Aihe: Vinkkaa mielestäsi paras & kokeilemisen arvoinen putterimalli! - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Vinkkaa mielestäsi paras & kokeilemisen arvoinen putterimalli!

Etusivu Foorumit Välineet Vinkkaa mielestäsi paras & kokeilemisen arvoinen putterimalli!

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Punnittiin kotona olevat putterit kokonaismassat (5 kpl) välillä 420g-560g kaikissa on kuitenkin varsi ja grippi suurinpiirtein saman painoiset (yhtä pitkät). Scotty Cameronin valmistajan mukaan lavan paino on noin 350g varrelle ja gripille jäi siis noin 120-130g. Tämä tarkoittaa sitä että pään paino oli painavimmassa noin 440g ja kevyimässä 300g. Ero on valtava kun lähdetään säätämään lavan vauhtia ja kiihtyvyyttä putissa. Sulla on noin kolmasosa vähemmin säätövaraa lihaksistossa/liikkeessä säätää putterin nopeutta, noin karkeasti.

Kyllähän omassakin putterissa ohjeistuksessa ohjattiin lisämään painoa hitaille greeneille ja päin vastoin nopeille. Ja loogistahan tuo.

TDi

Just näin, nopeille greeneille kevyt putteri. En pysty kuvittelemaan, että saisin hyvän pituuskontrollin 10 metrisiin (lähemmäksi kuin ei osu) putteihin painavalla työkalulla. Nykyisellä Rossalla se onnistuu.

Kysymys:

Mikä putteri Garcialla on kädessä kun tuulettaa Andalucia Masterssin voittoa viime syksyltä?

http://www.golfbookingnow.com/Portals/18/Sergio%20Garcia%20Valderrama%20Andalucia%20Masters%202%20-%20golfbookingnow.jpg

Lorenzo

Hei !

Taylormade Tour Maranello Ghost Putter

br
    vihtipja

Jeps tuo Wilson 8802 on minullakin ollut käytössä jo vuosia ja on todella mainio.

greeninone kirjoitti: (10.2.2012 22:07:10)
    Ei se puttaaminen mun mielestä ole samalla tavalla tekniikasta kiinni kuin muu lyöminen. Kovalla itseluottamuksella vaan laitetaan se pallo reikään. Toki pitää perusasiat olla kunnossa, mutta en itse ainakaan ole ikinä juurikaan puttitekniikkaan kiinnittänyt huomiota ja puttikeskiarvo on alle 30. Osaksi varmaan johtuu siitä että osun ehkä vain joka toiseen griiniin, mutta puttaaminen on pienin mun ongelmista niin en todellakaan aio mitään puttitekniikka treenejä ruveta tekemään. Perusasiat kuntoon, sellanen putteri jolla saat hyvän luoton tekemiseen ja se pallo reikään ilman mitään tekniikka-ajatuksia. Siitä olen kyllä yhtämieltä että putterin jatkuva vaihtaminen ja uusien ostaminen on ihan pelleilyä. Kun kerran löytää sen putterin jolla homma toimii niin sitä ei kannata pois vaihtaa.

Niinhän se on (kuten itsekin annat ymmärtää), että tuo kierroskohtainen puttikeskiarvo ei oikeasti kerro juuri mitään varsinaisesta puttitaidosta. Oikeasti puttitaidosta kertoo puttikeskiarvo per griini laskettuna griiniosumista. Tietysti jos ihan tarkkoja ollaan, niin tuokaan ei aivan kaikkea puttaamisen tasosta kerro, sillä tokihan puttikeskiarvo per griini helposti kasvaa, jos lähestymislyönnit ovat niin luokattomia, että griiniosumasta huolimatta ollaan aina kaukana lipusta puttaamassa sitä ekaa puttia. Vielä parempi mittari puttitaidolle voisi olla se prosentti, jolla saa upotettua nk. upotettavissa olevan putin. Tuon mittarin ongelma on kuitenkin se, miten määritellään upotettavissa oleva putti – se kun tuppaa olemaan aika subjektiivinen käsite.

ttr

Driving Force kirjoitti: (29.2.2012 13:37:54)
    Vielä parempi mittari puttitaidolle voisi olla se prosentti, jolla saa upotettua nk. upotettavissa olevan putin. Tuon mittarin ongelma on kuitenkin se, miten määritellään upotettavissa oleva putti – se kun tuppaa olemaan aika subjektiivinen käsite.

Telkkarista kun katsoo niin nykyään mielellään toistavat ’kierroksen upotettujen puttien yhteismitta’-tilastoa, varmaankin kaivettu tuosta

ttr kirjoitti: (29.2.2012 13:59:55)

Driving Force kirjoitti: (29.2.2012 13:37:54)
    Vielä parempi mittari puttitaidolle voisi olla se prosentti, jolla saa upotettua nk. upotettavissa olevan putin. Tuon mittarin ongelma on kuitenkin se, miten määritellään upotettavissa oleva putti – se kun tuppaa olemaan aika subjektiivinen käsite.

Telkkarista kun katsoo niin nykyään mielellään toistavat ’kierroksen upotettujen puttien yhteismitta’-tilastoa, varmaankin kaivettu tuosta

Täytyy myöntää, että tämä upotettujen puttien keskimääräinen mitta on aika hyvä todellisen puttitaidon mittari. Meille tavallisille kuolevaisille ongelmaksi vain muodostuu, ettei meille kukaan mittaa yksittäisten puttien etäisyyksiä reiästä. Ja jos sitä itse yrittää pelikierroksen aikana tehdä, niin parhaimmillaankin voi käytännössä päästä vain askelmitoilla otettuihin karkeisiin likimääriin/arvioihin. Eli homma ei käytännössä toimi kovin hyvin muilla kuin näillä huippuammattilaisilla 🙁

Kovalta kuulostaa greenione´n puttikeskiarvo. Onko muilla järjestään alle 30? Itselläni ei ainakaan.

greeninone kirjoitti: (10.2.2012 22:07:10)
    Ei se puttaaminen mun mielestä ole samalla tavalla tekniikasta kiinni kuin muu lyöminen. Kovalla itseluottamuksella vaan laitetaan se pallo reikään. Toki pitää perusasiat olla kunnossa, mutta en itse ainakaan ole ikinä juurikaan puttitekniikkaan kiinnittänyt huomiota ja puttikeskiarvo on alle 30. Osaksi varmaan johtuu siitä että osun ehkä vain joka toiseen griiniin, mutta puttaaminen on pienin mun ongelmista niin en todellakaan aio mitään puttitekniikka treenejä ruveta tekemään. Perusasiat kuntoon, sellanen putteri jolla saat hyvän luoton tekemiseen ja se pallo reikään ilman mitään tekniikka-ajatuksia. Siitä olen kyllä yhtämieltä että putterin jatkuva vaihtaminen ja uusien ostaminen on ihan pelleilyä. Kun kerran löytää sen putterin jolla homma toimii niin sitä ei kannata pois vaihtaa.

Wedzy kirjoitti: (29.2.2012 18:21:08)
    Kovalta kuulostaa greenione´n puttikeskiarvo. Onko muilla järjestään alle 30? Itselläni ei ainakaan.

Itselläni on Gamebookin mukaan puttikeskiarvo 29.6 ja griiniosumia keskimäärin 8.5 per kierros. Kierroksia merkattu gamebuukkiin yhteensä 39 kappaletta viime kesältä. Ei tuo putti-ka mitenkään suuresti alle 30 ole, mutta kuitenkin sen vähän.. 🙂

Kehun tässä samalla tuota Niken Method Core MC-3i -putteria, jonka joku oli tuolla jo aikaisemmin tainnut mainitakin.. Viime kesä oli ensimmäinen, jolloin puttaaminenkin tuntui ajoittain jopa helpohkolta, suuresti varmaan juuri tuon putterin ansiosta.

ttr

Pelasin viime vuonna kierroksen 79, josta yli puolet eli rapiat 40 oli putteja. Saavutus sekin! Voisi kyllä golf-messuilla vähän puttereita testailla..

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #303990 kohteessaVinkkaa mielestäsi paras & kokeilemisen arvoinen putterimalli!

Etusivu Foorumit Välineet Vinkkaa mielestäsi paras & kokeilemisen arvoinen putterimalli!