-
JulkaisijaArtikkelit
-
Täksi vuodeksi tuli liitolta uudet tasoituskortit. Ihan siistinnäköiset ja nykyaikaset. Nythän tosin tasoitus ei voi itse päivittää korttiin. Toki ennen vanhaankin tuohon pystyi päivittämään mitä tahansa. Mutta mitäs nyt jos menee vieraskentälle pelaamaan, ja tasoitus onkin huomattavasti muuttunut alkukaudesta. Esim laskenut 45 -> 30, ja nyt pääsisikin esim. sinne Taliin pelaamaan. Selitelläänkö caddiemasterilla, että ei tämä 45 minun oikea tasoitus ole? Tarkistaako joku jostain järjestelmästä, ei kai onnistu, kun jengi on kahdessa eri järjestelmässä?
Freddie kirjoitti: (24.4.2013 7:57:08)
Täksi vuodeksi tuli liitolta uudet tasoituskortit. Ihan siistinnäköiset ja nykyaikaset. Nythän tosin tasoitus ei voi itse päivittää korttiin. Toki ennen vanhaankin tuohon pystyi päivittämään mitä tahansa.Mutta mitäs nyt jos menee vieraskentälle pelaamaan, ja tasoitus onkin huomattavasti muuttunut alkukaudesta. Esim laskenut 45 -> 30, ja nyt pääsisikin esim. sinne Taliin pelaamaan. Selitelläänkö caddiemasterilla, että ei tämä 45 minun oikea tasoitus ole?
Tarkistaako joku jostain järjestelmästä, ei kai onnistu, kun jengi on kahdessa eri järjestelmässä?Aikaisempi kortti oli kyllä edukseen juuri tuon itsepäivittyvyyden vuoksi.
Mutta mitä tarkoittaa ’..kun jengi on kahdessa eri järjestelmässä ?’
Uuden kortin vaatimat kortinluku-muutokset ja välineet tulisi olla golf-klubeilla käytössäkin…
Tietotekniikka sallisi vaikka sen tasoituksen siirtymään omiin tasoitustietoihin samalla kun niitä väylätuloksia näpyttelisi kierroksen aikana kännykkään… Kilpailuissa eduksi, järjestäjien kannalta tarkistus vaivattomampaa.Jotenkin nämä tietotekniset visiot tuntuvat vaan golfissa hiukan näennäiseduilta, edelleen vaan se paksukärkisellä lyijykynällä tuhritty numero pahviseen korttiin tuntuu mukavammalta
kuin se näppäimen kliininen painallus… ja mitä pienempi numero sitä enemmänputput kirjoitti: (24.4.2013 8:57:59)
Täksi vuodeksi tuli liitolta uudet tasoituskortit. Ihan siistinnäköiset ja nykyaikaset. Nythän tosin tasoitus ei voi itse päivittää korttiin. Toki ennen vanhaankin tuohon pystyi päivittämään mitä tahansa.Mutta mitäs nyt jos menee vieraskentälle pelaamaan, ja tasoitus onkin huomattavasti muuttunut alkukaudesta. Esim laskenut 45 -> 30, ja nyt pääsisikin esim. sinne Taliin pelaamaan. Selitelläänkö caddiemasterilla, että ei tämä 45 minun oikea tasoitus ole?
Tarkistaako joku jostain järjestelmästä, ei kai onnistu, kun jengi on kahdessa eri järjestelmässä?Aikaisempi kortti oli kyllä edukseen juuri tuon itsepäivittyvyyden vuoksi.
Mutta mitä tarkoittaa ’..kun jengi on kahdessa eri järjestelmässä ?’
……
Viitattanee tasoitusten ylläpito-ohjelmistoihin, jotka eivät keskustele suoraan toistensa kanssa.
Jep, kun kentillä on käytössä sekä Nexgolf että Golfbox.
Onko tuolle tasoituskortille jotkut uudet lukijat vai? Eli vedetäänkö kortti aina jostain lukijasta tms., kun pelailen vieraskentällä?
Freddie kirjoitti: (24.4.2013 11:14:28)
Jep, kun kentillä on käytössä sekä Nexgolf että Golfbox.Onko tuolle tasoituskortille jotkut uudet lukijat vai? Eli vedetäänkö kortti aina jostain lukijasta tms., kun pelailen vieraskentällä?
Kyllä se kortin sisällön luku vaatii sen lukijan ja ohjelmistojen sopivuuden korttiin.
Onkin käynyt mielessä miten tätä uutta korttia käytetään, sinne talletus ei taida onnistua joten
se on yksisuuntainen, joka toimii avaimena golf.fi rekisteröityihin henkilö ja – tasoitustietoihin ? Ne taas muuttuvat tasoituskortti seuraan palautettaessa tai sitten kilpailutulosten mukaan.
Hiukan samoin identifioiva kuin pankkikortti, jota ei kannata hukata…
Golf.fi sivujen tiedoissa sen erityisemmin ei asiaa valaistu, mutta luultavinta on että yhteensopivuus on siten rajattua, ainakin aluksi.Mikä päivitettävyys? Sekö, että ei voi enää kynällä kirjoittaa uutta tasoitusta korttiin? Ei multa ainakaan ole enää aikoihin kyselty mitään tasoitusta vieraskentillä, olkoon ne sitten olleet golfbox- tai nexgolfkenttiä, aina ne on olleet siellä valmiina ajanvarauslistoilla, kun on tarkistanut lähtöaikansa.
Chip Greenside kirjoitti: (24.4.2013 18:05:34)
Mikä päivitettävyys? Sekö, että ei voi enää kynällä kirjoittaa uutta tasoitusta korttiin? Ei multa ainakaan ole enää aikoihin kyselty mitään tasoitusta vieraskentillä, olkoon ne sitten olleet golfbox- tai nexgolfkenttiä, aina ne on olleet siellä valmiina ajanvarauslistoilla, kun on tarkistanut lähtöaikansa.Ihan varma en ole golfbox-nexgolfin keskusteluyhteydestä, mutta minä ainakin viikonlopun kierroksia varatessa nexgolfia käyttäville kentille (Hanko ja Hill Side) varatessa vaan sanonut kotiseuran ja jäsennumeron. Sillä on oikea ukko oikeine tasoituksineen löytynyt, että sama homma. Onkin hyvä ettei tarvitse varatessa liikaa puhua, molemmilla meillä kun taitaa olla luonteessa saman verran ujoutta ja syrjäänvetäytyvyyttä.
Henkka kirjoitti: (24.4.2013 20:59:15)
Mikä päivitettävyys? Sekö, että ei voi enää kynällä kirjoittaa uutta tasoitusta korttiin? Ei multa ainakaan ole enää aikoihin kyselty mitään tasoitusta vieraskentillä, olkoon ne sitten olleet golfbox- tai nexgolfkenttiä, aina ne on olleet siellä valmiina ajanvarauslistoilla, kun on tarkistanut lähtöaikansa.Ihan varma en ole golfbox-nexgolfin keskusteluyhteydestä, mutta minä ainakin viikonlopun kierroksia varatessa nexgolfia käyttäville kentille (Hanko ja Hill Side) varatessa vaan sanonut kotiseuran ja jäsennumeron. Sillä on oikea ukko oikeine tasoituksineen löytynyt, että sama homma. Onkin hyvä ettei tarvitse varatessa liikaa puhua, molemmilla meillä kun taitaa olla luonteessa saman verran ujoutta ja syrjäänvetäytyvyyttä.
Mutta on se hyvä, että voitte harjoitella kanssakäymistä täällä Internetissä melkein puolianonyyminä. Puhelimessa tietysti kanssa. Täällä kun treenaatte vielä vähän lisää, niin voi olla, että joku päivä saatte suunne auki jopa ihan IRL.
Täksi vuodeksi tuli liitolta uudet tasoituskortit. Ihan siistinnäköiset ja nykyaikaset. Nythän tosin tasoitus ei voi itse päivittää korttiin. Toki ennen vanhaankin tuohon pystyi päivittämään mitä tahansa.Tismalleen. Mitä virallista todistusarvoa moisella merkinnällä oli tuolloin(kaan)?
En jaksa uskoa asialla olevan suurta merkitystä. Kovin ovat harvassa ne pelaajat, joiden tasoitus laskee viisi tai kymmenen pykälää kauden aikana. Jos taas tasoituskortin esittäjä on juuri siinä kentällepääsemisen rajan väärällä puolella, niin soitto kotiseuraan varmasti selvittää asian. Tai sitten se kuuluisa luottokortti…
yeux de serpent kirjoitti: (24.4.2013 21:05:45)
Mutta on se hyvä, että voitte harjoitella kanssakäymistä täällä Internetissä melkein puolianonyyminä. Puhelimessa tietysti kanssa. Täällä kun treenaatte vielä vähän lisää, niin voi olla, että joku päivä saatte suunne auki jopa ihan IRL.
Puhelin vähän jänzgättää. Luulen että en ole vielä valmis siihen, eli kaikki kaverit (ei mulla oikeesti kavereita ole, kunhan pidän yllä suositun miehen mainetta) elkää soittakoo vielä. Totuttelen edelleen uuden rohkeamman viestintämuodon ajatukseen.
Henkka kirjoitti: (24.4.2013 21:18:07)
Puhelin vähän jänzgättää. Luulen että en ole vielä valmis siihen, eli kaikki kaverit (ei mulla oikeesti kavereita ole, kunhan pidän yllä suositun miehen mainetta) elkää soittakoo vielä. Totuttelen edelleen uuden rohkeamman viestintämuodon ajatukseen.
Kokeile tekstareilla ensin.
Henkka kirjoitti: (24.4.2013 21:18:07)
yeux de serpent kirjoitti: (24.4.2013 21:05:45)
Ei ole helppoa ei. Olis niin paljon sanottavaa, mutta kun aina nousee pala kurkkuun ja ujostuttaa.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)