vaan ihan hirveän huono selittämään mitä tarkoitat, niin ulkona olet kuin lintulauta.

Nämä ovat juuri niitä rakentavia ja asiaa edistäviä kommentteja, joista me kaikki elämme!

Lisää näitä!

ts

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 15:16:19)

Dosto kirjoitti: (30.1.2008 15:12:59)

Nämä ovat juuri niitä rakentavia ja asiaa edistäviä kommentteja, joista me kaikki elämme!

Lisää näitä!

Elä draivi hermostu… eihän tuota voi laskea edes kevyeksi kuittailuksi vielä…

Mutta pihalla sä olet kyllä 🙂

Eikunsiisniin… siis Hogan tuli vartaloon nähden hemmetisti sisältä, mutta kun tuo vartalo kiertyi, niin maila sen vuoksi tuli kohdelinjalle ja siitä kädet vaan tulittivat ylös rintakehän edestä.

Ja jos joku pystyy tuon minua epäselvemmin vielä ilmaisemaan, niin palkintona on lakupussi.

Mää lähen moikkaan Taika Rautaa…

Hei, se tuli virne suupielessä. En vain ihan oikeesti ymmärrä mitä tarkoitat.
    Ja kannustavat sanat perään, montaa muuta sinun kommenttia on ollut ilo lukea ja ymmärtää.

Dosto kirjoitti: (30.1.2008 15:24:36)
    Hei, se tuli virne suupielessä. En vain ihan oikeesti ymmärrä mitä tarkoitat.
    Ja kannustavat sanat perään, montaa muuta sinun kommenttia on ollut ilo lukea ja ymmärtää.

No kiitos kiitos rakkaat veljet, yritän olla jatkossa entistä epäselvempi:)

Porukkal on kyllä välillä outoja mielipiteitä. Pga:n väylät ovat yleensä niitä Vihdin väyliä ehkä hieman kapeampia, ja kun puhutaan Tiikerin kaltaisista swinginopeuksista ja voimasta millä tullaan palloon, on heitto luonnollisesi suurempi. Eiköhän se tiedä mitä tekee sen lyönnin kanssa…

data kirjoitti: (30.1.2008 11:04:27)
    Siinä tapahtuu Tigerin swingissä kynärvarsien rotaato- vääntömomentin lasku, jonka
    seurauksena lapa jää auki osumassa. Näin käy myös, kun tuuppari lyö slaissin.
    Ero on siinä, että toinen on hallittu lievempi ilmiö a toinen pari astetta väkevämpi
    ja hallitsematon.

Hei, tosta nyt ainakin voi ehkä jo päätellä mitä yrität tehdä. On tainnut mennä ohi aikaisemmin jos siitä on ollut puhetta. Täytyy nostaa hattua siinä mielessä ettei hommasta ainakaan haastetta puutu. Meinaan jos tuon ihan oikeasti pystyisi mallin avulla videokuvasta estimoimaan. Estimaatin oikeellisuus riippuu varmaan ihan tasan tarkkaan siitä miten hyvin malli vastaa todellisuutta. Miten mallin validointi, eli miten tuon vääntömomentin ja muut tiedot mitä estimoit sitten mittaat käytännössä? Vai olenko yhtään kärryillä?

draiviratkaisee kirjoitti: (30.1.2008 15:14:24)
    Eikö toi sama onnistu pitämällä oikea kyynärpää lähellä vartaloa ja siis kyynärtaive osoittaen pois vartalosta. Eli ajatuksella, että tekeekin työn oikealla?

Tämä kirjoitus ei liity mitenkään draiviin tai hänen esittämään ideaan kyynärpäästä, vaan ylipäätään siitä miten golfaaja yrittää oppia parempaa swingiä.

Aiemmin katsoin paljonkin kuvasarjoja hyvien pelaajien swingeistä ja sitten yritin matkia niissä esiintyviä hyviä asentoja. Jos käsi oli väärässä kohtaa niin yritin sitten vääntää kättä ”oikeaan” asentoon. Nyt kun jälkeenpäin ajattelee niin kysymys oli melkein aina käsistä tai mailan radasta.

Nyt luulen että tuo oli aika huono taktiikka. Kahdestakin syystä: Ensinnäkin se vähäinenkin edistyminen perustui perusongelmien kompensoimiseen jollakin toisella mokalla. Ja kun kompensaatio tehtiin aina helpoimmalla tavalla eli käsillä niin koko swingin perusidea meni koko ajan juuri sinne väärään suuntaan. Passiiviset jalat, aktiiviset hartiat ja kädet.

Nyt yritän karttaa mahdollisimman paljon jonkin detaljin fiksaamista. Sen sijaan uskon näiden detaljien korjaantuvan pikkuhiljaa kun swingin peruste tulee terveemmäksi ja väärät kompensaatiot jäävät (ja on pakkokin jättää) pois.

Esillä 25 viestiä, 251 - 275 (kaikkiaan 363)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #233338 kohteessaVoiko muut mitään?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Voiko muut mitään?