Aihe: Uutta USGA:lta - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Uutta USGA:lta

Etusivu Foorumit Välineet Uutta USGA:lta

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Groovy Kun välinevalmistajat USGA:n avustuksella ovat nyt saaneet koko maailman golfarit vaihtamaan draiverinsa uuteen ja huonompaan, pistetään samaiset golfarit vaihtamaan lähitulevaisuudessa rautansa ja wedgensä uusiin ja huonompiin.

Uittu, jos joku apina tulee mun rautoja mauserilla mittaamaan, annan litsarin.

Ovat näköjään onnistuneet pääsemään R&A kanssa yhteisymmärrykseen linkki

Mika: voitko tiivistää mitä itse asiassa muuttuu. Urat ovat loivempireunaisia ja ilmeisesti (?) myös matalampia. Muuttuuko myös uratiheys?

Koska kaikki mailat, jotka valmistetaan 1.1.2010 jälkeen on tehtävä näillä uusilla spekseillä, mutta vanhempia mailoja saa käyttää myös 2010 ja myöhemmin niin todennäköisesti valmistajat sylkevät tehtaalta varastoon vanhoilla urilla mailoja ensi vuonna. Oletko Mika jo suunnittellut ensi vuoden tuotantoa, esim. oma takahuone jonne päästetään vain parhaat kanta-asiakkaat vuonna 2010, ’special wedge only for you …’

Zam

Lavantauti kirjoitti: (5.8.2008 20:47:21)

Ai apinaksi kutsut… on nimittäis mauseri mukana to kytäjällä, scratchiä mittailen
    ihan varmasti!

Tätä se mun uneni tiesi.

Zam kirjoitti: (5.8.2008 22:43:21)

Lavantauti kirjoitti: (5.8.2008 20:47:21)

Ai apinaksi kutsut… on nimittäis mauseri mukana to kytäjällä, scratchiä mittailen
    ihan varmasti!

Yritäppä! On varmaan kiva yrittää lyödä sitä Northin 17 avausta bäkäreiltä kun on Loomis väännetty kaulan ympärille solmuun!

Taas yksi hyvä syy siirtyä pelaamaan hikkorimailoilla. Hikkorigolfissa ei uusia sääntöjä tehdä rajoittamaan mailojen pelikelpoisuutta. Kaikki mailat on jo tehty joten ei tarvitse uusia välinesääntöjä keksiä.

Suomi muuten voitti Ruotsin ensimmäisessä hikkorimaaottelussa viime viikonvaihteessa Harjattulassa. Hyvä Suomi, hyvä me.

Lisätietoa mistäpä muualtakaan kuin täältä.

Melkoinen aasinsilta…

tmv

januz kirjoitti: (6.8.2008 15:01:04)
    Melkoinen aasinsilta…

Totta… aika kaukaa haettu. Vaikka itse hikkorikokeilu kyllä joskus kiinnostaisi, niin mainontaa saisi tällä keskustelupalstalla hippasen rajoittaa. Helpoimmin homma varmaan hoituisi kun laitettaisiin ihan oma osio täällä mailanrakentajien yms. tarjouksille. Sinne saisi sitten työntää mainosta yms. viestiä niin paljon kuin sielu sietää.

Itse aiheeseen: aika mielenkiintoinen sääntömuutos, joka onneksi ei tällä kertaa tee varusteista kerralla ’laittomia’ (sikäli kun sillä tällaisen klubituupparin kannalta edes on merkitystä). Kauankohan kestää kun joku valmistaja esittelee materiaalin ja uramallin joka on uusien sääntöjen mukainen, mutta tarjoaa samanlaisen ellei jopa paremman spinnin jne kuin nykyiset urat?

Nimetön

Palstan pitäjä laatii säännöt palstankäytöstä.
    Mainostamisesta kannattaa lukea kohta 15.
    Sehän ei ole kiellettyä.
    Muutoinhan tälläkin palstalla rikotaan sääntöjä tullen mennen.
    Miksi huolestutaan vain mainonnasta.
    Huolestujien kannattaisi silloin tällöin lukasta nämä säännöt ja huolestua joskus jostain muustakin.

tmv

piispanen kirjoitti: (6.8.2008 17:00:15)
    Palstan pitäjä laatii säännöt palstankäytöstä. Mainostamisesta kannattaa lukea kohta 15.

Am. mainonnassa ei mielestäni ole käytetty maalaisjärkeä, eikä mietitty netikettiä. Sääntöjen lukemisen lisäksi niitä pitäisi osata myös tulkita. Keskusteluketjussa joka koskee sääntömuutoksia varusteisiin ei kyllä ihan ekana tulisi mieleen lähteä mainostamaan jotain hikkorigolfia. Tässä ei ole suoraa asiayhteyttä, eikä mainostaminen kuulu silloin netissä hyviin ’käytöstapoihin’. Se että joku ei ole kiellettyä ei tarkoita sitä, että oikeutta kannattaa käyttää väärin. Hyvä perussääntö on miettiä että ’jos muutkin tekisivät näin, niin olisiko keskusteluketju edelleen aiheen mukainen’. Ja tässä tapauksessa menisi täysin otsikon ohi, jos ketjuun lyötäisiin perään 10 samanlaista viestiä. Sen sijaan jos joku vastaa aiheeseen samalla tavalla kuin 10 muutakin, silloin se palvelee ketjun aihetta ja osoittaa, että suuri osa keskustelijoista on tuolla kannalla.

Oikeassa olet kyllä siitä, että täällä turhankin usein rikotaan monia muitakin sääntöjä ja yleisiä nettikeskustelun tapoja. Olen joskus itsekin aiheesta täällä yrittänyt keskustella, mutta melkoista ryöppyä tuli silloin vastaan. Jossain vaiheessa tätä palstaa käytettiin pienemmän joukon sisäpiirityyppisiin keskinäisiin juttuihin ja availtiin uusia ketjuja mallia: ’Lähettäskö huomenna pelaamaan – nimimerkille xxxxx’. Tuohon aikaan foorumin luettavuus oli todella surkea. Onneksi nykyisellään tilanne on huomattavasti jo parantunut. Ilmeisesti on liikuttu muissakin foorumeissa ja hieman nähty miten hyvä foorumi (ja yhteisö sitä kautta) voi aihepiiriä palvella. Silti täällä edelleen törmää uskomattoman törkeisiin kommentteihin nimimerkeiltä toisille ja suoraviivaisiin johtopäätöksiin eri tilanteista ja asioista ilman tiedon jyvääkään todellisuudesta (tuo hitaan pelaamisen ketju esim. meni ajoittain todella oudoksi väännöksi).

Pahoitteluni siitä että nyt omakin viesti on kyllä otsikon vierestä ja pahasti. Oma kommenttini kuitenkin itse aiheeseen löytyy edellisestä viestistä.

Nyt kun päästiin sopivasti aasinsiltojen ja pelejen sopimisen makuun ja ketju on jo pilattu, pistäppä Januz viestiä tai meiliä niin ruvetaan sopimaan niitä Kytäjän pelejä ans viikolle.

Jos se mun kortti on hävinny, kokeile mun haistpaskaosoitetta, joka on:
    haistapaskaosoite@hotmail.com

No nyt kun on asiaan päästy, niin sopii taas ihmetellä, etteikö se ylläpito saanut tällekään kaudelle aikaiseksi sitä Peliseurapalvelua?

Vai ruvetaanko tässä nyt sopimaan peleistä Laviksen haistapaskaosoitteessa? Sitäkö tässä nyt ajetaan takaa?

Johtaja XXL kirjoitti: (6.8.2008 21:14:51)
    No nyt kun on asiaan päästy, niin sopii taas ihmetellä, etteikö se ylläpito saanut tällekään kaudelle aikaiseksi sitä Peliseurapalvelua?

Kiitos mieluusti. Keski-ikäinen ja -äkäinen sekä keskilihava tylsän näköinen ja pahimmillaan huonosti käyttäytyvä mies etsii peli- ja muutakin seuraa näteistä mutta söpöistä, mieluusti siroista ja urheilullisista mutta ennen kaikkea fiksuista nuorista naisista. Mieluiten bruneteista.

Mika Hekkanen kirjoitti: (6.8.2008 21:41:36)
    Kiitos mieluusti. Keski-ikäinen ja -äkäinen sekä keskilihava tylsän näköinen ja pahimmillaan huonosti käyttäytyvä mies etsii peli- ja muutakin seuraa näteistä mutta söpöistä, mieluusti siroista ja urheilullisista mutta ennen kaikkea fiksuista nuorista naisista. Mieluiten bruneteista.

Toi sun haarukka on vielä aika laaja. Sulle tulee fittnessmallien ylitarjontaa noilla specseillä. Lisää ilmoitukseen ehdoton vaatimus;
    – on osattava grindata wedgeen M-grind!

Lavantauti kirjoitti: (6.8.2008 22:21:14)
    Toi sun haarukka on vielä aika laaja. Sulle tulee fittnessmallien ylitarjontaa noilla specseillä. Lisää ilmoitukseen ehdoton vaatimus;
    – on osattava grindata wedgeen M-grind!

En lisää, minä en ole nirso.

Aihetta sivuten mainittakoon että USGA julisti viikko sitten FAZ-FIT varsikonnektorit laittomiksi perustelunaan se, että kyseisen konnektorin pystyy kiristämään ilman työkalua riittävään kireyteen jolla varsi ja maila ovat pelikelpoisia. Se miksi samaa perustelua ei ole käytetty joidenkin suurten valmistajien lanseeraamista tuotteista ei ole julkistettu – kyllähän lyijyteipinkin pystyy kiertämään varteen kiinni ilman työkaluja ja senkin käyttö lasketaan mailan muuttamiseksi. Taitaa USGA olla nk. corporate whore nykyään.

Yhä enemmän tulee mieleen ajatus että ammattilaisille voisi olla ihan omat säännöt – tavispulliainen ei esim. erilaisista lavan uraratkaisuista kuitenkaan hyödy käytännössä mitään.

Robben kirjoitti: (7.8.2008 15:26:10)
    Aihetta sivuten mainittakoon että USGA julisti viikko sitten FAZ-FIT varsikonnektorit laittomiksi

FAZ-FIT on silti yksi parhaista työkaluista draiverifittingiin ja onneksi USGA ei pysty kieltämään työkaluja etsittäessä sopivimpia välineitä.

Totta. Tuo FAZ-FITin julistaminen laittomaksi oli todella perseestä. Perusteluihin Penn olisi varmasti sanonut että BULLSHIT! ja Teller olisi ollut aivan hiljaa.

Robben kirjoitti: (7.8.2008 15:26:10)
    Taitaa USGA olla nk. corporate whore nykyään.

Niin kun on PGA:kin. Ainakin USAn PGA. Noh, tatahan taa ameriiikkalainen meininki on: kaikki on kiinni rahasta. Ihan kaikki. Ei voi mittaan.

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #311663 kohteessaUutta USGA:lta

Etusivu Foorumit Välineet Uutta USGA:lta