Aihe: Veronkiertoa? - Golfpiste.com

16.6.–23.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][20]
KilpailuaSuomalaista

Veronkiertoa?

Etusivu Foorumit Yleistä Veronkiertoa?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 83)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Pron tunneilla olen käynyt säännöllisesti ja maksanut käteisellä. Kuittia en ole pyynnöstä huolimatta koskaan saanut ja nyt herää epäillys, että tilittääköhän Prot verottajalle tulonsa, kuten me muutkin rehelliset veronmaksajat? Nyt olen päättänyt, että ensikerralla maksan opetuksesta ainoastaan kuittia vastaan.

Nimetön

Paljon mahdollista. Pimeä laskutus on sairautena paljon laajemmalle levinnyt kuin tunnutaan julkisesti tiedostettavan.

Vältä käteistä, jos mahdollista. Kortit ja tilisiirrot eivät nekään tietysti takaa verottajalle tämän osuutta, mutta käteinen on kyllä jo lahja kaikille verojen maksamista välttelemään taipuvaisille.

Ja jos minä olisin pro, niin vaatisin oppilaitani näyttämään kuitin ostamistaan mailoista. Jos ne on ostettu USA:sta, niin pyytäisin näyttämään tullimaksutositteen. Jos ne on ostettu Kiinasta, niin vaatisin aitoustodistuksen.

… ja minähän en toisten leipää levennä.

…ja minähän en ilman kuittia pelilippuja osta!

itse olen aina maksanut opetukseni käteisellä ilman kuitteja. jos joku ei halua maksaa veroja niin omahan on riskinsä!

mielummin kuitenkin ottaisin vastaan kuitin, joka tod näk lentäisi ensimmäiseen roskakoriin…!

Right on! Näin minäkin tekisin.

Mutta oikeesti, eihän Niinimaa ilkeyttään niitä kuitteja perää hän ei ole vaan huomannut että kommunismi alkaa oleen jo menneen talven lumia!

Nimetön

Oisko parempi keskittya ihan omiin asioihin vaan enemman kuin toisten? 😉

Toki se on vaarin, jos veroja kierrellaan, mutta taa on just tata perhanan maailman poliisi vahtaamista, joka ainakin minua arsyttaa. Eikohan se ole jokaisen ihan oma asia miten hommansa taplaa…

Usein naas ne ei pida sita rahaa kokonaan itsellaan, vaan osa menee klubille. Lisaksi tama kaveri on klubilla toissa ihan laillisesti, ei pimeasti 😉 Kuitinkin saat kun vaan pyydat.

Itse asiassa kaikkein oikeudenmukaisinta olisi pyytää prolta sellainen kuitti, jossa lukee esim. mainostuotteita.

ts

Nin, itse asiassahan tuo kuitti ei todista vähimmässäkään määrin edes aikomusta viedä rahat kirjanpitoon.

Kyllä mulle eräätkin ’takkikauppiaat’ lupas kuitin kirjottaa, omalla kappaleellaan ei kuulemma ollu niin väliks kun tekevät veroilmotuksen Ruotsiin 🙂

Ensin täällä syytettiin veronkierrosta komponenttimailojen tekijöitä ja myyjiä, nyt poroja.

Mitä seuraavaksi? Haukutaan niiden kauppiaiden hinnoittelua, jotka maksavat veronsa kuuliaisesti ja sanotaan päin näköä että ostan mielummin ’merkkimailani’ eBaysta.

Sitten haukutaan piraattien huonoa laatua.

Kyllä se virallinen ja numeroitu kuitti on saatava jokaiselta Pro:lta aina erikseen pyytämättä.

Mikäli pro pistää saamansa rahat omaan taskuun ja jättää ne verot+maksut hoitamatta, niin se on varastamista.

Kyllä se virallinen ja numeroitu kuitti on saatava jokaiselta Pro:lta aina erikseen pyytämättä.

Mikäli pro pistää saamansa rahat omaan taskuun ja jättää ne verot+maksut hoitamatta, niin se on varastamista.

Enpä tiedä, paljonko golfprot laskuttavat tunneistaan, kun en ole ikinä käynyt.

Tennispiireissä tuntihinta on n. 20-30€ meilläpäin (+kenttämaksu). Siis veroton palkkio. Golfissa pro maksanee varmaan tuplasti?

Seuratoiminnassahan saa ’tienata’ 2000€ vuodessa ilman, että verottaja puuttuu asiaan. Tämä lienee normaali käytäntö joka harrastuksessa jossa valmentajaa/kouluttajaa käytetään?

Jos tuosta yksityistuntien pitämisestä pitäis maksaa veroja, olis opetusmaksu ainakin tuplasti kalliimpi!

Eli kumpi on parempi: maksatte sit kiltisti yli tuplasti enemmän vai nykyisen määrän ja lakkaatte kitisemästä? Kukaan ei viitsi opettaa, jos käteen jää alle parikymppiä tunnista…

Veronkiertoa = varastamista on niin joka puolella

– pimeä siivooja

– elokuvia netistä

– piraattimailoja

– halpa pro

– ylimääräinen kuitti verotuksessa

– rinnakkais lääkkeet apteekissa

Se alkaa olla jo niin arkipäivää. On vaikea selittää omille lapsille miksi meillä ei katsota kaverilta lainattua uutuuelokuvaa, joka on imuroitu netistä.

Tai sitä ainaista nalkutusta kun ei saa siivoojaa mistään. Työttömät saa liitosta enemmän kuin tavallisella ihmisellä on vara maksaa.

Entä halvat rinnakkaislääkkeet. Mikä lääketehdas enää investoi 10v tutkimus- ja kehitystyöhön, kun markkinoille tulee samantien halvat rinnakkaisvalmisteet.

Kun veropohja on niin kapea ja samalla työllistäminen vaikeaa, niin korkeat verot ovat joidenkin ihmisten yksinoikeus. On niin helppoa katsoa se elokuva ja maksaa rahat kouraan prolle.

Ja unohtaa koko juttu.

On varmaa että joskus joku aina narahtaa, ja silloin pitää muistaa että verottaja arvioi kaiken takautuvasti. Ja tietenkin korkojen kera.

Eli silloin voi nasahtaa melkoiset mätkyt, ja kun kerran joutuu tarkastajan kynsiin niin silloin pengotaan kaikki tiedot esille.

Itse henkilökohtaisesti toivon, että näin ei kävisi mutta on se vain väistämätöntä.

Tänään jaettiin omaisuus veromätkyjä, on hienoa maksaa tuplaveroa. Ja kun se joskus jää jonkun perinnöksi on siitä maksettava vielä kolmannen kerran perintöveroa.

Montakohan Golfkenttää nillä rahoilla rakennetaan, olettaisin että suuri osa golfareista tekee työtä kovasti maksaakseen veroa, että he voivat pelata rauhallisin mielin kun pummit ottavat olutta lähibubissa.

On tää vaan hieno maa….

Aputyö pitäisi ottaa taas käyttöön se on tehokkain tapa välttää työttömyyttä, tekisivät vaikka kyselyn moniko rakennuttaisi golfkentän aputyö työntekijöillä, ja maksaisi palkaa siitä valtiolle ja valtio antaisi aputyöstä rahaa.

Jos homma ei sovi niin hakee muuta duunia niin muutkin tekee.

Anteeksi vain mutta v******, kuin pientä oravaa.

Kun vakavasta asiasta heitellään populistisia herjoja, niin lienee pakko tarttua asiaan.

Harmaa talous on ongelma monella tavalla nimenomaan meille tavallisille (kohtuullisen) rehellisille palkansaajille:

1. Korkeampi verotus: Valtio ja kunnat tarvitsevat tietyn määrän veroja tai veron luonteisia maksuja kattaakseen kulunsa ja velvoitteensa. Jos 10 % yhteiskunnan toiminnasta on ’harmailla markkinoilla’ (VATT, 2003), tämä tarkoittaa, että noin 1/10 veroista jää saamatta. Seurauksena on, että me, joilla näitä mahdollisuuksia ei ole maksamme noin 10 % liikaa veroja. Itse maksan tuloveroa noin 20.000 euroa vuodessa. Ilman harmaata taloutta 2.000 vähemmän. Mikä on sattumalta aika lähellä sitä summaa, jonka kulutan golfiin vuodessa !!

2. Korkeammat sosiaalikustannukset: Kun ei maksa veroja, ei kerry myöskään eläkettä, eikä kartuteta työttömyyskassaa. Työttömyyskorvaukset kyllä kelpaavat, usein jopa samaan aikaan, kun tehdään pimeästi töitä – pois taas meidän rehellisten kukkarosta. Samoin eläkkeet ja vastaavat tulevat sitten muiden kukkarosta.

3. Yleinen oikeustajun heikkeneminen: Hämmästyttävän monet ihmiset jopa leuhkivat sillä, että ovat kusettaneet yhteiskuntaa ja tehneet/teettäneet töitä pimeästi. Kyseessä on moraaliton menettely, jossa katsotaan omaksi oikeudeksi käydä toisten kukkarolla. Moraalisesti rinnastettavissa KELAn kassan ryöstämiseen.

Summa summarum: Minä en ymmärrä mikä oikeus pimeän toiminnan harjoittajilla on istua minun housuillani tuleen (tai kuluttaa minun rahojani). Silloin en myöskään voi ymmärtää miten tälläkin palstalla työtä tekevät, ahkerat ja rehelliset kansalaiset voivat hyväksyä ’loistalouden’.

Nimetön

Hyvä Antti!

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Veronkiertäjät ovat juuri niitä loisia, jotka hyväksi käyttävät muita. Verottajalle voi tehdä nimettömän ilmiannon, jos tietää vaikkapa Pro:n, joka tekee töitä ilman verokorttia. Siitä on ainakin se etu, että alalla toimivat lailliset ja veronsa maksavat Pro:t saavat enemmän töitä kun nämä lokkeilijat käräytetään ja poistetaan puoskarointihommista.

Nimetön

hyss hyss.. tästä aiheesta ei saa puhua ääneen.

Jos Pro opettaa pimeänä 6 tuntia päivässä

á 50 Euroa tunti (ma-pe), niin tulot ovat kuussa 6000 Euroa puhtaana käteen. Kyllä sillä summalla pärjää ihan mukavasti.

Joo, ja nyt talven tullen kun ei ole valoisaa juuri lainkaan, voi hyvin tehdä pimeästi melkein ympäri vuorokauden!

Kaikille moralisteille, ensi kerralla kun menette ravintolaan niin pyytäkää myös kuitti portsarilta, ettei mene narikkarahat omaan taskuun.

Lisäksi vielä lääkkeistä sen verran, että lääkkeillä on harvinaisen pitkä patenttiaika, jotta niitten kehittäjät saavat rahansa takaisin. Ei lääkkeitä voi ruveta kopioimaan heti niiden ilmestyttyä.

Verotus on aihe, joka saa aina tunteet pintaan. Jostain syystä monien mielestä verotus on yhteiskunnan säätämä yleinen rangaistus, ja on vain oikein kiertää sitä kaikin keinoin. Kerran tuli muuten verotuksesta puhe erään pron kanssa, hän väitti, ettei ole eläissään saanut mitään hyötyä veroista. Hän ei siis ilmeisesti ollut synytynyt missään yleisessä sairaalassa, ei ollut koskaan päiväkodissa tai koulussa, ei ollut käyttänyt julkisia teitä – ei ainakaan katuvalojen valaisemia, on omin voimin puolustanut itseään, ei aio koskaan tulla vanhaksi tai sairaaksi…

Haluavatko nämä verokarhun innokkaat pikku apulaiset maksaa pron tunnista vieläkin enemmän kuin nyt maksavat vai mikä on? Kun palkkaatte paikallisen kirvesmiehen remontoimaan kesämökkiänne, haluatteko silloinkin varmistaa, että pääsette maksamaan hänen veronsa ja sotu-maksunsa ja samalla tuplaatte omat kulunne? Onhan se tietysti kovasti lainkuuliaista meininkiä, mutta eiköhän se riitä, että pro hoitaa ihan itse suhteensa verottajaan ilman meidän apuamme.

Hihii, huomaa, että kun kausi alkaa olla lopuillaan, niin turhautuminen lisääntyy :o) – keskustelun aiheina draivin mitta, piraatit/kopiot, pro & verotus, nyt puuttuu enää se tuntien hinta :o). Seuraavaksi odottelenkin uutta avausta seuraavista aiheista: pukeutuminen golfissa, hidas peli eli tumpelot kentällä sekä peliseura, joka tupakoi kierroksen aikana :o)))).

Kun sen sotu- ja veronmaksuvelvollisuuden voisikin jättää työtekijän vastuulle, sehän olisi ihanaa.

Kuitenkin työllistäessä esim kirvesmiestä, sotu ym tilitysten vastuu on työantajalla. Ei kirvesmiehellä. Jos kirvesmie haluaa tunnista esim 20 euroo, niin sanoipa kirvesmies sitä tai tätä, tai esitti ennakonpidätystodistusta, asianmukainen vero kuuluu maksaa. SORRY vaan.

Toinen asia on kuinka pro tms, joka toimii oman yrityksen piikkiin, hoitaa kirjanpitovelvollisuuden. Paras tapa olisi maksaa tunnit ja kurssit suoraan golf-toimistoon tai pron firman tilille.

Seuraavaksi odottelenkin uutta avausta seuraavista aiheista:pukeutuminen golfissa, hidas peli eli tumpelot kentällä sekä peliseura, joka tupakoi kierroksen aikana :o)))).

Hei. Näistähän on puhuttu koko kesä 🙂

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 83)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #368081 kohteessaVeronkiertoa?

Etusivu Foorumit Yleistä Veronkiertoa?