Aihe: Vaikein Kenttä - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][8]
KilpailuaSuomalaista

Vaikein Kenttä

Etusivu Foorumit Yleistä Vaikein Kenttä

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mikä on tällä saitilla yleisin mielipide siitä mikä on Suomen vaikein kenttä. Olisi mukava käydä korkkaamassa ensi kesänä joku todella vaikea kenttä. St. Andrews ja ‘Old Course’ oli mahtava kokemus toissa kesänä ja Carnoustie Golf Club Myös. Mutta Suomessa onko täällä vastaavia kenttiä. Oma kokemukseni Suomessa on Oulu,Paltamo, Tahko,Talma,Tornio ja ulkomailla olen pelannut Indonesia Bintani noitten englannin kenttien lisäksi ja jenkeissä Orlandossa ja nykissä.

17 pelaamastani kotimaan kentästä;
    Alastaro, Eversti, Hattula, Hiisi, Hirsala, Kytäjä, Master, Messukylä, Muurame, Pirkkala, River, Tammer, Tawast, Vammala ja Vanaja, Vammalan Pirunpelto on vaikein.

Ulkomailla olen pelannut ainoastaan Tanskassa, Kööpenhaminan (vissiin Skandinavian vanhin kenttä, ehdottomasti tutustumisen arvoinen) Sollerodin ja Nivån kentillä.

Enpa osaa Suomen kentista sanoa mika on ollut se vaikein. Tahkolla oli/on ne muutamat reijat kinkkisia (huonosti suunniteltuja??). Ehka se on se vaikein niista muutamasta kentasta mitka on tullut pelattua.

Vaikeimpia kenttia mita on tullut pelattua on ehdottomasti Plantation Course Kapalualla ja Pacific Dunes Bandonissa. Molemmissa kun tuulee, niin penteles sita taistelua. Plantationilla tuuli kolmesta eri suunnasta yhden kierroksen aikana. Pacificilla taas joutuu heittamaan draiveria par-kolmosilla, jos tuulee ’oikeasta’ suunnasta.

Pacific Dunes on myos oma suosikkini maailman kentista. Ah, sita kauneutta.

Vaikein mitä olen pelannut taitaa olla Pickalan 6-reikäinen Garden-harjoituskenttä. Siellä on vain jokunen metri fairwaytä muutamalla reiällä, ainoastaan tiipaikat ja postimerkin kokoiset griinit. Ja muita mailoja kuin wedgeä ja putteria ei voi käyttää.

Kytäjän SE tai Vanajanlinna takatiiltä on takuuvarmasti ihan riittävän vaikea sinulle.

Suomen kentistähän on tehty tänä vuonna hyvin kattava tutkimus (a`la Näppis), tuloksiin kannattaa tutustua. 🙂 Meillä kaikilla, ja jopa kyseisellä guru:lla on heikot hetkemme joten kovin pitkälle vietyjä johtopäätelmiä ei tuloksista ehkä kannata vetää mutta…

Mulle henkilökohtaisesti vaikein on Ruukki.

KL

Miten olisi Nordcenterin Fream? Siinä ainakin on haastetta, varsinkin takatiiltä. Ja kaipa se Alastarokin sieltä ihan kauimmaiselta tiiltä on aika vaikea, ainakin se on Suomen pisin.

KL

Ballmarker kirjoitti: (6.10.2008 6:45:03)
    Vaikein mitä olen pelannut taitaa olla Pickalan 6-reikäinen Garden-harjoituskenttä. Siellä on vain jokunen metri fairwaytä muutamalla reiällä, ainoastaan tiipaikat ja postimerkin kokoiset griinit. Ja muita mailoja kuin wedgeä ja putteria ei voi käyttää.

Miksei?

Vasen pakki kirjoitti: (6.10.2008 9:28:36)
    Mulle henkilökohtaisesti vaikein on Ruukki.

Mun mielestä se on kiva kenttä..mutta ymmärrän kyllä miksi se voi olla vaikea; yöpyy Wärdshusissa Fiskarsissa ja aamupalalla ei ole puuroa ei nakkeja tai munakasta tai hedelmäliha kylläistä tuoremehua niin 5 tunnin rundi siellä todella vie elopainon 105 kilosta 98 kiloon helposti varsinkin jos sinne ajaa Oulusta ja takaisin viikonloppuna.

Mulle toi Oulun Sanki on alkanut käydä vaikeaksi…menee niin paljon palloja veteen. Pitäisköhän Freamin käydä se tsekkaamassa…vai pitäiskö mun opetella lyömään golfpalloa..jompikumpi..veikkaan jälkimmäistä.

Sangin kiertäminen ( 4 h ) eilen tuntui aivan puistokävelyltä verrattuna Ruukki Golfin ( 5 h ) kierrokseen. Vaikka Ruukissa rundi alkoi aiemmin ( 13:50 ) tuli lopussa pimeäpää kuin tuntia myöhemmin ( 14:40 ) aletun rundin lopussa Sangilla.

Vanajalinnan ja Ruukin kierroksia yhdistää tuo raskaus ja se liittyy ekan 9 kolon mäkimaisemiin..sinänsä eksoottista ja raskaampi kolopallokokemus on kohdallani ollut vain vesisateessa ja tuulessa kierretty 2 x 18 koloa Ruuhikosken kerhonmestaruuskisat Nurmossa ( EPG ). Jopa Fredi kerran Talin rangella muisteli kokemusta..olivatpa saaneet rinne lakeuksille raskaan kentän.

KL kirjoitti: (6.10.2008 9:45:54)

Miksei?

Ehkä paremmin voisi sanoa, että muita mailoja, kuin wedgeä ja putteria ei voi käyttää, jos haluaa hyvän tuloksen.

Syy: pienet ja bunkkerein hyvin vartioidut greenit. Todella nopeat ja vimpan päälle greenit varsinkin, jos ovat jyrätty.

80 Suomen kenttää kiertäneenä, oma top-3 vaikeimmat ovat: Kerimäki, Vammalan Pirunpelto sekä Keimolan Saras tai Hirsala.

KL

Tommy Armour kirjoitti: (6.10.2008 10:13:55)
    80 Suomen kenttää kiertäneenä, oma top-3 vaikeimmat ovat: Kerimäki, Vammalan Pirunpelto sekä Keimolan Saras tai Hirsala.

No mutta siinähän se on! Jake menee ensin pelaamaan Saraksen bäkäriltä ja sitten suuntaa iltakierrokselle Espoon Golfseuran Suomen vaikeimmaksi sloupatulle kentälle!

Helppoa kenttää ei näillä taidoilla ole olemassakaan eli kaikki kentät ovat vaikeita. Toistuvasti hankala on ollut ja tulee vissiin aina olemaan tuo Hattulan ysireikäinen jossa ei tulosta saa sitten oikein millään.

Tältä kesältä Lohjan CT-kenttä kisojen jälkeen, takatiiltä tietty.

Mun mielestä pituus ei tee kentästä välttämättä vaikeaa. Vaikeuksia tulee, kun väylän missattuaan saa lyödä samasta paikasta rankulla uuden pallon. Paljon valkoisia paaluja ja ryteikköä joihin voi hukata pallonsa.

Entäs sitten toiste päin – mikä on mielestänne Suomen helpoin kenttä? Mulle se on räiskijöiden paratiisi Wiurila.

EFC

Ehdottomasti KLG, eli Kalajoen kenttä. Hieno mutta vaikea!

KL

Vasen pakki kirjoitti: (6.10.2008 15:33:17)

Mun mielestä pituus ei tee kentästä välttämättä vaikeaa. Vaikeuksia tulee, kun väylän missattuaan saa lyödä samasta paikasta rankulla uuden pallon. Paljon valkoisia paaluja ja ryteikköä joihin voi hukata pallonsa.

Entäs sitten toiste päin – mikä on mielestänne Suomen helpoin kenttä? Mulle se on räiskijöiden paratiisi Wiurila.

Ehdottomasti pelaamistani kentistä helpoin on Vihti. Vaikea saada palloaan outtiin tai metsään. Wiurilassa viimeksi pallot tuppasivat hukkumaan apilaan, muutoin samaa mieltä Pakin kanssa.

EFC kirjoitti: (6.10.2008 15:51:26)

Tarkastihan sä palautit pallos peliin outtipaalun kautta siinä #18 reijällä. 😉

Jaa mut juu, siis se Kalajokihan olis periaatteessa mahollista sutaista vaikka henkilökohtaisiin ennätyslukemiin, mutta kun kaikki kentät ovat vaikeita niin en sielläkään onnistunut. Lisäksi korjaussarja tais mennä väärää kurkkuun tai ajoitus oli pahasti pielessä. Mistä muuten tulikin mieleen etten juo viinaa enään ikuna.

EFC

kebax kirjoitti: (6.10.2008 18:47:40)

EFC kirjoitti: (6.10.2008 15:51:26)

Tarkastihan sä palautit pallos peliin outtipaalun kautta siinä #18 reijällä. 😉

Kyllä se eka väylä jo näytti kentän vaikeuden.

Ensimmäiseksi tuli mieleen Keimolan Saras. En ole vielä ikinä onnistunut siellä. Mielestäni taas raskain kenttä on Kytäjän South East…En enään ikinä lähde kiertämään ilman golfautoa! Tai jos jaksais kuntoilla talvella niin ehkä…

Peesaan Lavantautia. Reilua golfia selkeäpiirteisillä ja Suomen parhailla kentillä Linna ja Kytäjä SE tarjoavat. Paina jake valkoisilta reilu kasikympin alitus ilman ’teknisiä’ ja laitetaan sulle händäriin pilkku kakkosen ja nelosen väliin saman tien.
    Loppuu samalla nää tämän tyyppiset avautumiset.
    Anna raportit täällä sitten. 🙂

Entäs sitten toiste päin – mikä on mielestänne Suomen helpoin kenttä?

Ehtottomasti Vihti. Siella jos ei silmat kiinni pelaa alle 80 niin sitten on silmissa vikaa!

Golfinn kirjoitti: (6.10.2008 20:19:28)

Entäs sitten toiste päin – mikä on mielestänne Suomen helpoin kenttä?

Ehtottomasti Vihti. Siella jos ei silmat kiinni pelaa alle 80 niin sitten on silmissa vikaa!

Ajokorttia varten jo piti käydä näöntarkastuksessa (läpi meni), täytyypi käydä Vihdissäkin näöntarkastuksessa, raportti tulee sitten perästä.

Hörhö kirjoitti: (6.10.2008 10:06:56)

KL kirjoitti: (6.10.2008 9:45:54)

Miksei?

Ehkä paremmin voisi sanoa, että muita mailoja, kuin wedgeä ja putteria ei voi käyttää, jos haluaa hyvän tuloksen.

Syy: pienet ja bunkkerein hyvin vartioidut greenit. Todella nopeat ja vimpan päälle greenit varsinkin, jos ovat jyrätty.

Ja pisin matka tiiltä griinille on 78 m.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 37)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #401257 kohteessaVaikein Kenttä

Etusivu Foorumit Yleistä Vaikein Kenttä