Aihe: Tuulen vaikutus. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Tuulen vaikutus.

Etusivu Foorumit Yleistä Tuulen vaikutus.

Esillä 15 viestiä, 51 - 65 (kaikkiaan 65)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Johtaja XXL kirjoitti: (24.3.2007 22:03:45)
    Oletteko koskaan nähneet kun Henkka arvuuttelee tuulen suuntaa vaikka tuulee 100 metriä sekunnissa vasemmelta tai oikealta? Siinä lähtee kuitenkin kevyesti paali heinää ilmaan, vaikka kuinka olen uhkaillut ,notta perkele et sitten heinää heittele! Mutta minä tiedän ,notta psyykkaamisestahan siinä on kyse!

Muistan tapauksen. Voin valehtelematta sanoa, notta normaali hieho pärjää talven sillä heinämäärällä.

Aplel kirjoitti: (23.3.2007 13:03:06)
    Joo, tuosta oli mukaansatempaava kuvaus kirjassa Hirvenmetsästäjä.

(KL 23.3.2007 12:37:12)
    ——————————————————————————————————
    Eipä ole tullut luettua,sempuoleen tuo matka tarvii jo .50 (12.7×99) Tarkka-ampuja kiväärin esm, Barrett 82A1:sen ja se lämpöväreily saa ’maalin’ kivasti vaeltaman minne sattuu.

Täytynee kirjastosta katella, tosi viimeksi sieltä haettiin vain Golf ’opuksia’.

Minäpä lainaan kahdella tapaa yhtä aikaa!

Onkohan sama kirja jonka luin joskus aikoja sitten, aihepiiri on ainakin sama.
    Tässä meikäläisen lukemassa kuitenkin käytettiin aitoa suomalaisen insinööri- ja käsityön taidonnäytettä Sakon suunnalta.

Jäi mieleen kun itsellänikin sattuu pari Sakolaista löytymään. Hirvikiväärinä 300 WIN MAG ja hieman pienempään räiskintään tarkkuus-22:n
    Alla kuvassa patruunat vieretysten.

KL kirjoitti: (24.3.2007 8:48:58)

Tämä ei nyt liity yhtään mihinkään, mutta tuosta voimaperäisestä kehotuksesta tuli mieleeni se ainoa kerta, kun olen käynyt Moskovassa, vuosi oli muistaakseni -90 ja tammikuun loppua se oli.

Käytiin nimittäin Moskovassa pelaamassa luutapalloa. Junalla mentiin ja ilojuomaa kului matkan aikana runsaasti. Siinä kävi sitten niin, että kun veli venäläinen oli niin tarkka kansallisesta turvallisuudesta, niin junan pysähtyessä ovet pantiin lukkoon, myös vessojen ovet. Kun toista tuntia oli ovet olleet lukossa, niin minun oli jo ihan pakko kusta jonnekin ja ainoat käsillä olevat astiat olivat tyhjiä oluttölkkejä, niitä sen ajan 0,45 litran vetoisia pöniköitä. Semmoiseen oli sitten pakko sohotella ja aika siiististi se nousuhumalasta huolimatta sujui ja melkein kolme tölkkiä tuli täytettyä. Siitä voipi päätellä hädän asteen.

Siis ,notta pulloon en ole kussut, mutta tölkkiin olen.

Onnittelen mitä mahtavimmasta rakosta! Aika monella jää litrakin kusemati. Kokeilkaapa itse.

Myöskään kyynärpäitään ei moni pysty nuolemaan. Taisi tulla jo kokeiltua?

Pahoittelen, jos tämä ei jonkun mielestä liittynyt tuuleen.

Jyrkkä Draw kirjoitti: (26.3.2007 16:52:39)

KL kirjoitti: (24.3.2007 8:48:58)

Tämä ei nyt liity yhtään mihinkään, mutta tuosta voimaperäisestä kehotuksesta tuli mieleeni se ainoa kerta, kun olen käynyt Moskovassa, vuosi oli muistaakseni -90 ja tammikuun loppua se oli.

Käytiin nimittäin Moskovassa pelaamassa luutapalloa. Junalla mentiin ja ilojuomaa kului matkan aikana runsaasti. Siinä kävi sitten niin, että kun veli venäläinen oli niin tarkka kansallisesta turvallisuudesta, niin junan pysähtyessä ovet pantiin lukkoon, myös vessojen ovet. Kun toista tuntia oli ovet olleet lukossa, niin minun oli jo ihan pakko kusta jonnekin ja ainoat käsillä olevat astiat olivat tyhjiä oluttölkkejä, niitä sen ajan 0,45 litran vetoisia pöniköitä. Semmoiseen oli sitten pakko sohotella ja aika siiististi se nousuhumalasta huolimatta sujui ja melkein kolme tölkkiä tuli täytettyä. Siitä voipi päätellä hädän asteen.

Siis ,notta pulloon en ole kussut, mutta tölkkiin olen.

Onnittelen mitä mahtavimmasta rakosta! Aika monella jää litrakin kusemati. Kokeilkaapa itse.

Myöskään kyynärpäitään ei moni pysty nuolemaan. Taisi tulla jo kokeiltua?

Pahoittelen, jos tämä ei jonkun mielestä liittynyt tuuleen.

1,5 litraa tölkitettyä ureaa! Tämä kyllä kuulostaa – otsikkoasiaa sivuten – tuulesta temmatulta.

Onko mahdollista, että Moskovan junassa tuli ryypiskeltyä Aura-olutta ja jossain vaiheessa avatut ja uudelleen täytetyt tölkit menivät sekaisin. Aura ja ureahan ovat lähellä toisiaan muutoinkin kuin etymologisesti. Laboratoriotesteissäkään Auraa ja ureaa ei ole pystytty erottamaan toisistaan pelkän värin tai maun perusteella.

ts

florida kirjoitti: (26.3.2007 13:29:05)
    eikos se tuuli uutisissa ilmoiteta aina m/s, kylla se saatiedotukdessa viime viikolla ihan selkeesti oli 80m/s ja tietyssa osassa maata 110m/s.
    Seuraavan paivan uutiset sitten naytti tuulen turmat. Taalla alhaalla ’vaan muutamat strategiset puut ja moottoritien exit kyltit nurin ja golfkentilla bunkkerihiekat tehokkaasti puhallettu vaylille ja raffeihin 🙂
    Mulle kun tuo maili ei vielakaan uppoa… 🙁

Niin ,notta… kilometrejä tunnissa ovat tosiaan nuo lukemat. Voin kertoa, että vallan hemmetin mielenkiintoista oli esim puttaaminen tuossa kelissä… kunhan jollain konstilla pääsi pallolle ja sai sen pysymään griinillä.

Castellonissa kaatu tuolla 9-reikäsellä vaan 300 puuta myrskyn johdosta ja kenttä kiinni ainakin useita viikkoja.

P. PersiMonni kirjoitti: (26.3.2007 15:57:31)

Hirvikiväärinä tarkkuus-22:n
    Alla kuvassa patruunat vieretysten.

Juuri tästä aiheesta oli Jyrkkä Drawn kanssa pitkä ja mielenkiintoinen keskustelu kun kaukalossa pelattiin ottelua Jokerit – Ilves. JD kertoi nimittäin hankkineensa juurikin tuon kaliberin kättäpitempää jolla saa nykyisin ampua pienriistaa.

Minä muistelin lukeeneeni joskus jostain, että hirviä ammuttiin pulavuosina piekkarilla. Se oli pitkäjänteistä jahtia. Hirveä ammuttiin mahaan. Se kuoli sitten aikanaan sisäiseen verenvuotoon. Tuohon saattoi mennä kolmekin vuorokautta. Jahtimiehen etu oli, että hirvi ei liikkunut pitkiä matkoja. Mutta mikäs siinä; aikaa oli, töitä ei ja kotona perhe odotti ruokaa.

Mitä tulee .300 Win Mag:iin, kertoi JD Australiassa asuessaan kuulleensa ,notta sillä kun ampui, niin aboriginaali ei tiennyt, että mikä osui!

No tämäkin vähän ot.

Tämä juttu liittyy ehdottomasti noihin kusemisjuttuihin, eritoten tölkkiin kusemiseen ja mahdollisuuteen tehdä jossain vaiheessa iltaa vakava virhe. Minulle nimittäin virhe oli sattua. Istuskelin kerran kaikessa rauhassa katselemassa telkkaria – olutta juoden -Göteborgilaisessa hotellissa, ensimmäisessä kerroksessa lämpimässä illassa, ikkuna auki, kun huomasin ikään kuin jonkin lennähtävän ohi. No, en kiinnittänyt asiaan huomiota sen enempää, vaan sitten kun olut tölkistäni loppui, aloin etsiä uutta tölkkiä. Ja kas vain, en ollutkaan juonut ekaa tölkkiä loppuun, siinähän se oli pystyssä pöydällä.

Kyllä arvaatte mikä tölkki siinä oli pystyssä, ja kaiken mielenkiintoisinta oli, että se todella oli heitosta huolimatta pystyssä ja sisältö tallessa. Onneksi en juonut.

sixties kirjoitti: (26.3.2007 19:58:10)
    Tämä juttu liittyy ehdottomasti noihin kusemisjuttuihin, eritoten tölkkiin kusemiseen ja mahdollisuuteen tehdä jossain vaiheessa iltaa vakava virhe. Minulle nimittäin virhe oli sattua. Istuskelin kerran kaikessa rauhassa katselemassa telkkaria – olutta juoden -Göteborgilaisessa hotellissa, ensimmäisessä kerroksessa lämpimässä illassa, ikkuna auki, kun huomasin ikään kuin jonkin lennähtävän ohi. No, en kiinnittänyt asiaan huomiota sen enempää, vaan sitten kun olut tölkistäni loppui, aloin etsiä uutta tölkkiä. Ja kas vain, en ollutkaan juonut ekaa tölkkiä loppuun, siinähän se oli pystyssä pöydällä.

Kyllä arvaatte mikä tölkki siinä oli pystyssä, ja kaiken mielenkiintoisinta oli, että se todella oli heitosta huolimatta pystyssä ja sisältö tallessa. Onneksi en juonut.

Voitko tarkentaa? Heittikö joku kusitölkin akkunasta pöydällesi vai kusiko joku kaaressa kadulta omaan tölkkiisi? Mahtoi håkania kutkuttaa.

EFC

Jyrkkä Draw kirjoitti: (26.3.2007 20:08:58)

sixties kirjoitti: (26.3.2007 19:58:10)

Voitko tarkentaa? Heittikö joku kusitölkin akkunasta pöydällesi vai kusiko joku kaaressa kadulta omaan tölkkiisi? Mahtoi håkania kutkuttaa.

Meikäläisellekin jäi muutama kohta tarinasta hieman arvauksen varaan, mutta varmaan juttu tarkentuu lähitulevaisuudessa (kunhan avauksen kirjoittaja selviää).

EFC

Ei siis avauksen, vaan viestin no. 57 kirjoittaja.

. PersiMonni 26.3.2007 15:57:31)
    ———————————————————————————————————-

Oletkos päässyt monta kertaa 300:sella ’tuuppaamaan’ hirveä livenä, kun monet pulisee että ’saatanan lihanpilaaja’, tosin et taida hirvi hommissa 9,7grammasella ladattua ’nuolta’ käyttää se kun lähtee poskettomalla 1035 m/s nopeudella piipunsuulta. Ei vissiin viittis vasaa ’lapaan lykätä’ ainakaan 30:nestä metristä.

Ja piekkarilla (22Lr) on paljon ammuttu ’hirven’ kokoista riistaa, korvan taakse mallilla ’laaki ja vainaa’.

. PersiMonni 26.3.2007 15:57:31)
    Pieni lisä kysymys, (jos ei ole liikaa udeltu) missä päin käyt hirvi metsällä, pelkkä riistanhoito piirin kolme numeroakin kelpaa. (saattapi olla tuttuja porukassa).

Sorry jos jäi hieman epäselväksi. Siis tosiaan, joku heitti ikkunasta sisään oluttölkillisen jossa oli sitä itseään, tölkki jäi pystyasentoon, itse asiassa ei edes pöydälle vaan tietynlaiseen peilin alla olevalle tasapinnalle. Uskomaton suoritus, holariin verrattava.
    Huomasin heiton vain oikeastaan verhojen liikkeestä, kun tölkki sujahti niiden välistä, uskomatonta sekin. Ja olin siis vähän myöhemmin vähällä juoda sisällön, enhän minä muistanut mitä olutta olin aikaisemmion juonut, siis mistä tölkistä.

Vein sitten tölkin respaan sisältöineen kaikkineen tietysti mielessäni usean sadan kruunun korvaus tai upgrade busineshuoneiseiin, mutta hotelli oli täysi ja lupasivat vain siivota huoneen jos olisi tarvis. No ei ollut, sillä heitto oli täydellinen, ei pisaraakaan tölkin ulkopuolelle.
    Ja tämä tarina on tosi.

sixties kirjoitti: (26.3.2007 23:57:51)
    Sorry jos jäi hieman epäselväksi. Siis tosiaan, joku heitti ikkunasta sisään oluttölkillisen jossa oli sitä itseään, tölkki jäi pystyasentoon, itse asiassa ei edes pöydälle vaan tietynlaiseen peilin alla olevalle tasapinnalle. Uskomaton suoritus, holariin verrattava.
    Huomasin heiton vain oikeastaan verhojen liikkeestä, kun tölkki sujahti niiden välistä, uskomatonta sekin. Ja olin siis vähän myöhemmin vähällä juoda sisällön, enhän minä muistanut mitä olutta olin aikaisemmion juonut, siis mistä tölkistä.

Vein sitten tölkin respaan sisältöineen kaikkineen tietysti mielessäni usean sadan kruunun korvaus tai upgrade busineshuoneiseiin, mutta hotelli oli täysi ja lupasivat vain siivota huoneen jos olisi tarvis. No ei ollut, sillä heitto oli täydellinen, ei pisaraakaan tölkin ulkopuolelle.
    Ja tämä tarina on tosi.

Ja arvaapa uskoiko hotellin respa tota juttua? …Vai pitivätkö sinua hulluna ulkomaalaisena joka kiikuttaa tölkillistä omaa kustaan respaan?

PersiMonni 26.3.2007 15:57:31)
    Pieni lisä kysymys, (jos ei ole liikaa udeltu) missä päin käyt hirvi metsällä, pelkkä riistanhoito piirin kolme numeroakin kelpaa. (saattapi olla tuttuja porukassa).

(Aplel 26.3.2007 20:54:59)
    ——————————————————————————————————

PersiMonni 26.3.2007 15:57:31) Veditkö nuo pyssy asiasi ’hatusta’ vai et halua vastata,
    mitä Sakolaisesi on tyypiltään?

Tämä ei liity millään tavalla golfiin.

Esillä 15 viestiä, 51 - 65 (kaikkiaan 65)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #480358 kohteessaTuulen vaikutus.

Etusivu Foorumit Yleistä Tuulen vaikutus.