Aihe: Vauva tulossa - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Vauva tulossa

Etusivu Foorumit Yleistä Vauva tulossa

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tuolla toisessa ketjussa mainitun rautamailaprojektin lisäksi on mulla menossa myös toinen ’vähän’ isompi ja tärkeämpi projekti. Nimittäin vajaan kahden viikon kuluttua pitäisi perheessämme olla uusi, pikkuinen jäsen. Sellaista olisin halunnut tiedustella muilta, että miten lapsien tulo perheeseen on teillä vaikuttanut pelaamiseen ja sen määrään? Vai kiinnostaako pelaaminen laisinkaan, kun kotona on tärkeämpääkin tekemistä? Itse olen ajatellut asian niin, että kierrosten väheneminen reilustikin nykyisestä 80-90 kierrosta per kausi ei haittaa, sillä hätäisten kierrosten sijaan voi vaikka uhrata vähän enemmän aikaa harjoittelulle (vaikka vauvan nukkuessa mukana rangella 🙂 ja keskittyä sitten enemmän niihin kierroksiin, joita tulee pelattua. Arvot ovat jo nyt menneet uusiksi, joten uskon myös pelihalujen vähenevän…kukapa sitä ei haluaisi pelaamisen sijasta vaihtavan kakkavaippoja kotona ja työntelevän pikkuista pitkin katuja uusissa, hienoissa vaunuissa…minä ainakin haluan! Toisaalta uskon, että meidän perheessä pelaamisen järjestäminen voi olla hieman helpompaa, koska myös vaimoni on intohimoinen golfari. Vuorotteluperiaatteella luulisi silloin tällöin pelaamaankin ehtivän. Mä ainakin olen valmis lähtemään myös kentälle mukaan caddieksi pikkuinen rintarepussa mahdollistaakseni sekä yhdessäolon, että vaimon pelaamisen. Kertokaan kokeneemmat isukit (ja äiditkin) omia kokemuksianne.

Saattaa kentällä olla rintarepun kanssa vähän vaikeaa. Lapsi ei varmasti jaksa olla neljätuntia siinä, eikä se tee hirveän hyvää lapsen tai omalle selälle. Paljon sanelee myös nuo lapsen uni rytmit, niihin kun sovittaa omat pelaamiset niin onnistuu. Kun lapsi nukkuu niin toinenkin saa vähän omaa aikaa vaikkei pelaamaan pääsekään.

Noin vuoden kokemuksella täytyy kuitenkin ikäväkseni todeta, että kyllä se aika vaan on todella kortilla, mutta kun on päivän rytmit kunnossa niin kaikilla säilyy järki päässä.

Nimetön

Meille syntyi esikoinen toukokuussa 07. Kesän ekan kiekan pelasin muistaakseni toukokuun puolessa välissä, kierroksia kauden aikana tuli ehkä noin 30-40.

Meidän poika on nukkunut alusta asti todella sikeästi, joten iskä ja äiti ovat päivisin täysjärkisiä ja kykeneviä liikuntaan. Tämä ei todellakaan ole kaikissa perheisseä saletti juttu. Äitihän tässä paljon rankemmassa roolissa on, koska herää öisin imettämään.
    Mielestäni sain pelata tilanteeseen nähden suht riittävästi, vaikka pelihaluja olisi ollut paljon enemmänkin. Minun pelaamisista oli vääntöä muutaman kerran, mutta asiat saatiin kyllä sovittua. Säännöksi tuli max pari rundia viikossa.

Kannattaa muistaa että vauvat syö aika usein, ja mielummin vielä rintaa. Tissiä imetään alussa tosi tiuhaan. Jotkut lapset imevät 15 min välein. Tämä asettaa rajotteita äitin pelaamiselle, suurin osa äideistä ei pysty pelaamaan ekana kesänä. Meidän äiti kävi pelaamassa lähikentillä abaut 10 kertaa, 9 reikää kerrallaan. Tämän pidempää imetysväliä ei voine pitää, vaikka iskä syöttäisi pullomaitoa kotona, äitin tissit räjähtää.

Olin pari kertaa mukana klubilla vaunujen kanssa pyörimässä ja ulkoilemassa. Tässä säästää hivenen aikaa matkoissa ja imetyksen voi hoitaa klubilla. Kierrokselle mukaan lähtemisessä ei ole järkeä, tajuat tämän parin viikon päästä. Jotkut äidit myös repeävät sen verran pahasti ettei ekana kesänä golfata senkään puolesta.

Molemmat pääsee siis pelaamaan, äitikin. Se on vain järjestely kysymys.

Antoisampaa mitä osasi odottaa ja myös rankempaa mitä osasi odottaa.

Onnitelut perheenlisäyksestä! Itsellä 6v. lapsi. Kierrokset vähenee lapsen myötä, sehän on ihan luonnollista. Ennen lasta saatoimme mieheni kanssa pelata 100-150 kierrosta kaudessa. Nyt alle sata per nokka. Tuo vauvan kentälle vienti kuulostaa aika pahalta jo ihan muiden pelaajien kannalta. Enpä haluaisi olla ryhmässä jossa kulkisi vauva mukana… tai kuulla vauvan itkua muilta väyliltä. Ja voin kertoa että, äiti ei pysty keskittymään peliin jos vauva on siinä lähellä. Suosittelen että laitat vaimosi kentälle ja pysyttelet itse vauvan kanssa kotinurkilla tai clubilla. Meillä tämä vuorottelu on ainakin onnistunut todella hyvin. Joskus lapsen hoito vaihtuu clubilla kun toinen kiertää aamurundin ja toinen iltapäivällä.Toivottavasti teillä on myös tukiverkostoa vauvan hoitoon, jotta pääsette joskus myös yhdessä kentälle.

Onnittelut. Erinomaisesti ajoitettu, pääset hyvässä lykyssä hyödyntämään isyyslomat golfkauteen :-).

Ei nuo muksut ole kovin paljon häirinnyt pelaamista, joskaan pelimäärät on maksimssaan olleet 70 paikkeilla ja vaimo ei pelaa. Vauvan raahaminen rangelle lienee helpointa. Alle kouluikäiset eivät oikein tahdo jaksa viihtyä harjoituspaikoilla. Kouluikäisiä voi jo ottaa palloa lyömään taikka lyhyelle kierrokselle.

Asia, joka on muuttunut eniten, on pelaamisen ajoittaminen. Aamuinen kierros vie vähiten perheen aikaa. Lauantain keskipäivän kierros tuhoaa eniten yhteistä aikaa.

Onnea tuleville vanhemmille perheenlisäyksestä! Tulevalla isällä on mukavan tuntuinen asenne elämänmuutokseen, nostan hattua!

Muutama asia noissa kommenteissa pisti hieman hymyilyttämään…

Lalli kirjoitti: (26.2.2008 9:10:01)
    Kannattaa muistaa että vauvat syö aika usein, ja mielummin vielä rintaa. Tissiä imetään alussa tosi tiuhaan. Jotkut lapset imevät 15 min välein. Tämä asettaa rajotteita äitin pelaamiselle, suurin osa äideistä ei pysty pelaamaan ekana kesänä. Meidän äiti kävi pelaamassa lähikentillä abaut 10 kertaa, 9 reikää kerrallaan. Tämän pidempää imetysväliä ei voine pitää, vaikka iskä syöttäisi pullomaitoa kotona, äitin tissit räjähtää.

Jos tuo vaavi syntyy parin viikon päästä, tuskin kesällä syö 15 minuutin välein. Se EI ole normaalia parin kuukauden ikäisellä muksulla vaan varmasti tarvetta olisi lisäruokaan. Ehkä kahden päivän ikäinen lapsi syö joskus 15 minuutin välein, ei kahden kuukauden ikäinen enää.

Ei ne tissitkään ihan pienestä rajähdä. Jos kierros kestää sen neljä tuntia, pystynee äiti siihen ihan hyvin. Jos tukalaksi käy olo, niin kaivetaan rintapumppu bägistä ja käydään puskassa lypsämässä pahimmat paineet pois ;-). Kyllähän vauvoilla ruokailuväli voi normaalistikin olla monta tuntia, öisin jotkut nukkuvat jopa 6-8 tuntia kerrallaan jo parin kuukauden ikäisinä.

Lalli kirjoitti: (26.2.2008 9:10:01) Jotkut äidit myös repeävät sen verran pahasti ettei ekana kesänä golfata senkään puolesta.

Olen melko varma, että jos synnytys on parin viikon päästä, on äidillä hanuri toukokuussa ihan priimakunnossa golfia ajatellen.

Kuopukseni oli kevätvauva ja ekana kesänä pelasin ehkä kerran viikossa. Lisäksi tuli käytyä aika paljon harjoittelemassa, vauva nukkui vaunuissa rangen laidalla. Tämä järjestely toimi ihan hyvin, vaikka händäri ei tuona kesänä mennytkään alas kuin 54 -> 34.

Nimetön

Kiara kirjoitti: (26.2.2008 11:37:04)

Muutama asia noissa kommenteissa pisti hieman hymyilyttämään…

Jos tuo vaavi syntyy parin viikon päästä, tuskin kesällä syö 15 minuutin välein. Se EI ole normaalia parin kuukauden ikäisellä muksulla vaan varmasti tarvetta olisi lisäruokaan. Ehkä kahden päivän ikäinen lapsi syö joskus 15 minuutin välein, ei kahden kuukauden ikäinen enää.

Samaa mieltä. Syö luultavasti parin-kolmen tunnin välein.

Ei ne tissitkään ihan pienestä rajähdä. Jos kierros kestää sen neljä tuntia, pystynee äiti siihen ihan hyvin. Jos tukalaksi käy olo, niin kaivetaan rintapumppu bägistä ja käydään puskassa lypsämässä pahimmat paineet pois ;-). Kyllähän vauvoilla ruokailuväli voi normaalistikin olla monta tuntia, öisin jotkut nukkuvat jopa 6-8 tuntia kerrallaan jo parin kuukauden ikäisinä.

Kierros joo neljä tuntia, matkat plus muu härdelli vie helposti tunnin, kaks.

Olen melko varma, että jos synnytys on parin viikon päästä, on äidillä hanuri toukokuussa ihan priimakunnossa golfia ajatellen.

Kuopukseni oli kevätvauva ja ekana kesänä pelasin ehkä kerran viikossa. Lisäksi tuli käytyä aika paljon harjoittelemassa, vauva nukkui vaunuissa rangen laidalla. Tämä järjestely toimi ihan hyvin, vaikka händäri ei tuona kesänä mennytkään alas kuin 54 -> 34.

Samaa mieltä tosta haitarista. Niinkuin kaikesta muustakin. Pointti oli vaan se, että on olemassa tosi helppoja lapsia ja tosi vaikeita, kaikkea siltä väliltä. Ja oma asenne kans ratkasee, kyllä pääsee pelaamaan jos haluaa ja järjestelee asiat niin. Mummot ja vaarit auttaa paljon myös.

näin aluksi onnea perheen lisäyksen johdosta!

haluan vain tuoda toisen näkökulman asiaan. monelle ihmiselle kierroksen pelaaminen/harjoittelu tarkoittaa myös aikaa poissa arjesta, on kyse sitten työstä tai perheestä. tällöin kannattaa huomioida muut ihmiset, jotka ovat tulleet nauttimaan pelaamisesta, luonnosta, jne. he tuskin haluavat kuulla harjoitusalueella saati sitten kierroksella vauvan itkua tai muuta hössötystä sen ympärillä. usein vielä ihmisten kärsivällisyys on nollassa kun kyseessä on jonkun muun lapsi eikä oma. ei ole kivaa kun yhden pariskunnan muksun parkuminen ja vanhempien hössötys häiritsee muita rangella olevia. toivottavasti ymmärrätte tämän. kyse ei ole provosoinnista vaan ystävällisestä pyynnöstä huomioimaan muut golffarit.

KL

Kelso kirjoitti: (26.2.2008 13:50:55)
    näin aluksi onnea perheen lisäyksen johdosta!

haluan vain tuoda toisen näkökulman asiaan. monelle ihmiselle kierroksen pelaaminen/harjoittelu tarkoittaa myös aikaa poissa arjesta, on kyse sitten työstä tai perheestä. tällöin kannattaa huomioida muut ihmiset, jotka ovat tulleet nauttimaan pelaamisesta, luonnosta, jne. he tuskin haluavat kuulla harjoitusalueella saati sitten kierroksella vauvan itkua tai muuta hössötystä sen ympärillä. usein vielä ihmisten kärsivällisyys on nollassa kun kyseessä on jonkun muun lapsi eikä oma. ei ole kivaa kun yhden pariskunnan muksun parkuminen ja vanhempien hössötys häiritsee muita rangella olevia. toivottavasti ymmärrätte tämän. kyse ei ole provosoinnista vaan ystävällisestä pyynnöstä huomioimaan muut golffarit.

Big Easy, onnea vain synnytykseen ja vahvoja hermoja isyyden alkutaipaleelle!

Tuo Kelson näkökulma on varsin tuttu ja erityisen pohjoiseurooppalainen. Välimeren ja jopa joissakin Keski-Euroopankin maissa aivan ventovieraat ihmiset tulevat hyssyttelemään itkevää lasta ja tuntuvat olevan aidosti kiinnostuneita auttamaan ’hädässä’ olevaa vanhempaa. Onko heillä sitten motiivina itkun saaminen loppumaan omien itsekkäiden tarkoitusperiensä vuoksi vai voisiko heillä ihan oikeasti olla empaattisempi ja suvaitsevampi ote muihin ihmisiin kuin esimerkiksi meillä suomalaisilla…? On muten jännä huomata itsestään, että erilaisia lasten kiukutteluja ym. julkisilla paikoilla sietää ja ymmärtää ihan toisella tavalla, kun itsellä on omia suunnilleen saman ikäisiä penskoja.

En kiellä, etteikö vauvan itku saattaisi ihmisiä rangella häiritä, mutta henkilökohtaisesti yritän vaatia itseltäni sen verran suvaitsevaisuutta, että toivotan kaikki tuoreet vanhemmat tervetulleiksi rangelle vauvan kanssa. Sen sijaan kentälle en vauvoja halua, jo turvallisuussyistäkin.

Sitä paitsi, eikös Tigerin isä kasvattanut tämän keskittymiskykyä häiritsemällä poikaansa juuri dw:n alussa paukuttelemalla kattiloita ym.? Voisiko tuossa vauvan itkussa olla jopa hyödynnettävä luonnonvara? Pari tuoretta toukkaa per range ähisemään ja huutamaan niin eipähän enää pelikavereitten pälätys tiiboksissa tai putatessa tuntuisi enää missään!

Onnea tulokkaan johdosta…

Meidän esikoinen syntyi marraskuussa 2005 ja oli mukana rangella jo seuraavana keväänä (2006). Itse pidin hoitovapaata duunista puoli vuotta eli olin pojan kanssa kotona Helmikuusta 2006 elokuun alkuun 2006, vaimo meni töihin. Tuona aikana kävin vähintään kaksi kertaa viikossa rangella ja poika nukkui vaunuissa tuollaiset puolitoista-kaksi tuntia, meillä ainakin toimi ihan mainiosti. Viikonloppuisin olen käynyt pelaamassa heti aamuisin eli lähtö vaikka 7.30 niin jää aikaa perhellekin. Nyt kun poika on jo hoidossa ja minulla sellainen duuni että voin pitää usein arkena vapaapäiviä niin tänä kesänä varmasti tulee paljon enemmän kierroksia kuin viime kesänä. Ei muutakuin tsemppiä ja hyviä pelejä ens kesäks!

Hmm… vauva mukana kentällä rintarepussa ei TODELLAKAAN kuulosta hyvältä idealta. Itse ainakin kahden lapsen äitinä lähden kentälle nimenomaan rentoutumaan ja unohtamaan ne kodin arkihuolet. Jos kentällä olisi vauva mukana (olkoon se sitten isällään kannettavana), en tosiaan kokisi kierrosta millään muotoa rentouttavaksi, enkä ymmärrä, miksi edes lähtisin moiselle kierrokselle. Anna vaimosi lähteä pelaamaan ilman vauvaa ja jää itse kotiin vauvan kanssa. Näin varmistat myös sen, että vaimosi ’päästää’ sinutkin halutessasi kentälle.

Ensi kesän pelaamisesta sanoisin, ettei se vauva sitä kokonaan tule estämään. Itse olin kentällä tyttäremme ollessa 2-viikkoinen – tyttö oli isän (ja tuttipullon :)) kanssa kotona. Ei ne rinnat sen 5h aikana mihinkään räjähtäneet, lähelläkään…

Jos vauva syö hyvin pullosta, teillä on kiva golf-kesä edessä. Parikuinen vauva voi jo jäädä esim. mummillekin hoitoon ja pääsette jopa kaksistaankin vaimon kanssa kentälle.

Tsemppiä ja etukäteisonnittelut jo tulevalle isälle (ja äidille tietty kans :))!!

Jaa, että sellanen lisäys tulossa. Paljon onnea ja toivottavasti kaikki menee hyvin.

2004 tupsahti meille esikoinen alkukesästä ja kyllä se vähensi kierroksia. About 2 kertaa viikossa pelasin.
    Seuraavana vuonna sama asia. Piti vähän järjestellä asioita kotona, että onnistui. Viime kesänä kun tyttö täytti 3 v ostin mailat hänellekin (harmi kun en löytänyt Mizunoita lapsille) ja käytiin harkkakernillä puttailemassa. Tulipahan sitäkin treenattua ja tyttökin jaksoi olla kentällä pidempään kuin minä. Pelaaminen onnistui myös kunhan hoiti asiat siihen malliin. Ja olinhan minä muistaakseni vuorotteluvapaallakin kun tyttö oli 2v.

Nyt sitten tupsahti n. puoli vuotta sitten kertarykäsyllä kaksoset ja jännityksellä odotan ensi kesää miten pääsee pelaamaan. Ainakin esikoisen kanssa pääsen puttailemaan kun nyt jo kyselee koska mennään.
    Että sanoisin jotta yhden kanssa ei ollut aikoinaan hirveesti problemaan kunhan järjesteli asioita mallilleen. Ja se pitää vielä sanoa, että kun pääsi vähemmän kentälle, niin arvosti sitä enemmän ja nautti pelaamisesta.

Sorry jos on sekavaa tekstiä. On nääs unet ollut lähiaikoina vähissä

Kiitokset ensinnäkin kaikille tsemppauksesta…tosin taitaa synnytyksessä se isän rooli olla se helpompi 🙂 Paras ohje mitä tähän saakka olen saanut on se, että ei saa synnytyksen aikana esittää kysymystä: ’Sattuuko se ihan oikeasti noin paljon?’ Yritän pitää tuon mielessä 🙂

Tuo mainitsemani vauvan kanssa caddieksi lähtö oli heitto. Ei mulle tulisi mieleenkään lähteä viikonlopun ruuhkaiselle kierrokselle vauvan kanssa käppäilemään. Lähinnä tällä ajattelin jotain sellaista klubin lähistöllä hengailua silloin, kun vauva ei vielä syö pullosta. Tottakai äidille annetaan rauha lähteä rauhassa pelaamaan sitten kun vauva/isä ei ole enää täysin riippuvainen äidistä.

On muuten hienoa, että toisten huomioonottaminenkin mainittiin oikein erikseen. Pidän itseäni sellaisena ihmisenä, joka kyllä tajuaa lähteä rangelta vähän kauemmas, jos lapsi herää päiväuniltaan kesken isän harjoitussession. Silti mua vähän huvittaa, miten moni asia meitä kiireisiä ihmisiä nykyään häiritsee. Ymmärrän, että Tigerin valmistautumista Mastersin viimeiselle, ratkaisevalle kierrokselle voi häiritä, jos vieressä huutaa itkevä vauva (sitähän häiritsee ohilentävien lintujen varjotkin), mutta en tiedä pitäisikö meidän toppahousujen slaissinehkäisyharjoituksia häiritä pahasti, jos jossain lähistöllä vauva itkee…tai jos häiritsee, niin voi olla hyvä löysätä lippistä muutamalla pykälällä 🙂 Viime aikoina varsinkin olen itse katsellut ihastellen kaikkia isiä harjoitushalleissa, jotka ovat saaneet mukaansa pienet poikansa tai tyttönsä ja opastavat heitä lajin pariin, mutta tämä varmasti johtuu omasta elämäntilanteestani.

Kokonaisuutena ihan rohkaisevia viestejä teiltä on tullut. Yllättävän paljon suurin osa on ehtinyt pelaamaan. Loman aikana lastenhoito järjestyy helpolla, joten silloin ainakin kierroksia tulee varmaan enemmänkin ja pääsee pelaamaan myös yhdessä vaimon kanssa.

Pitää tästä varmaan kohta lähteä nukkumaan, kun se vielä on mahdollista…

Tervehdys ja onnea perheenlisäyksestä.

Mielestäni kaikessa kannattaa pitää järki päässä ja miettiä elämän todellisia arvoja.

Itselläni ei golf eikä mikään muukaan mene lasten ja perheen hyvinvoinnin edelle.

Parisuhdetta kannattaa vaalia tarkasti (ehkä golf yhdessä voi olla osa sitä). Lapsi tarvitsee ennen muuta omien vanhempien läsnäoloa ja huolenpitoa – kentällä se ei varmastikaan toivotulla tavalla toteudu.

Liian paljon on kiireisiä vanhempia, jotka omien etujen, töiden tai harrastusten takia laiminlyövät lapsiaan.

Muutaman vuoden ikäisistä saa tosin erittäin hyvää seuraa harrastuksen pariin, mutta sen aika ei ole vauvaiässä.

Kolmen pojan kokemuksella.

KL kirjoitti: (26.2.2008 14:31:28)
    Tuo Kelson näkökulma on varsin tuttu ja erityisen pohjoiseurooppalainen. Välimeren ja jopa joissakin Keski-Euroopankin maissa aivan ventovieraat ihmiset tulevat hyssyttelemään itkevää lasta ja tuntuvat olevan aidosti kiinnostuneita auttamaan ’hädässä’ olevaa vanhempaa. Onko heillä sitten motiivina itkun saaminen loppumaan omien itsekkäiden tarkoitusperiensä vuoksi vai voisiko heillä ihan oikeasti olla empaattisempi ja suvaitsevampi ote muihin ihmisiin kuin esimerkiksi meillä suomalaisilla…? On muten jännä huomata itsestään, että erilaisia lasten kiukutteluja ym. julkisilla paikoilla sietää ja ymmärtää ihan toisella tavalla, kun itsellä on omia suunnilleen saman ikäisiä penskoja.

En kiellä, etteikö vauvan itku saattaisi ihmisiä rangella häiritä, mutta henkilökohtaisesti yritän vaatia itseltäni sen verran suvaitsevaisuutta, että toivotan kaikki tuoreet vanhemmat tervetulleiksi rangelle vauvan kanssa. Sen sijaan kentälle en vauvoja halua, jo turvallisuussyistäkin.

Jaahas. Taas on löytynyt yksi elämänalue, jossa suomalainen junttikansa on muita kansallisuuksia huonompaa.

Olen itse viettänyt aikanaan lukuisia tunteja nukkuvan lapsen kanssa rangella. Ehkä aika kultaa muistot, mutta en todellakaan ymmärrä tätä keskustelua lapsen itkusta. Jos lapsi itkee, tällöin on tosiaan jotain hätänä – ei kylläkään lapsen vanhemmilla vaan lapsella. Ei kai nyt kukaan pidä itkevää lasta mukana rangella, saati sitten kierroksella.

Ei minua lapsen itku häiritse rangella, kentällä, ostoskeskuksissa tai ylipäänsä julkisilla paikoilla. Sen sijaan se häiritsee, että jotkut vanhemmat laittavat omat tekemisensä lapsen hyvinvoinnin edelle. Itseltäni löytyy kyllä empatiaa hädässä olevalle lapselle mutta ei juurikaan näiden arvostelukyvyttömille vanhemmille.

Onnea ja jaksamista elämänmuutokseen.

Itselläni ensimmäinen lapsi tuli aikalailla samoihin aikoihin kuin aloitin golfin. Missään vaiheessa en ole kokenut lasta estämässä harrastamista. Toki viikonloppuisin kierrokset sopivat aikatauluun parhaiten aamuisin. Kyllä se on vaimo joka haraa vastaan yhteiseen aikaan vedoten. Lapsi on kuitenkin niin iso asia, että sitä ei ennen kokemusta tajua. Vaikka meillä vaimokin joskus pelaa niin edellinen kausi jäi välistä toisen lapsen odotuksen vuoksi. Tämäkin toki vaikuttaa omiin peleihin.

Viime kaudella pelasin vajaa 30 kierrosta ja hinku oli varmasti enempäänkin. Mutta kertaakaan ei kierros jäänyt pojan vuoksi tekemättä. Poika on itse pelannut/leikkinyt siitä lähtien kun oppi kävelemään. Kierrokselle en ole ottanut vielä kertaakaan, mutta par3 lienee tulevalla kaudella edessä kun on tullut luvattua käynti kentällä. Nyt kysyykin aina golfia telkkarista nähdessään, että ’isi millon mennään tonne’. Rangella poika on muutaman kerran mukanani ollut lyömässä ja itkulla on kotiin lähdetty. Ja tälle talvelle on varmaan pojalla enemmän lyöntejä takana kuin itselläni. Että mikäs siinä jos tykkää, on se golf ainakin halvempi kuin jääkiekko jota suuriosa pelaa.

Golf tulee varmasti olemaan loistava hengähdystauko omasta arjesta lapsenkin tulon jälkeen. Näin ainakin minulla. Ja mikäli lapsentulo vähentää itse pelaamista niin samalla voi sitten tehdä muita harjoitteita kotona lapsen kanssa vaikka.

No meillä on 10 kk ikäinen babysiini…ja lupasin nyt talvella lopettaa kolopallon pelaamisen kokonaan. Saas nähdä kuinka lupaukselle käy kun greenit alkaa vihertämään. Emäntä veti herneet pelaamisestani viime kesänä.

Suosittelen tahdikkuutta asiassa.

double-eagle kirjoitti: (28.2.2008 12:42:49)
    No meillä on 10 kk ikäinen babysiini…ja lupasin nyt talvella lopettaa kolopallon pelaamisen kokonaan. Saas nähdä kuinka lupaukselle käy kun greenit alkaa vihertämään. Emäntä veti herneet pelaamisestani viime kesänä.

Suosittelen tahdikkuutta asiassa.

Mitäs tahdikkuutta tuossa on kun tässäkin viestissä epäilet sen paikkansapitävyyttä ja toisaalla jo liihottelet Kanarialle pelailemaan? Julkinen foorumihan tämä on.

Terve Kepaksi !

Niin en väittänytkään, että minä olisin kovin tahdikas..tai minua kohtaan olisi osoitettu erityistä tahdikkuutta.

Ton koneen suunnittelu on vasta alussa ja kyseessä prototyyppi, jolla testattaisiin aivan uusia ominaisuuksia lentokoneessa…siis uusia kun tietyt ominaisuudet ovat yhdessä ja samassa koneessa. Muutama uusikin innovaatio on mukana. Tosin tuollekin on varovaista kysyntää ollut USA nopeuslentomarkkinoilla…mikro autoja vastaavan lentokoneluokan puitteissa.

Hyvin alustavaa juttua, mutta kiinnostustanne kyselin. Erikoista muuten että juuri tuo kokoisen 3,65 m pitkä ja n. 4,5 m siipikärkiväliltään oleva kone painaisi tyhjänä vain n. 60-62 kg..eikä sen lentämiseen ja rakentamiseen tarvita minkään valtakunnan lupia ( kun painaa alle 70 kg ). Erikoista vai kuinka ?

t. Jukka

No se ooliisi varmaaan myös rriittäävän helppo hallita että lapsi osaisi sitä kuljettaa? Mä oon oollut siinä käsityksessä että ilman lupia voi lentää ainoastaan Flight Simulaattorilla. Näppärähän tollainen olisi kunha n vaan lentäis vaan riittävän matalalla wimaxkantama pääässä nin vois kommentoiisa lenntoa vaikkapa golfpisteeseen. Tämähän järkkäääntyisi helposti ilman mittareitakin, pitäis vaan maanpallon näköetäisyydellä jolloin lentokorkeus pysyisi nätisti all 180 meeetrissä.

Niin se on helppoa, kun sen osaa..niinhän sanotaan polkupyörällä ajostakin.

Tuolla pienellä koneella voisi laskeutua kolopallobaanalle Howard Hughes tyyliin..elokuvassa oli joku Sikorsky vesitaso..muistatko sen Lentäjä elokuvan ?

Cate Blanchett mahtuis loosteriin. : )

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #407348 kohteessaVauva tulossa

Etusivu Foorumit Yleistä Vauva tulossa