-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ei tässä mitään vidyilya, mutta tässä iltana muutamana olen huvittuneena lukenut voorumin aiheita, missä pari ukkoa, jopa yksi roo mukana, vääntelee ranteitaan
ja toiset laskee taulukoista, että minne tuuli kuljettaa. Itse en ole ymmärtänyt kummankaan ketjun jutuista hevon mittään, mutta pari kierrosta itse peliä olen ehtinyt läpsäyttämään, tuloksin 72 ja 74.
Toivon sydämestäni, että ette teorioittenne kanssa hakeudu lahjakkaiden junioreiden valmennukseen.raffimies kirjoitti: (22.9.2007 20:24:39)
Ei tässä mitään vidyilya, mutta tässä iltana muutamana olen huvittuneena lukenut voorumin aiheita, missä pari ukkoa, jopa yksi roo mukana, vääntelee ranteitaan
ja toiset laskee taulukoista, että minne tuuli kuljettaa. Itse en ole ymmärtänyt kummankaan ketjun jutuista hevon mittään, mutta pari kierrosta itse peliä olen ehtinyt läpsäyttämään, tuloksin 72 ja 74.
Toivon sydämestäni, että ette teorioittenne kanssa hakeudu lahjakkaiden junioreiden valmennukseen.Joskus on kiva olla ihan PIHALLA 🙂
raffimies kirjoitti: (22.9.2007 20:24:39)
Toivon sydämestäni, että ette teorioittenne kanssa hakeudu lahjakkaiden junioreiden valmennukseen.Rakas raffimies.
Voin sydämestäni luvata, että en tule hakeutumaan. Se olisi sikälikin vaikeaa, että olen ollut korviani myöten tuossa suossa jo vuodesta -93.
Toisekseen, täällä ei ole keskusteluihin osallistunut yksi pro, vaan heitähän on saattanut olla useitakin.
Ja mitä kierrostuloksiisi tulee, niin noista ei kannata masentua. Minunkin valmennuksessani olevat pelaavat pelaavat joskus tiukalla kentällä tuollaisia lukuja, mutta ovat oppineet pääsemään yli siitä tilanteesta ja suuntaamaan katseen tulevaan.
Koska henkilöllisyyteni nyt ei enää pitkään aikaan ole kovin suuri salaisuus täällä ole, olenkin laittanut profiiliini myös kotisivujeni osoitteen. Sieltä voit käydä viitsiessäsi katsomassa, miten hemmetin heikoin tuloksin tällä vääntelyllä on edetty.
Swingiasioita on mukava pohdiskella, mutta onneksi swingi on vain alle 10% valmennuksesta. Tosin sen ymmärtäminen on iso osa jokaisen pelaajan kehitystä.
ts kirjoitti: (22.9.2007 21:03:17)
Toivon sydämestäni, että ette teorioittenne kanssa hakeudu lahjakkaiden junioreiden valmennukseen.Rakas raffimies.
Voin sydämestäni luvata, että en tule hakeutumaan. Se olisi sikälikin vaikeaa, että olen ollut korviani myöten tuossa suossa jo vuodesta -93.
Toisekseen, täällä ei ole keskusteluihin osallistunut yksi pro, vaan heitähän on saattanut olla useitakin.
Ja mitä kierrostuloksiisi tulee, niin noista ei kannata masentua. Minunkin valmennuksessani olevat pelaavat pelaavat joskus tiukalla kentällä tuollaisia lukuja, mutta ovat oppineet pääsemään yli siitä tilanteesta ja suuntaamaan katseen tulevaan.
Koska henkilöllisyyteni nyt ei enää pitkään aikaan ole kovin suuri salaisuus täällä ole, olenkin laittanut profiiliini myös kotisivujeni osoitteen. Sieltä voit käydä viitsiessäsi katsomassa, miten hemmetin heikoin tuloksin tällä vääntelyllä on edetty.
Swingiasioita on mukava pohdiskella, mutta onneksi swingi on vain alle 10% valmennuksesta. Tosin sen ymmärtäminen on iso osa jokaisen pelaajan kehitystä.
Arvon TS
En masennu, uskon että kierros ilman virheitä on vielä edessä.
Se on ihan hienoa, että joku vaivautuu analysoimaan golfswingiä noin perusteellisesti,
mutta olisi mukava kuulla, minkätasoinen peluri mielestäsi pystyy harjoittelussaan käsittelemään asioita, joita tässä release osiossa taivuttelette.
Oma pelaamiseni, kun on aina perustunut, oliko se nyt Harvey Penickin opetukseen, että 90% virheistä tehdään ennen kuin maila on heilahtanut.Ei sellasta pelaajaa ole maailmassa olemassakaan joka olisi pelannut kierroksen ilman virheitä…toki voi olla, että joku ehkä sellasen joskus pelaa, epäilen vaan.
Nimetönraffimies kirjoitti: (22.9.2007 20:24:39)
Toivon sydämestäni, että ette teorioittenne kanssa hakeudu lahjakkaiden junioreiden valmennukseen.Kyllä tuo toiveesi on varsin ymmärrettävä. Teoriatiedoista on kuitenkin aina hyötyä, jos teorioiden esittäjällä on riittävä tietotaso niiden laadintaan. Swigin fysiikka on kokonaisuudessaan varsin mutkikas. Eli pelkästään opetuskokemuksella tai alhaisen händärin avulla ei sitä pysty hallitsemaan. Teoriassa kannattaa mennä vain niin syvälle kuin varmasti tietää sen hallitsevansa. Muilta osin on suositeltavaa käyttää opetuksessa ulkopuolista yleisesti hyväksyttyä tietoa. Teorian käyttöhän ei tietenkään aina tarkoita teorioiden suoraa kertomista opetettavalle.
Sorry nyt, mutta mulla on ollu tuo tieto jo pitkään ja voin myös kertoa, että tutkin noita asioita huomattavasti edistyneemmillä järjestelmillä kiuin sinä. Siitä johtuvat useat kommenttini sinua kohtaan.
Sinä vaan et ole tuota koskaan suotunut ymmärtämään, että noin voisi olla.
Se miten valmentaja tuon asian valmennustilanteessa esittää, on kokonaan toinen juttu. Mutta aidosta tiedosta tuossa on varmasti hyötyä. Ei likimaisesta.
Nimetönts kirjoitti: (22.9.2007 21:52:33)
Sorry nyt, mutta mulla on ollu tuo tieto jo pitkään ja voin myös kertoa, että tutkin noita asioita huomattavasti edistyneemmillä järjestelmillä kiuin sinä. Siitä johtuvat useat kommenttini sinua kohtaan.Sinä vaan et ole tuota koskaan suotunut ymmärtämään, että noin voisi olla.
Se miten valmentaja tuon asian valmennustilanteessa esittää, on kokonaan toinen juttu. Mutta aidosta tiedosta tuossa on varmasti hyötyä. Ei likimaisesta.
Puhuin kylläkin noin yleisesti ketään erityisesti tarkoittamatta. Mutta, mutta..
Ilmeisesti tarkoitat, että aito mitattu tieto on parempaa kuin laskettu tai simuloita.
Näin ei missään tapauksessa ole. Nimittäin mittauksista ei ole paljoakaan hyötyä, jos
niitä ei osaa suhteuttaa teoriapohjalla tapahtuvaan ymmärrykseen.
Toisaalta et kyllä tiedä millaisia mittauksia suoritan.data kirjoitti: (22.9.2007 22:09:54)
Toisaalta et kyllä tiedä millaisia mittauksia suoritan.
En toki. Mittaukset on huippuluokkaa varmasti. Et vaan kehtaa julkistaa niitä, vaan jotain paljon alkeellisempaa. Sekä täällä, että markkinoilla 😉
Mun ymmärrykseen ei mahdu, että mies jolla ei ole osaamisestaan mitään näyttöjä eistettävänä, esiintyy täällä noin suurin puhein ja muita väheksyen. Paitsi jos kysytään jotain mihin pitäisi selkeä vastaus saada. Silloin yleensä hiljenee ja häipyy joksikin aikaa.
Toivon sydämestäni, että ette teorioittenne kanssa hakeudu lahjakkaiden junioreiden valmennukseen.Tässä sitä on taas yksi esimerkki siitä, kun on riittävän tyhmä eikä ymmärrä ohjeita, niin tämän pelin oppii nopeasti.
fukke diise saisse kirjoitti: (22.9.2007 22:44:35)
Toivon sydämestäni, että ette teorioittenne kanssa hakeudu lahjakkaiden junioreiden valmennukseen.Tässä sitä on taas yksi esimerkki siitä, kun on riittävän tyhmä eikä ymmärrä ohjeita, niin tämän pelin oppii nopeasti.
On siihen mennyt 20 vuotta, mutta koko ajan eteenpäin. Ihmettelen vain suuresti, että miksi Suomessa, joka lajissa, on maailman eniten näitä teoriavalmentajia, mutta maailman vähiten menestyneitä urheilijoita.
Miten mahtoi John Dalyn ranteet taipua, kun menestystä tuli couchina Jack Daniels.Ja mitähän helvatin tekemistä näillä jorinoilla täällä on käytännön valmennustyön kanssa. Ei sitten niin yhtään mitään. Täällähän keskustellaan jostain swingiin liittyvästä aiheesta yleensä näissä meidän osuuksissamme. Siis yksittäisestä pienestä osasta golfpeliä.
Nii.. ja itse asiassa tässä topicissa ainoo mitä oon pohtinu osaltani, on se, että onko Jukin molemmissa korvakäytävissä sama paine, kun tuuli on myötänen.
Nimetönts kirjoitti: (22.9.2007 22:29:34)
data kirjoitti: (22.9.2007 22:09:54)
En toki. Mittaukset on huippuluokkaa varmasti. Et vaan kehtaa julkistaa niitä, vaan jotain paljon alkeellisempaa. Sekä täällä, että markkinoilla 😉
Mun ymmärrykseen ei mahdu, että mies jolla ei ole osaamisestaan mitään näyttöjä eistettävänä, esiintyy täällä noin suurin puhein ja muita väheksyen. Paitsi jos kysytään jotain mihin pitäisi selkeä vastaus saada. Silloin yleensä hiljenee ja häipyy joksikin aikaa.
Onko sinusta softa, jolla voidaan laskea esim. pallon muodonmuutokset ja varren taipumat osuman aikana ajan funktiona alkeellinen? Väitän, että tietomääräsi ei riitä hahmottamaan vähäisessäkään määrin, mistä tuollaisessa on kysymys.
Mitä taas tulee suuriin puheisiin, kannattaa itse kunkin tutustua omiin teksteihin.
raffimies kirjoitti: (22.9.2007 23:02:50)
On siihen mennyt 20 vuotta, mutta koko ajan eteenpäin. Ihmettelen vain suuresti, että miksi Suomessa, joka lajissa, on maailman eniten näitä teoriavalmentajia, mutta maailman vähiten menestyneitä urheilijoita.
Miten mahtoi John Dalyn ranteet taipua, kun menestystä tuli couchina Jack Daniels.Jos saan selventää niin, John Daly oppi ensin pelaamaan golfia ja vasta sen jälkeen hän palkkasi valmentajakseen Jack Danielsin. Vastauksen kysymykseesi saa kysymällä suoraan Jackiltä vielä vaikka tänä iltana.
Nimetönraffimies kirjoitti: (22.9.2007 23:02:50)
Miten mahtoi John Dalyn ranteet taipua, kun menestystä tuli couchina Jack Daniels.Eiköhän sentään USA:ssa ole tieteellinen tutkimus kaikkein pisimmällä
lajissa kuin lajissa ehkä mäkihyppyä ja keihäänheittoa lukuun ottamatta.
Dalyn taustaa en tunne.data kirjoitti: (22.9.2007 23:17:58)
Onko sinusta softa, jolla voidaan laskea esim. pallon muodonmuutokset ja varren taipumat osuman aikana ajan funktiona alkeellinen? Väitän, että tietomääräsi ei riitä hahmottamaan vähäisessäkään määrin, mistä tuollaisessa on kysymys.
Sorry, mutta kyllä se on varsin alkeellinen. Sinä vaan et ole törmännyt parempaan ja siksi pidät istä edistyksellisenä.
Taas sinä väität jotain, tietämättä väitteen kohteesta tai hänen töistään yhtään mitään. Niin toimii vain ääliö. Mieti nyt hyvä mies itsekin hieman. Esität väitteitä, jonka pohjaksi sinulla ei ole, eikä voi olla mitään tietoa. Ja siksi sinulle naureskellaan varsin laajalti.
Minun näyttöni ovat golfhommissa mitättömät maailmanlaajuisesti, mutta jotain Suomen tasolla. Sinulla niitä ei ole lainkaan. Millään tasolla.
Mutta tämä olkoon viimeinen kommenttini sinulle. Täällä on ihan fiksuakin väkeä, joiden kanssa voi tarinaa heittää.
Nimetönts kirjoitti: (22.9.2007 23:51:34)
data kirjoitti: (22.9.2007 23:17:58)
Sorry, mutta kyllä se on varsin alkeellinen. Sinä vaan et ole törmännyt parempaan ja siksi pidät istä edistyksellisenä.
Taas sinä väität jotain, tietämättä väitteen kohteesta tai hänen töistään yhtään mitään. Niin toimii vain ääliö. Mieti nyt hyvä mies itsekin hieman. Esität väitteitä, jonka pohjaksi sinulla ei ole, eikä voi olla mitään tietoa. Ja siksi sinulle naureskellaan varsin laajalti.
Minun näyttöni ovat golfhommissa mitättömät maailmanlaajuisesti, mutta jotain Suomen tasolla. Sinulla niitä ei ole lainkaan. Millään tasolla.
Mutta tämä olkoon viimeinen kommenttini sinulle. Täällä on ihan fiksuakin väkeä, joiden kanssa voi tarinaa heittää.
Mielestäni se, että mahdollisesti parempia ohjelmistotuotteita löytyy, ei välttämättä merkitse alkeellisuutta. Vai onko sinusta Rellun F1 auto alkeellinen, koska Ferrarin F1 on nopeampi. Sitten on vielä kaksi varsin eri asiaa osata käyttää ja toisaalta osata suunnitella ohjelmia. Vaadittava tietotaso saattaa poiketa valtavasti.
Kirjoitin: Väitän, että tietomääräsi ei riitä hahmottamaan vähäisessäkään määrin, mistä tuollaisessa on kysymys.
Tällä tarkoitin nimenomaan, että tietosi ei riitä arvioimaan ohjelman matemaattisen sisällön laatua tai ohjelmoinnin vaativuutta millään tavalla. Korjaa, jos olen väärässä.
data kirjoitti: (22.9.2007 23:17:58)
ts kirjoitti: (22.9.2007 22:29:34)
data kirjoitti: (22.9.2007 22:09:54)
Mitä taas tulee suuriin puheisiin, kannattaa itse kunkin tutustua omiin teksteihin.
Hyvä vaan jos tuo softa autta 180 metrin lähestymiseen raffista 12m/s puhaltavalla sivutuulella.
Läppärit ja softat bägeihin,niin tuuli ei vaikuta pallon lentoon, menköön pallo ’littuun’ lyödessä ja taipukoon varsi vaikka luokalle.
Data, oletko mies jonka pitää aina saada viimeinen sana?
data kirjoitti: (23.9.2007 0:28:19)
Kirjoitin: Väitän, että tietomääräsi ei riitä hahmottamaan vähäisessäkään määrin, mistä tuollaisessa on kysymys.
Tällä tarkoitin nimenomaan, että tietosi ei riitä arvioimaan ohjelman matemaattisen sisällön laatua tai ohjelmoinnin vaativuutta millään tavalla. Korjaa, jos olen väärässä.
Korjaan kun pyysit. Olet totaalisen väärässä tuossa asiassa.
NimetönJamasa Lupe kirjoitti: (23.9.2007 10:22:08)
Data, oletko mies jonka pitää aina saada viimeinen sana?No en ainakaan keinolla millä hyvänsä kuten monet.
ts kirjoitti: (22.9.2007 23:15:43)
Ja mitähän helvatin tekemistä näillä jorinoilla täällä on käytännön valmennustyön kanssa. Ei sitten niin yhtään mitään. Täällähän keskustellaan jostain swingiin liittyvästä aiheesta yleensä näissä meidän osuuksissamme. Siis yksittäisestä pienestä osasta golfpeliä.Nii.. ja itse asiassa tässä topicissa ainoo mitä oon pohtinu osaltani, on se, että onko Jukin molemmissa korvakäytävissä sama paine, kun tuuli on myötänen.
Raffimiehen kanssa olen hieman samaa mieltä…kun pelaajat pannaan täällä oikein kunnolla sekaisin, niin kentällä käy just niinku mulle eilen Mercedes Benz kisassa…jopa raudoilla alkaa lyönnit hookin sijasta painua suoraan oikealle metsään ( tässä tapauksessa onneksi naapuriväylälle )…siis tarve proolle alkaa olla oiikeesti välttämätön. Vielä viime syksynä pelini oli paremmassa kuosissa vaikka selkä oli vielä kipee. Kaikki tämä kun aloin kokeilla hookkanin benin grippioppeja ja pronaatio/supinaatio zydeemejä kesken pelin…ja unohdin ottaa paukun ysin jälkeen…tuli 10 lyöntiä 12:lle…***tana !
Vaihda paksummat gripit ja xstiffit varret.
jyrke kirjoitti: (23.9.2007 13:02:09)
Vaihda paksummat gripit ja xstiffit varret.Mulla on nyt stiffit ja ne riittää hyvin. i7aan jouduin tuunaamaan vanghasta femmasta varren lyhentämällä tuota regua alapäästä 2,5 cm ja toimii hyvin.
Gripit ovat nyt midsized ja sopii käsiin hyvin.
Virhe oli mennä kisassa tuunaamaan lyöntiä. Nyt eilen 23.09.2007 kello 18:50-20:10 löin noin 100 rangepalloa ja väitän että noin puolessa välissä treeniäni opin lyömään golfmailalla onnistuneen lyönnin, jota olen hakenut tähän mennessä noin 17 vuotta.
Miksi se lyönti oli hyvä ? Vastaus on se, että se oli toistettavuudeltaan mainio…kaikki huonotkin osumat lähtivät kohtuullisesti eteenpäin…ja ennen kaikkea lyönnit olivat pidempiä ja suorempia kuin koskaan ennen lyömäni.
Treeenin alku lähti testaamalla viittä driveria ja yritin selvittää niistä itselleni sopivimman. Treenin lopuksi pätkin nurmelta 9 asteisella Hawk Eyellä 220-230 metrisiä ( ilman teetä )…tätä ei ole koskaan ennen tapahtunut.
Driverin jälkeen siirryin 25 asteiseen hybridiin jonka ostin perjantaina ja ihmettelin kun se ei nostanut palloja korkeammalle kuin 16 asteinen. Hiffasin ekan tärkeän havainnon..kun aloin lyödä jyrkemmin palloon alkoi sekin maila toimia.
Seuraavaksi aloin keskittyä siihen miksi raudoilla muutama lyönti osui todella huonosti ja käsi ( vasen ) kipeytyi kämmenestä kontaktin yhteydessä ja miksi ne eivät olleet suoria. Aloin käydä illan jo hämärtyessä läpi Ben Hoganin stanssia ja grippiä, jonka jo mielestäni olin viimesuvena kertaalleen osannut. Itse asiassa koko kesän olen ihmetellyt miksei se mun vanha lyönnin osuman fiilis siitä pallon prässäämisestä oikein tapahdu.
Ei se sen ihmeellisempää ollutkaan…driverilla ei pidä näemmä panna palloa jalan sisäsyrjää edemmäs ja stanssin suunta pitää olla miedompi kuin raudoilla lyödeissä.
A & O oli se, että sain oikean käden mukaan vetämään palloa osumahetkellä…tämä edellytti stanssin muutosta. Nyt on palat kohdallaan. En usko että peli heti muuttuu 90-98 lyönnin suosta alle 10 hcp vastaaviksi mutta ehkä jo 1 000 toiston jälkeen se alkaa olla tikissä.
Toivottavasti muistan tämän kalliin läksyni myös ensikesänä.
Luonnollisesti kaikki muut asiat pitää olla oikein..ranteet tulee mukaan ja dynaaminen tasapaino säilyy lyönnin aikana…pönkäjalkaa on pelissä nimellisesti..osana tasapainoa.
Siinä se…kiitos kaikille osallistuneille.
double-eagle kirjoitti: (24.9.2007 10:27:33)
Driverin jälkeen siirryin 25 asteiseen hybridiin jonka ostin perjantaina ja ihmettelin kun se ei nostanut palloja korkeammalle kuin 16 asteinen. Hiffasin ekan tärkeän havainnon..kun aloin lyödä jyrkemmin palloon alkoi sekin maila toimia.
Lyötkö hybrideillä väylältä niin että lähtee divotti?. Itselläni lyönti on samanlainen kuin esim, i5:sella käytännössä pystyisin omalla 19 asteisella pelamaan 240 metrisen par nelosen, pelkästään tuolla hybridillä, tuloksen paljon kärsimättä, sillä voi putata.
-
JulkaisijaArtikkelit