Aihe: Voiko bunkkerilyönnin oppia? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Voiko bunkkerilyönnin oppia?

Etusivu Foorumit Yleistä Voiko bunkkerilyönnin oppia?

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Lyöntini bunkkerista on sangen epävarmaa, etten sanoisi liian haasteellista. Vaikka tykkäänkin haasteista ja yllätyksistä niin silti haluaisin hallita bunkkerilyönnin niin, että 90 % varmuudella pääsen bunkkerista n. 3m säteelle reiästä enkä samaan tai vastapäiseen bunkkeriin, vesiesteeseen, pötelikköön etc. Teorian kyllä tiedän. Mikä avuksi: Pro, psykologi, selvännäkijä, shamaani? Onko kokemuksia? Auttakaa nyt miestä mäessä,Herran Jestas!

Old Geaser kirjoitti: (9.6.2012 21:07:32)
    Lyöntini bunkkerista on sangen epävarmaa, etten sanoisi liian haasteellista. Vaikka tykkäänkin haasteista ja yllätyksistä niin silti haluaisin hallita bunkkerilyönnin niin, että 90 % varmuudella pääsen bunkkerista n. 3m säteelle reiästä enkä samaan tai vastapäiseen bunkkeriin, vesiesteeseen, pötelikköön etc. Teorian kyllä tiedän. Mikä avuksi: Pro, psykologi, selvännäkijä, shamaani? Onko kokemuksia? Auttakaa nyt miestä mäessä,Herran Jestas!

Päiväksi bunkkeriin ja joku tuomaan aina välillä eväitä;) Näin kuulemma teki joku nykyinen huippupelaaja.

Rauski kirjoitti: (9.6.2012 21:12:09)

Old Geaser kirjoitti: (9.6.2012 21:07:32)
    Lyöntini bunkkerista on sangen epävarmaa, etten sanoisi liian haasteellista. Vaikka tykkäänkin haasteista ja yllätyksistä niin silti haluaisin hallita bunkkerilyönnin niin, että 90 % varmuudella pääsen bunkkerista n. 3m säteelle reiästä enkä samaan tai vastapäiseen bunkkeriin, vesiesteeseen, pötelikköön etc. Teorian kyllä tiedän. Mikä avuksi: Pro, psykologi, selvännäkijä, shamaani? Onko kokemuksia? Auttakaa nyt miestä mäessä,Herran Jestas!

Päiväksi bunkkeriin ja joku tuomaan aina välillä eväitä;) Näin kuulemma teki joku nykyinen huippupelaaja.

Halu, työ, tulos – Bunkkerista ulos!

Periaatteen voi oppia juurikin siellä harjoitusalueella! Tosin todellisuus on täysin muuta. Erilaisia bunkkereita on lähes yhtä monta kuin maailmassa kenttiä. Vaikka bunkereissa käytettävä hiekka olisi sama kahdella kentällä niin eri hoidolla saadaan eri ominaisuudet hiekasta esiin. Tästä golf onkin hieno laji, kahta samanlaista kenttää ei ole olemassa!

ts

Voi. Ei tarvitse kuin lakata yrittämästä vääriä asioita.

Ammattitaitoinen Pro opettaa kyllä, itse suoritin aikanaan greengard kurssin Bobby M:n opastuksella ja sen koommin en ole bunkkeri lyöntiä pelännyt

Tässä on yksi näppärä Shamaani. Itse sain ainakin tolkkua bunkkereista ulostuloon tai ainakin ymmrrystä mitä pitäisi tehdä.

Kokeile ja kerro oliko apua.

Kyllä bunkkerilyönnin voi oppia, omiin kokemuksiini perustuen kerron eräitä näkökulmia.
    1) opettele ensiksi enintään kolme eri lyöntityyppiä: itselläni yksi on puhdas ’kylkkäri’, jota sovellan väyläbunkkereissa, toinen on ’räjäytyslyönti’, joka soveltuu lähinnä vastarinteeseen griinibunkkerissa, jossa pitää saada lyhyt, korkea nosto.
    2) kolmas tyyppi on perus(bunkkeri)lyönti, jossa avataan mailaa vähän, paljon tai ei ollenkaan: ’Shamaani’ esitteli tuota lyöntiä Lontoon murteella varsin ansiokkaasti. Menetelmän haaste on erilaiset hiekat (kovettunut, soljuva kuiva, märkä jne).

Kannattaa ottaa Prolta ohjausta, mutta aseta tavoite itsellesi. Tee myös kysymys miten lyönti pitäisi toteuttaa erilaisissa hiekoissa. Ei ole kovin hauskaa jos joutuu opettelemaan ammattipelaajan lyöntivalikoiman, jossa yhdenkään lyöntityypin toistuvuus ei ole riittävän hyvä.
    Olen nähnyt bunkkerissa myös taitavia lobiwedgen käyttäjiä menetelmä toimii lyönnille soveliaissa oleosuhteissa, mutta ei se ainakaan helppo lyönti ole näissä bunkkerilyöntien valikoimassa.

Tulikohan tähän jo vastaus? Valitettavasti vastaus kysymykseesi on se, että ei, bunkkerilyöntiä ei voi oppia.

Khelde kirjoitti: (10.6.2012 18:14:21)
    Tulikohan tähän jo vastaus? Valitettavasti vastaus kysymykseesi on se, että ei, bunkkerilyöntiä ei voi oppia.

Voi oppia, mutta 99,9% pelaajista ei sitä ikinä opi.
    Aika harva ammatikseen pelaavakaan saa 90% lyönneistä noin lähelle reikää..

Poodri Hoo kirjoitti: (10.6.2012 7:03:25)
    Tässä on yksi näppärä Shamaani. Itse sain ainakin tolkkua bunkkereista ulostuloon tai ainakin ymmrrystä mitä pitäisi tehdä.

Kokeile ja kerro oliko apua.

Kokeikin ja apua oli. Kiitos. Kiitoksia muillekin vinkeistä.

eikka kirjoitti: (10.6.2012 11:08:43)
    Olen nähnyt bunkkerissa myös taitavia lobiwedgen käyttäjiä menetelmä toimii lyönnille soveliaissa oleosuhteissa, mutta ei se ainakaan helppo lyönti ole näissä bunkkerilyöntien valikoimassa.

Mä oon nähnyt myös ansiokasta ulostautumista bunkkerista puttaamalla putterilla.

KL

Pekka Pelimies kirjoitti: (11.6.2012 23:57:22)

eikka kirjoitti: (10.6.2012 11:08:43)

Mä oon nähnyt myös ansiokasta ulostautumista bunkkerista puttaamalla putterilla.

Juu, se toimii sellaisissa bunkkereissa, joita ei ole rakennettu bunkkereiksi. Hiekkaesteestä EI ole tarkoitus päästä ulos puttaamalla. Jos näin voi tehdä, niin kannattaa luoda paheksuva katse kentän suunnittelijaan, rakennuttajaan ja/tai hoitohenkilökuntaan. Golfkenttä ei ole mikään minigolfrata, jossa kaikki lyönnit voi lyödä putterilla.

Ei.

Mutta sitä voi harjoitella.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #426311 kohteessaVoiko bunkkerilyönnin oppia?

Etusivu Foorumit Yleistä Voiko bunkkerilyönnin oppia?