-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tämä aihe on ehkä tämän palstan scopen ulkokehällä, mutta toisaalta tarkoituksena on tehdä golf-aiheisia sivuja… Täällä pyörii arvatenkin monenmoista nörttiä ja koodinväntäjää, jotka toivottavasti osaavat auttaa tässä jutussa: Tähän mennessä parempi puoliskoni on tehnyt kaikki webbisivuni. Nyt minulla on herännyt kiinnostus tehdä itse jotain omia kokeiluja. Vanhempana tieteenharjoittajana nykyinen webmasterini kirjoittaa suoraan hötömölöä, sen opettelemnen on pikkaisen liian työlästä näin laiskalle miehelle. Toisaalta hän pitää koodia tuottavia apuohjelmia kädettömien korvikkeena osaamiselle, joten hän ei ole näihin työkaluihin juurikaan tutustunut. Pyydänpä nyt siis apua alan experteiltä täällä: Mikä olisi aloittelijalle hyvä työkalu webbisivujen tekemiseen? Värkkäilen työksi R/3-zydeemejä pystyyn, joten jonkinverran tietokoneen käyttökokemusta on pohjalla, ei siis tarvitse olla aivan webpagesfordummies-tasoinen ohjelmapläjäys. Mielellään joku imuroitava ilmaisohjelma. Maksullisetkin tulevat kysymykseen, jos ne ovat selkeästi parempia kuin sharewaret. Etukäteen nöyrästi kiittää hän.
Pari linkkia TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ voi myös löytyä apua
myös kaikkien muiden hakukoneiden kautta löytyy lisää tietoa. Paras ohjelma on vähän makuasia. Kaikille löytyy kannattajansa. Kannattaa aloittaa noista jotka ovat ilmaisia. Ovatko maksulliset sitten vaihtoehto sen päättää tarviiko paljon tehdä erilaisa.Riippuu mitä haluat tehdä ja millaisella intesiteetillä opiskella uusia ohjelmia.
Perussivut syntyy mm. Microsoftin Publisherilla… siinä on valmiita pohjia.Itse ole käyttänyt sivustojen tekemiseen http://www.sporttisaitti.com työkalua. Siinä ei tarvitse koodata, eikä myöskään etsiä hostia. Yksityishenkilöille se on kohtuuhintainen ja lisätietoja löytyy tuolta Optinet. Ko. työkalu on oikeasti yksinkertainen, mutta ei ilmainen.
Tarkoitus on tehdä uusiksi ja laajentaa kenttäesittelyjä
Kotisivutilaa meillä on jo, tarvitaan vain koodintekovärkki.Vieläkö tarvitset softavinkkejä?
Alla on tucowsin Html Editors
ja edelleen tucowsin Visual & WYSIWYG EditorsKäytän itse Dreamveaveria ja GoLivea, mutta eiköhän noistakin löydy hyviä softia jos perusteet on hallussa. Kokemuksia noista ei minulla ole.
suosittelen lämpimästi ensinäkin Microsoftin juttujen unohtamista. Jos pitää käyttää jotain wysiwyg editoria niin kannattaa käyttää Macromedia Dreamvieweriä, sen saa varmaankin trial versiona ilmaiseksi.
MUTTA html:n opettelu ei tosiaankaan ole kovin työlästä… joten suosittelen Macromediam HomeSite softaa! yksinkertaisesti (notepadin jälkeen) paras html editori!
nim. 8 vuotta it-alaa takana…
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)