-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tilasin samasta syystä Joulukuussa Soneran kaapeliverkossa Viasatin paketin. Tammikuu menikin ihan lupaavasti, kun sai seurata suoria lähetyksiä maailman tärkeimmistä Golf-tapahtumista. Helmi- maaliskuu on sitten muuttunut Golf-koosteiksi Viasat Sport1:ltä.
Tuntuu olevan nuo kaupalliset neuvottelut todella vaikeat noiden kaapelioperaattoreiden kanssa. Mitä muuten veikkaatte, kumpi onnistuu ensin? Hallituksen muodostaminen valtakuntaan vai edm. neuvottelujen saataminen onnistuneeseen lopputulokseen?
Siitä voisi tosin kysyä Kuluttajansuojavirastolta, miten se suhtautuu tilanteeseen, jos yritys myy tuotetta jota se ei pysty toimittamaan.
Hyvä vaan, että olet tehnyt moisen selvityspyynnön, itsekin on tehnyt mieli tehdä hieman toisesta asiasta. Itse soittelin helmikuun puolivälissä Viasatille ja kyselin sitä kun golfkanava näkyy vain ja ainoastaan satelliittiasiakkaille ja kai Welhon kaapeliverkossa, että koska saan näkyviin TTV:n verkossa. Ostin Viasatin vain ja ainoastaan golfin takia joskus lokakuussa ja silloin mainostettiin, että näytetään kaikki mahdolliset PGA tourin kisat ja enemmän golfia kuin koskaan 2007, silloin ei vielä ollut mitään puhetta golfkanavasta. Nyt sitten yhtäkkiä lopettivat golfin lähettämisen Viasat sport 1-kanavalla ja siirsivät kaiken golfkanavalle, joka ei näy minulle. Viasatilta joku herra joka hoitaa sopimuksia kaapelioperaattoreiden kanssa sanoi, että parin viikon päästä kanava näkyy ja nyt on mennyt laskujeni mukaan 8 tai 9 viikkoa ja yhtä monta PGA tourin kisaa jäänyt näkemättä ja olen maksanut Viasatille melkein 50 euroa siis aivan täysin turhasta. Tämä jos joku on kusetusta. Vieläkään ei TTV:llä ole mitään tietoa siitä koska kanava tulee jakeluun, eli todennäköisesti menee vielä ainakin seuravaatkin kaksi kuukautta.
(goldencap 23.3.2007 11:40:45
Tumpelo kun olen, edellisestä puutui goldencapin viesti johon yritin viitata.
Gee kirjoitti: (24.3.2007 8:14:28)
Tilasin samasta syystä Joulukuussa Soneran kaapeliverkossa Viasatin paketin. Tammikuu menikin ihan lupaavasti, kun sai seurata suoria lähetyksiä maailman tärkeimmistä Golf-tapahtumista. Helmi- maaliskuu on sitten muuttunut Golf-koosteiksi Viasat Sport1:ltä.Tuntuu olevan nuo kaupalliset neuvottelut todella vaikeat noiden kaapelioperaattoreiden kanssa. Mitä muuten veikkaatte, kumpi onnistuu ensin? Hallituksen muodostaminen valtakuntaan vai edm. neuvottelujen saataminen onnistuneeseen lopputulokseen?
Siitä voisi tosin kysyä Kuluttajansuojavirastolta, miten se suhtautuu tilanteeseen, jos yritys myy tuotetta jota se ei pysty toimittamaan.
Hörhö sinulta jäi jotain oleellista huomioimatta The G:n kirjoituksesta
Otetaan tuo sinun kenkäkauppa analogiasi virhe tarkasteluun:
1)
mainos:
kengät 40 € pari
= laillista mainontaa2) mainos:
kenkä 20€ kpl
tämä mainosmuuttuu harhaanjohtavaksi mainonnaksi sillä hetkellä kun myyjä kieltäytyy myymästä yksittäistä kenkää ja ilmoittaa että niitä myydään vain pareittain (40 € pari)viasatin mainonta on melko lähellä tuota jälkimmäistä tapausta
P2P löytyy, mutta auta avutonta missä on Tiikeri?
Minä hyväksyin aika pitkin hampain Viasatin golfin siirron omalla kanavalleen ja ylimääräisen hinnan, kun golfin katseluun oli jo ehtinyt vuosien varrella tottua. Muut pohjoismaat saavat kyllä rahalleen paljon enemmän vastinetta, mm. selostuksen äidinkielellään.
Joku viikko sitten Viasatilta tuli taas ilosanoma. Pääsen katsomaan Suomen MTV:n maksukavavia. Hintaa taas tosin nostetaan kympillä. Minua eivät voisi kyseiset kanavat vähempää kiinnostaa. En kyllä ymmärrä miksi niitä minulle pakkosyötetään ja taas lypsetään golfin katselusta lisää hintaa. Kunhan golf-kanavan ilmaiskausi on ohi, lopetan tilaukseni ja siirryn seuraamaan golfia netin välityksellä.
Hörhö viittasi kenkäkauppaan; asia voisi olla sitten sama jos asiakas menee ostamaan kengännauhoja ja samalla olisi pakotettu ostamaan siihen kuuluvat kengät (kengät, jonka kauppias päättää).
Itselläni on Viasat ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä peruun tilaukseni heinä/elokuussa. Rahallisesti tuo olisi aivan se yksi ja sama mutta minua ärsyttää ’pakosyöttö’, jota Viasat harjoittaa.
Pakko kysyä:
Onko täällä joku varustettu sellaisilla aivoilla, että sopimuksen luettuaan ja sitä allekirjoittaessa ei tajua, että pelkkää golf-pakettia ei voi Viasatilta hankkia, vaan sen katsominen edellyttää myös Viasat-kulta-paketin hankkimista?
Jos joku mielessään vastaa ’kyllä’, niin ei voi kun ihmetellä, miten hän pystyy esimerkiksi tänne kirjoittelemaan.
Hörhö kirjoitti: (24.3.2007 9:56:08)
Pakko kysyä:Onko täällä joku varustettu sellaisilla aivoilla, että sopimuksen luettuaan ja sitä allekirjoittaessa ei tajua, että pelkkää golf-pakettia ei voi Viasatilta hankkia, vaan sen katsominen edellyttää myös Viasat-kulta-paketin hankkimista?
Jos joku mielessään vastaa ’kyllä’, niin ei voi kun ihmetellä, miten hän pystyy esimerkiksi tänne kirjoittelemaan.
Kun hankin Viasatin määräaikaistilauksen viime kesänä ainoastaan golfin takia, ei sopimuksessa todellakaan lukenut mitään että golfia ei muuten enää tähän nyt sitoutumaasi hintaan näekkään ensi vuonna vaan joudut maksamaan kympin enemmän.
Todennäköisesti irtisanon myös oman sopimukseni sillä hetkellä kun golfia ei enää kortillani näe. (Kesäkuun lopussa?) Käsittääkseni joku kysyi tätä kuluttajaneuvojalta ja tämä riitti irtisanomisen perusteeksi?
Juu, onhan tässä wanhoja asiakkaita kusetettu, siitä mihinkään pääse.
Täytyis vaan löytää kaistaa Premierelle, ni saisivat viasatilla tunkee kanavansa vaikka rasvattomaan hanuriin.Eihän tällaista kusetusta muuten tapahtuisi, jos ei Viasatilla tiedettäisi, että juuri täällä pimeässä pohjolassa asustaa herkkäuskoinen ja helposti kusetettavissa oleva kansa, joka hyväksyy kaiken mitä sille esitetään ja jonka jotkut nokkelat edustajat vielä jopa asettuvat puolustamaan ja ymmärtämään tätä toimintaa.
Tällä elinkeinotoiminnan sektorilla, joka jollain tavalla liittyy viestintään tai tietotekniikkaan on kusetus enemmän sääntö kuin poikkeus. Microsoft tekee puolivalmiita tuotteita ja jättää testauksen asiakkaiden huoleksi, teleoperaattorit myyvät täydellä hinnalla palveluita, joiden toimintavarmuus on ala-arvoinen, kanavaoperaattorit lupailevat katteettomasti sitä sun tätä jne. Jos nyt sitten joku kansalainen aiheellisesti kääntyy kuluttajaviranomaisen puoleen, niin joku kusetukseen alistunut katsoo tämän olevan yhteiskunnan varojen tuhlausta, huh huh.
Ei muuta kuin pää pensaaseen, kaikki on hyvin.
Kertokaa nyt joku perkele minkä P2P-ohjelman avulla te noita turnauksia katselette, kun itselläni on Tvants ja TVU, mutta kummassakaan ei näytä olevan kanavaa, jolta nuo lähetykset näkyisi.
goldencap:
Kyllä tämän sivun takaa pitäisi löytyä ohjeet: http://www.myp2p.eu/Introduction.htm Eli siis joudut tietenkin ottamaan myös sen softan, jonka kohdalla siinä kisassa lukee ’Play’. Eli jos haluat tänään katsoa WGC:n kisaa, niin sinulla pitää olla joko PPStream, TV Ants tai PPMate.
’Näillä mennään’, sanoi Virmasen Mattikin.
Chip Greenside: silloin kun mä koulua kävin, oli termi ’sijoitetun pääoman tuotto’ tuikitavallinen liiketaloudessa, ilmeisesti ei enää käytössä? Kuten nimimerkki ’draiviratkaisee’ meitä kaikkia valisti, alkaa mun horinoissa ikä näkymään. Anteeksi.
J-P 44v.
KTM vm. -88J-PS kirjoitti: (24.3.2007 18:18:05)
Chip Greenside: silloin kun mä koulua kävin, oli termi ’sijoitetun pääoman tuotto’ tuikitavallinen liiketaloudessa, ilmeisesti ei enää käytössä? Kuten nimimerkki ’draiviratkaisee’ meitä kaikkia valisti, alkaa mun horinoissa ikä näkymään. Anteeksi.J-P 44v.
KTM vm. -88Asian ydin ei tietenkään ollut väärän termin käyttö, vaan lähinnä hinnoittelu ja lypsäminen. Virheellinen hinnoittelu johtunee siitä tyypillisestä ymmärtämättömyydestä, että ei huomata sitä, että kauppa tehdään ostettaessa. Toki syynä voi olla liian suuri tuottovaatimuskin. Jos ostohinta on oikea voidaan tuote myydäkin oikealla hinnalla, saadaan riittävä ’tuotto sijoitetulle pääomalle’ ja ostajakin katsoo saaneensa tässä tapauksessa palvelun oikealla hinnalla ja pysyy asiakkaana, samoin uusia asiakkaita saadaan koko ajan lisää. Kaikki ovat tyytyväisiä eikä asiakaspotentiaali keskustele täällä asiantilaan vittuuntuneena.
J-PS kirjoitti: (24.3.2007 18:18:05)
Chip Greenside: silloin kun mä koulua kävin, oli termi ’sijoitetun pääoman tuotto’ tuikitavallinen liiketaloudessa, ilmeisesti ei enää käytössä? Kuten nimimerkki ’draiviratkaisee’ meitä kaikkia valisti, alkaa mun horinoissa ikä näkymään. Anteeksi.J-P 44v.
KTM vm. -88niin, siis toivoin, että olisi mennyt ikäsi piikkiin:)
Golfin katselu Viasatilta ei ole perseaukisten hommaa todellakaan. Urheilukanavalta ja Eurosportilta tulee koosteita joita köyhemmät voivat katsella halvemmalla. Itse en ainakaan tiedä, että tarvitteeko niistä jotain maksaa. Itse en ainakaan maksaisi kun en katso. Ne on kai tarkoitettu varattomille ja köyhemmille golfista kiinnostuneille katsojille.
Onhan noita mailojakin köyhemmille pelaajille kuten Taylor Made, ei kaikilla ole nappulaa ostaa Tituja ja ei kaikilla ole hilloa mennä keväisin Irlantiin kiertämään tosihienoja kenttiä joita ei ole kerta kaikkiaan risaperseille tarkotettukaan.
Johtaja XXL kirjoitti: (24.3.2007 19:34:09)
Golfin katselu Viasatilta ei ole perseaukisten hommaa todellakaan.
Onhan noita mailojakin köyhemmille pelaajille kuten Taylor MadeOsu ja uppos. Ei oo Viasatti ja mailoina TM RAC, näin se näköjään menee.
Johtaja XXL kirjoitti: (24.3.2007 19:34:09)
Golfin katselu Viasatilta ei ole perseaukisten hommaa todellakaan. Urheilukanavalta ja Eurosportilta tulee koosteita joita köyhemmät voivat katsella halvemmalla. Itse en ainakaan tiedä, että tarvitteeko niistä jotain maksaa. Itse en ainakaan maksaisi kun en katso. Ne on kai tarkoitettu varattomille ja köyhemmille golfista kiinnostuneille katsojille.Onhan noita mailojakin köyhemmille pelaajille kuten Taylor Made, ei kaikilla ole nappulaa ostaa Tituja ja ei kaikilla ole hilloa mennä keväisin Irlantiin kiertämään tosihienoja kenttiä joita ei ole kerta kaikkiaan risaperseille tarkotettukaan.
No täällähän on varakasta porukkaa! On mahdollisuus hankkia oikein Viasatin katseluun oikeuttava lisenssi.
Lyhyen profiloinnin ja muistikuvien mukaan arvelen sinunkin joutuvan turvautumaan palkkatyöhön rahoittaaksesi television katselusi. Palkka on aina kuitenkin liian pieni vastike korvaamaan menetetty vapaa-aika. Kehoittaisin kaikkia palstalaisia miettimään muunlaista elämää kuin palkkatyötä harrastustoiminnan rahoittamiseen. Itse suosittelen omaisuuserien monipuolista sijoittamista rahastoihin, arvopapereihin, rahamarkkinainstrumentteihin, maa-alueisiin, tontteihin, kiinteistöihin jne. Metsäomaisuudesta olen jo pitkälti luopunut, vain joitakin suvun vanhoja perintömetsiä on vielä tunnesyistä pidetty.
Mikäli oma kompetenssi ei riitä koko sijoitusomaisuuden hallinnointiin, kehoitan kääntymään jonkin tunnetun varainhoitoyrityksen puoleen ja mikäli volyymi on riittävä on mahdollista valita itse kokenut varainhoitaja. Parhaat eivät kyllä enää ota uusia asiakkaita, vaan useimpien on tyytyminen varainhoitotalon nuorempan kaartiin, joissa heissäkin on paljon kehityskelpoisia ja innokkaita nuoria kokelaita. Varoitan kyllä jo ennakolta suhtautumaan maltilla sijoittamiseen ja pitämään pään kylmänä mahdollisten pienten heilahtelujen aikana. Yksityiskohtiin menevään konsultointiin en kuitenkaan aio tällä forumilla ryhtyä.
Ps. Herran elämää ei voita mikään!
Chip Greenside kirjoitti: (24.3.2007 20:24:58)
Lyhyen profiloinnin ja muistikuvien mukaan arvelen sinunkin joutuvan turvautumaan palkkatyöhön rahoittaaksesi television katselusi.
Meidän sukumme on budjannut kaupungissa tosi pitkään ja ollut melko porvarillisia puuhissa niin monta sukupolvea ,notta metsää ei ole myytäväksi asti. Tosin enollani on Keski-Suomessa maatila joka on puoli pitäjää, muuta se ei hyödytä minua muuten kuin että olen siellä käynyt metsästelemässä.
Näin ollen joudun maksamaan tv-lupamaksuni, samoin kuin nämä kanavamaksut, mitä niitä nyt onkaan, palkkatuloistani. Ei ne nyt mitään isoja summia ole. Pullo kunnon whiskiä tai aitoa shampanjaa maksaa saman verran. Ja niitähän menee kumpaakin pullo viikossa vähintään!
Pakko kysyä:Onko täällä joku varustettu sellaisilla aivoilla, että sopimuksen luettuaan ja sitä allekirjoittaessa ei tajua, että pelkkää golf-pakettia ei voi Viasatilta hankkia, vaan sen katsominen edellyttää myös Viasat-kulta-paketin hankkimista?
Pakko vastata:
Joku on saattanut jo vuosia sitten hankkia kanavapaketin, johon sisältyy myös ET- ja PGA-kisat, maksanut kiltisti vuosittaiset 15-20% korotukset ja nyt kanavapaketin esim. vuodeksi eteenpäin. Sitten ilmoitetetaan yksipuolisesti, että maksa muiden korotusten lisäksi vielä kymppi lisää niin näytämme sinulle taas golfiakin (joka on siis aiemmin sisältynyt peruspakettiin, jonka olet jo maksanut). Ja maksa sen jälkeen vielä toinen kymppi lisää niin näytämme sinulle Maxiakin, vaikka et sitä haluaisikaan.
Vaikka olisi varustettu millaisilla aivoilla, luulisi ymmärtävän, että tällainen lypsäminen ja pakkomyynti närästää aika pahasti vanhoja asiakkaita.
naurulokki kirjoitti: (25.3.2007 10:51:33)
Pakko vastata:
Joku on saattanut jo vuosia sitten hankkia kanavapaketin, johon sisältyy myös ET- ja PGA-kisat, maksanut kiltisti vuosittaiset 15-20% korotukset ja nyt kanavapaketin esim. vuodeksi eteenpäin. Sitten ilmoitetetaan yksipuolisesti, että maksa muiden korotusten lisäksi vielä kymppi lisää niin näytämme sinulle taas golfiakin (joka on siis aiemmin sisältynyt peruspakettiin, jonka olet jo maksanut). Ja maksa sen jälkeen vielä toinen kymppi lisää niin näytämme sinulle Maxiakin, vaikka et sitä haluaisikaan.
Vaikka olisi varustettu millaisilla aivoilla, luulisi ymmärtävän, että tällainen lypsäminen ja pakkomyynti närästää aika pahasti vanhoja asiakkaita.
Tuosta ei ollut lainkaan kysymys. Lue ketjun avaus siitä, mistä on kysymys.
Joo, olin kyllä lukenut ketjun alusta saakka eikä ’kuittini’ ollut suoranaisesti sinulle – sorry, se saattoi kyllä vaikuttaa siltä. Joukossa on myös niitä kirjoittelijoita, jotka ovat ottaneet jo aiemmin kultapaketin hyvässä uskossa ja siihen kuulunut golf onkin yhtäkkiä napattu pois.
-
JulkaisijaArtikkelit