Aihe: Varoitus! – Adidas Tour 360 3.0 kengät - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Varoitus! – Adidas Tour 360 3.0 kengät

Etusivu Foorumit Välineet Varoitus! – Adidas Tour 360 3.0 kengät

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 34)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ostin otsikon mukaiset kengät muutama viikko sitten, ja pelasin ne jalassa 9 reikää. Lopputulos oli että kantapäät hiertyivät verille ja edessä oli lähes parin viikon tauko peleistä. Noh eilen sitten kokeilin uuden puoli kierrosta nyt kantapäät teipattuna, ja edelleen kantapääät kipeyityvät mutta teippausten ansiosta iho säilyi ehjänä. Kengät on oikean kokoiset, siitä ei ole kysymys. Liikkeessä kun sovitin, niin silloin tuntui ihan ok kun muutamia askelia siitä otti. Kun hieman vertasin toisiin golfkenkiini, jotka ovat Footjoy Dryjoyt ja Eccot, niin kantapään muotoilussa on todella suuri ero. Näissä Adidaksen kengissä kantapää on todella voimakkaasti muotoiltu, ja verhoilussa on ihmeellisiä kovan tuntuisin saumoja. Toiset kengät on vastaavalla aluella aivan tasaisia. En tiedä onko minulla sitten jotenkin epäsopiva jalka, mutta ikinä en ole vastaavaan tärmännyt minkään kenkien kanssa. Golfkenkiäkin on tässä viimeisen 10 vuoden aikanankin ollut varmaan 15 paria ja mitään ongelmia ei ole aiemmin ollut. Eli harkitse todella tarkkaan kannattaako kyseisistä kengistä maksaa jopa 180 euroa niinkuin minä tein, ellet ole täysin varma että ne ovat sinulle sopiva. Nyt on kyseenalaista voinko käyttää kenkiä lainkaan. ****ttaa kyllä.

Varoituksen sana kanssapelaajille. OStin ajuriini merkkiä C olevan varren ja se oli XX jäykkyinen. Swinginopeuteni on 95mp/h, joten pitäisi olla juuri hyvä. Liikkeessä pelkkää vartta hivellessäni se tuntui juuri hyvältä, mutta sitten rangella oli tosi jäykän tuntuinen. Draivit meni sikaslaissiksi, vaikka yleensä vain ihan pikkuslaissi. Myyjäkin sanoin, että on hyvä varsi – ja kallis. Varoitan tässä, ettei kellekkään tule mieleen ostaa merkin C vartta, kun se oli minulle -ei hyvä. Aiemmat varret ovat olleet ihan hyviä. 😀 😀

Sori!!

Itselläni on samanlaiset kengät.

Ovat ehdottamasti jalkaa parhaiten tukevat golfkengät, mitä olen koskaan omistanut – kokemusta on myös muiden valmistajien kengistä. Koin kuitenkin aluksi samanlaisia ongelmia – molemmat kantapäät olivat todella pahoilla rakoilla, mutta muotouduttuaan (muutaman kierroksen jälkeen) kengät ovat aivan loistavat.

Itselläni ongelma saattaa liittyä myös näihin ’epämuodostuneisiin’ jalkoihin. Käytän siviilissä pääasiassa Left Foot:n ’räätälöityjä’ kenkiä ja jokaisen parin kohdalla (toistaiseksi vajaan kymmenen parin edestä kokemusta) olen saanut molempiin kantapäihin todella kipeät rakot. Tässäkin tapauksessa kengät muuttuvat muotouduttuaan aivan erinomaisiksi.

Seuraavat Adidaksen 3.0 -kengät olen päättänyt ’ajaa sisään’ compeedien tai vastaavien rakkolaastareiden avustuksella ensimmäisestä käyttökerrasta alkaen.

Pakko vastata, koska itselleni kävi aivan samoin. En tiedä missä vika, mutta todella pahaa jälkeä tekivät kantapäille. Kyseiset kengät ovat nykyään rangekenkänä, kentälle en niillä enää mene.

Minua ****ttaa myös!

Pakko vastata, koska itselleni kävi aivan samoin. En tiedä missä vika, mutta todella pahaa jälkeä tekivät kantapäille. Kyseiset kengät ovat nykyään rangekenkänä, kentälle en niillä enää mene.

Minua ****ttaa myös!

Itselle kävi kerran niin, että eräällä pelireissulla oli tarkoitus pelata ensimmäisenä päivänä etuysi uusilla kengillä sisäänajomielessä ja vaihtaa vanhat takaysille. No etuysihän ei tietenkään palannut takaisin klubille ja koko rundi uusilla kengillä vaati veronsa. Loppuviikko menikin niin, että aloitin päiväni puolen tunnin mittaisella urheiluteippi ja keinoiho-operaatiolla, jotta pelaaminen olisi ollut mahdollista edes vanhoilla kengillä.

Joka tapauksessa näistä uusista kengistä tuli sisäänajon jälkeen ihan loistavat ja palvelivat useamman kesän. Footjoyt taisivat olla.

Loppukaneettina voisi todeta, että jos golfkengät eivät hierrä ensimmäisten käyttökertojen aikana, niin niissä on todennäköisesti jotakin vikaa 😉

Itselläni ollut useammat Adidaksen kengät ja ei voi kuin kehua.
    Mun mielestä on yllättävää, että ihmisillä on jalat aikas erilaisia.

Minulla myös hyviä kokemuksia Adidaksista, mutta kun tarkkaan muistelen niin alkuvaiheessa tuli muutaman kerran semmoinen kummallinen voimakas pistos toisessa kengässä kantapää-akillesjänne seudulla. Tuo ei siis ollut mikään hiertymä ja kenkä tuntui sopivan jalkaan tosi hyvin jo uutena. Myöhemmin ilmiötä ei ole tullut ja pidän kengistä tähänastisista eniten (olen pelannut kaksilla Nikeillä, ja Stylo:illa vai mikäsenyoli ja parilla muulla merkillä joita en muista). Adidakset ovat myös kestäneet hyvin.

Aivan erinomaiset kengät!!! Ei edes ekalla rundilla tullut minkäänlaisia hiertymiä.
    Adidas ollut Niken jälkeen huomattavasti parempi ainakin minulle. Varsinkin tämä kyseinen addu
    ’wide-lestillä’ antaa mukavuutta koko kierrokselle. Pahimmat rakot sain takavuosina
    huonojen sukkien takia! Niihin todellakin kannattaa kiinnittää huomiota. Maksavat kyllä
    n. 7-20€ pari, mutta myös toimivat. Pallojen hintoihin verrattuna ovat hyvinkin edullisia
    eivätkä katoa ihan joka kierroksella…

Onpa hauska seurata keskustelua ku AMATÖÖRIT arvioivat tuotetta.

Kannattaiskos kääntyä vaikka AMMATTITAITOISEN SUUTARIN puoleen, joka kykenee hoitaa ton ongelman pois päiväjärjestyksestä noin 30 SEKUNNISSA.

Ei niis kengissä mitään vikaa oo, kaipaa vaan pientä fiksausta kyseisistä kohdista.

Tv: Skutsari

ps. kandeis arvioida onko itsellä potentiaalia arvioida kyseisiä tuotteita ja avata vasta sitten haukkuva sanainen arkisto, NEUVOJA kannattais kysyä ensiksi. Niiltä jotka tietää..

Skutsari kirjoitti: (15.5.2009 15:10:18)

Kannattaiskos kääntyä vaikka AMMATTITAITOISEN SUUTARIN puoleen, joka kykenee hoitaa ton ongelman pois päiväjärjestyksestä noin 30 SEKUNNISSA.

Ei niis kengissä mitään vikaa oo, kaipaa vaan pientä fiksausta kyseisistä kohdista.

ps. kandeis arvioida onko itsellä potentiaalia arvioida kyseisiä tuotteita ja avata vasta sitten haukkuva sanainen arkisto, NEUVOJA kannattais kysyä ensiksi. Niiltä jotka tietää..

Jes eli osta parin huntin kengät ja vie suutariin korjattavaksi. ’onko potentiaali arvioida tuotetta’ – haloo

Jos et ymmärrä, niin et ymmärrä!

No missä sä pidät sitä suutaripuotiasi?

Kokeilin kyseisiä kenkiä erivärisinä vaihtoehtoina aikaisemmin keväällä ja yhdessä kengässä oli verhoilussa nimimerkin Ulkomaille kuvailema kovan tuntuinen sauma kantapäässä (se tosin tuntui jo kaupassa). Se pari, jonka sitten ostin oli hyvä jalkaan eikä mitään ongelmia ole käytettäessä ilmaantunut. Eniromainen kenkä meikäläisen räpylään. Ei muuta.

Mil Phickelson kirjoitti: (15.5.2009 16:52:53)

No missä sä pidät sitä suutaripuotiasi?

Tai addu-myymälää?

Monennäköistä idioottimaista viestiä täälläkin on näkynyt, mutta tämä Skutsari menee vähintään top 3:een…

Voisin kuvitellä että about 99,999 % maailman kengän ostajista on aikalailla AMATÖÖREJÄ kengän rakentajina tai edes suutareina, mutta käsittäkseni näillä amatööreillä on jonkin sortin oikeus ymmärtää että kenkiä voisi käyttää heti ostamisen jälkeen ja jopa arvostella näitä luomuksia, jos niitä ei voi käyttää.

Voisihan sitä tietysti ajatella että jos ostaa kaupasta leivän, niin eihän sitä heti voi syödä, vaan täytyy käydä ensin ammattitaitoisella leipurilla, joka säätää leipää hiukan että sen voi jopa syödä.

Mitä me tästä opimme? Mitä jos kokeilisimme 180 euron kenkiä oikein huolella ennen hätäistä ostamista? Ei tarvitse viedä suutarillekaan, jos ostaa OMAAN JALKAAN sopivat kengät.

tmv

Khelde puhuu asiaa. Ja toisaalta sattuuhan kenkävalmistajillekin maanantaikappaleita. Pari vuotta sitten ostin Adidaksen (muistaakseni joku Z Traxion tms) kengät. Muutaman kierroksen jälkeen kantapään kohdalta vuoraus kului puhki. Pari vuotta noita vanhemmat Adidakset ovat edelleen täysin ehjät. Tässäkin tapauksessa ei mitään ongelmia ollut viallisten kenkien vaihdossa takuun puitteissa uusiin.

Kyllä tuo vaikuttaa jo selvältä valmistusvirheeltä, itse palauttaisin kyseiset kengät suoraan maahantuojalle (pari valokuvaa jaloista mukaan). Hyviltäkin valmistajilta lähtee joskus susieriä matkaan, eiväthän ne jokaista kenkäparia/-erää voi koekävellä.

Kyllä 180 euron kenkäpari pitäisi mennä jalkaan ilman suutarilla käyntiäkin. Eccoja olen aina käyttänyt ja aina on voinut vetää uuden parin jalkaan ja heittää vaikka kaksi rundia ilman hiertymiä.

Tosin ei kannata ostaa Adidaksia ylipäätään jos on lättäjalat. Minulle liian kapeita useimmat heidän mallinsa vaikka varsinaista lättää en omaakaan. Kengän kapeuden tuntee jo kyllä kaupassa ilman kävelyäkin.

Ei ole pakko tyytyä huonoon vaikka onkin siitä varaa maksaa.

clap kirjoitti: (17.5.2009 11:48:49)
    Tosin ei kannata ostaa Adidaksia ylipäätään jos on lättäjalat. Minulle liian kapeita useimmat heidän mallinsa vaikka varsinaista lättää en omaakaan. Kengän kapeuden tuntee jo kyllä kaupassa ilman kävelyäkin.

Ainakin Adidas-malliston paremman pään popoja saa muistaakseni 4 eri lestileveydellä. Paikallisesta marketista tosin usein löytyy vain se tilastollinen medium, joskus jopa pelkkää kapeaa.

Sama täällä. Ostin kengät ja ainakin nyt ensimmäisillä kierroksilla on molemmat kantapäät hiertynyt rakoille. Teipillähän siitä selviää loistavasti ja muuten kengät ovat jalassa parhaat joita olen kokeillut mutta tuo hiertäminen vähän ärsyttää.
    Pitäisikö lähettää pieni joukkokirje adidaksen suomen maahatuojalle kyseisetä ongelmasta ja kysäistä voidaanko asiaa korjata jotenkin?

Itselläni löytyy golfkenkiä tällä hetkellä 4 paria: Nike, Footjoy, Pertti Palmroth, Adidas (lenkkarimalli).

Eniten ongelmia ollut noiden Footjoy’n dryjoy? mallin kanssa.

Palmroth’in kenkiä tulee käytettyä eniten. Sääli, että niiden valmistus on lopetettu. Jos sen olisin tiennyt etukäteen, niin olisin aivan varmasti hamstrannut useamman parin.

Adidaksen lenkkarit (Color… jotain) ovat kuin aamutossuilla kävelisi eli aivan uskomattoman mukavat jalassa :o).

Eli kyllä se vain on niin, että ensimmäisiä kierroksia uusilla kengillä pelattaessa on hyvä aina laittaa etukäteen ’rakkolaastarit’, varmuuden vuoksi. Ja toisekseen, se mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Ja kaupassa joudut miettimään, että onkohan tämä hyvän tuntuinen jalassa ja jos vähänkin arveluttaa, niin kannattaa jättää sinne kauppaan, sillä todennäköisesti siinä tapauksessa se ei ole juuri sinulle sopiva kenkä :o).

Khelde kirjoitti: (17.5.2009 10:21:13)
    Mitä me tästä opimme? Mitä jos kokeilisimme 180 euron kenkiä oikein huolella ennen hätäistä ostamista? Ei tarvitse viedä suutarillekaan, jos ostaa OMAAN JALKAAN sopivat kengät.

Nerokas kommentti, kiitos vinkistä! Niinkuin sanoin, kokeilin kenkiä aivan normaalisti kaupassa, eikä ne silloin tuntuneet mitenkään erikoisilta. Muutamien kymmenien metrien kävelyllä liikkeessä yleensä selviää onko kenkä oikeaa kokoa, mutta eihän se voi vastata mitään 5 km kävelyä.

Olisiko auton 10 min koeajolta pitänyt oppia jotain, jos auto leviääkin kun sillä on ajettu 5000 km? Autonhan voisi pyytää vaikka vuodeksi koeajoon, jotta varmasti selviää auton laatu!

Tänäänhän nuo kengät alkoivat sitten vuotamaan vettä!!

Osaisiko kukaan sanoa kuka on adidas golfin maahantuoja ja jotain s-posti osoitetta johon voisi lähettää vähän viestiä? Siis ei mitään jälleenmyyjää vaan nimenomaan maahantuoja.

Itse ostin Addut täksi kevääksi ja kierretty on usempi 18 reikää. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Itseasiassa parhaat monot mitkä olen omistanut tähän mennessä. Pidän todennäköisenä, että kyseessä kohdallasi on susipari. Ei muutakun maahantuojalle postia. Korvaavat varmasti uudet.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 34)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309511 kohteessaVaroitus! – Adidas Tour 360 3.0 kengät

Etusivu Foorumit Välineet Varoitus! – Adidas Tour 360 3.0 kengät