-
JulkaisijaArtikkelit
-
Draiveriin pitäisi saada uusi varsi. Nykyinen on käynyt liian löysäksi ja haluaisin samalla matalamman lentoradan muuttamatta kovin paljoa swingi-painoa. Eli low-torque, high-kickpoint ja varren paino mielellään välillä 75-85g. Onko kellään kokemuksia UST Proforce 75 Gold varresta? Kuinka paljon jäykempi se on verrattuna esim PF65:een? Minun swinginopeuksillani ( kehtaako edes sanoa…. 30mph alle tämän palstan seuraajien keskiarvon … eli siis karvan yli 100mph) useimmat regut alkaa olla turhan löysiä, mutta meneekö PF75 stiff jo liian jäykäksi? Onko pääkaupunkiseudulla kauppoja, josta saisi kokeiltavaksi edes jonkun draiverin k.o. varrella? Saisi edes vähän tuntumaa kyseiseen varteen. Muitakin hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Eikös tuo PF65 ole juuri low-torgue, high-kickpoint. PF75:ssa on hiukan löysempi kiertojäykkyys ja mid-kickpoint (ainakin minun datalehden mukaan).
PF75 on 10g painavampi kuin PF65.
Minulla on Titussa toi PF65 stiff ja mulla mailanpäännopeus on myös tuo 100mph voi olla hiukan ylikin. Varsi on toiminut minulla todella hyvin, antaa juuri sopivan potkun ja tuntuma on todella hyvä.
No juurikin päinvastoin. PF75 torgue 3.3 tai 3.2 riippuen kärjen paksuudesta. Painoa stiffinä 81g ja flexpoint on high kun 65:ssä se on mid to high.
Itselläni oli tuo varsi regularina mutta se oli vähän liian notkea, mutta muuten pelasi kyllä hyvin. Voin suositella jos etsit tuon painoista vartta. Tosin varsimarkkinoilla alkaa olla niin paljon valinnanvaraa että paras todella olisi jos jossain pääsisi kokeilemaan. Taitaa tosin olla aika vähissä testauspaikat.
Periaatteessa PF75:stä pitäisi olla vähän painavampi versio. PF65 on ainakin UST:n omien sivujen mukaan mid-to-high kickpointilla ja PF75 high kickpointilla. Samoin he viittaavaat PF75:n kuvauksessaan ’vahvempiin pelaajiin’, joka yleensä tarkoittaa jäykempää vartta.
Ja kaikille muille vielä lisäinfona… tipsize pitäisi olla 0.350. Vähän kevyempää vartta voisin harkita, mutta en painavampaa.
Taitaa olla datalehdessä väärin päin? Eli 65 torque on 3.4 ja 75 3.3, ja kickpoint korkeammalla 75:ssa.
Itsellä ei ole 75 kokemusta ajurissa, tosin rauta2 on varustettu 75 Gold Iron varrella, mutta sehän ei kerro mitään.
65 Gold verrattuna 65 ATR:ään antaa itselläni huomattavasti matalamman lentoradan.
Nyt on Blue, ja se tuntuu tosi tiukalta, kuten täällä on jo kirjoitettu aiemmin.
Parin viikon sisään rakentelen testiajurit, joihin tulee varsiksi UST PF XL UL ja UST Harmon CBR.
Juu näytää löytyvän vähän erilaista tietoa mailan spekseistä. Titleistin sivujen ’custom shaft options’ lehden mukaan PF65 torgue on 3.3 ja PF75 3.5, flex point 65 high ja 75 mid.
Mutta eiköhän noi UST:n omat sivut anna sitä luotettavampaa tietoa joten perun aikaisemmat väitteet.
Dynacraftin tutkimustuloksista poimittua:
UST PF65 (mittaukset 45′ pituudella)
R-flex 70.5g 242cpm 3.73torque
S-flex 70.0g 257cpm 3.57
UST PF75 (mittaukset 44′ pituudella)
R-flex 75.6g 248cpm 4.04torque
S-flex 76.1g 260cpm 4.14
Dynacraftin mukaan tuo PF75:n aavistuksen suurempi torque verrattuna PF65:een kompensoi melko lailla kokonaan tuon frekvenssieron – huomioiden tuon eron mitattujen mailojen pituudessa. PF75 stiff voi olla jopa aavistuksen pehmeämpi kuin PF65 stiff – ainakin numeroihin tuijottamalla. Tältä palstalta uskon löytyvän jopa kokemusperäistä tietoa asiasta 🙂
On muuten muistettava, että varsi jäykkenee jonkin verran mailan pidentyessä mikäli swingipaino pysyy samana. Pidentäminen ilman swingipainon säätöä kyllä kompensoi tuon muutoksen täysin. Yksi tuumahan vastaa n. 6 swingipainopistettä – ero on kouriintuntuva.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)