Aihe: Unta vai unettomuutta Golfista? - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Unta vai unettomuutta Golfista?

Etusivu Foorumit Yleistä Unta vai unettomuutta Golfista?

Esillä 16 viestiä, 1 - 16 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tuleeko uni hyvän/huonon kierroksen jälkeen helposti? Kelaatko kierroksia vielä virtuaalisesti? Itse olen huomannut ettei kannata laskeskella lampaita vaan pelata virtuaaligolfia. Uni yllättää useimmiten ennen ensimmäisen väylän viheriötä.

Hyvä konsti, samaa olen kokeillut itsekin. Tosin, ei yöunet golfin takia mene.

Sekäettä.

Asiaan kaukaisesti liittyen keskustelu vaimokkeen kanssa lauantaiaamuna:

minä: moon yx alle…
    waimo: yx alle mitä?
    minä: paarin..
    waimo: ooksä hereillä?
    minä, loosesti: en…

Minä olen pyrkinyt hoitamaan välillä stressiperäistä unettomuutta erilaisilla aivojen rentouttamisharjoituksilla.

Parhaaksi on osoittautunut silmät kiinni loikoilu tai käveleskely etelämeren paratiisisaaren hiekkarannoilla…

… tutun golfkentän kiertäminen ajatuksissa ei ole toiminut. Se on liian virkistävää, liian stimuloivaa ja saa näin talvikylmällä minut kaipaamaan liiaksi oikealle kentälle.

Ei se minullakaan noin toimi, vaan pelikaudella kertaan päivän kierrosta mielessäni ja johan rauhoittaa. Ja niinkuin ritari sanoi, ei tarvitse ykkösväylää pidemmälle muistella. Luulisi muuten tuolla hiekkarannoilla olevan enemmän ärsykkeitä, kuin konsanaan bunkkereissa. Tästä taas tulikin mieleeni, että paras unilääke on oma vaimo.

Eilen ei meinannut uni tulla, kun v..tutti simufinaalin umpisurkea kierros. Ulkokentällä 73 olisi ollut ihan ok, mutta simulaattorissa se on surkea tulos. Surkeita kierroksia tulee aina joskus. Varsinkin tähän aikaan vuodesta, kun ei ole vielä harjoitellut.

Loppusyksystä (sääolosuhteista johtuen) kierroksen jälkeen välillä oli niin puhki, että uni tuli ulkoilmamyrkytyksen jälkeen helposti. Saunan kautta sänkyyn.

Mulla ei kyllä tuo virtuaaligolf tepsi vaan joudun kiertämään koko kentän ja sen jälkeen onkin vaikea saada unta.

Myös Urheilukanavan myöhäiset golflähetykset ovat olleet hyvää unilääkettä. Olen monta kertaa nukahtanut Teemun selostukseen ;-).

Juu Teemu on todellakin hyvää unilääkettä =)

Itse harrastan tuota virtuaaligolffia vähän jokavälissä.. Enemmän mie ajattelen sitä mentaaliharjoituksena kuin virtuaaligolffina 😉 Ja olen todennut, että kun tietää miltä se hyvä swingi tuntuu tuosta mentaaligolffista saa aikapaljon irtikin. Näin talviaikaan kun ei sinne ulos pääse..

Huonona juttuna tuossa mentaaligolffissa on tuo Mikan mainitsema kaipuu oikealle kentälle… Mutta kaipa se kesä sieltä tulla jollottaa muutaman kuukauden sisään =)

Mentaaligolf on simulaattorigolfin kanssa pahinta itsensä huijaamista omien golf ominaisuuksien suhteen, ei paljoa bogit paina mieltä. Mentaaligolfissa, jos pysyy hereillä, huomaa ennen viimeistä ettei ole tehnyt yhtään bogia koko kierroksella, vaikka oikealla kierroksella sellainen saattaa helpostikin löytyä kortilta. No sitten on pakko ottaa kolme puttia viimeisellä ja miettiä miten se on mahdollista näin helpolla griinillä.

Olenpahan huomannut, että sisäruokintakaudella uni tulee paljon huonommin ja aamusta unen laatu huononee. Jo senkin vuoksi olisi hyvä päästä vihdoin jo pelaamaan.

ainakin ulkomaan matkoilla vaimon kanssa on onnistuttu saamaan unen päästä kiinni aika hyvin, kun voi yhdistää golfiin tällaisen rentouttavan yhdessäolon, jota viestiketjussa on jo suositeltukin…

Reikäpeli kunniaan.

Ajatusgolf unilääkkeenä ei toimi, koska tunnen swingin liian yksityiskohtaisena toimituksena. Alan kelaamaan stanssia, mailan liikerataa jne… se siis pikemminkin stimuloi kuin rentouttaa. Siksi olen AAH:n kanssa samoilla linjoilla yön tuntien pelimuodoista.

yleensä tulee vedettyä virtuaalikierros EDELLISENÄ yönä,…ja meni niin hiton hianosti, kunnes aamu koittaa ja todellisuus nousee aamu-usvasta 🙁

Swingioppitunnit yötä vasten eivät ole parasta mahdollista unilääkettä =)

AB: juu ei toiminut unilääkkeenä tuo… virtuaalinen golf swingin korjaaminen… yrittelein sitä vielä peilin edessä mallata, en vieläkkän oikein saa itseäni ymmärtämään tuota…

Oppitunnin aiheenahan oli Kobon lentävä kyynärpää ja kuinka se korjataan?? Jos jollakin olis lisää vinnkkejä, niin antaa tullavaan, kyllä mä jaksan pariviikkoo olla nukkumatta 😉

Kiitokset ts:lle ymmärryksestä ja hyvästä yrityksestä ei ollut opettajassa vikaa… yön aikana kuultua… taippuu muttei taitu hmmm… kierto hartioista, kädet rintojen edetä ylös… (hei omien)… moon yks alle, juuei en ole hereillä vieläkään 🙂

Unilääkkeenä en ole kokeillut golfin miettimistä, mutta tunnustan, että tähän aikaa vuodesta alkaa varmaan olla jo vieroitusoireita, sillä unissani olen kyllä golfia pelannut :o) – valitettavasti unessa ei käynyt ilmi, että pelasinko mahdollisesti elämäni parhaan kierroksen :o)))).

T. GolfBot

Esillä 16 viestiä, 1 - 16 (kaikkiaan 16)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #387283 kohteessaUnta vai unettomuutta Golfista?

Etusivu Foorumit Yleistä Unta vai unettomuutta Golfista?