Aihe: Tupakointikielto kentille ja klubeille - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Tupakointikielto kentille ja klubeille

Etusivu Foorumit Yleistä Tupakointikielto kentille ja klubeille

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 89)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mika Hekkanen kirjoitti: (9.1.2007 22:47:28)
    Mutta mun vissiin pitää lopettaa golf. Ei lajina, vaan pelkästään omalta osaltani.
    Siksi, etten meinaa oikein tulla itsenikään kanssa toimeen.

Riitelettekö useinkin keskenänne? :))

Hörhö kirjoitti: (9.1.2007 22:51:24)

Mika Hekkanen kirjoitti: (9.1.2007 22:47:28)
    Mutta mun vissiin pitää lopettaa golf. Ei lajina, vaan pelkästään omalta osaltani.
    Siksi, etten meinaa oikein tulla itsenikään kanssa toimeen.

Riitelettekö useinkin keskenänne? :))

Hyvin usein tulee rumaa sanottavaa sille, joka sen chippini duffasi.

Jäsen XXL kirjoitti: (9.1.2007 22:49:39)

Arsu kirjoitti: (9.1.2007 22:39:36)

Omalla kentällä voisit kusta vessaan, kuten varmasti teet täysimittaisella kentälläkin kun hätä yllättää. Ja jos vessaa ei ole niin pidätät, koska hajuhaittoja ei pidä metsiin päästää.

Kovat kundit kusee kaverin bägiin silloin kun kaveri ei huomaa. Se on aika kepponen, jolle kaverikin ymmärtää nauraa, kun tajuaa sen itse asiassa nopeuttavan peliä!

Vielä parempi kepponen on se, että kusee mailanikkarin varren sisään gripissä olevasta reiästä. Kaveri saa totaalisen raivarin, kun lyönti menee ns. reisille muuttuneen swingipainon johdosta. Sen jälkeen askelnopeus kanssa kasvaa, mutta kusija määrää suunnan ja nikkari vauhdin.

Chip Greenside kirjoitti: (9.1.2007 22:04:58)
    Tupakoitsijoille ja nuuskahuulille voisi tehdä oman par-3 kentän hieman sivummalle vallitsevan tuulen alapuolelle, jossa saisi heittää tumpit, käytetyt mällit, tyhjät tupakka-askit ja nuuskarasiat leppoisasti luonnon helmaan. Paikka tulisi luonnollisesti aidata ja pääsy estää lapsilta ja siisteysintoilijoilta.

Munkin tekis kyllä mieli heittää golfkentällä mällit, mutta en ole sitä vielä päässyt toteuttamaan. Jos vaikka ensi kesänä joku lämmin kesäilta sattuisi samaan flaittiin joku hemaiseva nuori neitonen, jonka kanssa asian voisi hoitaa, niin olisin sitten sitäkin kokemusta viisaampi. En tosin tiedä, että pitäisikö kokeilla tuota ehdottamaasi käytettyjen mällien heittoa myös, jos vaikka johonkin sopivaan containeriin laittais ennen kentälle menoa ja sitten hups, johonkin sopivaan paikkaan käytetyt mällit heittäis.

Hörhö kirjoitti: (9.1.2007 23:06:11)
    Vielä parempi kepponen on se, että kusee mailanikkarin varren sisään gripissä olevasta reiästä. Kaveri saa totaalisen raivarin, kun lyönti menee ns. reisille muuttuneen swingipainon johdosta. Sen jälkeen askelnopeus kanssa kasvaa, mutta kusija määrää suunnan ja nikkari vauhdin.

Voin jo etukäteen varoittaa, että tuo ei minun uusimpien mailojeni kanssa onnistu. Siellä kun on butt weightit paikallansa estämässä varteen liruttelun. Neste roiskuu vain takaisin omille silmille.

Tai siis valuuhan se virtsa läpi noista laittamistani painoista joissa on paikka ruuvattaville (M6-kierteisille, eli rautakauppatavara käy) lisäpainoille. Älkää kertoko kenellekään.

goldencap kirjoitti: (9.1.2007 23:10:00)

Chip Greenside kirjoitti: (9.1.2007 22:04:58)
    Tupakoitsijoille ja nuuskahuulille voisi tehdä oman par-3 kentän hieman sivummalle vallitsevan tuulen alapuolelle, jossa saisi heittää tumpit, käytetyt mällit, tyhjät tupakka-askit ja nuuskarasiat leppoisasti luonnon helmaan. Paikka tulisi luonnollisesti aidata ja pääsy estää lapsilta ja siisteysintoilijoilta.

Munkin tekis kyllä mieli heittää golfkentällä mällit, mutta en ole sitä vielä päässyt toteuttamaan. Jos vaikka ensi kesänä joku lämmin kesäilta sattuisi samaan flaittiin joku hemaiseva nuori neitonen, jonka kanssa asian voisi hoitaa, niin olisin sitten sitäkin kokemusta viisaampi. En tosin tiedä, että pitäisikö kokeilla tuota ehdottamaasi käytettyjen mällien heittoa myös, jos vaikka johonkin sopivaan containeriin laittais ennen kentälle menoa ja sitten hups, johonkin sopivaan paikkaan käytetyt mällit heittäis.

Taidat olla vielä senverran nuori, että et tunne sanojen kaikkia merkityksiä, mutta kerrotaan: Nuoruudessani pohjoisen tukkikämpillä oli ’jätkillä’ tapana käyttää purutupakkaa, jota myöskin ’mälliksi’ sanottiin. Sitä sitten penkillä selinmakuulla ruokailun jälkeen piereskelyn lomassa syljeskeltiin pitkin lattiaa ja kattoa. ’Mällin nykyversio on tämä ruåtsalaispoikien nykyään suosima nuuska ’snus’. Tapa on valitettavasti saanut tukevan jalansijan myös meikäläisten nuorten ruotsalaismielisten miesten keskuudessa. Sen toisen mällin käytön ja tarkoituksen olen jo unohtanut.

Hörhö kirjoitti: (9.1.2007 22:16:51)
    Hyvä idea :)) Tehdään kaikille erilaista hajua erittäville ja erilaisia tuotteita kierroksen aikana käyttäville ryhmille omat kentat. Jokaiselle ryhmälle omat. Vai pitäiskö tehdä jokaiselle pelaajalle oma kenttä? Tai vain sellaisille, jotka eivät voi sietää kuin itseään? 😉

Onhan tuollaisia jo nyttenkin. Sarfvikissa esim on ihan oma hajunsa, tunkkainen raha. Siinä on yks syy miks en siellä ite pysty allergioiden vuoksi pelaamaan. Ja Kotojärvellä haisee kuulemma Pa**a. Eli sinne sitten nää kaikki pahalle haisevat. Ja joku valitteli auringon paistetta. No Suomen Perse, siellä on kenttiä mihin ei aurinko paista.

Täältä tähän.

Katosiko homman juju vai oliko se selvillä ensinkään?

Kysehän lienee siitä, että tupakoinnin plottoa ei haluta sinällään kieltää golfareilta, vaan toiminnasta jossa on vintiöitä mukana? Esimerkin voima kun on ihmeellinen molempiin suuntiin. Poltetaan -> saa polttaa , ei polteta -> ei sitten polteta. Tupakan ja nuorisoharrastusten erottaminen ei ole sinällään mitään uutta ja on mennyt monessa paikassa läpi ilman nurinoita ja pääsääntöisesti tupakoitsijat a) hyväksyvät ja b) ymmärtävät kiellon merkityksen. Näin on ollut esim. eräillä jalkapallokentillä nuorisoturnausten tai junnu-ottelujen aikana.

Tupakoinnin polton vuonna 2001 25 vuoden tupruttelun jälkeen lopetti:

Mutta tosikovat p-kantaa toistenbägiin kun ne katselee ja pyykii peränsä kolmannen pyyhkeeseen! Se se vasta nopeuttaakin peliä!

Kannatetaan ja ei….. itse kentällä olisi tietysti hyvä jos olisi tupakointikielto, tulispahan polteltua vähemmän ; ) … mutta klubilla saisi sitten nauttia sen oluen ja kessun jos siltä tuntuu.

Itse tupakoin ja minulla on aika kova kynnys kessutella kesken kierroksen jos muut ei polta.. jotenkin noloa puuhaa – vaikkakin joskus tulee sellaisessakin seurassa kessuteltua jossa muut ei polta, varsinkin jos joutuu odottelemaan lyöntivuoroaan. Silloin hiukan häpeissään tulee siirrttyä hieman loitommalle ja tietysti on tarkkana ettei muut joudu sen takia odottelemaan.

Tupakointihan on vähentynyt aikalailla varsinkin miesten keskuudessa ja uskoisin että nuorisokin on aikalailla valistunutta ko asian suhteen….

Tupakointi on oikeesti tosi typerää touhua….

Nimetön

Toisessa ketjussa (ei liity tupakointiin) viittasin puuhamalliin (Markkinointinimenä Kenttä07), jonka avulla on mahdollista reilusti laskea pelaajien kierroksiin käyttämiä minuuttimääriä. Yllätysyllätys, sama ratkaisu vähentää myös kierroksen aikana käryteltyjen savukkeiden sekä huulesta viskottujen ’mällien’ määrää. Voin vakuuttaa, että kauniina kesäaamuna napalmin tuoksun sekoittuessa sieraimissa aniitin ja TNT:n pistävänpuoleiseen syysomenaiseen aromiin, kaikki muut häiritsevät tuoksut kerrassaan katoavat; ne lakkaavat olemasta. Onneksi samoin käy myös kaikille niille suvaitsemattomille kollektivisteille, jotka eivät ajoissa ymmärtäneet, että paheiden summa on aina vakio.

Woody Allenia mukaillen: ’Perushygienian nimissä tulee golfia jatkossa pelata vain puhtaat alushousut jalassa. Jotta kenttähenkilökunta voi valvoa määräyksen aukotonta toimeenpanoa ja noudattamista, on tästä hetkestä lähtien alushousuja pidettävä kierroksen aikana päällyshousujen tai vastaavasti hameen päällä. Ne, jotka tavataan liikkumasta kenttäalueella määräysten vastaisessa asukokonaisuudessa, ammutaan välittömästi ja haudataan lähimpään hiekkakuoppaan.’

Älkää ihmeessä kysykö, saako kivoissa hihattomissa paidoissa pelata.

Don Key kirjoitti: (10.1.2007 9:59:17)
    Woody Allenia mukaillen: ’Perushygienian nimissä tulee golfia jatkossa pelata vain puhtaat alushousut jalassa.

Niissä etikettisäännöissä jotka minä tunnen, ei mainita mitään alushousuista. Joten ilman alushousuja saa pelata kuten tähänkin saakka.

Chip Greenside kirjoitti: (9.1.2007 23:34:10)

Taidat olla vielä senverran nuori, että et tunne sanojen kaikkia merkityksiä, mutta kerrotaan: Nuoruudessani pohjoisen tukkikämpillä oli ’jätkillä’ tapana käyttää purutupakkaa, jota myöskin ’mälliksi’ sanottiin. Sitä sitten penkillä selinmakuulla ruokailun jälkeen piereskelyn lomassa syljeskeltiin pitkin lattiaa ja kattoa. ’Mällin nykyversio on tämä ruåtsalaispoikien nykyään suosima nuuska ’snus’. Tapa on valitettavasti saanut tukevan jalansijan myös meikäläisten nuorten ruotsalaismielisten miesten keskuudessa. Sen toisen mällin käytön ja tarkoituksen olen jo unohtanut.

Nuori olen juu, mutta tottahan minä nyt purutupakan ja varsinkin nuuskan tunnen vaikka en niitä koskaan ole käyttänytkään, jos nyt paria kertaa nuuskan kokeilua lasketa. Oli vaan pakko ajaa keskustelua tuohon itselleni tutumpaan ’mälli’ sanan suuntaan =)

Ballmarker kirjoitti: (10.1.2007 10:13:13)

Don Key kirjoitti: (10.1.2007 9:59:17)
    Woody Allenia mukaillen: ’Perushygienian nimissä tulee golfia jatkossa pelata vain puhtaat alushousut jalassa.

Niissä etikettisäännöissä jotka minä tunnen, ei mainita mitään alushousuista. Joten ilman alushousuja saa pelata kuten tähänkin saakka.

Mitä, eikö hanuri hellänä-ketjua ole liitetty golfetikettiin tai sääntöihin edes dec:ksi?? Kyllä alushousut, vaseliinit ja talkit pitää speksata, että kaikki on samalla viivalla! Ei klubituuppari kehity, jos ei pysty kuumana kesäpäivänä pelaamaan kuin kierroksen, kun on niin hanuri tulessa… ja samalla kokeneet pelimiehet kulkevat aamusta iltaan kentällä vaseliinin ja oikeanlaisilla samoilla varustettujen alushousujen voimalla.

Mainio ajatus.

Samantien voitaisiin out-rajoille vetää siimat r-tulilangalla (pentriittiä, räjähdysnopeus muistaakseni 8.000 m/s) ja vetosytyttimellä, niin loppuu se pallojen haku outista. Tämä uudistus nopeuttaisi osaltaan kerrosaikoja merkittävästi.

Lisäksi omaa bägiä voisi näppärästi täydentää sosialisoimalla outtiin eksyneiden (ja sinne jääneiden) kamoja.

yeux de serpent kirjoitti: (10.1.2007 12:06:59)

Mainio ajatus.

Samantien voitaisiin out-rajoille vetää siimat r-tulilangalla (pentriittiä, räjähdysnopeus muistaakseni 8.000 m/s) ja vetosytyttimellä, niin loppuu se pallojen haku outista. Tämä uudistus nopeuttaisi osaltaan kerrosaikoja merkittävästi.

Lisäksi omaa bägiä voisi näppärästi täydentää sosialisoimalla outtiin eksyneiden (ja sinne jääneiden) kamoja.

Sinne outin rajalle tosin jäisi sitten ainoastaan se ensimmäinen pappa joka palloa menee outista etsiskelemään.

Joo kyllä, mutta r-tulilankaahan toimitetaan pitkissä keloissa. Kenttähenkilökunta voisi samalla reissulla kun tasoittaa bunkkerihiekat vetää kelalta uuden piuhan, asentaa sytyttimen ja siivota ensimmäisen pallonhakijan suolenpätkät väylältä ainakin semiraffiin asti. Tosin ne olisivat kaiketi irrallinen haittatekijä, jonka voisi siirtää, mutta esteettisistä syistä olisi ehkä perusteltua siirtää jäänteet vähän syrjemmälle.

Jos haetaan ratkaisua, jolla säästetään kenttähenkilökunnan vaivoja, voitaisiin toki harkita sähköistettyä lankaa. Tällöin vähenisi se kentälle kuseskelukin, joka sekin näköjään joitakuita kovasti haittaa.

Miksei vastavetona jokin klubi laita tupakointi pakkoa? Skideille kanssa kessut huuleen (nuorimmille laittia) ja aina kun on vetäny askillisen, niin saa pisteitä golfkoulussa, että pääsee seuraavalle levelille. Se joka ei polta, ei myöskään pelaa.

Ja tupakointiko muka tyhmää? Älä rupee intiaanien pyhää yrttiä, jonka avulla pääsee henkimaailmaan, sanomaan tyhmyydeksi. Rahat mitkä valtio saa tupakkaverosta on kuule iso könttä. Sitä paitsi, tupakoitsijat kuolevat nuorempina, joten luonnollisen poistuman kautta nuorille tupruttelijoille avautuu nopeammin työpaikkoja ja Talista jäsenyys mahdollisuuksia.

Ja tumpit kentillä. The ball shall be playe as it lies. Eli pallo valehtelee. Eiku siis saadaan tähän muuten niin helppoon lajiin vähän edes haastetta, kun ensin pitää etsiä valkoista kuulaa phimppien seasta ja löydettäessä lyödä niin, että jämät vaan lentelee!

Pahanhajuista? Sakokaivo on pahanhajuinen, ei röllö. Röllöstä irtautuva tuoksu on nautintojen jumalan Bacchuksen (tarkistan wikistä… olikin viinin – no menee tässä kontextissa) vieno puhallus meitä kuolevia kohden, joten tällainen puhe on selkeäsi jumalan pilkkaa.

Puolenpäivän tiedoitteen kirjoitti

Hehehee 😀

Nyt kun olen saanut kyyneleet kuivattua silmiltäni ja kiivettyäni takaisin tähän tuolille, niin tuota OUT-ansoitusta kannatan oikein suurella äänellä !

Kisoissa tietysti asia erikseen, mutta normiklubutuupparin pallot kyllä mahtuu sinne metsään (ja veteen). Kyllä minulla ainakin on bägissä sen verran palloja että en minä niitä ala keskeltä valkopaalutettua kanervikkoa hakemaan jos ne sinne selvästi lensi. Maailamassa ei ole kun yksi pelaaja, joka pystyy kanervikosta vetäisemää sellaisia taitolyöntejä, että niillä kierretään haluamani esteet, eikä hänellekkään ole siitä hyötyä jos pallo on outissa.

Paha pallo se oli kuitenkin. Hyvä kun pääsi eroon !

Itse poltan sekä nuuskaan ja pyrin aina pitämään huolta, että jätteet laitetaan minnen ne kuuluu. Viime kesänä pelasin lähdön, jossa oli mukana isä ja kaksi 10-12 vuotiasta lasta. Tällä kierroksella jätin nautintoaineet minimiin ja tupakan vedin nopeasti piilossa. Kyllä mielestäni nuorille aina jonkinlaista esimerkkiä pitää yrittää näyttää. Muuten kaikki kitinä tupakasta ja nuuskasta ovat täysin turhia, kyllä sinne muutamalle hehtaarille jokainen mahtuu.

Hörhö kirjoitti: (9.1.2007 23:06:11)

Jäsen XXL kirjoitti: (9.1.2007 22:49:39)

Arsu kirjoitti: (9.1.2007 22:39:36)

Omalla kentällä voisit kusta vessaan, kuten varmasti teet täysimittaisella kentälläkin kun hätä yllättää. Ja jos vessaa ei ole niin pidätät, koska hajuhaittoja ei pidä metsiin päästää.

Kovat kundit kusee kaverin bägiin silloin kun kaveri ei huomaa. Se on aika kepponen, jolle kaverikin ymmärtää nauraa, kun tajuaa sen itse asiassa nopeuttavan peliä!

No nyt meni kahvit väärään kurkkuun! *nauraa kippurassa vedet silmissä*

Pitää muistaa tämä vinkki seuraavan kerran, kun pissitys iskee eikä ole huussiä lähistöllä. Varo vaan, mailanikkari-peliseuralainen… ;-). En vielä tiedä, miten se näin hameväen edustajana teknisesti onnistuu, mutta täytyy tässä nyt sitten alkaa harjoittelemaan taitopissimistä.

Mutta oikeasti aiheeseen, kannatan täystupakointikieltoa golfklubeille, -kentille ja kaikkialle muuallekin maailmassa, että olis helpompi olla itselläkin eikä olisi kiusausta. Tosin ehkä kesään mennessä mieli jo muuttuu ja itsehillintä on kehittynyt.

En kyllä ymmärrä, mikä ongelma noi jätökset on, kun itse olen aina kantanut pikku purkkia mukana ihan noita tumppeja varten. Nyt kun en sitä enää tumpeille tarvitse, voinkin laittaa sinne vitamiinipillereitä, rusinoita tai jotain.

t. nimim. ’neljä viikkoa sitten lopettanut’

Mua kessuttelu häiritte yhtään, ja tumpitkin saatte heitellä mieluusti maastoon. Törkein löyhkä nimittäin lähtee märästä tuhkakupista, joka on tumppeja tulvillaan. Nääs.

Kannattaa kuitenkin varmaan käyttää eri purkkia,
    voi rusinat muuten maistua aika mojovalle.

Niin kauan kun tupakkaa myydään yleisesti, on aika turhanpäiväistä keskustella lasten ja nuorten varjelemisesta tupakan vaaroilta. Samoin ulkona golfkentällä tai pururadalla tupakoinnin kieltäminen tuntuu melko kaukaa haetulta. Sitten kun siitä tehdään lainsäädännöllisesti huumeisiin verrattava ja se on ostettava mustasta pörssistä, jo alkaa helpottaa. Itse olen kasvanut lääkäriperheessä, jossa vanhemmat absolutisteja. Olen myös harrastanut kaikenlaista urheilua nuorena, mutten muistaakseni oppinut siellä polttamaan. Valtio(t) nauttivat mielellään tupakan tuomista verotuloista ja säästöistä jotka tupakoinnin aiheuttamat ennenaikaiset kuolemat eläke ym. sairaanhoitomenoihin tekevät.

Jaa se Stixin hyvin alkanut röökilakko on ilmeisesti päättynyt ??
    Ja Kiaran alkanut? Tsemppiä kauheesti vaan!

Ihanaa, kun jengi polttaa kentällä! Oonkohan mä nyt ollu 3 v polttamatta, mutta raikkaassa ilmassa tulee vetästyä kyllä henkoset kaverin röökivanasta, salaa tai luvalla. maiskis!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 89)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #483563 kohteessaTupakointikielto kentille ja klubeille

Etusivu Foorumit Yleistä Tupakointikielto kentille ja klubeille