Aihe: UST Pro Force V2 – varsi - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

UST Pro Force V2 – varsi

Etusivu Foorumit Välineet UST Pro Force V2 – varsi

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Itselläni on melko rauhallinen swingi, mailan pään nopeus n. 90 mph ja ajattelin lähinnä tuota 65 g regularia. Onko minkälaisia käyttökokemuksia? Tykkäsittekö vai ette ja jos ette niin miksi? Tarkoitus olisi laittaa se Ravenin TM 7200, lofti 10.5 ast.

Plussia:
    vakaa ja johdonmukainen – laatuvarren ominaisuuksia siis

Miinuksia:
    eloton mutta tunnoton ja osumassa karu – hyvin subjektiivisia asioita siis, monella varmasti tuo varsi toimii paremmin ja tuntuu paremmalta kuin minulla.
    Aika lailla samoja tuntemuksia minulla on kaikista kokeilemistani UST:n varsista.

Tempohan minulla on pikkaisen ripeän puoleinen, mailanpää liikahtaa 90-95 mph ja kokeiltuna on 65-grammainen stiffi kappale.

raccoon kirjoitti: (4.10.2010 18:45:58)
    Itselläni on melko rauhallinen swingi, mailan pään nopeus n. 90 mph ja ajattelin lähinnä tuota 65 g regularia.
    Onko minkälaisia käyttökokemuksia? Tykkäsittekö vai ette ja jos ette niin miksi?
    Tarkoitus olisi laittaa se Ravenin TM 7200, lofti 10.5 ast.

Mulle laitettiin tollanen stiff ajurin nuppiin kiinni (loft 13). Lyönnin tempo on enemmän kuin letkeä ja mailanpään nopeus on jossain 103mph:n kohdalla. Verrattuna Niken omaan keltaiseen fujikuraan, niin lyönti mataloitui ja piteni. Testasin myös Grafalloyn prolauch, Fujikura 360, Aldilan DVS ja VS protoa, mutta eivät toimineet mulla. Toisaalta Aldilan Voodoo regulaarina oli mukava tuttavuus.

Fabio kirjoitti: (4.10.2010 21:12:28)
    Testasin myös Grafalloyn prolauch, Fujikura 360, Aldilan DVS ja VS protoa, mutta eivät toimineet mulla.

Aldila DVS 60 on omalla listallani aivan kärkipäässä sekä toiminnaltaan että tuntumaltaan.

Mika Hekkanen kirjoitti: (4.10.2010 21:24:58)
    Aldila DVS 60 on omalla listallani aivan kärkipäässä sekä toiminnaltaan että tuntumaltaan.

Johtuuko ripeämmästä lyönnistä? Mitäs varsia suosittelisit kokeilemaan tällaiselle laiskalle svingaajalle?

Fabio kirjoitti: (6.10.2010 10:25:34)

Mika Hekkanen kirjoitti: (4.10.2010 21:24:58)

Johtuuko ripeämmästä lyönnistä? Mitäs varsia suosittelisit kokeilemaan tällaiselle laiskalle svingaajalle?

Paha kysymys, kun olen pikkaisen tipahtanut tuosta isojen merkkien valikoimien muuttumisesta viimeisten vuoden/parin aikana, esimerkiksi nykyisistä Fujikurista en tiedä yhtään mitään.

Joitain nyrkkisääntöjä toki löytyy ’laiskalle’ swingaajalle.
    1) kevyt varsi
    2) löysä varsi, jopa vähän löysempi kuin mitä mailanpään vauhti kertoo
    3) jäykkyysprofiili rannekulmien pysymisen mukaan – mitä pidempään pystyt pidättämään rannekulmia, sen jämäkämpi saa varren tippi olla

Kaikilla noilla kohdilla pyritään tuntuman parantamiseen taikka säilyttämiseen läpi swingin, rennon letkeässä swingaamisessa kun mailan kontolloitavuus varren vakaudella ei ole yhtä merkittävässä osassa kuin kovemmassa rappaamisessa.

… täysin perusteitta olettaen, että Grafalloy ProLaunch, Fuji 360 ja Aldila VS Proto tuntuivat pikkaisen kangilta kaikki, niin …

Olen pikkaisen yllättynyt siitä, että DVS ei toimi. Kokeilemisen arvoisia voisivat olla vaikkapa Aldila NVS 55/65 ja Fujikura E150/E160, Mitsubishi Rayon Bassara UL 53:n eri versiot ja saman valmistajan Diamana red ja blue. Nuo kaikki ovat, ehkä Diamana blueta lukuunottamatta, pehmeämmästä päästä varsia.
    Onhan noita.

Kaverilla tommoset varret reguina ja tosi hyvät, oon itekki testannu.

UST:n Pro Forcen kaikkein kevyimmät (ultra-light) varret toimii hyvin hitailla svingeillä. Kannattaa kokeilla myös regua löysempiä varsia, esim. A-flex sopiii senioreille ja naisillekin, joilla svinginopeudet on jotain 60-70 luokkaa. Regu-jäykkyys sopii hyvin n. 80 mailin svingeille.

Nopemmille käy hyvin Harrison’in varret ja muita tavan golfari tuskin tarvitseekaan.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #305523 kohteessaUST Pro Force V2 – varsi

Etusivu Foorumit Välineet UST Pro Force V2 – varsi