Aihe: Veljekset Tony&Gipper Finau - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Veljekset Tony&Gipper Finau

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Veljekset Tony&Gipper Finau

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 100)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Näillä pojilla on golfsvingissä tekemisen meininkiä. Tätäkö Forumin Proot tarkoittivat oikean käden tulituksella. Meitsi on myyty mies. Tiikerin pennut

WannaBeTiger kirjoitti: (17.8.2007 18:31:46)
    Näillä pojilla on golfsvingissä tekemisen meininkiä. Tätäkö Forumin Proot tarkoittivat oikean käden tulituksella. Meitsi on myyty mies.

Tiikerin pennut

Ihme pomppimista…

Jossain vaiheessa löytävät varmaan väylänkin yhtä hyvin kuin Tiger…

No eikös tää ole se versio, jossa saluunan ovet lähtee saranoiltaan? Laura Davishän on tuon teknisen toteutuksen äiti, joskin sillä lähtee joskus saranoiden mukana puolet seinästä.

Joo. Täysi rähinä on päällä salin puolella. Paitsi ovia, ikkunoista sinkoilee baarijakkaroitakin. Eiköhän oteta mallia ja lopetetaan se pallon taputtelu!

ts

Ongelmansa kullakin. Ei riittänyt korkeus rangen taakse (n240m päässä n20m:n korkeudessa) olevassa verkossa. Löivät sitten poikittain palloja lähimetsään yli vilkasliikenteisen tien, ettei mene talosta ikkunat rikki.

Helvatti mä en oo ikinä nähny tolla vauhdilla lähtevää palloa. Gipperillä tosin ainakin voi olla vaikee joillain väylillä päästä boxista ulos. Sen verran vahvaa kierrettä löi 🙂

juu… ei ollu fade

Näillä veljeksillä ei paljonkaan ole tekemistä golf-nimisen pelin kanssa. Niin raakileen näköistä tekemistä oli vähän joka osa-alueella. Heillä tuskin on kovinkaan hyviä menestymismahdollisuuksia myöskään Janos Uotilan lajissa. Eikös siinäkin vaadita johonkin sektoriin osumista. Yhden draiverilla lyödyn väyläosuman näin. Siis omalle pelattavalle väylälle. Viereisille väylille harhautui useampikin pommi.

Takatii kirjoitti: (20.8.2007 10:32:13)
    Näillä veljeksillä ei paljonkaan ole tekemistä golf-nimisen pelin kanssa. Niin raakileen näköistä tekemistä oli vähän joka osa-alueella.

Eikös toinen noista jampoista pelannut just vähän aikaa sitten 64 jossain kilpailussa. Ehkei se kaikkien mielestä vielä täytä golfin kriteereja, mutta mailapelistä varmaan jo puhutaan 🙂

Nimetön

Melko kova on kieltämättä kaverien fyysinen voima. Varsinkin huomioiden nuoremman kaverin koko, joka ei ainakaan kuvissa näytä kovin suurelta. Monille tuottaa vaikeuksia uskoa, että golf on pitkälti myös voimalaji. Jos pienemmästä koosta saa ulos kovan nopeuden, on etu kiistaton. Tekniikassa on varmaan vielä hiomista. Muutama metri on varaa pudottaa matkassa tarkkuuden hyväksi. Aika näyttää, kuinka pitkälle muut ominaisuudet riittävät.

Näillä veljeksillä ei paljonkaan ole tekemistä golf-nimisen pelin kanssa. Niin raakileen näköistä tekemistä oli vähän joka osa-alueella. Heillä tuskin on kovinkaan hyviä menestymismahdollisuuksia myöskään Janos Uotilan lajissa. Eikös siinäkin vaadita johonkin sektoriin osumista. Yhden draiverilla lyödyn väyläosuman näin. Siis omalle pelattavalle väylälle. Viereisille väylille harhautui useampikin pommi.

Pääsivätkö veljekset villillä kortilla kisoihin, vai millä kategorialla? Jos joku muu kategoria kuin villi kortti, niin jotain tarvitsee kyllä osata ansaitakseen kategorian.

ts

Hörhö kirjoitti: (20.8.2007 11:59:44)

Pääsivätkö veljekset villillä kortilla kisoihin, vai millä kategorialla? Jos joku muu kategoria kuin villi kortti, niin jotain tarvitsee kyllä osata ansaitakseen kategorian.

Kutsulla olivat mukana. Mutta jossain sopivassa puistossa voivat hyvinkin tehdä myös tulosta.

Datalle tuosta nuoremman koosta, että pieneltä näytti minunkin silmään. Paitti sitten kun lähempää näki niin olihan tuo semmonen 180cn. Aika jykevä vaan. Tony taitaa olla 190 pitkä, eikä hänkään kovin heiveröiseltä vaikuttanu 🙂

Juu, villeillä korteilla olivat paikalla ja villeillä korteilla lyövät villeja draivejaan myös PGA:lla. Tuli ehkä vähän ankarasti kirjoitettua, mutta ehkä siihen vaikutti perjantain tapahtumat. Tämä vanhempi Finau oli torpedoida Mikon voiton. Poika oli lähes joka väylällä jossain pusikossa minuuttikaupalla. Ja aina piti saada tuomaria paikalle, vaikkei cutista läpi menosta ollut toiveitakaan.
    Tuomari tulikin sitten lopullisesti paikalle kellottamaan ryhmää, joka oli ainakin pari väylää edellä menevää perässä. Mikko ja Pelle Edberg joutuivat nopeuttamaan peliään ja lyömään jatkuvasti ’väärillä’ vuoroilla, jotta olisi päästy eteenpäin. Poika Finauta ei kellomies hätkäyttänyt ja hidastelu jatkui. Kellottaminen alkoi juuri, kun ryhmä tuli kierroksen par3-sumaan ja tuuli yltyi kovaksi, jolloin olisi pitänyt myös Mikon ja Pellen päästä käyttämään aikaa lyöntiinsä. Mikkokin joutui bogisumaan, mutta sai kierroksen lopussa rytmistä kiinni. Sen sijaan Pellen pelit päättyivät tähän kierrokseen.

Takatii kirjoitti: (20.8.2007 12:33:00)
    Juu, villeillä korteilla olivat paikalla ja villeillä korteilla lyövät villeja draivejaan myös PGA:lla.

Minkälaisilla vermeillä Finaun veljekset pelaavat ? Driverin varsi kiinnostaa ja nuppi erityisesti ?

double-eagle kirjoitti: (20.8.2007 12:43:57)
    Minkälaisilla vermeillä Finaun veljekset pelaavat ? Driverin varsi kiinnostaa ja nuppi erityisesti ?

Callawayn FT-5 ja Diamana Whiteboard

Joo. Ja millä gripillä pelaa? Monta kieppiä teippiä gripin alla?? Ja minkä merkkistä?! Ei kai vaan maalarinteippiä..

Entä LOFT ?

Grippi lienee poikain käsistä riippuvainen.

Scoop kirjoitti: (20.8.2007 12:52:52)
    Callawayn FT-5 ja Diamana Whiteboard

Tuo FT-5 yhdistettynä Diamanaan (ainakin Blue ja White) tuntuu toimivan todella hyvin ja on käytössä aika monella. Itse testailin 73 Blueboard X:llä ja oli kyllä makoisan tuntuinen… Yksi parhaista yhdistelmistä, millä olen koskaan lyönyt. Toivottavasti ei ole enää ensi viikolla, kun posti tuo minulle uuden raippavarren, joka ei ole Diamana…

data kirjoitti: (20.8.2007 11:53:39)
    Jos pienemmästä koosta saa ulos kovan nopeuden, on etu kiistaton. Tekniikassa on varmaan vielä hiomista. Muutama metri on varaa pudottaa matkassa tarkkuuden hyväksi. Aika näyttää, kuinka pitkälle muut ominaisuudet riittävät.

Kyllä se niin on, että hiominen pitää tehdä kirveellä, jos skooraamaan aikoo. Voihan sitä jossain aavasaksan peltokentillä joskus yksittäisellä rundilla saada underit paukkumaan.

Se on ihan eri tekniikka, jolla golfia pelataan.

Nimetön

fukke diise saisse kirjoitti: (20.8.2007 15:26:14)

Jos pienemmästä koosta saa ulos kovan nopeuden, on etu kiistaton. Tekniikassa on varmaan vielä hiomista. Muutama metri on varaa pudottaa matkassa tarkkuuden hyväksi. Aika näyttää, kuinka pitkälle muut ominaisuudet riittävät.

Kyllä se niin on, että hiominen pitää tehdä kirveellä, jos skooraamaan aikoo. Voihan sitä jossain aavasaksan peltokentillä joskus yksittäisellä rundilla saada underit paukkumaan.

Ei minusta kirvestä tarvita. Ehkä kannattaisi vähän rauhoittaa jalkojen toimintaa.
    Mä luulen, että nää osaa hiukan siistimmänkin version tuosta swingistä. Nyt niille ilmeisesti maksetaan rappaamisesta ja ne tekee työtä käskettyä. Mä luulen, että nämä ovat sellaisia ns. luonnonlapsia, joilta swingi löytyy verestä. Tällaisia swingejä kannattaa asiantuntijoidenkin tutkia enemmänkin oppimielessä kuin vahvalla kritiikillä.

data kirjoitti: (21.8.2007 10:34:35)
    Ei minusta kirvestä tarvita. Ehkä kannattaisi vähän rauhoittaa jalkojen toimintaa.
    Mä luulen, että nää osaa hiukan siistimmänkin version tuosta swingistä.

No eipä ole tuo Tigerkaan pystynyt rauhoittamaan sitä jalkojensa toimintaa, villiä se on vieläkin. (Toisessa ketjussakin Scoopin mainitsema squat-liike)

januz kirjoitti: (21.8.2007 10:44:22)

No eipä ole tuo Tigerkaan pystynyt rauhoittamaan sitä jalkojensa toimintaa, villiä se on vieläkin. (Toisessa ketjussakin Scoopin mainitsema squat-liike)

Jep, ja sen takia se pirulainen ei pärjääkkään :).

El ninó kirjoitti: (21.8.2007 10:54:48)

Niin tempo on synnynnäistä. Lisäksi kun pelaa jollain pehmeällä titun pallolla niin pienikin vinous korostuu drivessa..kovat pallot ei ota sliceä ja hookkia niin paljon.

Mutta mutta kun Tiikeri veteleekin raudoilla 250 metrisiä..niin ei oikein driveria tarvi kun sitten joskus niihin 270 metrisiin joilla taktisesti voi päästä lipulle kahdella esim par 5:lla.

El ninó kirjoitti: (21.8.2007 10:54:48)

Squat sinänsä ei ole ongelma, jos liikkeen suunta on kunnossa.
    Taigerikin varmaan mieluummin pärjää pelillä, jossa metsäkeikat olisivat minimissään.

Bosco kirjoitti: (21.8.2007 11:15:40)
    Squat sinänsä ei ole ongelma, jos liikkeen suunta on kunnossa.

Vaan onko Tigerin squat oire jostakin ei-toivotusta (kompensaatiosta), tarkoituksellinen liike, vai jonkin toisen tarkoituksellisen liikkeen sivutuote?

ts

fukke diise saisse kirjoitti: (20.8.2007 15:26:14)

Mä luulen, että nää osaa hiukan siistimmänkin version tuosta swingistä. Nyt niille ilmeisesti maksetaan rappaamisesta ja ne tekee työtä käskettyä. Mä luulen, että nämä ovat sellaisia ns. luonnonlapsia, joilta swingi löytyy verestä. Tällaisia swingejä kannattaa asiantuntijoidenkin tutkia enemmänkin oppimielessä kuin vahvalla kritiikillä.

Totta on, että ei tuohon kirvestä tarvita. Muutama kilo dynamiittia mieluummin, millä räjäytetään nykylyönti ja lähdetään sitten rakentamaan kokonaan uutta. Siihen pohjaksi voisi hakea ymmärryksen siitä, että Golfissa ei ole tarkoitus lyödä kauas, vaan lähelle.

Parasta tietysti olisi, jos pystyvät rakentamaan toisen swingin tuon nykyisen rinnalle. Tuotakin voi tarvita aina välillä

Nimetön

ts kirjoitti: (21.8.2007 11:33:33)
    Muutama kilo dynamiittia mieluummin, millä räjäytetään nykylyönti ja lähdetään sitten rakentamaan kokonaan uutta.

Oletko tätä mieltä myös Tigerin swingistä? Sehän on liikesuoritukseltaan jonkin verran vieläkin mutkikkaampi. Vai antaako poikien toistaiseksi vielä suhteellisen vähäinen menestys tilaa väkevälle kritiikille?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 100)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #237277 kohteessaVeljekset Tony&Gipper Finau

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Veljekset Tony&Gipper Finau