Aihe: Turvallisuus ennen kaikkea, vai …? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Turvallisuus ennen kaikkea, vai …?

Etusivu Foorumit Yleistä Turvallisuus ennen kaikkea, vai …?

Esillä 16 viestiä, 101 - 116 (kaikkiaan 116)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • putting kirjoitti: (28.8.2007 15:52:28)
    Puhun ihan omasta kokemuksesta; tämän kesän kilpailuista en muista yhtään, jossa ei ainakin jaloille olisi lyöty. Pari korkeaa avausta on paiskautunut muutaman metrin päähän viereen. No, viime vuonna tuli päähän ja teetti lääkärireissun.

Muutama sata kierrosta pelanneena en ole koskaan onnistunut pelaamaan niin hitaasti että takaa olisi tarvinnut antaa vauhtia.
    Jos vauhdin antaminen sattuu kohdalle säännöllisesti niin voisi tarkkailla omaa pelinopeuttaan.

Miten on putting, löytyykö tilaa useimiten ryhmäsi edestä vai takaa?

KL

Tämä ketju on ollut surullista luetavaa. Eivät ainoastaan forumin kaksi kestodilleä, vaan myös moni muu on kirjoituksillaan antanut ymmärtää olevansa kiinnostunut vain pelinopeudesta ja omista oikeuksistaan ja enemmän tai vähemmän viis veisaavat toisten pelaajien turvallisuudesta. Heillä on jonkinlainan ’Alta pois, minä lyön nyt’ -mentaliteetti, jonka varjolla he ovat valmiita räimimään palloja edellä menevien päälle, jos nämä typeryydessään kehtaavat olla liian lähellä omia pallojaan sutimassa. Nämä ihmiset lienevät niitä samoja, jotka liikenteessä sumeilematta ja muista piittaamatta ajavat autollaan punaisia päin vaarantaen muiden hengen.

Mutta mitäpä muuta voisikaan olettaa, ei golf ihmistä fiksuksi tee, hölmö on hölmö joka paikassa.

KL kirjoitti: (29.8.2007 8:28:58)
    …Mutta mitäpä muuta voisikaan olettaa, ei golf ihmistä fiksuksi tee, hölmö on hölmö joka paikassa.

Vai pitäiskö mennä: Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee golf kentällä…

Noin pari kuukautta sitten Porvoossa kisoissa 15 väylän avaukseni ei löytynyt joten lähdin (pikku hölkällä) uutta palloa lyömään. Ylitseni lyötiin pallo kun olin matkalla. Otin asian ’puheeksi’ kun pääsin lyöntipaikalle. Herra oli hyvin vaitonainen, ehkäpä jotain jäi kupoliin ja jatkossa ymmärtää odottaa.
    Se mitä itseltä jäi tekemättä oli ilmoitus caddiemasterille. Ensi kerralla ei jää.

putting kirjoitti: (28.8.2007 15:52:28)

KL kirjoitti:Toivottavasti Liiton työ tässäkin asiassa alkaa pian kantaa hedelmää.

Liiton työ tässäkin asiassa on yhtä tyhjän kanssa kuin hienot turvallisuusohjeet ja niiden noudattaminen. Muista että pystyssä oleva lipputanko on yhtä kuin lupa lyödä.

KL kirjoitti:Eivät ne juniorit nilkoille lyö, vaan ne itseään täynnä olevat miesgolffarit, joiden mielestä kenttä kuuluu vain ja ainoastaan heille.

Mehän vain pelaamme Liiton meille antamien ohjeiden mukaan; niine suomine oikeuksineen.

Just joo…
    Kun edellinen ryhmä on saanut lipun pystyyn niin ei kun palloa sekaan vaan ?

Ja Liitto on antanut oikein ohjeet ja suonut oikeuden lyödä nilkoille ?
    …Varmaan niin

Avasin sattumalta vasta tänään uuden Golflehden, jonka pääkirjoitus alkaa: ’Aloitan vakavalla asialla. Korviini on kantautunut liian useita vaaratilanteita, jotka välinpitämätön golfari on kentän hoitajalle aiheuttanut.’
    Ja vähän myöhemmin: ’Ja vastuu on aina pallon lyöjällä!’ (Erkki KM Leppävuori)

Ja sitten kommentteihin ja kysymyksiin.

KL: Golfarien ikäjakautumasta en ole nähnyt virallista tilastoa eikä Sinullakaan ole sellaista esittää. Suurin ikäluokka on nyt joka tapauksessa -45 syntyneet kuuskakkoset ja kun seniorit muutaman vuoden kuluttua vanhimmasta päästä lopettavat keski-ikä nuorenee huomattavastikin.
    Muuten sanoisin – kolmatta vuosikymmentä pelatessani – senioreista sen, että he yleensä tuntevat parhaiten säännöt ja etiketin, eivät aiheuta vaaraa ja pitävät joskus hengästyttävänkin ripeää pelinopeutta yllä. Mitä itseeni tulee (kun sitäkin kysyttiin )pysyn mukana, oli ryhmän nopeus mikä hyvänsä järkevissä puitteissa, olin singeli vielä viisvitosena mikä on seniorisarjan rajana.

Jamasa: Viime kesänä pallo tuli päähän pelatessani Bobby Mitchellin kanssa opetuskierrosta. Olin poistumassa greeniltä ja parikymmentä metriä ehdittyäni ensin otsassa kolahti ja sitten varovainen ’foor…’
    Lyöjä luotti siihen, että hän tinttaa 150 metristä greenille eikä suinkaan vetäisi draw:ta naapurin otsaan. Tapaus on kaikinpuolin sovittu lyöjän kanssa ja hän osoitti sellaista huolehtivaa asennetta, ettei minulla suinkaan ole mitään velvollisuutta yrittää hankkia hänelle pelikieltoa. Oli vieraspelaaja vielä. Jos tällainen velvollisuus on, niin mikä kirja, mikä pykälä?

Jyrkkä Draw eli Perävaunu: Puhut nimimerkistäni vastoin parempaa tietoa. Entisen käyttäjän asetukset ovat jääneet pohjalle, mutta yritän hoitaa asian kuntoon ylläpidon kanssa. Sanottakoon tämä nyt saman tien toiselle ammattivittuilijalle Vesa K:lle.

Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä tulee itse Urpo Kuokka. Mies (?) joka antaa vauhtia tupeksijoille vetämällä draivin päähän, menee sen jälkeen maassa makaavan luo ja virkkaa: – Kiinnitähän vähän huomiota pelinopeuteesi!

putting kirjoitti: (29.8.2007 13:50:12)
    Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä tulee itse Urpo Kuokka. Mies (?) joka antaa vauhtia tupeksijoille vetämällä draivin päähän, menee sen jälkeen maassa makaavan luo ja virkkaa: – Kiinnitähän vähän huomiota pelinopeuteesi!

Mies sanoo kirjoittavansa hyvin, lukemisen ymmärtämisen kanssa on näköjään vaikeampaa. Ihmettelin vain, miten jonkun päälle lyödään joka kierroksella kun itselle noita tapauksia ei ole sattunut koskaan.

Omista lyönneistäni ei ole koskaan tarvinnut forea huudella saman väylän pelaajille. Tai no kerran joutui kun doglegillä lyöntini lähti kainaloon ja ylipitkäksi. Kävin pyytämässä anteeksi, mutta ryhmä ei ollut palloani huomannut.

Jyrkkä Draw eli Perävaunu: Puhut nimimerkistäni vastoin parempaa tietoa. Entisen käyttäjän asetukset ovat jääneet pohjalle, mutta yritän hoitaa asian kuntoon ylläpidon kanssa. Sanottakoon tämä nyt saman tien toiselle ammattivittuilijalle Vesa K:lle.

Parahin senior-petting,

uskon, että Keskisen Vesa on vähintään yhtä ylpeä kuin minä siirtymisestään paidattomiin. Mahtaako edes brassiteinin kehut ammattitaidosta lemmenhetken jälkeen miellyttää Veskua yhtä paljon? Epäilen väkevästi.

Pahoittelen, että sekoitin sinut toiseen kaikkien tuntemaan symppikseen, senioriin. Teillä on niin paljon yhteistä! Sama loistava, etten sanoisi älykäs, huumorintaju, yhteiset kiukun (ymmärrän hyvin, että rahvaan kommentit ärsyttävät) kohteet, johtava asema suomenkielen asiantuntijana ja kaiken kukkuraksi sama tietokone. Ymmärrät varmaan, että tekevälle sattuu erehdyksiä? Puuttuu vain, että sinunkin vaimosi olisi lääket. ja kir. tri! Silloin olisi moni minua fiksumpikikin mennyt varmasti vipuun.

Arvoisa Perävaunu,

puuttuu myös, että autoni on BMW Z 4 M (arvo 87.000.-e). Täysverinen urheiluauto: 3,2 litran kuusisylinterinen rivimoottori antaa autolle 250 kilometrin tuntinopeuden.
    Oikealla seniorilla tällaiset asiat ovat kunnossa. Mutta tässä on nyt tietsikan osoitekin vaihtunut.
    Senior itse kirjoitti tällä palstalla, että häntä ei kerta kaikkiaan enää ole eikä tule.

Tämän ketjun aihe on ’turvallisuus ennen kaikkea’ eikä tarkoittamani Vesa ole ainakaan kyläkauppias vaan löytyy paremmin ehkä jostakin Kotkan suunnasta.

Kun sinun piti vetää seniorin vaimokin tähän, niin aivan oikein tittelin tiesit. Tosin siitä puuttui ’ylilääkäri’, mutta pikku virhehän tuo oli.

Muutoin kiitän ylistävistä sanoistasi. Tattis.

Musta kun tuntuu vaffalta että senior=putting, toki hällä voi olla monta eri persoonaa mutta kummallakin nimimerkillä on uid=110451

Että sellasta. Mutta mitäpä tää mulle kuuluu.

putting kirjoitti: (29.8.2007 17:45:07)
    Arvoisa Perävaunu,

puuttuu myös, että autoni on BMW Z 4 M (arvo 87.000.-e). Täysverinen urheiluauto: 3,2 litran kuusisylinterinen rivimoottori antaa autolle 250 kilometrin tuntinopeuden.

Eli halpa teiniviiksisten poikain pippelinkorvike.. vajaamukinen kauppakassi jollaisella vanhat mummot tykkäävät körötellä jos on turhan huono rollaattorikeli.

Älä ala solvaamaan urheiluautoja ennenkuin olet sellaisella ajanut.

Ainoa oikea tapa toimia.

Tilpehööri kirjoitti: (29.8.2007 20:14:32)

putting kirjoitti: (29.8.2007 17:45:07)
    Arvoisa Perävaunu,

Eli halpa teiniviiksisten poikain pippelinkorvike.. vajaamukinen kauppakassi jollaisella vanhat mummot tykkäävät körötellä jos on turhan huono rollaattorikeli.

Älä ala solvaamaan urheiluautoja ennenkuin olet sellaisella ajanut.

Tiesitkö muuten että todellinen urheiluauto oli ’Piikkinokka mosse’ jos vauhti ylitti 60km/h alkoi ajaminen olla ’urheilua’.

Mua vituttaa sellainen että lähdetään liian tihein välein kentälle ja sitten se takana oleva ryhmä odottelee ja ´hoputtaa´ edellä meneviä. Sitten siinä yrität kiireessä pelata ja klubille saavuttaessa kierrokseen ei ole mennyt kuin 4h vaikka kierrokseen ´saisi´ käyttää 4,5h. Eli omasta mielestä kierroksella on vietetty liikaa aikaa vaikka todellisuus on juuri päinvastoin.

Urheiluautot ovat vain katukäyttöön. Itse olen ajanut täysverisillä kilpa-autoilla -70 ja -80 -luvuilla arviolta noin 100 kisaa, kansainvälisellä lisenssillä. Alkupään kisat tietenkin junnulisenssillä, jotta tarvittavat nousupisteet tulivat täyteen.

Tuosta jatkuvasta nopeamman pelin vaatimisesta on tullut oikein muotijuttu. Joiltakin se taas vie peli-ilon kokonaan, jotkut lopettavat kun takaa jatkuvasti vihelletään niinkuin koiralle. Että nopsaan nopsaan…

putting kirjoitti: (30.8.2007 18:10:33)
    Urheiluautot ovat vain katukäyttöön. Itse olen ajanut täysverisillä kilpa-autoilla -70 ja -80 -luvuilla arviolta noin 100 kisaa, kansainvälisellä lisenssillä. Alkupään kisat tietenkin junnulisenssillä, jotta tarvittavat nousupisteet tulivat täyteen.

Tuosta jatkuvasta nopeamman pelin vaatimisesta on tullut oikein muotijuttu. Joiltakin se taas vie peli-ilon kokonaan, jotkut lopettavat kun takaa jatkuvasti vihelletään niinkuin koiralle. Että nopsaan nopsaan…

Alkuperäisestä aiheestapoiketen: Ajoitko rataa,, ei taidat tarkoittaa rallia.

Automerkki?.

putting kirjoitti: (30.8.2007 18:10:33)

Olisit pysynyt vain tuon lajin parissa. Siellä sentään on tarkoitus päästä mahdollisimman nopeasti paiksta A paikkaann B. Ei mahdollisimman monta lyöntiä käyttäen kuten nyt. Alkaa meidän seurassa jo muutkin hermostuun…

Esillä 16 viestiä, 101 - 116 (kaikkiaan 116)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #475236 kohteessaTurvallisuus ennen kaikkea, vai …?

Etusivu Foorumit Yleistä Turvallisuus ennen kaikkea, vai …?