Aihe: Vanhojen mailojen hyödyntäminen, - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Vanhojen mailojen hyödyntäminen,

Etusivu Foorumit Välineet Vanhojen mailojen hyödyntäminen,

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kaikille on varmasti jäänyt vanhoja mailoja nurkkiin pyörimään kuten minullakin. Itse en ole niitä viitsinyt raa’asti heittää menemään, vaan olen koittanut miettiä miten ’tee se itse’ mies voisi hyödyntää ne johonkin. Eli kysymys kuuluu että miten te olette hyödyntäneet vanhat mailanne? Tai onko internetissä tullut vastaan mitään hienoja ideoita miten mailat on jatko jalostettu?

Jero kirjoitti: (9.2.2014 10:06:41)

Eli kysymys kuuluu että miten te olette hyödyntäneet vanhat mailanne? Tai onko internetissä tullut vastaan mitään hienoja ideoita miten mailat on jatko jalostettu?

Hmmm… mikä on vanha maila ? No, käytössä edelleenkin.
    Internetissä oli kerran myynnissä MacGregor rauta-1.. harvinaisuus, mutta olipa sopivan jäykällä varrella ja tämä löytö johti muun koko saman sarjan keräilyyn, nyt käytössä on koko sarja rauta 1-9,sw ja pw.
    Hyvin ovat toimineet v.2003 lähtien, näiden vuosikerta taisi olla 1992, mikä merkillisintä ovat
    alkuperäisillä varsilla edelleenkin ja toivottavasti jatkossakin pitkään.

’Vanhemmat’ mailat ovat ihan vaihtoehto golfin aloituksessa, eikä ainakaan mun käsitys ole
    tae viimeisimmän uutuuden erinomaisuudesta… paitsi ehkä myyjälle.

Pienellä varauksella kuitenkin, vanhojen mailojen tulisi olla samaa sarjaa ja mielellään alkuperäisten varsien veroisilla uudemmilla, usein se luonteva lavan tuntuma tällöin säilyy mailojen välillä. Joskus varreksi on vaihtunut kevyempi, joka korostaa lavan painoa liikaakin.
    Nämä on kenties viinien erojen kanssa samantapaisia asioita.

Uusille kolfista kiinnostuneille vanhat mailat ovat hyvä tapa aloittaa lajia, lyöntitekniikan opiskelussa onko maila uusi vai vanha ei ole suurta eroa. Itse liike on se vaikea asia.

Jos ei uusiokäyttöä operatiivisesta käytöstä poistetuille mailoille keksi, niin ainahan ne voi lahjoittaa klubille, jos vain kelpaavat. Luulisin, että alkeiskurssilaisille mailoja, varsinkaan täysiä settejä ei ole liikaa.

yeux de serpent kirjoitti: (9.2.2014 12:51:14)

Jos ei uusiokäyttöä operatiivisesta käytöstä poistetuille mailoille keksi, niin ainahan ne voi lahjoittaa klubille, jos vain kelpaavat. Luulisin, että alkeiskurssilaisille mailoja, varsinkaan täysiä settejä ei ole liikaa.

Kylläpä oli hieno viesti. Meilläkin on kaiken moisia ylimääräisiä kamoja kaapissa. Broidikin pelaa nykyään jo sen verran hyvin että sillekään ei voi niitä enää dumpata. Jos se tuosta vielä kehittyy ja alkaa siirtymään ohituskaistalle, puoliskon mailat sille kyllä voisi säästöä. Sen mailat on nimittäin toisen kätiset.

Pitääpä kysyä olisko klubilla meidän mailoille käyttöä. Voisi kuvitella.

Takaluukkumarkkinat on järjestetty pari kertaa kesässä.
    http://kisakalenteri.golf.fi/portal/uutiset/arkisto/piccadilly?bid=10023&vid=12

Linkin kanssa…

Takaluukkumarkkinat uutinen

Täytyykin kysellä keväämmällä kerholta onko heillä jotain käyttöä niille. Osa mailoista on todella vanhoja, ostin kerran rompetorilta vanhan nahkaisen Titleistin bägin. Bägi meni käytöön, mutta mailat jäivät nurkkaan. Osa oli jopa ihan käyttämättömiä, osa todella käytettyjä. Setissä oli mukana Hoganin raudat 3-7 eli lyhyet raudat uupuu. Ne voisin kyllä jostain metsästää, on sen verran komean näköiset raudat.

Täällä Floridassa olen nähnyt vanhojen rautamailojen uusiokäyttöä.
    Lavat oli irroitettu varsista ja lavoista oli hitsattu pöytälampun jalka joka oli maalattu. Todella tyylikäs.Toinen malli oli varret säilytetty ja niistä hitsattu sateenvarjoteline.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #301473 kohteessaVanhojen mailojen hyödyntäminen,

Etusivu Foorumit Välineet Vanhojen mailojen hyödyntäminen,