Aihe: Uuden tasoitusjärjestelmän noudattaminen - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Uuden tasoitusjärjestelmän noudattaminen

Etusivu Foorumit Yleistä Uuden tasoitusjärjestelmän noudattaminen

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 52)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL

Hiljattain julkaistu tasoitusjärjestelmän päivitys edellyttää pelaajaa rekisteröimään tasoitukseen vaikuttavan kierroksensa ennen kierrosta pelattavan kentän cädärillä. Jos näin ei tee, kierros ei ole tasoituskelpoinen. Jos ilmoittautuu eikä palauta korttia, kierrostulos lasketaan nostavaksi. Näin olen ymmärtänyt. Pelasimme Rinkussa perjantaina ja vaimoni halusi pelata tasoitukseen vaikuttavan kierroksen. Ilmoittautuminen cädärille tapahtui kirjoittamalla nimi, tasoitus ja kotiseura erilliseen kansioon. Lisäksi cädäri lyödä läiskäytti jonkinlaisen ilmoittautumis-/rekisteröitymisleiman tyhjään tuloskorttiin. Ja ei kun kentälle. Vaimo pelasikin varsin kohtuullisesti ja tulos pasahti bufferiin, eli tasoitus ei muuttunut. Sitten cädärin luo kyselemään ,notta miten tästä eteenpäin. Kävi ilmi, että – tuo lista palvelee ainoastaan ko. seuran jäseniä, eli Rinkun cädäri ei mitenkään lähde ilmoittelemaan tuloksia kenenkään pelaajan kotiseuraan – kortti on siis palautettava omaan kotiseuraan itse – kotiseurassa ei tiedetä, että pelaaja on pelannut tasoitukseen vaikuttavan kierroksen, ellei pelaaja palauta korttia – tuloskorttiin laitetun rekisteröitymisleiman perusteella cädäri kotiseurassa tietää, että kierros on rekisteröity ja siten vaikuttaa tasoitukseen – jos pelaaja ei palauta korttia kotiseuraansa, tasoitus ei nouse (nouseminen on tasoitusjärjestelmän kuvailema rangaistus kortin palauttamatta jättämisestä), koska cädäri ei mitenkään voi tietää, että tasoituskierros on pelattu Siis: vieraskentällä tuon kierroksen rekisteröiminen on välttämätöntä, jotta kotiseurassa cädäri ylipäätään noteeraa kortin tasoitukseen vaikuttavaksi. Heti tuli mieleen ajatus, että kuinka hyvin eri kentillä tämä leimaaminen on kunnialla hoidettu, koska ilman leimaa kierrosta ei kotiseurassa huolita. Mieleen jäi vielä toinenkin kysymys: kuinka aktiivisesti tuota listaa tarkistetaan, eli kuiinka monessa tapauksessa cädäri rohkeasti nostaa sellaisen (kotiseuransa) pelaajan tasoitusta, joka ei ole korttiaan palauttanut? Ja vielä kolmaskin kysymys: kuinka tämä järjestelmä ihan oikeasti muuttaa tilannetta?

KL kirjoitti: (19.5.2007 20:41:55)
    Ja vielä kolmaskin kysymys: kuinka tämä järjestelmä ihan oikeasti muuttaa tilannetta?

Vastaus: ei mitenkään, yhtä perseestä koko järjestelmä edelleen 🙂

Ei mitenkään. Ne, kenellä tasoitus ei ole ollut aiemmin kohdallaan, ei se sitä ole edelleenkään. Mielestäni tällainen turhan byrokraattinen – ennakkoilmoittautumispakko -vain hankaloittaa tilannetta. Nyt ne, ketkä pelaavat harjoituskierroksella hyvän kierroksen ja ehkä aiemmin olisivat palauttaneet kortin, eivät siihen nyt sääntöjen mukaan pysty.

Yleensä pelaajilla ketkä aktiivisesti pelaavat, tasoitus on oikein tai ainakin hyvin lähellä sitä. Ongelma tasoitusjärjestelmässä on aina kohdistunut näihin satunnaisesti pelaaviin, ketkä eivät koskaan jätä tasoitukseen vaikuttavia kortteja.

Jokaisen tulisi itse huolehtia, että tasoitus on oikein, mutta meitä on niin moneksi ja toisilla on ihan erilainen käsitys oikeasta tasoituksesta kuin jollain toisella.

Myy

Minusta tässä touhussa on yksi ihan perustavaa laatua oleva ongelma: jos ainoa rangaistus kortin jättämättömyydestä (BTW: mikä sijamuoto….?) on tasurin nostaminen, niin tämähän on händärihuijarin heaven! Ilmoittelee vain tasoituskierroksista eikä jätä korttia – tasuri nousee ja taas tulee seuraavissa pb-kisoissa kunniaa ja glooriaa…

Myy kirjoitti: (19.5.2007 21:56:06)
    Minusta tässä touhussa on yksi ihan perustavaa laatua oleva ongelma: jos ainoa rangaistus kortin jättämättömyydestä (BTW: mikä sijamuoto….?) on tasurin nostaminen, niin tämähän on händärihuijarin heaven! Ilmoittelee vain tasoituskierroksista eikä jätä korttia – tasuri nousee ja taas tulee seuraavissa pb-kisoissa kunniaa ja glooriaa…

20 tälläisellä kierroksella saa händäriä hilattua sallitut 2 pykälää ylöspäin. Tosin moisella menettelyllä bandiitti voittaa muutamia löyntejä, jos sattuu pelamaa superkierroksen eikä viitisi räiskiä viimeisten väylien avuksia metsään tai putata viimeisellä reiällä hallitusti reiän reunan kautta omaan jalkaan :-).

Tälläerää parhaiten tasoitushuijausta vastaan taistellaan ilmoittamalla kaikkien kilpailujen tulokset kotiseuraan. Ts. kortin palauttaminen ei jää voittaneen yksilön oman harkinnan varaan. Coldencapin seuran sarjajako on myös erinomainen, mutta harvoin soveltuu yrityskilpailuihin.

Ei tämä golf näin vakavaa ole. Suurin osa tuskin miettii kierroksella mitä kyseiselle väylälle pitäisi tasoituksen mukaan pelata. Joillekin tasoitus on elämää tärkeämpi asia.

Myy

Fantti kirjoitti: (19.5.2007 22:29:22)

20 tälläisellä kierroksella saa händäriä hilattua sallitut 2 pykälää ylöspäin.

….noooh…riippuu tasoitusryhmästä – joskus riittää 10 kierrosta;-)

Tälläerää parhaiten tasoitushuijausta vastaan taistellaan ilmoittamalla kaikkien kilpailujen tulokset kotiseuraan……
    Ei tämä golf näin vakavaa ole. Suurin osa tuskin miettii kierroksella mitä kyseiselle väylälle pitäisi tasoituksen mukaan pelata. Joillekin tasoitus on elämää tärkeämpi asia.

Tuosta kisaosiosta olen ihan samaa mieltä. Olisi tosi hyvä juttu, kun saataisiiin kisatulokset liikkumaan seuralta toiselle ihan automaattisesti!

Omalla kohdalla tuo ’elämää tärkeämpi asia’ toteutui tasan ainoastaan silloin, kun tasuri oli päälle 36. Ei päässyt kaikille kentillä pelaamaan… ja sekös oli ihan kamalaa 😉

Ei ainoa tapa huijata händäriään ole huonompaan suuntaan….

Tälläerää parhaiten tasoitushuijausta vastaan taistellaan ilmoittamalla kaikkien kilpailujen tulokset kotiseuraan. Ts. kortin palauttaminen ei jää voittaneen yksilön oman harkinnan varaan..

Mielestäni joskus vuosia sitten yleisenä käytäntönä oli lähettää kilpailutulokset kaikkien kilpailuun osallistuneiden pelaajien kotiseuraan ja siellä tasoitukset korjattiin kohilleen.

Homma toimi hyvin, mutta en tiedä miksi kyseisestä käytännöstä aikanaan luovuttiin. Ilmeisesti kymmenien faksien lähettäminen oli niin työlästä, sähköposteja kun siihen aikaan oli aika harvalla seuralla. Nykyään tuo onnistuisi paljon kivuttomammin.

Ehkäpä se johtuu siitä, ettei asiakkaita ole haluttu nöyryyttää firma yms. kisoissa lähettämällä kisatuloksia kotiseuraan :-).

Se että nostavia kortteja ei aina palauteta kotiseuraan ei mielestäni pitäisi olla kovinkaan suuri rike. Sillä tällä tavoin pelaaja ’huijaa’ ainostaan itseään pitämällä tasoitusta liian alhaalla. Tämä taas tekee pelin entistä hankalammaksi seuraavissa kisoissa. Se jos jättää palauttamatta kotiseuraan laskevat kortit niin se on jo tasoitushuijausta. Liian pienellä tasoituksella pelaaminen kilpailuissa ei ole rangaistavaa, mutta liian isolla tasoituksella pelaamisesta seuraa auttamattomasti DQ.

Mitäpäs jos tälläinen kaveri joka keinotekoisesti pitää händäriään alhaisena ja sen johdosta syrjäyttää kisasta kaverin joka taas kuuliasesti noudattaa tasoitusmääräyksiä?
    Joihinkin kisoihin kun otetaan händärijärjestyksessä kilpailijat kisaan.

Mitäpäs jos tälläinen kaveri joka keinotekoisesti pitää händäriään alhaisena ja sen johdosta syrjäyttää kisasta kaverin joka taas kuuliasesti noudattaa tasoitusmääräyksiä?

Jamasa kirjoitti: (21.5.2007 15:23:29)

Jepulis. Mun idea onkin jättää pelkästään laskevat kortit että pääsen Augustaan…

kebax kirjoitti: (21.5.2007 15:59:11)

Jepulis. Mun idea onkin jättää pelkästään laskevat kortit että pääsen Augustaan…

No sinnehän pääsee koska vaan, eriasia että oikeen pelaamaan 🙂

Minä olenkin aina ihmetellyt että miksi muutamat paheksuvat liian alhaisen tasoituksen olevan väärin. Ja jopa puhuvat händärihuijauksesta. Jamasa oli ensimmäinen joka varsin yksinkertasisesti tuon selitti. Nyt minä ymmärrän ja tuo on kyllä ihan totta. Tosin aika harvinainen, mutta ensimmäinen kunnon perustelu kuitenkin joka minulle kelpaa.

Itse pidän _todellisena_ ongelmana muutamaa näkemääni tapausta, että pelaaja on voittanut HCP kisan huikealla nettotuloksella. Kuten myöskin seuraavan. Brutto oli sama. Ja netto. Noh, tämähän on kaikille tuntema ongelma ja tästä on jo keskusteltu täällä(kin) monta kertaa että ei siitä sen enempää.

Jamasan esimerkin lisäksi olisi mukava kuulla muitakin perusteluja miksi liian alhainen tasoitus pelaajan peliesityksiin nähden hiertää. Ryhmän yhteistasoituksen todellinen tasoitusrajan ylittävä määrä, on yksi selitys, mutta mielestäni vain sitä. Selitys. En minä ymmärrä miksi muita hiertää jos joku on niin hölmö että haluaa huijata itseään pelissä jonka mielestäni jopa tärkein opetus on että on rehellinen itselleen. Sitä se ainakin eniten opettaa, mutta ei se ainakaan minua häiritse jos joku muu kokee asian eri tavoin. Minusta oma ajattelutapani on oikea, mutta toisinajattelevien ajattelua en koe osakseni mitenkään epäoikeudenmukaisena.

Muistan että ainakin JXXL ja KL ovat asiasta aiemminkin täällä olleet näreissään ja ovat Jamasan kanssa samaa mieltä, notta lisää perusteluja kuulisin lisää, jookos ? En minä kentällä teidän kanssa jaksaa alkaa näin vakavia puhumaan. Tää on ihan oikea forum siihen 😉

Lisää hyväksyttäviä perusteluja pliis ?

No jos minä, KL ja Jamasa ollaan jostain asiasta samaa mieltä, niin silloin voi sanoa, että nyt on kasassa Kolme Viisasta Miestä!

Totta puhuen, en muista olleeni kovikaan näreissäni, jos joku esiintyy liian alhaisella händärillä.

Paitsi.

Se minua näissä pöljissä tympäisee, että esiinnytään kympin pinnassa olevilla tasoituksilla ja kuitenkaan minun läsnäollessa ei ole kertaakaan pelattu alle yhdeksäkymmenen ja melko usein sadankin rikkominen on, jumalauta, tuskan takana.

Ja sitten kun niiltä kysyy, että oletko koskaan jättänyt nostavaa korttia, ja katsoo tiukasti silmiin ja sanoo vielä, että äläkä nyt valehtele, ja eikö ole niin, että tämä luku, jonka ilmoitat tasoitukseksesi, onkin sinun ennätyksesi, senkin kelmi! Niin sitten niitten alaleuka alkaa väpättää ja niitten pökyistä alkaa kuulua papatusta ja minä karjaisen niille, että häivy silmistäni ja häpeä!

Jos tätä tarkoitat, niin seison edelleen sanojeni takana!

Kommentoin liian alhaista tasostusta sen vuoksi, että nämä tuupparit helposti arvostelevat Goldencap tapaisi kavereita händärihuijareiksi. Kun oma peli ei kulje, puretaan pahaa oloa siihen, että kaverilla kulkee. Varsinkin pitkällä lyövät suurentasoituksen omaavat aiheuttava pahaa verta. Vaikka 12 perättäisellä väylällä taikoisi 30 pistettä on 18 väylän jälkeen kasassa alle 36 pistettä.

Olen kerran päässyn nauttimaan viikkokisassa 49 pisteen kierroksesta turhalla 2 lyönnin rankulla. Seuraavalle kierrokselle tuli kapteeni ihmettelemään kentän kuokkimista 🙂 Olisi pitänyt lopettaa golf moisen kisakierroksen jälkeen.

Oma lukunsa on ne, jotka käyvät pokkaamassa palkinnon yli 36 pisteellä eivätkä palauta korttia.

Montako sellaista kisaa vuodessa on, jossa mainitsemasi asia on todellinen ongelma? (juu tiedän, että jossakin scratchin rajoilla voi joskus olla ongelma) Tavalliselle tuupparille löytyy aina tarvittaessa kisoja, joihin pääsee taistelemaan suffeleista, jos joskus ei mahdu. Miksi ylipäätään tungettaisiin kisoihin, joissa ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia menestyä?

Paljon todellisempi ja useinpien peliin vaikuttava seikka on tyypit, joilla on esim. tasoitus alle 36, mutta taidot luokkaa 45. Kun tällaisia kasataan yhteen kaksi avioparia, niin koko kenttä heidän takanaa seisoo. Usein tietämys pelin sujuvuudesta ei vastaa edes tasoitusta 54.

Fantti kirjoitti: (21.5.2007 21:16:31)
    Kommentoin liian alhaista tasostusta sen vuoksi, että nämä tuupparit helposti arvostelevat Goldencap tapaisi kavereita händärihuijareiksi. Kun oma peli ei kulje, puretaan pahaa oloa siihen, että kaverilla kulkee. Varsinkin pitkällä lyövät suurentasoituksen omaavat aiheuttava pahaa verta. Vaikka 12 perättäisellä väylällä taikoisi 30 pistettä on 18 väylän jälkeen kasassa alle 36 pistettä.
    .

Missä näin on tapahtunut?

Prboy kirjoitti: (21.5.2007 23:06:45)
    Montako sellaista kisaa vuodessa on, jossa mainitsemasi asia on todellinen ongelma? (juu tiedän, että jossakin scratchin rajoilla voi joskus olla ongelma)

Onhan noita. Audi Tourin ja FGT Haastajakiertueen kisat nyt vaikka näin aluksi.

Prboy kirjoitti: (21.5.2007 23:10:20)

Fantti kirjoitti: (21.5.2007 21:16:31)
    Vaikka 12 perättäisellä väylällä taikoisi 30 pistettä on 18 väylän jälkeen kasassa alle 36 pistettä.

Missä näin on tapahtunut?

Minulla valitettavankin usein 🙁

Paljon oli sydämellä lukiessa threadia mut
    ei oo mitään annettavaa meen takas long drinkin ottoon. Sori
    P.s ’On The long lonesome highway’ (Metallica) Bob Seger

januz kirjoitti: (21.5.2007 23:15:55)

Ja sinulla on näyttöä huijareista? Kisassa epäonnistuminen ei riitä perusteeksi. Jokainen voi epäonnistua.

Mika Hekkanen kirjoitti: (21.5.2007 23:26:37)
    Minulla valitettavankin usein 🙁

Niin minullakin, mutta minä tarkoitin oikeastaan niitä kolmea edeltävää lausetta.

Prboy kirjoitti: (21.5.2007 23:49:36)

januz kirjoitti: (21.5.2007 23:15:55)

Ja sinulla on näyttöä huijareista? Kisassa epäonnistuminen ei riitä perusteeksi. Jokainen voi epäonnistua.

Ei ole tietoa miten kukin on ylläpitänyt omaa tasoitustaan. Esimerkkinä heitin vaan missä kisoissa tuolla käänteisellä tasoitushuijauksella on väliä.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 52)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #478122 kohteessaUuden tasoitusjärjestelmän noudattaminen

Etusivu Foorumit Yleistä Uuden tasoitusjärjestelmän noudattaminen