Aihe: Uutta vartta - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[19][23]
KilpailuaSuomalaista

Uutta vartta

Etusivu Foorumit Yleistä Uutta vartta

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 69)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Kohta on palkka tulossa ja voisi ehkä ostaa uuden varren draiveriin. Draiveri on Cobra SZ440 ja varsi on Cobra oma Regular. Tarkoitus olisi ostaa jäykempi. Tällä hetkellä lyönnin mitat on n. 230-250 metriä. Rautoihin tulossa Stiff-varret koska tuntuivat paremmilta. Eiköhän draiveriinkin sopisi paremmin sitten. Eli mitä suosittelisitte? Pituutta tietenkin olisi mukava saada lisää(aina) mutta tarkkuus olisi ehkä pääasia. Suositelkaa jotain, minkä voisi pääkaupunkiseudulla vaihtaa.

Noh, olen sitten ensimmainen ehdottaja:

Grafalloy ProLauncher 65 tahi 75 ja stiffina. Taman hetken ykkosshafti taalla. Lahestulkoon jokaisella klubi-prolla nayttaa olevan sellanen kiinni.

Itsekaan en voi valittaa…

Lue lisää: TJEU

Vaikea ehdottaa, kun ei tiedä swingistä mitään. Osaatkos kuvata vähän tarkemmin?? 230-250 regulla vakiovarrella on aika pläjäys, joten vauhtia mailanpäässä ilmeisesti löytyy?

Ei sitä kannata liikaa tuijottaa mitä varressa lukee, stiff vai regu. Jokaisella valmistajalla on omat speksinsä. Itse olen tänä kesänä kokeillut varsia ja täytyy sanoa, että hauskaa hommaa. Aldilaa NV-65 olen kokeillut R ja S ja ei tullut lempivarsi itselle. Mitat on samanlaisia itselläni ja ajurin mailanpään nopeus about 100-105 mph:ta. Fujikuran speeder 757 s oli mutta tuntui rautakangelta. Accuflexin varsista olen kokeillut Iconv2 s ja Evolutionin r, Iconi oli minulle sopivampi, Evo ei vaan potkinut. Seuraavaksi kokeilen tod.näk VS339 s. Täytynee vaihtaa merkkiä kohta :-).

Tällä hetkellä kiinni Graffan blue r ja se on varsi mikä oli kiinni ennenkuin aloin varsista kiinnostumaan liikaa. Tuntuu ihan napakalta ja saa sitä lyödä kunnolla. Stiffi oli liian jäykkä.

Eli jos sulla on mahdollista, niin kokeile erilaisia varsia ennenkuin ostat. Tai sitten teet kuin minä, vaihdat varren ja jos tuntuu huonolta, pull-outtina myyntiin ja uutta varta testiin. Tosin näin häviää pikkasen mutta elämä on kallista :-).

Eli varsitarjontaa löytyy, esim:

Accuflex

Fujikura

Grafalloy

UST vois olla mielenkiintoinen kokemus myös.

Mutta onnea varren valintaa ja tervetuloa pimeälle puolelle.

Mulla vois olla jollekin kiinnostuneelle myytävänä TM R7 Quad HT 10,5 asteisena, Accuflexin Evolution regu kiinni mutta voin myydä ihan TM omalla retkun varrella (pakko oli laittaa tähän)

Mulla oli Pingissa (Si3) kiinni toi Graffan Blue ja eroksi tohon ProLauch 65een huomasin ainostaan stiffimman tipin (joka on ’se’ juttu juuri Bluessa). Muutoin hyvin samanlainen varsi, mutta ei siis nosta palloa yhta helposti radalle kuin PL65.

Ei sitä kannata liikaa tuijottaa mitä varressa lukee, stiff vai regu.

Pitää paikkansa, mutta Cobran vakioregu on ihan varmasti Regu…

Paljon riippuu myös siitä, mihin nuppiin ja miten varsi asennetaan. Esim. BBGM (Bottom of Bore to Ground Measurement) on aika olennainen muuttamaan varren tuntua kahdessa eri nupissa. Jotkut varret taasen tuntuvat (yksilöllisesti) hyviltä/paskoilta nupista riippumatta… Kokeilla täytyy, mutta jostakin voi tietty aina lähetä liikkeelle. Jos on svingari ja ss on esim. 90mph, en suosittelisi Evolutionia tai Blueta alkuunkaan :->

Stiffi Evolution on tällä hetkellä oma ykkösvarsi. Blue on ok, mutta siinä on omituisen terävä ’latauskynnys’. Jos ei lataa tarpeeksi, siinä ei tapahdu mitään, mutta juuri sopiva lisäkyyti saa varren elämään ihan eri tavalla. NV ei ole puhutellut pätkääkään – jostakin itselle tuntemattomasta syystä. Golfinnin mainitsema ProLaunch on yleishyvä varsi, ja hintansa puolesta varmasti hyvä vaihtoehto lähes minkälaiselle swingaajalle tahansa. Tosin Aggressive:n Frenzy on kuin ProLaunch, mutta vieläkin johdonmukaisempi (-> tiukempi dispersio).

Eli onhan noita. Jos olet leppoisa swingari, nuo soft tip, low bend point -varret voivat tuntua mukavammilta ja toimia paremmin.

En ole päässyt kokeilemaan vielä tuota vartta. laitanpa korvan taakse.

…eiku paa se siihen draiverin nuppiin!!!!!!!!!!!!!!

😉

Olet siis kokeillut erinäisiä AccuFLEXin varsia. Olen ajatellut kokeilla ICON HW:täni (S, 93g, high bend point, torque 1.4) spoonissa, mutta jos se ei toimi, voit lunastaa sen draiverissa testattavaksi ;->. Voipi tosin olla, että siitä ei ole kuin suksisauvaksi… Taitaa olla grafiitilla päällystettyä terästä koko kanki.

Aldila NV toimii cobran nupin kanssa aika kivasti. Eloisa fiilis eikä kuitenkaan nosta palloa taivaalle. Tykkään paljon enemmän ku grafalloyn rautakangista.

Niin niitä makuja on monenlaisia. NV:lla pallon lento on mukavan kontrolloitu ja mittaakin tulee suhteellisen hyvin.

Mutta kun se NV:llä höystetty maila sanoo vaan klonk mennessään eikä tunnu yhtään miltään.

Tarvisko joku NV65R:n?

Välihuomautuksena: kannattanee tehdä varsihankintoja kohtuullisen nopeasti – hinnat tulevat nousemaan kesän aikana poikkeuksellisen reippaasti…

Juu annetaan se Icon HW jollekin hiihtäjälle.

Onkos joku testaillut miten Graffan pl 65 ja 75 eroaa muutakuin painoltaan toisistaan?

Niinpä on niitä makuja monenlaisia.

Mulle tuli Taylorin nuppiin (orkkis regun tilalle) Aldilan NV stiffinä ja mikä ero! Juuri tuo osuman tunne oli se joka säväytti ja kyllähän nuo drivetkin suoristu aikas paljon, vaikka vielä lentävätkin ’minne sattuu’.

Tosin vertailukohtana mulla oli orkkisvarsi, joten…

Aikas löysähän tuo NV stiffinäkin on, kun oon nyt testaillu muutamia muitakin stiffi-varrella varustettuja nuppeja.

Asiasta kolmanteen:

Olisko sulla mulle Kontio mitään vartta tohon hybridiin (KYLLÄ! Mulla on hybridi! Tunnustan!)

Eli se olis toi Taylorin Rescue Mid.

Nimetön

Itel blue regu toimii hyvin benrossin nupis .Liittyköhän aiheeseen..

Onks sulla se Fujikura myynnissä? Ja hinta on ? Jos myynti kiinnostaa – pistä sähkistä mr_sam_hogan@hotmail.com

Ai se speeder 757 stiff? Ei ole enään, män jo

Ittelläni on Graffaloyn Blue, stiffinä. Toimii erittäin hyvin mutta mailanpään nopeus pitää olla suuri tai muuten lyönnit jää lyhkäsiksi. Itse lyön 240-260 m tienoille. Pallo nousee aika korkealle (nupin lofti 10.5 ast.) vaikka jotkut sanovat että kyseisellä varrella ja jäykkyydellä lento jää matalaksi.

Kyllähän siihen pallon lentorataan vaikuttaa miten siihen palloon tullaan, mikä on dynaaminen loft osumahetkellä. Vai olenko ihan pihalla?

Et ole pihalla. Kyllä se noin on. Mutta yhtälailla varren kick point:kin vaikuttaa jonnin verran – tosi eri swingeillä hieman ehkä eri tavoin… Sopiva kombinaatio on olennaista. Kombo, jossa on jäykkätippinen high kick point -varsi ja korkealla painopisteellä varustettu low spin -nuppi, vaatii jo aikamoista mailanpään nopeutta, jotta pallo saisi hyvin happea…

Omissa kokeiluissani Blue on (osaltansa) tuottanut ihan sopivan korkeaa kaarta. Ei millään muotoa matalaa.

Tietysti pallon lentorataan vaikuttaa miten palloon tullan jne. Itselläni on Titleistin 905T nuppi, mutta en tiedä sitten onko se low spin-nuppi (kuten scoop viestissään kertoi). Aikaisemmassa viestissä en kommentoinut mitkä kaikki vaikuttavat pallon lentorataan vaan sitä miten kyseinen varsi vaikuttaa itselläni pallon lentorataan. Vertailukohtana korkeudesta käytin King Cobran nuppia (10,5 ast.) regulla varella.

’Välihuomautuksena: kannattanee tehdä varsihankintoja kohtuullisen nopeasti – hinnat tulevat nousemaan kesän aikana poikkeuksellisen reippaasti…’

Oma tavarantoimittajanikin on vihjaillut samansuuntaista. Horisi jotain grafiitin hinnannoususta. Onko suurta nousua näköpiirissä? Olen tilaamassa tavaraa ja mietin minkä verran pitäisi ottaa tavaraa varastoon.

Huhut kertovan jälleenmyyntihintojen nousevan keskimäärin 20%. ProLaunch-varsien on esim. arvioitu nousevan jopa $95, kun nykyään ovat n. $55… Raaka-aineesta on todellakin pulaa, joten hintamuutokset loppukäyttäjän näkökulmasta riippuvat osin siitä mihin kustannuskasvu siirretään. Jotkut ovat pitäneet hinnat kutakuinkin entisellään, vaikka raakamateriaalikustannukset ovat kolminkertaistuneet. Ikävä todennäköinen seuraus on myös se, että isot valmistajat – joilla on varaa maksaa raaka-aineista – tulevat syrjäyttämään pieniä kohtuuhinnalla laatutuotteita myyviä yrityksiä…

Nimetön

Kun te tiedätte noista varsista , niin voitteko vastata tähän . Itelläni on benrossin driver loft 10,5 ja graffaloy blue regu varsi . Mailanpäänopeuteni draiverilla on n.94 .. Swingini on aika nopea temponen . Sopiiko varsi minulle(tuntuu hyvältä)??

Nimetön

Missäs pystyisin testata erilaisia varsia? Lähinnä NV65 ja Grafalloy Blue kiinnostaa. Tuliskohan lisää pituutta jos ottaisi Cobraan vaikka NV65 stiffinä?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 69)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #349640 kohteessaUutta vartta

Etusivu Foorumit Yleistä Uutta vartta