Aihe: Tykkimäkeen pelaamaan? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Tykkimäkeen pelaamaan?

Etusivu Foorumit Yleistä Tykkimäkeen pelaamaan?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 143)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • kupolaattori kirjoitti: (5.9.2007 22:23:59)

Aplel kirjoitti: (5.9.2007 22:18:13)
    Ai anteeksi, jos profiilissasi oleva numerosarja 1980 ei ole ikäsi vaan synnyinvuosi,niin..
    montakos niitä vuosia kentänhoitajana on kertynyt?. Tiedätkös AIKUISTENOIKEASTI millaista oli ruohonkasvu itsekatsottuna vuonna 1978 verrattuna tähän kesään?.

Niitä on takana taatusti aivan riittävän monta. Kerrotko vielä mitä hiton väilä sillä on miten se on kasvanut vuonna miekka ja kypärä? Elämme Aapeli 2000-lukua, eikä ole minun vikani, että itse elät yhä vuotta 1978.

Sikäli mielenkiintoista kuinka juuri hetki sitten tuolla toisessa ketjussa julistit avarakatseisuuttasi muiden osaamista kohtaan….

SE että kaksikesää kesätyöntekiänä, ei sano minulle mitään.

Fantti kirjoitti: (5.9.2007 22:19:09)
    Ei golf ole champpionship-kenttiä, vaan pelaamista hyvässä porukassa. Siitä voi nauttia 9-reiän satsina tai jopa 72 reiän satsia. Yksin se on hemmetin tylsää, mutta kavereiden kanssa skininiä pelaillen mitä parhain harrastus.

Golfin perusperiaate on saada pallo reikään mahdollisimman vähän lyöntejä käyttäen. Kroketti, tikanheitto ja mölkky ovat pelejä joita pelataan harrastuksena kaveriporukassa.

Fantti kirjoitti: Kilpagolf on asia erikseen. Suomalaisia kilpagolffareita tai ainakin niin käyttäytyviä on korkeitaan pari sataa. Muut ovat enemmin tai vähemmin harrastajia, jotka keskittyvät enemmän tai vähemmin turhiin asioihin, kuten täällä roikkumiseen.

Lahjakkailla on aikaa käyttää muuhunkin kuin ainaiseen treenamiseen.

Aplel kirjoitti: (5.9.2007 22:29:48)

kupolaattori kirjoitti: (5.9.2007 22:23:59)

Aplel kirjoitti: (5.9.2007 22:18:13)
    Ai anteeksi, jos profiilissasi oleva numerosarja 1980 ei ole ikäsi vaan synnyinvuosi,niin..
    montakos niitä vuosia kentänhoitajana on kertynyt?. Tiedätkös AIKUISTENOIKEASTI millaista oli ruohonkasvu itsekatsottuna vuonna 1978 verrattuna tähän kesään?.

Niitä on takana taatusti aivan riittävän monta. Kerrotko vielä mitä hiton väilä sillä on miten se on kasvanut vuonna miekka ja kypärä? Elämme Aapeli 2000-lukua, eikä ole minun vikani, että itse elät yhä vuotta 1978.

Sikäli mielenkiintoista kuinka juuri hetki sitten tuolla toisessa ketjussa julistit avarakatseisuuttasi muiden osaamista kohtaan….

SE että kaksikesää kesätyöntekiänä, ei sano minulle mitään.

Ei minullekkaan. Kerrankin ollaan jostain samaa mieltä.

Tilpehööri kirjoitti: (5.9.2007 22:33:09)

Fantti kirjoitti: Kilpagolf on asia erikseen. Suomalaisia kilpagolffareita tai ainakin niin käyttäytyviä on korkeitaan pari sataa. Muut ovat enemmin tai vähemmin harrastajia, jotka keskittyvät enemmän tai vähemmin turhiin asioihin, kuten täällä roikkumiseen.

Lahjakkailla on aikaa käyttää muuhunkin kuin ainaiseen treenamiseen.
    Pahus, olenko lahjakas, kun tällä roikun? Enemminkin tyhmä :-).

Yes, Suomen golf ei ole pelkästään Ilosen varassa. Harvemmin pelkällä lahjakkuudelle, saati, että sen varaan perustaa menestyksen, pitkälle pötkii. Vähissäpä ovat meikäläiset ET:llä, PGA:lla tai LPGA:lla. CT:llä ja LET:llä kyllä, mutta ei noiden tourien tusinasijoituksia voi pitää tähtäimenä. FGT:llä miehissä jaetaan ranking sijoja 10 eteenpäin. Miten kova urheilija pitää tähtämenään FGT- karsintaa saati seuranmestaruuskisoja? Noin tasollisesti osa 1divisionan jääkiekkoilija pelaa lätkää osittain harrastusmielessä pyrkimättä urheilullisesti eteenpäin. Toisaalta sarja toimii hyvänä kasvualustana kehittyville nuorille henkilöille samoin kuin SM-liiga. Sinne jonnekkin SM-liigan / divarin tasoon FGT ja sen karsinta sijoittuvat.

Junnut on hieman asia erikseen, mutta heidänkin pitää jossain vaiheessa selvittää karsinnat, oli kyse sitten FTG:stä, CT:stä, ET:stä tai PGA:sta. Valitettavasti kilpailu kiristyy kokoajan.

kupolaattori kirjoitti: (5.9.2007 22:28:46)

Ensinnäkin sanat tosigolffari ja pistebogi-kilpailu EIVÄT sovi samaan lauseeseen.

No kilpagolffari ei paljon pistebogikisoja pelaile, se on saletti se. Sen sijaan tosigolffari pelaa, mikäs sen mahtavampaa, kun klaaraa pytyt himaan pb- ja scr-sarjoista… Tosigolffari on käsitteenä aika mielenkiintoinen, itse luen itseni tosigolffariksi, mutta mut on tää mun neppailu aika kaukana hyvästä golfista. Tosigolffari on mun mielestä sellanen pelaaja, jolla on käsittämätön intohimo tätä lajia kohtaan. Eo. termi ei katso händäriä… Esim nämä jonkun mainitsemat inorannat ja rahikaiset ovat oiva esimerkki tosigolffarista. Todellisia pioneereja, varsinkin inoranta…

Tosigolffari omaa myös sellaisia ominaisuuksia kuin nöyryys ja kunnioitus. Siis ei tartte pyydellä anteeks jne, ne ymmärtää, jotka haluaa. Tosigolffari kunnioittaa toista golffaria, onhan tämäkin valinnut harrastuksekseen tämän loistavan lajin. Ei siinä katella, et ’ai sä oot just alottanu, no emmä nyt taida jaksaa…’ Pelataan ja tutustutaan uusiin ihmisiin, ehkä aloittelija saa vanhemmalta kollegalta pari hyvää vinkkiä siitä, miten se slaissi oikenee…

Toisaalta tää foorumi on sellanen paikka, minne kuka tahansa voi tulla kirjoittelemaan ihan mitä vaan, kun on vähä aikaa seuraillu porukan kirjoittelua. Kai tota ’mä en pidä sua minään’-asennetta voi täällä vetää, jos haluaa. Ei sillä peliseuraa ainakaan täältä saa, mut yleistä paheksuntaa kuitenkin (sitähän sillä haetaan)…

Ja kyllä ihan hyvin pystyn iltani täälläkin viettämään, vaikka itseni kilpagolffariksi luenkin. Ulkona on jo pimeää, tiedäthän.

Mä en vaan jaksa uskoa, et kilpagolffari olis oikeesti asenteeltaan tollanen. Jos sä kupolaattori olet kilpapelaaja, niin kannattais sen verran nöyrtyä, ettet huku suihkussa tai sateella… Jees, en mä pidä sua minään, mut kunnioitan kaikki golffareita, joiden kanssa olen pelannut/tulen pelaamaan. Ja vastaan jo siihen kysymykseen, et mistäs tiedät vaikka… En vaan jaksa uskoa, tai ainakaan sä et näytä tota ’attitudea’ kentällä…

Menihän tää jo aika reippaasti offtopic, mut en ole ainoa…

Mut joka tapauksessa, hyvää loppukautta kaikille tosigolffareille…

’Death is certain, golf is not!’

Kirjoitit täyttä asiaa.

ts

Ja kyllä ihan hyvin pystyn iltani täälläkin viettämään, vaikka itseni kilpagolffariksi luenkin. Ulkona on jo pimeää, tiedäthän.

Onko aamu vai iltapäivälähto huomenna… siis 6.9?

Fantti kirjoitti: (5.9.2007 22:19:09)
    Mä olen vähän eri mieltä. Hatunnosto Aapelille, kun on jaksanut hinkata harjoituskenttää ja nähtävästi jaksaa hinkata vielä uutta harjoituskenttää.

Ei golf ole champpionship-kenttiä, vaan pelaamista hyvässä porukassa. Siitä voi nauttia 9-reiän satsina tai jopa 72 reiän satsia. Yksin se on hemmetin tylsää, mutta kavereiden kanssa skininiä pelaillen mitä parhain harrastus.

Aapeli, kuten hän on kirjoittanut, ei nähtävästi omaa vihreätä korttia. Silti tökkää omien sanojen mukaan paria. Se on huomattavasti paremmin mitä keskivertotuuppari pystyy pelaamaan. Noilla taidoilla tuupataan eka oikea kierros reilusti sadan. Aplel säästä se eka kierros johonkin pistepogeykilpailuihin ja nostat karvat pystyyn tosigolffareilta.

Kerroin saaneeni ensituntuman golfiin Vierumäen par3 kentällä. Isolle kentälle oli kiire eikä löyntiä jaksanut inkata par3-kentillä tai rangella. Isoa keppiä piti päästä testamaan, heti kun oli mahdollista. Helpommalla olisi päässyt tähän tasoon hinkkaamalla par3 kenttiä sekä viettämällä aikaa rangella.

Tuollaisia Tykkimäki, Lampila -kenttiä tarvitaan, etenkin lähelle keskustaa. Aika moinen osuus nykytuuppareista lienee saanut ensikosketuksen golffiin Paloheinästä tai Vierumäeltä. Ei golfin pelaamisen vaatimus voi olla gc, jonka jälkeen pitää ostaa osake tai vähintään vuokrata se.

Kilpagolf on asia erikseen. Suomalaisia kilpagolffareita tai ainakin niin käyttäytyviä on korkeitaan pari sataa. Muut ovat enemmin tai vähemmin harrastajia, jotka keskittyvät enemmän tai vähemmin turhiin asioihin, kuten täällä roikkumiseen.

Niin olen minäkin. Edelleen.

Ensinnäkin sanat tosigolffari ja pistebogi-kilpailu EIVÄT sovi samaan lauseeseen.

Ok, Aapeli tökkää paaria. No jes, onhan siellä 40 metrinen par 3 ’väylä’

Sitä en kiistä, etteikö tuollaisia kenttiä tarvita. Tarvitaan, mutta jos niillä tekee jumalauta paarin tarviiko sitä tänne tulla julistamaan.

Ok, ja yleisemmin se pirkun par4 (275m) ’väylällä’, joka kilpagolfarille on se ’kotkan’ paikka.

Kilpaa voi pelata missä ’kyläsarjassa’ tahansa. Ja synnyitkö sinä kilpagolfariksi?, ilmeisesti et ja tokkopa pelasit kilpaa kahdenviikon jälkeen kun lajin aloitit. TUO asenteesi muita ’tuuppareita’ kohtaa ei ole oikea,koska jos olet kilpagolfari luulisi että tiedät mitä olet joutunut se eteen tekemään.

Onneksi itselläni ei vielä ole GC:tä joten ei myöskään HcP 54:jää, siispä pelaan ’harjoituskentillä’ aina 0 HcP:llä, jotenka eikös sellainen jolla HcP on 15 eikös hänellä ole ’pieni etu’ minuun verraten.

Itse harrasteliana ilman GC:tä en hyväksy mitään tasoituksia, jos ’harjoituskentälläkin’ pelataan pelaan AINA nollilta, olkoon samaan porukkaan kuuluvan kaverin tasoitus vaikka HUOM! esimerkiksi 4

Siksi katson jos ’väylän’, reiän par on 3 siihen käytetään KOLME lyöntiä, eikä esim, 6 oma mielipiteeni, pelaamalla nollilta ja ITSEÄÄN VASTAAN, on ’harjoituskentilläkin’ mahdollisuus kehittyä.

PS: ILTAPÄIVÄLÄHTÖ, siis itseänivastaan.

Johtaja XXL kirjoitti: (4.9.2007 20:16:54)

Aplel kirjoitti: (4.9.2007 19:53:57)
    Ei tullut tänäänkään holaria, mutta tulos +3 eli 66 lyöntiä. jolle tietenkään ei ollut todistajia…

Ole kuule tyytyväinen vaan, ettei tullut holaria, sillä tuona päivänä jolloin holarin ilman todistajaa teet, sinä kiroat sen päivän jolloin et tätä lajia aloittanut!

Tänään keskipäivällä oli holari jo ’liianlähellä’, onneksi ei mennyt. Iltapuolella oli jo senverran porukkaa että jos olis mennynnä koloseen kerralla, olisin kipikapin kirmannut ja ensin huutanut viereiseltä tiiauspaikalta jonkun hätiin.

Ompeson kirjoitti: (5.9.2007 23:12:03)
    No kilpagolffari ei paljon pistebogikisoja pelaile, se on saletti se. Sen sijaan tosigolffari pelaa, mikäs sen mahtavampaa, kun klaaraa pytyt himaan pb- ja scr-sarjoista…

Juu mikäs sen helpompaa kun pätkiä 30 tasotuksella oleva kaveri ja sen 52 bogipistettä kakkosen händärillä. Eihän se vaadi kun sellasen -14 rundin.

mutta mut on tää mun neppailu aika kaukana hyvästä golfista.

Tuon uskon täysin.

Tosigolffari omaa myös sellaisia ominaisuuksia kuin nöyryys ja kunnioitus. Siis ei tartte pyydellä anteeks jne, ne ymmärtää, jotka haluaa. Tosigolffari kunnioittaa toista golffaria, onhan tämäkin valinnut harrastuksekseen tämän loistavan lajin. Ei siinä katella, et ’ai sä oot just alottanu, no emmä nyt taida jaksaa…’ Pelataan ja tutustutaan uusiin ihmisiin, ehkä aloittelija saa vanhemmalta kollegalta pari hyvää vinkkiä siitä, miten se slaissi oikenee…

Toisaalta tää foorumi on sellanen paikka, minne kuka tahansa voi tulla kirjoittelemaan ihan mitä vaan, kun on vähä aikaa seuraillu porukan kirjoittelua. Kai tota ’mä en pidä sua minään’-asennetta voi täällä vetää, jos haluaa. Ei sillä peliseuraa ainakaan täältä saa, mut yleistä paheksuntaa kuitenkin (sitähän sillä haetaan)…

Mä en vaan jaksa uskoa, et kilpagolffari olis oikeesti asenteeltaan tollanen. Jos sä kupolaattori olet kilpapelaaja, niin kannattais sen verran nöyrtyä, ettet huku suihkussa tai sateella… Jees, en mä pidä sua minään, mut kunnioitan kaikki golffareita, joiden kanssa olen pelannut/tulen pelaamaan. Ja vastaan jo siihen kysymykseen, et mistäs tiedät vaikka… En vaan jaksa uskoa, tai ainakaan sä et näytä tota ’attitudea’ kentällä…

Peliseuraa en ole täältä hakemassakaan, sitä on riittävästi jo muutenkin.

Totta helvetissä ymmärrän aloittelijoita ja ymmärrän heidän pelaamisensa. En vaan ymmärrä niitä, jotka tulevat tänne ilman green cardia pätemään harkkakenttätuloksillaan ja pihagolfsuunnittelullaan niille, jotka ovat tätä lajia vuosikaudet harrastaneet ihan oikeilla golfkentillä ja tehnyt niiden kenttien eteen vielä työtäkin lukuisia vuosia. Haluaisin nähdä näyttävätkö hekin (hänkin) tuon ’kyllä minä tiedän kaikesta kaiken’- attitudensa, jos samassa ryhmässä pelaisimme. Minä en näyttäisi tätä attitudea, saattaisin tosin osoittaa ammattitaitoni (kentänhoidossa), jos siitä puhe tulisi.

Asenne valitaan ihmisen mukaan. Jos suhtautuminen on lähelläkään sitä kunnioituksen määrää, jonka olen esimerkiksi tältä nimeltämainitsemattomalta henkilötä ammattiani kohtaan saanut niin olkoon. Pihagreenin kasvattaminenhan se onkin tämän lajin suola.

Tosigolffari on mun mielestä sellanen pelaaja, jolla on käsittämätön intohimo tätä lajia kohtaan.

No joo.. käsittämätön intohimo lajia kohtaan on ihan jotain muuta kuin pitkälle kaseikkoon lyötyjen pallojen määrä.

Ompeson kirjoitti:Tosigolffari omaa myös sellaisia ominaisuuksia kuin nöyryys ja kunnioitus.

Nimenomaan itse peliä kohtaan. Omaan tekemiseen pitää ottaa tarpeeksi tiukka ote heti alusta asti, muuten ei pääse eteenpäin. Katso vaikka Suomen jääkiekon A-maajoukkuetta; hirveä määrä työn raskaan raatajia jotka eivät kuuna päivänä saa tulosta aikaan saati sitten ratkaise isoa peliä. Tähän meikäläiseen mentaliteettiin kai sopii se raatamisen arvostus tuloksista välittämättä, itse en edes olisi jaksanut aloittaa jos olisi jo etukäteen tiennyt ettei siitä mitään muuta tule kuin kiva harraste.

Ompeson kirjoitti:Mä en vaan jaksa uskoa, et kilpagolffari olis oikeesti asenteeltaan tollanen. Jos sä kupolaattori olet kilpapelaaja, niin kannattais sen verran nöyrtyä, ettet huku suihkussa tai sateella…

Olen qpolaattorin kanssa täysin samaa mieltä tässä asennekysymyksessä. ’Perse kyntää maata’-asenteella on aivan turha lähteä tavoittelemaan kuuta taivaalta. Saatan olla hieman ankara, mutta niin on lajikin.

kupolaattori kirjoitti: (6.9.2007 22:50:06)
    Juu mikäs sen helpompaa kun pätkiä 30 tasotuksella oleva kaveri ja sen 52 bogipistettä kakkosen händärillä. Eihän se vaadi kun sellasen -14 rundin.

Onks sul oikeesti kakkosen händäri? Se on tosi hyvä. Pelaat sä paljon kisoja? Eiks Tiikerillä oo nolla, kun se on niinku ammattilainen? Jos sä pelaisit sun händäriin, niin sä häviäisit sille vaan 2 bogipistettä per kierros. Siis niinku 8 pistettä jossain majorissa, jos harkkakierroksia ei lasketa mukaan.

Mä olin kerran kans pelaamassa tosi hyvää kierrosta. Etuysille sain 19pb ja takaysille olis tullu ehkä saman verran, mut mä en muistanu sitä sivuvesiestesääntöä ja droppasin huonoon paikkaan. Siinä meni ainakin kolme lyöntiä. Vähän mua harmitti, mutta meni se kuitenkin bufferiin – meneeks sulla usein tai melkein aina?

Kun sä olit kentänhoitaja, niin sait sä leikata griinejä, vai pelkästään väyliä ja raffeja? Näytit sä aina pelaajille milloin saa lyödä ja milloin ei? Sori et mä kyselen kauheesti, mut ku mä en oo koskaa tavannu singeli pelaajaa paitsi yhen Maken, jolla on 9.8 händäri. Yx Tero sano, ettei Make oikeesti oo singeli, koska se pyöristetään kympiksi. Maken händäri siis.

Mikä on sun pisin draivi minkä oot ikinä lyöny? Siitä tuli varmaan birdie, vai mitä? Mä kans kerran meinasin tehdä. Mun tavote on oppia lyömään rauta kolmosella ens kesänä. Mikä sul on tavoitteena? Niinku golfissa siis. Aiotko ryhtyä ammattilaiseks? Eiks sun kannattais? Jos kaheksan bogipistettä häviää Tiikerille, niin voi saada vielä ihan hyvät palkinnot. Ja suomalaisena vois vielä pyytää vaikka vaatesopimuksia esimerkiks Luhdalta tai Finn wearilta. Ne on ihan hyviä vaatteita ainakin musta. Ni jos sais ne vaatteet ilmaiseks, ni se olis aika hyvä diili.

Miten pitkälle sä lyöt wedgellä? Mä löin kerran 130 metriä. Se on aika pitkä. Se lähti vähän matalana, mut se meni muutamalla pompulla takabunkkeriin asti. Olis ehkä menny vähän pidemmällekin, ellei se bunkkeri olis ollu siinä. Siitä tuli kasi. Wedgellä on musta tosi vaikee lyödä. Onks susta?

Tilpehööri kirjoitti: (6.9.2007 23:14:04)
    Nimenomaan itse peliä kohtaan. Omaan tekemiseen pitää ottaa tarpeeksi tiukka ote heti alusta asti, muuten ei pääse eteenpäin. Katso vaikka Suomen jääkiekon A-maajoukkuetta; hirveä määrä työn raskaan raatajia jotka eivät kuuna päivänä saa tulosta aikaan saati sitten ratkaise isoa peliä. Tähän meikäläiseen mentaliteettiin kai sopii se raatamisen arvostus tuloksista välittämättä, itse en edes olisi jaksanut aloittaa jos olisi jo etukäteen tiennyt ettei siitä mitään muuta tule kuin kiva harraste.

Viiltävä analyysi ja osuva vertaus. Nuo surkeat maan matoset ja raskaan työn raatajat taipuivat WC ja Olympia finaaleissa jääkiekon lilliputti maa Kanadalle kuin heinät tuulessa. Onneksi uuden sukupolven takki auki mentaliteetilla tulosta rupee syntymään.

Peliseuraa en ole täältä hakemassakaan, sitä on riittävästi jo muutenkin.

Totta helvetissä ymmärrän aloittelijoita ja ymmärrän heidän pelaamisensa. En vaan ymmärrä niitä, jotka tulevat tänne ilman green cardia pätemään harkkakenttätuloksillaan ja pihagolfsuunnittelullaan niille, jotka ovat tätä lajia vuosikaudet harrastaneet ihan oikeilla golfkentillä ja tehnyt niiden kenttien eteen vielä työtäkin lukuisia vuosia. Haluaisin nähdä näyttävätkö hekin (hänkin) tuon ’kyllä minä tiedän kaikesta kaiken’- attitudensa, jos samassa ryhmässä pelaisimme. Minä en näyttäisi tätä attitudea, saattaisin tosin osoittaa ammattitaitoni (kentänhoidossa), jos siitä puhe tulisi.

Asenne valitaan ihmisen mukaan. Jos suhtautuminen on lähelläkään sitä kunnioituksen määrää, jonka olen esimerkiksi tältä nimeltämainitsemattomalta henkilötä ammattiani kohtaan saanut niin olkoon. Pihagreenin kasvattaminenhan se onkin tämän lajin suola.

Et ymmärrä sitäjoka tulee pätemään pihagolfsuunnittelullaan. Tarkoittanet MINUA.
    Sitten voi antaa neuvoja faktaa siitä miten esimerkiksi viheriö tehdään, miten salaojitetaan, täyttö, kasvukerroksen turvehiekka seossuhde, sen Ph, griinille ensimmäinen leikkuukerta kylvön jälkeen, tehdääkö lisäkylvöjä kesänmittaan.
    Mikä vuorokauden aika on paras leikkuuaika viheriölle heinäkuussa? miten leikataan (leikuukuvio), että rulli jokasuuntaan olisi samainen kaikille.(ilman jyräystä)

Milloin on parasaika sadettaa, paljon kuutioita/100 neljöä?. Monta divottia sadasta juurtuu uudelleen jos aluetta jatkuvasti mekaanisesti rasitetaan?. Mikä on oikeatapa korjata pallon alastulojälki griinillä?.

Keskimääräinen ruohonkasvu heinäkuussa sentteinä, sama tänäpäivänä (syyskuu).

Pelkkä väyläleikkurin ajaminen ei tee kenestäkään vielä ’ammattimaista kentänhoitajaa’, eikä griinileikkurin jos tekee kuten ’ylempijohto’ on työn tehtäväksi määrännyt.

Noin muutamia helppoja esimerkkejä kysyäkseni ’ammattimieheltä’.

Kiitos jo vastauksesta etukäteen.

Maa kutsuu Appelssi! Lopeta toi leijuminen. Mä tunnen monta alle 25-v. kentänhoitajaa, joiden ammattitaitoa en epäile hetkeäkään!

En yhtään ihmettele, että etsit täältä peliseuraa itsellesi kun keskutelu näköjään rajoittuu itsekehuun ja GC:n omaavien halveksuntaan. Mä en pelaa sun kanssa.

Itse olen pari kertaa eksynyt ns. harjoituskentälle, joissa oikeiden sääntöjen noudattaminen on kohtuullisen vaikeaa (lue: mahdotonta). Todellakin saatan itse potkia ja siirrellä palloa sellaisiin kohtiin, jonkalaisiin paikkoihin voisin kuvitella joutuvani oikealla golfkentällä ja oikeassa pelissä… eli sellaisessa, jossa taistellaan myös muita kuin itseään vastaan.

Oikealla golfkentällä on ns. harjoitusgreenit, joiden bunkkereissa ja vesiesteissä voi hakata vaikka 15 harjoituslyöntiä…osuen hiekkaan, puuhun, veteen yms… Ja rinnastan kyllä kaikki harjoituskentät näihin Harjoitusgreeneihin. Kannattaa sinunkin, ihan vaikka autossa istuen ikkuna vain vähän raollaan, käydä Eerolassa haistelemassa ahdasmielistä tunnelmaa ja GC:n omaavien golf-harrastajien ylimielisyyttä… Olet ilmeisen ennakkoluuloinen muita ihmisiä kohtaan kun tuntuu olevan suurikin ihme se, että harjoituskenttien ympäristöstä löytyy lupsakkaa henkilökuntaa?

PS. Sä kuulit että mä huusin foor, mutta ku mä huusin FORE!

KL

FOREcast kirjoitti: (8.9.2007 19:29:42)
    Maa kutsuu Appelssi! Lopeta toi leijuminen. Mä tunnen monta alle 25-v. kentänhoitajaa, joiden ammattitaitoa en epäile hetkeäkään!

En yhtään ihmettele, että etsit täältä peliseuraa itsellesi kun keskutelu näköjään rajoittuu itsekehuun ja GC:n omaavien halveksuntaan. Mä en pelaa sun kanssa.

Itse olen pari kertaa eksynyt ns. harjoituskentälle, joissa oikeiden sääntöjen noudattaminen on kohtuullisen vaikeaa (lue: mahdotonta). Todellakin saatan itse potkia ja siirrellä palloa sellaisiin kohtiin, jonkalaisiin paikkoihin voisin kuvitella joutuvani oikealla golfkentällä ja oikeassa pelissä… eli sellaisessa, jossa taistellaan myös muita kuin itseään vastaan.

Oikealla golfkentällä on ns. harjoitusgreenit, joiden bunkkereissa ja vesiesteissä voi hakata vaikka 15 harjoituslyöntiä…osuen hiekkaan, puuhun, veteen yms… Ja rinnastan kyllä kaikki harjoituskentät näihin Harjoitusgreeneihin. Kannattaa sinunkin, ihan vaikka autossa istuen ikkuna vain vähän raollaan, käydä Eerolassa haistelemassa ahdasmielistä tunnelmaa ja GC:n omaavien golf-harrastajien ylimielisyyttä… Olet ilmeisen ennakkoluuloinen muita ihmisiä kohtaan kun tuntuu olevan suurikin ihme se, että harjoituskenttien ympäristöstä löytyy lupsakkaa henkilökuntaa?

Mitä?? Toinen Aplel???

Ihan kuin yhdesä ei olisi riittävästi….

FOREcast kirjoitti: (8.9.2007 19:29:42)

Jotta kävit sitten Tykkimäessä pelaamassa?. Tänäänkö sinä tuota sanaa raivosit?. Ainut tuollainen raivonpurkaus, kuului tänää kaverin suusta jonka kanssa yritettiin palloa saada kuppiin väkipakolla, ’kentän nimen mukaisesti’ bogi talkoot.

Ja jos sinä satut lukemaan tätäketjua jonkakanssa tänään kaksikierrosta hakattiin, anteeksi vituiksi menneestä kierroksesta, koska poikani ja ihanensikertaa edes harjoituskentällä ollut kaverini oli mukana.

Ja kun en raukka osaa laskea niin, kun lähdettiin ’viimeiselle’ kierrokselle oli omaltaosaltani tuo 18 reikää jo täynnä, joten kesken poistuen niitä tuli nyt 20 viimeinen onneksi oli par, johon oli hyvä lopettaa.

Nimetön

Vasen pakki kirjoitti: (7.9.2007 0:06:24)

Onks sul oikeesti kakkosen händäri? Se on tosi hyvä. Pelaat sä paljon kisoja? Eiks Tiikerillä oo nolla, kun se on niinku ammattilainen? Jos sä pelaisit sun händäriin, niin sä häviäisit sille vaan 2 bogipistettä per kierros. Siis niinku 8 pistettä jossain majorissa, jos harkkakierroksia ei lasketa mukaan.

Mä olin kerran kans pelaamassa tosi hyvää kierrosta. Etuysille sain 19pb ja takaysille olis tullu ehkä saman verran, mut mä en muistanu sitä sivuvesiestesääntöä ja droppasin huonoon paikkaan. Siinä meni ainakin kolme lyöntiä. Vähän mua harmitti, mutta meni se kuitenkin bufferiin – meneeks sulla usein tai melkein aina?

Kun sä olit kentänhoitaja, niin sait sä leikata griinejä, vai pelkästään väyliä ja raffeja? Näytit sä aina pelaajille milloin saa lyödä ja milloin ei? Sori et mä kyselen kauheesti, mut ku mä en oo koskaa tavannu singeli pelaajaa paitsi yhen Maken, jolla on 9.8 händäri. Yx Tero sano, ettei Make oikeesti oo singeli, koska se pyöristetään kympiksi. Maken händäri siis.

Mikä on sun pisin draivi minkä oot ikinä lyöny? Siitä tuli varmaan birdie, vai mitä? Mä kans kerran meinasin tehdä. Mun tavote on oppia lyömään rauta kolmosella ens kesänä. Mikä sul on tavoitteena? Niinku golfissa siis. Aiotko ryhtyä ammattilaiseks? Eiks sun kannattais? Jos kaheksan bogipistettä häviää Tiikerille, niin voi saada vielä ihan hyvät palkinnot. Ja suomalaisena vois vielä pyytää vaikka vaatesopimuksia esimerkiks Luhdalta tai Finn wearilta. Ne on ihan hyviä vaatteita ainakin musta. Ni jos sais ne vaatteet ilmaiseks, ni se olis aika hyvä diili.

Miten pitkälle sä lyöt wedgellä? Mä löin kerran 130 metriä. Se on aika pitkä. Se lähti vähän matalana, mut se meni muutamalla pompulla takabunkkeriin asti. Olis ehkä menny vähän pidemmällekin, ellei se bunkkeri olis ollu siinä. Siitä tuli kasi. Wedgellä on musta tosi vaikee lyödä. Onks susta?

Oliks tän tarkoitus olla hauska? Vaikkei mitään väliä sulle tai mulle, muuttipa käsitykseni. Ala-arvoinen kirjoitus, pahoittelen. ’osaamo’, heh

KL

yippee kirjoitti: (8.9.2007 20:45:24)

Vasen pakki kirjoitti: (7.9.2007 0:06:24)

Oliks tän tarkoitus olla hauska? Vaikkei mitään väliä sulle tai mulle, muuttipa käsitykseni. Ala-arvoinen kirjoitus, pahoittelen. ’osaamo’, heh

Minusta tuo oli yksi hauskimpia kirjoituksia koko vuonna tälle palstalle, varsinkin tuntien tuon kirjoittajan! Hyvä Pakki!!

(FOREcast 8.9.2007 19:29:42)
    Tavattiinko me tänään nenätysten, koska luot profiilin samanapäivänä kun hyppäät silmille kentänhoidosta.

Mistä tuo käsitys että halveksin niitä kenellä on GC?. Ja että ETSIN peliseuraa, eikös sen takia ole SUOMI 24 Eiköhän noilla harjoituskentillä ainariitä sen verran väkeä että jonkun seuraan voi ängetä, jos huoliivat, niin ja jos haluaa.

Ja enkös minäkin voi olla ’kentän hoitaja’ pyöreästi 150kpl pallon jälkiä saa korjata noiden 18 reiän aikana griineiltä.

Tulipa lasten kanavakortin kylkiäisenä 18 päivää ilmaista Cannal+:aa. Sporttia on tullut katsottua, kuten nyt futista.

Seprian futiskenttä näytää aivan karmealta verrattuna hienoihin areenoihin. Nurmea ei ole leikattu ristiin, useassa kohtaa näkyy eri-ikäistä siirtonurmea ja porukka kaatuilee silloin tällöin. Miten ne kehtaa pelata noin huonolla kentällä?

Samaiselta kanavalta tuli jotain classic golffia. Taisi olla joku US-open 1980 luvulla Peable Beachissa. Eihän ne kaverit osaneet putata yhtään eikä pallot breikanneet / rullineet sitä mitä tämän päivän kuvissa. Kyllä ne on pellanneet aikoinaan paskoilla kentillä ja kaiken lisäksi suurimalla osalla yleisöä oli karmeat periskoopit, missä luki kentän nimi. Niin ja se muoti…

Ymmärrän täysin aplelin innostuksen. Paria ja pirkkua on kivat tehdä sekä pelata halvalla. Henki noilla uusilla kentillä on ihan ok. Golfi olisi Aapelille huomattavasti ikävämpää, jos joutisi lyömään palloa champpionship -kentällä saamatta paria ollenkaan ja vielä siihen kierroshintaan, millä tykkimäessä pelaa koko syksyn. Todella harva (110 000) meistä kaipaa champpionship kenttiä. Ennemin helppoja kenttiä, millä saallistaa paria, pirkkua jopa kotkaa, vaikka draivaamalla naapuriväylälle. Bogi ei ole mitään, ei vaikka se tehtäisiin vaikella kentällä bäckteeltä. Raffitkin leikataan siten, etteivät ne pilaa kierrosta…

Eiköhän erilaisille kentille ole tilaa, etenkin jokamieskentille. Siltä ne aplelit koukutetaan isoille kentille :-).

Fantti kirjoitti: (8.9.2007 22:16:51)

Ymmärrän täysin aplelin innostuksen. Paria ja pirkkua on kivat tehdä sekä pelata halvalla. Henki noilla uusilla kentillä on ihan ok. Golfi olisi Aapelille huomattavasti ikävämpää, jos joutisi lyömään palloa champpionship -kentällä saamatta paria ollenkaan ja vielä siihen kierroshintaan, millä tykkimäessä pelaa koko syksyn. Todella harva (110 000) meistä kaipaa champpionship kenttiä. Ennemin helppoja kenttiä, millä saallistaa paria, pirkkua jopa kotkaa, vaikka draivaamalla naapuriväylälle. Bogi ei ole mitään, ei vaikka se tehtäisiin vaikella kentällä bäckteeltä. Raffitkin leikataan siten, etteivät ne pilaa kierrosta…

Eiköhän erilaisille kentille ole tilaa, etenkin jokamieskentille. Siltä ne aplelit koukutetaan isoille kentille :-).

Meinaatko että jos Eerolaan pääsisin niin ei parin paria tulisi. Draivi naapuriväylälle,, hmm.. täsmää, mutta ’kotka ei ole laskeutunut’, Bogi = ’kaik on mänt’. Ei raffia, vain vähänpidempää heinää.

yippee kirjoitti: (8.9.2007 20:45:24)

Eiku sen oli tarkoitus olla vittuilua.

Aplel kirjoitti: (8.9.2007 22:59:25)
    Meinaatko että jos Eerolaan pääsisin niin ei parin paria tulisi.

Suorita se gc ja käy kokeilemassa, mutta älä pety vaikkei paria tulisi. Ohessa Eerolan
    väylät. Kolme par3, 120 m, 150 m ja 140 m. Vain kaksi alle 300 m par4:sta.

Lyön euron vetoa, ettet pelaa Eerolassa kahta paria (tai parempaa) enempää ensimmäisellä kierroksella gc:n hankkimisen jälkeen. Jos pelaat enemän pareja, maksan mielelläni onnistumisestasi sen euron.

Gc koe maksanee muutamia kymppejä samoin jäsenyys. Liittyä voit vaikka Lampilaan, jollei Tykkimäessä ole seuraa. Varmaan Eerola tai muut lähiseurat ottavat sinut jäseniksi, ettei euroja tarvitse lähettää useiden satojen kilometrien päähän. Varo vain, ettei golf vie koko kättäsi :-).

Fantti kirjoitti: (9.9.2007 20:50:13)
    Suorita se gc ja käy kokeilemassa

Tiettekste mistä tunnistaa suomalaisen golfarin ulkomailla? Ne koittaa toimiston tiskillä tyrkyttää sitä tasoituskorttiaan CM:lle. Jos se CM ei ole aikaisemmin suomalaista nähnyt, se ihmettelee ’mitä pirun kirjastokorttia toi uuno yrittää mulle näyttää?’.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 143)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #474160 kohteessaTykkimäkeen pelaamaan?

Etusivu Foorumit Yleistä Tykkimäkeen pelaamaan?