Aihe: Väärä tii? - Golfpiste.com

3.3.–10.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][4]
KilpailuaSuomalaista

Väärä tii?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Väärä tii?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tässä olen pitkään miettinyt kun olen saanut pudotettua tasoituksen 36. Silloin pitäisi mennä keltaiselle tiille, mutta kun on uusi draiverikin niin se tuntuu vähän oudolta. Voiko harjoitus kierroksen pelata ihan miltä tiiltä haluaa. Entäs tasoituskierros? Kiitos etukäteen vastaajille!

Voit valita vapaasti tiin, jolta pelaat harjoitus- tai tasoituskierroksen. Slope pitää huolen siitä, että tuloksesi on tasoituskelpoinen. Takatiitä (valkoista) ei kuitenkaan voi suositella vielä, mutta kannattaa alkaa totuttelemaan keltaisille. Sieltähän sinä tulet jatkossa pelaamaan. Onnea tuleville kierroksille!

Viime kesänä rohkaisin itteni ja kapusin valkoisille pulikoille. Mikää kovin mullistava kokemus tuo ei ollu sillä Everstillä ei nyt avauksiin missään semmottis forced carryä oikein tartte. Tokihan tuo on sitten vielä hankalampaa ehtiä aikataulussa kanttiin kuin klubitiiltä. Ei meikäläisen paikka ole alkuunkaan tuo Everstilläkään vaikkei kenttä järisyttävän pitkä tuolta olekaan.

Viime kesänä testasin myös ensimmäistä kertaa siniset pulikat. Nämä myös Everstillä. Tässä olikin selkeä ero sillä tyttöin kilpatiiltä griini kuin griini on tavoitettavissa tälläkin sutimisella. Tämän lisäksi väyläbunkkerit tulevat selkeästi avauksiin mukaan.

Jos näitä eri vaihtoehtoja kentältä löytyy niin miksipä niitä ei testailisi.

Itse olen pelannut vasta muutaman kerran keltaisilta kun tuo 36 tuli kuukausi sitten tai 3 viikkoa? sitten saavutettua. Pelasin heti ekan keltaisilta kun voin ja kokemuksesta voin sanoa että jotkut väylät oli itse asiassa helpompia. Punaisilta näet par 3:lla joutui hieman pidättelemään lyöntiä joka ainakin minulle oli vaikeaa. Joten suosittelen keltaisilta pelaamista. Itse osallistun seuran mestaruuskisoihin jonkin ajan päästä jotka pelataan valkoisilta. Tarkistin asian caddie masterilta voinko osallistua ja vastaus oli myöntävä. Saas nähdä kuinka käy….

Nimimerkki left vastasi jo kysymykseen, joten uskaltaudun hieman ’Out Of Bounds-keskustelun’ puolelle.

Punaisilta pelaaminen silloin tällöin on ihan hyvää rautapeli-treeniä. Keltaisilta kun tulee pelattua muuten miltei poikkeuksetta ja saapahan kotikenttästäkin välillä jotain uutta irti..

GP 1201 kirjoitti: (14.8.2007 12:40:29)
    … Punaisilta pelaaminen silloin tällöin on ihan hyvää rautapeli-treeniä. Keltaisilta kun tulee pelattua muuten miltei poikkeuksetta ja saapahan kotikenttästäkin välillä jotain uutta irti..

Ei teitillä ole siä sinisiä? Jos on nin testaapa niitä.

KL

GP 1201 kirjoitti: (14.8.2007 12:40:29)

Punaisilta pelaaminen silloin tällöin on ihan hyvää rautapeli-treeniä. Keltaisilta kun tulee pelattua muuten miltei poikkeuksetta ja saapahan kotikenttästäkin välillä jotain uutta irti..

Aivan samaa mieltä. Kentän layoutista riippuen punaisilta väylät aukeavat aivan eri tavoin ja pelisuunnitelma pitää tehdä aivan uusiksi. Suosittelen ihan oikeasti vaihtelun vuoksi.

Lisäksi joillakin par4/5 -väylillä voi kivasti yrittää yhdellä/kahdella päälle, mutta silloin on kohteliasta muita kentälläolijoita kohtaan valita hiljainen aika, jottei turhaan jumita kenttää.

kebax kirjoitti: (14.8.2007 12:58:43)Ei teitillä ole siä sinisiä? Jos on nin testaapa niitä.

Ei ole sinisiä..

Itse suosittelen myös valkosta teetä sieltäkun tulee sitten keltaselle tuuppailemaan nii peli alkaa tuntumaan helpommalta…. Olettaen että pelitaso nyt on sellasta 80-85 luokkaa keltasilta ;D

jokaputtihuti! kirjoitti: (14.8.2007 21:06:28)
    Itse suosittelen myös valkosta teetä sieltäkun tulee sitten keltaselle tuuppailemaan nii peli alkaa tuntumaan helpommalta…. Olettaen että pelitaso nyt on sellasta 80-85 luokkaa keltasilta ;D

mitäpäs jos ajattelis toisinpäin? pelaa muutaman rundin punasilta, tekee toivottavasti hyvää tulosta (tai huomaa, että peli on kiinni lähipelistä) ja kun on sitä hyvää tulosta tehnyt punasilta -> itseluottamus omaan peliin kasvaa ja eikun tekemään tulosta keltaisilta.

Outo juttu, että asioita voi katsella monelta eri kantilta?

mitäpäs jos ajattelis toisinpäin? pelaa muutaman rundin punasilta, tekee toivottavasti hyvää tulosta (tai huomaa, että peli on kiinni lähipelistä) ja kun on sitä hyvää tulosta tehnyt punasilta -> itseluottamus omaan peliin kasvaa ja eikun tekemään tulosta keltaisilta.

Suoraan sanoen kokeiltu on, ja ennäe siinä mitään iloa että par5 voidaan suoraan nimetä par 4:siksi tai suurinosa par 4:st 1på väyliä… Toki jos haluu että alkaa leijumaan pilvissä nii oikein hyvä vaihtoehto, ei ainakaan itselleni sovi mutta ihmisiä on monenlaisia…

jokaputtihuti! kirjoitti: (14.8.2007 21:19:54)

Suoraan sanoen kokeiltu on, ja ennäe siinä mitään iloa että par5 voidaan suoraan nimetä par 4:siksi tai suurinosa par 4:st 1på väyliä… Toki jos haluu että alkaa leijumaan pilvissä nii oikein hyvä vaihtoehto, ei ainakaan itselleni sovi mutta ihmisiä on monenlaisia…

Aivan, totta turiset. Joillekin sopii, joillekkin ei. Joissain kentillä vaan kentän ilme muuttuu kun pelaa punaisilta, varsinkin kotikenttä. Joutuupi sijoittelemaan.

KL

jokaputtihuti! kirjoitti: (14.8.2007 21:19:54)

Missä tuommoisia kenttiä on? Paitsi Kotojärvellä.

Niinno punasilta matka lyhenee ja esimerkiksi omassa seurassani niistä par 4 on kaikki mahollisia ainakin kanttiin lyödä ensimmäiselle

KL

jokaputtihuti! kirjoitti: (15.8.2007 14:18:58)
    Niinno punasilta matka lyhenee ja esimerkiksi omassa seurassani niistä par 4 on kaikki mahollisia ainakin kanttiin lyödä ensimmäiselle

Varmasti näin, mutta mahdollista kenelle…?

Omalla vaatimattomalla golfkokemuksellani olen siinä naivissa uskossa, että tämä nk. slope-järjestelmä jotenkin tasaa tuota kentän pituuden vaikutusta. Esimerkiksi Talmassa Laakso-kentällä saan valkoisilta 8, keltaisilta 6, sinisiltä 4 ja punaisilta 2 tasoituslyöntiä. Uskallan kuvitella, että jos pystyisin lyömään melkein kaikki parnelkut punaiselta yhdellä päälle, niin tasoitukseni olisi jotakin muuta kuin se on nyt.

En ole vielä koskaan pystynyt pelaamaan alle tasurini punaisilta, lähelle kylläkin. On se kumminkin sen verran vaikeaa, vaikka väylät ovatkin paljon lyhyempiä. Täytyy niiden lyöntien olla joka tapauksessa aika tarkkoja, jotta siitä lyhyemmästä matkasta jotenkin pääsisi hyötymään.

Joka tapauksessa, punaiselta on aina välillä hauska pelata.

KL kirjoitti: (15.8.2007 18:02:43)
    … Joka tapauksessa, punaiselta on aina välillä hauska pelata.

Tiedä sen hauskuudesta, samaa palloahan sitä niiltäkin taputellaan. No jokatapauksessa aattelin huomenna painella punasille pulikoille.

Koittaakaapa joskus pelata kierros punasilta, niin että et ota ollenkaan puumailojasi mukaan. Hauskaa vaihtelua ja tulee kaikkia rautoja käytettyä. Suosittelen, opin käyttämään rauta 3 ja 4 näin.

Mu idis eilen ei ollut lähteä etsimää jotain uusia näkökulmia kentästä vaan kylmä viileesti lyhentää sitä. Matkaetu aika pitkälti kuitenkin hupeni tuon helpotuksen hyödyntämiseen yliyrittämisellä eli ehkä niitä reikiä kannattaisi tosiaan ajatella toisessa valossa. Matkan taittaminen ylittyi eilen paarin vinkkelistä neljällä lyönnillä jotka suurinpiirtein tulivat kaikki ysireijällä. Sinänsä surkee juttu, koska tosta tyttöin tiiltä ihan jokainen griini on napsittavissa useallakin eri tavalla. Tohon voisi joskus palata jos vaan jotenkin viitsis.

Sen sijaan jostain syystä lähipeli eilen aukesi aivan uudesta vinkkelistä. Griinin ympärillä tuli sudiskeltua kaikkiaa 57 kertaa. Tää on tosin meikäläisittäinkin jo melko heikko esitys, mutta jotain tuon suuntaista räpeltämistä se on aina. Putteja yksin oli 37 kappaletta eli griinille pääsy vaati vähintään sen yhden lyönnin (girrejä muute oli 3). Mä en tuosta puttaamisesta olisi niinkään huolissaan (vaikkakin se on ihan helvetin typerää) . Reunoilta griinille pääsy on siis vaikeaa ja sisälle osuessaankin helvatun epätarkkaa. Sinäsä tää on outoa koska chippaamiseen on olevinaan ihan hyvä fiilis. Kylmät numerot kertovat aivan toista.

Mitähä täs taris tehä? Lähtee jonnekin lähiöpeliklinikalle vai?

kebax kirjoitti: (17.8.2007 12:14:57)

eiku paariin, sä oot taas alkanu ana lysoimaan liikaa.

Kobo kirjoitti: (17.8.2007 12:29:05)

kebax kirjoitti: (17.8.2007 12:14:57)

eiku paariin, sä oot taas alkanu ana lysoimaan liikaa.

Tokihan nyt on vielä terassikelit eli paukun naukun lomassa saapi sikaarinkin pössytellä.

Itse olen ainakin huomannut sen, että parempia nettotuloksia tulee valkoisilta, kuin punaisilta. Slouppi tuo lisää tasoituslyöntejä nimenomaan lähiöpeliin, koska matkustaminen ei juurikaan matkan pidentyessä vaikeudu. Tällä hetkeltä slouppitasoitukseni kotikentillä on punasilta 1, valkoisilta 8-9.
    Tosin itse en yritä punaisilta pelatessa lyödä draiveja päälle, vaan haeskelen parempaa tuntumaan rautapeliin, etenkin pitkiin rautoihin.

Varmaankin asia on juuri noin kuin Pekka asian singelisilmälaput silmillään toteaa. Korkea händäri lienee suhteellinen käsite.

Mikä slouppi?
    SCR! 🙂
    vai laskettko PB-pisteitä 😀

Miten muuten lasketaan lähipelille slouppi? Onko kaksi chippiä jo suhteellisesti griinillä?

Jamasa kirjoitti: (17.8.2007 12:53:12)
    Mikä slouppi?
    SCR! 🙂
    vai laskettko PB-pisteitä 😀

Ai sulle on sama pelaako 78 bäkäriltä tai punaisilta 😮

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 27)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #237336 kohteessaVäärä tii?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Väärä tii?