Aihe: vanha green card koe - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

vanha green card koe

Etusivu Foorumit Yleistä vanha green card koe

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jotenkin eksyin sivuille joissa kerrottiin vanhan green card kokeen vaatimuksista. Itsehän sain green cardin aikoinaan sillä, että pro kysyi osaanko pelata ja kun vastasin kyllä niin homma oli sillä selvä. Mutta kuitenkin siellä oli, että viidestä bunkkerilyönnistä kolme pitäis mennä viheriölle. Olin tänään bunkkerissa just tuon viisi kertaa ja ei kyllä yksikään pallo päätynyt viheriölle eli ei ois tulle green cardia meikäläiselle. Tasoitus kuitenkin on 10,9 eli ehkä oon vaan osannut väistellä bunkkereita. Niin ja Linna golfissa tulokseks tuli siis 90 tänään eli ei ihan paras päivä.

Se oliskin hauska nähdä kuinka moni olisi todella saanut green cardin alunperin, jos oikeasti olis ollut vaatimuksena et linnan greeni bunkkereista vetäis 3/5 viheriölle. 🙂
    Itsekkin joskus sillon muistan kun korttia suoritin, et vedettiin palloja bunkkerista. Tosin tavoite oli pääasiallisesti muistaakseni päästä ylös sieltä.
    Lisäksihän siinä oli niitä vaatimuksia mm. Avausten osuminen tiettyyn sektoriin ym.

yksi syyhän osin oli gc uudistukseen nuo vanhojen vaatimusten epärealistisuus. Lähinnä mm. Siksi että pelottivat testiin tulijoita vaikka oikeasti kukaan ei niitä vaatinut. Nykyinen koe on selvästi järkevämpi.

KL

jaja1 kirjoitti: (30.8.2012 0:45:40)
    Olin tänään bunkkerissa just tuon viisi kertaa ja ei kyllä yksikään pallo päätynyt viheriölle eli ei ois tulle green cardia meikäläiselle. Tasoitus kuitenkin on 10,9 eli ehkä oon vaan osannut väistellä bunkkereita. Niin ja Linna golfissa tulokseks tuli siis 90 tänään eli ei ihan paras päivä.

Sopiiko kysyä mihin ne pallot sieltä bunkkerista sitten päätyivät, jos kyse oli nimenomaan griinibunkkereista?

Tuo ’ei kyllä yksikään’ on muuten aika hauska, koskaan ei voi olla varma kumpaa kirjoittaja tarkoittaa…

Kerran pallo päätyi takasin samaan bunkkeriin josta löin. Kaksi kertaa siihen etukarheikkoon bunkkerin ja griinin väliin ja kaksi kertaa upeasti greenin yli, kerran sivuosumalla ja toinen vaan meni vähän yli greenin ihan kohtuu hyvällä lyönnillä. Eli periaatteessa yksi viidestä nyt jotenkin onnistui.
    Ja olin minä siis väyläbunkkereissakin mutta niitä en tossa huomioon ottanu. Ei menny niistäkään yksikään lyönti greenille 😉

KL

jaja1 kirjoitti: (30.8.2012 12:27:54)
    Kerran pallo päätyi takasin samaan bunkkeriin josta löin. Kaksi kertaa siihen etukarheikkoon bunkkerin ja griinin väliin ja kaksi kertaa upeasti greenin yli, kerran sivuosumalla ja toinen vaan meni vähän yli greenin ihan kohtuu hyvällä lyönnillä. Eli periaatteessa yksi viidestä nyt jotenkin onnistui.
    Ja olin minä siis väyläbunkkereissakin mutta niitä en tossa huomioon ottanu. Ei menny niistäkään yksikään lyönti greenille 😉

Sait siis neljä viidestä ulos bunkkerista. Kortti myönnetään 🙂

Musta olis kyllä ihan hyvä kun bunkkerista olis muutakin tavoitetta kun tulla sieltä ulos. Että siinä mielessä tuon kokeen sanamuoto on aikas hyvä.

Kyllähän se tietty mullakin tuohon menee että kunhan saa vaan pallon ulos. Tätä mieltä ovat pääsääntöisesti muutkin. Jos nimittäin erehtyy bunkassa lyönnin jälkeen kiroamaan niin kommenttihan kuuluu että tulihan se sieltä ulos. Saattaahan tuo tietty olla kuittailuakin mutta jotenkin tuntuu että yleinen mielipide on että kunhan tullaan bunkasta ulos.

Onko tälleen sitten opetettu vai kääntyykö asiat tähän suuntaan ajan myötä? Enpä tiijä mutta mun mielestä huomattavasti parempi harjoite olisi ottaa tavoitteeksi jotain muuta kuin sen että saa sen pallon vaan ulos. Fokus kohteeseen eikä palloon, saattais toimia. Tietty sitä hiekkaakin voisi mailalla lapioida harjotteena. Mutta eipä siinäkään tarttis tavotteeksi ottaa saada palloa ulos. Kun ei siinä harjoitteessa tarttis palloo lain.

OT toki. En pyydä anteeksi.

RealSid kirjoitti: (30.8.2012 8:21:12)
    Se oliskin hauska nähdä kuinka moni olisi todella saanut green cardin alunperin, jos oikeasti olis ollut vaatimuksena et linnan greeni bunkkereista vetäis 3/5 viheriölle. 🙂
    Itsekkin joskus sillon muistan kun korttia suoritin, et vedettiin palloja bunkkerista. Tosin tavoite oli pääasiallisesti muistaakseni päästä ylös sieltä.
    Lisäksihän siinä oli niitä vaatimuksia mm. Avausten osuminen tiettyyn sektoriin ym.

yksi syyhän osin oli gc uudistukseen nuo vanhojen vaatimusten epärealistisuus. Lähinnä mm. Siksi että pelottivat testiin tulijoita vaikka oikeasti kukaan ei niitä vaatinut. Nykyinen koe on selvästi järkevämpi.

Itse olen suorittanut kortin vuonna 1989, jolloin kyllä pidettiin tiukasti kiinni noista vaatimuksista. Ei niisssä mielestäni tuolloin sen paremmin kuin nytkään mitään epärealistista ollut. Mielestäni nytkin voisi olla tiukempi linja, voisi jopa vaikuttaa pelin sujuvuuteen ja kierrosaikoihin sun muihin tälläkin palstalla kovasti kesustelua nostattaneisiin aiheisiin. Pullamössö sukupolvi kuriin !

Klubipelaaja kirjoitti: (31.8.2012 21:09:38)

Itse olen suorittanut kortin vuonna 1989, jolloin kyllä pidettiin tiukasti kiinni noista vaatimuksista. Ei niisssä mielestäni tuolloin sen paremmin kuin nytkään mitään epärealistista ollut. Mielestäni nytkin voisi olla tiukempi linja, voisi jopa vaikuttaa pelin sujuvuuteen ja kierrosaikoihin sun muihin tälläkin palstalla kovasti kesustelua nostattaneisiin aiheisiin. Pullamössö sukupolvi kuriin !

Juuri noin!

Chip Greenside kirjoitti: (31.8.2012 21:50:47)

Juuri noin!

itse suoritin GC kokeen 10v klubipelaajan jälkeen, myös tuolloin pidettiin vaatimuksista tiukasti kiinni ja se oli nimenomaan 3/5 pallo greeni bunkkerista greenille tuon bunkkerilyönnin osalta, eli hylky tuli vaikka olisi saanut kaikki pallot ulos bunkkerista, mutta ne eivät pysähtyneet greenille

samoin jos palloa ei saanut lentämään ilmassa sitä 100m ja 60m leveästä portista jne jne
    eivät nuo kovin epärealistisia vaatimuksia olleet, sitä vain piti osata jotain siinä GC kokeessa.

kunnes sitten 200 luvun alussa alkoivat nuo ”maksa 50 ja saat gc” kurssikeet ja SGL tunki päänsä syvälle pensaaseen etteivät kurssittajat vain pahastuisi ja lajin kasvu hidastuisi

raffikulkija kirjoitti: (31.8.2012 22:17:44)

Chip Greenside kirjoitti: (31.8.2012 21:50:47)

Juuri noin!

itse suoritin GC kokeen 10v klubipelaajan jälkeen, myös tuolloin pidettiin vaatimuksista tiukasti kiinni ja se oli nimenomaan 3/5 pallo greeni bunkkerista greenille tuon bunkkerilyönnin osalta, eli hylky tuli vaikka olisi saanut kaikki pallot ulos bunkkerista, mutta ne eivät pysähtyneet greenille

samoin jos palloa ei saanut lentämään ilmassa sitä 100m ja 60m leveästä portista jne jne
    eivät nuo kovin epärealistisia vaatimuksia olleet, sitä vain piti osata jotain siinä GC kokeessa.

kunnes sitten 200 luvun alussa alkoivat nuo ”maksa 50 ja saat gc” kurssikeet ja SGL tunki päänsä syvälle pensaaseen etteivät kurssittajat vain pahastuisi ja lajin kasvu hidastuisi

Vaimoni kävi lomamatkalla tollasen ’green card kurssin’ olin kyllä aika järkyttyny millaisilla taidoilla ja tiedoilla kortit myönnettiin. Tuntuu oudolta miksi ei kunnollisista pelitiedoista/taidoista pidetä kiinni varsinkin kuin nykyään on hyvät harjoitus alueet ja vielä lukuisia par3 kenttiä.

itse suoritin green cardin vuonna 1999 ja silloin harjoittelimme talvella kerran viikossa kolmen kuukauden ajan pron opastuksella ja lumien sulettua käytiin pelaamassa yhdeksän reikää kokeena.

ekalla yrittämällä oli jotain 30 peluria mukana. näistä mun lisäksi vain pari pääsi läpi sekä pelitestin että säännöt ja joutuivat sitten uusimaan jomman kumman.

oma tytär kävi pari vuotta sitten green card kokeen. muut kokelaat olivat aikuisia ja kaikki saivat green cardin vaikka palloon ei ihmeemmin osuttu ja bunkkerista ei todellakaan tultu pois lyömällä.

Alkeiskurssien huono laatu on valitettava asia mutta heikkotasoisten kurssien vetäjiä ei taideta saada mitenkään kuriin. Mutta ei olisi välttämäti tarviskaan. Pitäisi vaan saada ihmiset vaatimaan laatua opetukselta. Aika hankala homma sekin.

Mutta vielä ihmetyttää se että mikä ajaa ihmisiä tämän lajin pariin jos ei ole sevverta kiinnostusta että taitojen näyttöä varten harjoittelisi edes sen verran että pystyisi osoittamaan edes ne alkeelliset pelitaidot. Mun mielstä siinä kohtaa on turha ulista että kun oli niin huonoa opetusta.

KL

kebax kirjoitti: (1.9.2012 14:59:34)
    Mutta vielä ihmetyttää se että mikä ajaa ihmisiä tämän lajin pariin jos ei ole sevverta kiinnostusta että taitojen näyttöä varten harjoittelisi edes sen verran että pystyisi osoittamaan edes ne alkeelliset pelitaidot. Mun mielstä siinä kohtaa on turha ulista että kun oli niin huonoa opetusta.

Kenties heillä ei ole realistista käsitystä siitä mitä golfin pelaaminen 18-reikäisellä kentällä oikeasti vaatii.

Vaikka siis itse naureskelin tuolle green card kokeelle niin siinä olen samaa mieltä, että on hieman typerää mennä kentälle pelaamaan jos ei osu edes palloon. Itse opin golfin ensin rangella hakkaamalla palloja vuoden verran. Sitten opin lyömään ja samalla tuli harjoiteltua lähipeliä. Sitten menin pelailemaan parin vuoden ajaksi par kolmosia. Eli itse harjoittelin pari vuotta ennenkuin menin isoille kentille koska en halunnut mennä sinne jos en kerta osaa pelata. En nyt väitä, että kaikkien tarvitsisi näin pitkä tie käydä ennenkuin pelaan alkaa mutta kyllä nykyinen systeemi aika huono on.

jaja1 kirjoitti: (1.9.2012 16:40:26)
    Vaikka siis itse naureskelin tuolle green card kokeelle niin siinä olen samaa mieltä, että on hieman typerää mennä kentälle pelaamaan jos ei osu edes palloon. Itse opin golfin ensin rangella hakkaamalla palloja vuoden verran. Sitten opin lyömään ja samalla tuli harjoiteltua lähipeliä. Sitten menin pelailemaan parin vuoden ajaksi par kolmosia. Eli itse harjoittelin pari vuotta ennenkuin menin isoille kentille koska en halunnut mennä sinne jos en kerta osaa pelata. En nyt väitä, että kaikkien tarvitsisi näin pitkä tie käydä ennenkuin pelaan alkaa mutta kyllä nykyinen systeemi aika huono on.

Kyllä minunkin green card kurssi oli täysi vitsi, ei ollut käytännössä ollenkaan pelitaitotestiä. Sääntökoekkin tehtiin ryhmässä.
    Itse olen oppinut osumaan palloon youtuben kautta sekä hakkaamalla n. 10 000 pallo rangella, tosin edelleen olen aikas kehno. Isolle kentälle on vaan pakko mennä kun henkilökohtainen tasoitukseni on 37 ja sitä ei pienemmäksi enään par 3 kentillä saa.

Mijuri kirjoitti: (1.9.2012 18:19:38)

jaja1 kirjoitti: (1.9.2012 16:40:26)

Kyllä minunkin green card kurssi oli täysi vitsi, ei ollut käytännössä ollenkaan pelitaitotestiä. Sääntökoekkin tehtiin ryhmässä.
    Itse olen oppinut osumaan palloon youtuben kautta sekä hakkaamalla n. 10 000 pallo rangella, tosin edelleen olen aikas kehno. Isolle kentälle on vaan pakko mennä kun henkilökohtainen tasoitukseni on 37 ja sitä ei pienemmäksi enään par 3 kentillä saa.

Minäpä mietin salasanaa tänne kaks ja puoli vuotta!!

Itse olen hankkinut Green cardin tänä kesänä ja yllätyin kuinka helposti sen saa. Mielestäni hommaa pitäisi kiristää, jotta ei ihan miten tahansa pääse pelaamaan. En usko kenellekkään olevan ikävä asia, että kun kortin on saanut käteen, niin tietää osaavansa jo vähän pelatakkin.

Esillä 17 viestiä, 1 - 17 (kaikkiaan 17)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #424589 kohteessavanha green card koe

Etusivu Foorumit Yleistä vanha green card koe