Aihe: venytteleminen - Golfpiste.com

4.8.–11.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

venytteleminen

Etusivu Foorumit Yleistä venytteleminen

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Huolestuin kun valmentaja sanoi:jussi, olet kuin rautakanki.Nyt on pakko alkaa venyttelemään. No, sain valkalta lyijyrenkaat jotka voi pujottaa mailaan ja niiden avulla saa hyvin venytystä vartalon kiertoon backswingissä.Nimenomaan vartalonkierrossa venyminen on puutteellista. Onko kenelläkään mitään muita hyviä venytysohjeita?Tai ehkä jopa venyttelyohjelmaa?=) Kiitos ja venyttelemisiin:)

Moi!

Jooga tekee todella hyvää liikkuvuudelle. Kannattaa mennä kokeilemaan. Voisi luulla, että se on kevyttä hommaa, mutta ei ole. Siinä on sulle tarpeeksi hyvä venyttelyohjelma.

Lue lisää: Jooga

No voihan kypärä!

Onhan se nyt kumma jos ei ihminen osaa venytellä.

Anteeksi jos joku suuttui.

Kysyppä siltä valmentajalta niitä venyttelyvinkkejä ja mielellään ihan niin, että hän opastaa ns. kädestä pitäen. Eikös se ole tavallaan ihan sen valmentajan tehtäväkin?

Itse ainakin opin venyttelyn valmentajien opastuksella, tosin lajina ei ollut silloin golf vaan jääkiekko, jalkapallo ja sulkapallo. Eli monipuolinen liikuntatausta auttaa tässäkin asiassa. Tosin ei se poista silti golfvalmennuksesta venyttelyvinkkejen opastamista.

Täältä GP:n sivuiltakin löytyy venyttelyohjelma. Kaikki ei vaan oo niin notkeita. Meidän PRO kuvaili minua heinäseipääksi, et sillee.

Mä kyllä venyttelen aina ennen kiekkaa.

Lue lisää: venyttely

Katseleppas tältä sivulta. Paljon muutakin hyvää kuin pelkästään venyttelyä.

http://www.protraining.fi/index.htm

Minä, joka olen suuri Huuhaa ja OT, jos en nyt sentään Kuningas, niin ainakin valintaa odottava perintöprinssi, toivon myöskin aiheeseen liittyviä kommentteja.

Olen notkea kuin betoniporsas, jonka johdosta joudun venyttelemään huolellisesti aina ennen alkua (yksi harkkaswingi), joten swingini on varsin …hrmh…’kulmikas’.

Golfladylle kiitoksia hyvistä venyttelyvinkeistä, mutta kaivattaisi jotain…hmm…vähän niikuin maskuliinisempaa 😉

Hyviä vinkkejä joilla saadan paikat auki mahdollisimman helposti, pelkäämättä heterouden kyseenalaistamista.

Itse näin kerran ykköstiillä tehokkaaksi huomatun keinon, jossa on sama idea ja teho kuin Backteen valkun suosituksessa: Kome pitkää rautaa ja pitkiä rauhallisia swingejä edestakaisin, sekä myöskin ’pesäpallo asennossa’ sama. Lavat ja selkä tuntuu aukeavan ihan kivasti.

Myöskin perinteinen punttisalivenytys: mailan päistä kiinni ja pyörityksiä seläntaakse, tuntuu ihan hyvältä.

Nimim. Streching stinks.

Hyvä Henkka, annoit HH-OT-IH-klubin tärkeän panoksen tähän hieman, noniin no, neitiaiheeseen?

Mutta oikiasti, täähän olis eläimänmuutoksen paikka mullenkin.

Haasteena tässä on että pääsis etes venyttelyn alkuun. Olisko jossain tällainen ’Nimettömät Rautakanget’-kerho, johon voisin hakea jäsenyyttä vaikkapa salanimellä?

Yritin googlaamalla mutta löysin vain hrmh muita ’venyttely’ sivuja.

Venyttely ei tosiaankaan ole kivaa, mutta tuo lyijypaino juttu ei edes tuntunut kovin tyhmälle.Taidan kysyä koutsilta lisää ohjeita…

Jos olen nyt 16v ja kankea, millainen olen 30v?Pelkkä ajatuskin hirvittää.

Lavantautihan vois antaa venyttely vinkkejä kun tunnut tietävän asiasta?

Oikeasti olin 16v paikkeilla vielä jotenkin taipuva, harrastin vaatimatonta venyttelyä. Mielestäni golf pitää paikat aika liikkuvina ja tiedänpä yhden tapauksen, jossa lähes liikuntakyvytön n. 55-v mies on saanut golfin avulla takaisin työkykynsä ja liikkuvuutensa. Toivoa siis on.

Mihin golfissa tarvitaan notkeutta?? Notkeus syö nopeutta!! Golf on voimalaji, siinä missä piano on lyömäsoitin.

Not hitto.. sitten kannattaa aloittaa esimerkiksi karate se on muutenkin hyvä talvilaji.. olin minäkin joskus notkea, nykyään vain nopea… ilon kautta 🙂

Kyllä ainakin mun mielestä piano on lyömäsoitin – tarkemmin ilmaistuna perkussiivinen soitin. Eipä sitä vain yleensä hutkita kapuloilla niinkuin drumsseja, koska ne kapulat ovat siellä sisällä.

nuorempana treenasin karatea vuosia, siellä oppi venyttelyn aikas perusteellisesti. Kyllä tulee venyteltyä Golf-kierroksen alussakin.

Rautakangille tiedoksi, että sitten kun ’napsahtaa’, niin kanget paukahtaa paljon raskaammin kuin vähän letkummat.

Nimetön

Hyvä venyttely meille sohvaperunoille on laittaa herkut mahdollisimman korkealle hyllylle ja hakea sieltä yksi kerrallaan. Ja sohvalta noustessa ei saa käyttää käsiä apuna.

Nimim. Hidas mutta kankea !

Nyt selvisi sitten tämän venyttelynkin tarpeellisuus. Olen kuvitellut olevani kankea, mutta ei, olenkin liian lihaksikas.

Lue lisää: Pelkkää Faktaa

Lihasten liikeratojen pidentäminen (venyttely) parantaa normaalin lihaksiston omaavilla henkilöillä myös voimatasoa kun lihakset eivät joudu työskentelemään äärirajoillaan…. Kannattaa venytellä.

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #385136 kohteessavenytteleminen

Etusivu Foorumit Yleistä venytteleminen