Aihe: Uudelleen urittaminen - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Uudelleen urittaminen

Etusivu Foorumit Välineet Uudelleen urittaminen

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kukaan urittanut wedgejä uudelleen tai teroittanut uria? Golf Works myy työkalua, jolla uria voisi kuulemma parantaa. Löytyykö Suomesta mistään? Minua ei haittaa, jos vähän ruostetta tulee kunhan pallot pysähtyy. Ei jaksais uusia mailoja ostaa…

Mulla VOI olla ylimääräinen tuollainen GolfWorksin työkalu.
    Voin katsella huomenna pajalla onko näin.

Tilasin itselleni tälläisen teroittimen ebay:stä.
    Tuli ostettua U & V versio vaikka nyt olen todennut attä minulla ei ole yhtään mailaa jossa olisi V urat.

GrooveSharpener osunut kans silmään netissä. En vielä ole moista kapinetta tilannut, mut jos kenellä on käyttökokemuksia niin tekstiä tänne. Kiitos. Wedget tartteis saada uudelleen terään..

’2-Place the shaft of the club on your shoulder and hold the club head firmly in your hand.’

Oon kokeillu vastaavaa työkalua. Laillinen, katseenkestävä ja toimiva työjälki vaatii yhden mailan verran harjoittelua sekä runsaasti kärsivällisyyttä. Huomioon, että työkalun terä on erittäin terävä ja kova. Pienetkin lipsahdukset näkyvät heti mailassa, kädessä, työkalussa ja/tai alustassa.

Missään tapauksessa ainakaan työkalun käyttöohjeessa kuvattu ote ei ole mahdollinen tai suotava! Tolla tavalla vedät ranteesi kerralla auki! Mailan lapa kunnolla kiinni ruuvipenkkiin tai vastaavaan, tukeva stanssi ja luja kahdenkäden grippi työkalusta.

En suosittele kaikille. Mailaseppä tekee tämän paremmin.

No höh. Juutuubissa se näytti niin helpolta..

Groove Sharpener 1
    Groove Sharpener 2

1201 kirjoitti: (21.4.2009 9:42:11)
    No höh. Juutuubissa se näytti niin helpolta..

Groove Sharpener 1
    Groove Sharpener 2

No sitte. Varsinkin jos on tottunut tai muuten kätevä käsistään, maila on hyväkuntoinen ja kyseessä on ensisijaisesti puhdistus ja urien viimeistely. Videolla myös otteet ja muu asetelma oli erilainen kuin työkalun käyttöohjeissa. Styrokslevy pitää lapaa paikallaan.

Ei kannata kuitenkaan yllättyä, jos aikomuksena on kunnostaa käytössä reippaasti kuluneet ja kolhiintuneet urat. Tämähän lienee se tärkein tavoite. Onnistuu kyllä, ei siinä mitään. Sain omille luottowedgeillenikin vielä pari käyttökautta lisää.

Toi teroitin on sitten ihan normaalia sorvin katkaisuterää, eli mistä tahansa metallikoneistamosta saa varmaan eurolla sellasen, joka ei enää sorvaukseen niille kelpaa.

Kotikonsti: Jos kotona on metalliviila – tai jopa puuviila, niin siitä kulmaa kulmahiomakoneella teräväksi. Koko viilasta saa vielä hyvän otteenkin.

Groovesharpener just for golf maksaa sen golf -etuliitteen takia.

Proffa kirjoitti: (21.4.2009 10:37:09)
    Toi teroitin on sitten ihan normaalia sorvin katkaisuterää, eli mistä tahansa metallikoneistamosta saa varmaan eurolla sellasen, joka ei enää sorvaukseen niille kelpaa.

Kotikonsti: Jos kotona on metalliviila – tai jopa puuviila, niin siitä kulmaa kulmahiomakoneella teräväksi. Koko viilasta saa vielä hyvän otteenkin.

Groovesharpener just for golf maksaa sen golf -etuliitteen takia.

Näin on.

Omaa-/osto-/lainatyökalua tai -konetta suunniteltaessa ja käytettäessä on myös hyvä hieman muistella golfin sääntöjä, erityisesti mitä sanotaan mailan lyöntipinnan urista (Appendix, 5.c(i))

Sanoisin vielä, että käsipelillä saa urat vain siivottua. Eli kun urat ovat naarmuista ja kivenhakkaamapurseista tasaantuneet ja pitäisi alkaa varomaan sitä uran pohjan merkitsevää syventämistä tai leventämistä (siten, että sillä olisi merkitystä) niin aika monelta loppuu ranteesta jerkku 😀

Mutta luonnollisesti se itse tehty työkalu tulee olla sellainen ,että sen kärki ylettyy uran pohjallekin, koska muutoin se syö uran reunoja, ja uran (mitta-) leveys kasvaa – eli käytännössä uran reunat pyöristyvät ja laajenevat.

Summasummaarumina, itse hommaa muutaman kerran nysvänneenä, sanoisin, ettei lavasta kauheasti metallia edes saa irti käsipelillä. Ainakaan urien leventymistä ei huomaa. Urat ainoastaan kiiltavät. Taitaakin olla ehkä osa merkityksestä sitä placeboa. 😀

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309667 kohteessaUudelleen urittaminen

Etusivu Foorumit Välineet Uudelleen urittaminen