Aihe: Tupakointikielto kentille ja klubeille - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Tupakointikielto kentille ja klubeille

Etusivu Foorumit Yleistä Tupakointikielto kentille ja klubeille

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 89)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Valtiovalta keskustelee aiheesta, että pitäisikö asettaa tupakointikielto sllaisille seuroille joiden toiminnassa on mukana alle 18v nuoria. Minä tykkäisin ajatuksesta koska en tupakoi, mites muut? Meneekö 4-5 tunnin kierros ilman tupakkaa, maistuuko kierroksenjälkeinen kalja ilman savuja. Ai niin varmaan tuo alkoholikieltokin tulisi voimaan näissä seuroissa joissa on alaikäisiä mukana. Pitäisikö junnuille perustaa omat seurat ja klubit.

S.L. kirjoitti: (9.1.2007 19:11:33)
    Pitäisikö junnuille perustaa omat seurat ja klubit.

Siellä junnuklubilla saattaisi meno yltyä hallitsemattomaksi ilman aikuisten valvontaa veikkaan mä.

Kannatan kyllä tupakointikieltoa, koska tupakoitsijat ja nuuskaajat ovat pahimpia ympäristön turmelijoita klubeillamme. Kovaääninen viinan kanssa läträäminen antaa myös hyvän esimerkin käytöstavoista nuorisolle. Monet tuskin malttavat odottaa mittariin tulevan riittävän lukeman, jotta pääsisi mukaan kekkereihin.

Nimetön

Joo, mustakin toi tupakointikielto olis hyvä meinaan pari kierrosta oon pelannu sellatteessa ryhmässä, jossa kaikki polttivat. Ei oo enää hauskaa ku joka tiiboxilla pitää haistella tupakan katkuu ja menee muutenkin peli-ilo.

Ehdottomasti tupakointikielto golfkentille, sen lisäksi että haisee pahalle ja on muutenkin epämiellyttävää niin paloriski kasvaa varsinkin kuivilla keleillä. Viime kesänäkin kun olisi tupakan tiputtanut heinäkuussa nurmikolle, niin varmaan olisi palo syttynyt, sen verran kuivaa ruoho oli.

Oulussa kuuleman mukaan paloikin parissa kohtaa. Oli lähtenyt naisten tee:n vierestä. Nykyään polttaakin vain naiset ja miehistä heikkoluonteisimmat.

Onko teillä kiihkovastustajilla jotain henkilökohtaisia noloja tai traagisia kokemuksia ks. nautintoaineiden käyttämisestä, kun noin palavasti pitää asiaa vastustaa?

Nuuskaajat ja tupakoitsijat pahimpia ympäristön turmelijoita klubeilla? Oho. Muistathan työntää autosi pois klubin alueelta ja vaikka kotiin saakka, ettei se turmele ympäristöä. Käske samalla kentänhoitajia siirtymään työnnettäviin leikkureihin. Sanoin kuvaamaton kärtsä tulee polttomoottoreista. Mulla menee aina peli aivan sekaisin, kun kuulen jossain vain moottorin äänen, koska ajattelen koko ajan sen pakokaasun kohta ympäröivän minut ja siinä olevien pirullisten pikku hiukkasten tunkeutuvan puhtoiseen kehooni tekemään kaikkea pahaa.

Chip Greenside kirjoitti: (9.1.2007 20:07:36)
    Oulussa kuuleman mukaan paloikin parissa kohtaa.

Noin ikävä kyllä pääsi kahden väylän välisessä metsässä käymään. Jälki oli rumaa, onneksi kuitenkin paloalue oli hyvin rajallinen eikä palo tehnyt jälkiään väylille.

En tiedä miltä kohtaa palo alkoi, mutta jälkien toinen äärilaita oli (oikeakätisen) slaissatun draivin päässä toisesta tiiboksista.

Miksi kieltää vain blaadaaminen ja biitti? Olen aivan varma, että viime kesä alussa (vieraskentällä) samaan ryhmään tuli kaveri, joka oli demari. Fy fan – mulle tuli soketti päälle. Jotain rajaa pitäisi tähänkin saada. Ihan kuin olis dallannut Kontulassa.

Sit kerran mun flightiin lyötiin naisia. Joo, tosissaan näin kävi. Mä en voi sietää Chanel femman hajua backswingissä. Taas löi soketti päälle.

Shit Greenside, mites nää ongelmat korjataan?

Hörhö kirjoitti: (9.1.2007 20:33:18)
    Onko teillä kiihkovastustajilla jotain henkilökohtaisia noloja tai traagisia kokemuksia ks. nautintoaineiden käyttämisestä, kun noin palavasti pitää asiaa vastustaa?

Taisi osua arkaan paikkaan myös siellä kun kerran noin kuumensi kärkkään kommentin. En oikein keksi, että ketkä muut siellä turmelevat, no ehkä turmella on turhan kova ilmaisu, sanotaan likaavat ympäristöä kuin tupakoijat. Ne natsat kun lentää kuitenkin kentälle ja kuten aiemmin mainittiin viime kesän kuivuuden aikana palovaarahan oli ilmeinen (maastopalo turmelee kenttää hitusen enemmän kuin se, että ajat parkkikselle autollasi). Minulle ei ole väliä polttaako joku vai ei kunhan ne natsat saa jonnekin muualle kuin griinille, bunkkaan tai väylälle ilman, että koko metsä palaa.

goldencap kirjoitti: (9.1.2007 20:01:35)
    … sen verran kuivaa ruoho oli.

Aijai kun tulee nuoruus mieleen: kuumat kesäyöt, palavan kuivan ruohon makea tuoksu, tytöllä hiekkaa, ööö, hiuksissa…

No kuule Shitpå, en ole vielä joutunut noin vakavien ongelmien kanssa tekemisiin, joten en heti pysty sokettiongelmaasikaan ratkaisemaan. Yritä seistä hieman kauempana pallosta, niin ei osu sokettiin tai yritä kusettaa alitajuntaa menemällä liian lähelle palloa. Kompensaatio voi voi tapahtua ylisuurena ja osut makeaan täplään.

Mitä peliseuraan tulee, koeta näyttää taistolaiselta ja luovu Tuomioja-lookista, niin eivät demarit miellä kaltaisekseen. Mitä naisiin tulee, niin koeta päästää kuuluvasti suolistokaasua ilmaan ja pidä samaa paitaa pari viikkoa pesemättä, niin eivät vastakkaisen sukupuolen edustajat enää havittele seuraasi.

Kokeile aluksi näillä opeilla.

Einari kirjoitti: (9.1.2007 21:21:57)

Hörhö kirjoitti: (9.1.2007 20:33:18)

Taisi osua arkaan paikkaan myös siellä kun kerran noin kuumensi kärkkään kommentin. En oikein keksi, että ketkä muut siellä turmelevat, no ehkä turmella on turhan kova ilmaisu, sanotaan likaavat ympäristöä kuin tupakoijat. Ne natsat kun lentää kuitenkin kentälle ja kuten aiemmin mainittiin viime kesän kuivuuden aikana palovaarahan oli ilmeinen (maastopalo turmelee kenttää hitusen enemmän kuin se, että ajat parkkikselle autollasi). Minulle ei ole väliä polttaako joku vai ei kunhan ne natsat saa jonnekin muualle kuin griinille, bunkkaan tai väylälle ilman, että koko metsä palaa.

Ei osunut arkaan paikkaan ollenkaan. Ihmettelen vai tuota tunteen paloa, joka on jopa suurempaa kuin pelinopeuskeskusteluissa. Vaikka kuinka yritän muistella pelikierroksia, niin itselleni eivät nuo pienet fimpit ole osuneet silmään. Enemmälti olen kyllä nähnyt eväsroskia kentällä: limupulloja, kahvimukeja, omenanraatoja, elmukelmua, patukkapaperia ym. Pitäisikö eväät kieltää? Voisiko parempi ratkaisu kieltämisen sijaan olla, että kukin keräisi omat jätöksensä olkoonkin ne tumppeja tai tuoremehutölkkejä? Molemmat ovat varmaankin utopiaa, jos nollatoleranssi pitäisi vallita, joten kompromissiä tulee varmaankin sietää, jos aikoo pelata jatkossakin.

Hahahahehehhihihi 😀

Juu tupakointikielto kentille ja heti ! Ja hienhaisulit veke. Hajuvesi ja Hörhön mainitsema pakokaasu minua vasta häiritseekin. Mutta kaikkein kamalinta on auringonpaisteen seurauksena ihoon tuleva tuoksu. Joku minulle aikanaan sanoi, että se jotenkin liittyy auringon ja ihon yhteistyön tuloksesta, joka kuulemma oli B-vitamiinia. Mienä en tiedä, mutta näin kuulin. Tiedä häntä. Mutta kuitenkin auriko ainakin klubeilta veks ja tosi nopeasti !

BTW: Hörhö ei muistaakseni edes polta ,notta siitä ei taida olla kyse. Ja jos polttaa, niin silläkään ei kaiketi ole mielipiteiden kanssa paljon väliä. En ole nähnyt kuin yhden kaverin joka nippailee suht huoletta röökinatsoja kentälle (jota en itsekkään tupakkamiehenä pidä sopivana).

Mutta minä ainakin kentällä olen- ja tulen:

-Ajamaan kentälle autolla
    -Haisemaan hielle, jos sellainen tarve tulee (harvemmin tosin)
    -Käyttämään partavettä jos sellainen tarve tulee (harvemmin tosin)
    -Haisemaan auringolle
    -Polttamaan tupakkaa koska huvittaa, yrittäen kuitenkin huomioida muut ja aina sanomalla kierroksen alussa, että mikäli en huomaa pysyä etäällä tai tuulen alapuolella, mikä on aina pyrkimyseni, peliseuralaiseni minua ystävällisesti siitä huomauttaisivat. Ketään se ei ole vielä koskaan häirinyt ja jos pyynnöstäni huolimatta se on häirinnyt, mutta siitä ei ole huomautettu, silloin kyllä minä tulkitsen asian niin, että vastuu siirtyy kuulijalle.

Tupakoitsijoille ja nuuskahuulille voisi tehdä oman par-3 kentän hieman sivummalle vallitsevan tuulen alapuolelle, jossa saisi heittää tumpit, käytetyt mällit, tyhjät tupakka-askit ja nuuskarasiat leppoisasti luonnon helmaan. Paikka tulisi luonnollisesti aidata ja pääsy estää lapsilta ja siisteysintoilijoilta.

Hyvin sanottu !

Olen täysin samaa mieltä ! Hiiteen kaikki ketkä ovat erinlaisia kuin minä ! Ja oikeastaan kaikki muutkin ! Harmi kun jäi saksassa hommat reilut viisikymmentä vuotta sitten kesken ! Oma karsina vaan kaikille, ni ei tarvii koskaan edes ikinä koskee toista ihmistä. Hyyyyiiii !!!! Se on kamalaa minusta !

Karsinat on aliarvostettu asia !

Kö ?

Chip Greenside kirjoitti: (9.1.2007 22:04:58)
    Tupakoitsijoille ja nuuskahuulille voisi tehdä oman par-3 kentän hieman sivummalle vallitsevan tuulen alapuolelle, jossa saisi heittää tumpit, käytetyt mällit, tyhjät tupakka-askit ja nuuskarasiat leppoisasti luonnon helmaan. Paikka tulisi luonnollisesti aidata ja pääsy estää lapsilta ja siisteysintoilijoilta.

Hyvä idea :)) Tehdään kaikille erilaista hajua erittäville ja erilaisia tuotteita kierroksen aikana käyttäville ryhmille omat kentat. Jokaiselle ryhmälle omat. Vai pitäiskö tehdä jokaiselle pelaajalle oma kenttä? Tai vain sellaisille, jotka eivät voi sietää kuin itseään? 😉

Jäi vaan mietityttämään ,notta miten toteutamme tuon kentänkokoisen käännettävän kentän. Meinaan tuulen suunta kun vaihtii, niin voimme aina karsinoitua tuulen alapuolelle ?

Minun järki ei tähän enää riitä. Tähän tarvitaan jo insinööriä !

Parti, Turzi, Tuoppi… Pliis !!! Kyse on elämästä ja kuolemasta ! (tai ainakin viimeksi saksassa oli)

Henkka kirjoitti: (9.1.2007 22:18:52)
    Jäi vaan mietityttämään ,notta miten toteutamme tuon kentänkokoisen käännettävän kentän. Meinaan tuulen suunta kun vaihtii, niin voimme aina karsinoitua tuulen alapuolelle ?

Parti, Turzi, Tuoppi… Pliis !!! Kyse on elämästä ja kuolemasta ! (tai ainakin viimeksi saksassa oli)

Helppo homma. Tupakoitsijoita on niin häiritsevän paljon kentällä, että tuulen suunnan muuttuessa tuulta voi kääntää halutun määrän siten, että kaikki tupakoitsijat puhaltavat yhtä aikaa samaan suuntaan. Noi insiröörit voivat laskea sen, mihin kulmaan tuuleen nähden pitää puhaltaa kuinka monen blaadaajan toimesta kuinkakin kovalla tuulella. Eiköhän tänne joku taulukko kohta eksy.

Henkka kirjoitti: (9.1.2007 22:18:52)

Helppo homma. Tupakoitsijoita on niin häiritsevän paljon kentällä, että tuulen suunnan muuttuessa tuulta voi kääntää halutun määrän siten, että kaikki tupakoitsijat puhaltavat yhtä aikaa samaan suuntaan. Noi insiröörit voivat laskea sen, mihin kulmaan tuuleen nähden pitää puhaltaa kuinka monen blaadaajan toimesta kuinkakin kovalla tuulella. Eiköhän tänne joku taulukko kohta eksy.

Hörhö kirjoitti: (9.1.2007 21:52:20)
    Enemmälti olen kyllä nähnyt eväsroskia kentällä: limupulloja, kahvimukeja, omenanraatoja, elmukelmua, patukkapaperia ym.

Minua vituttaa, jos niin saa sanoa, kaikista eniten panaaninkuoret. Aina kun näen kentällä lojuvan panaaninkuoren, ajattelen ,notta täällä on käynyt apina. Tosin aina ei roskaaminen ole apinan vika, vaan syyllinen voi olla kavala varis, joka on dyykannut panaaninkuoren roskiksesta, jonne apina sen on asettanut.

Varis pystyy siihen. Kerran katselin Lauttasaaressa yhden kapakan ikkunasta kun varis sujahti sisään sellaisesta pienestä aukosta joka oli roskiksen kyljessä ja tuli eväät nokassa ulos! Respect!

Variksenhan voi tietysti aina ampua. Tai sitten pitää keksiä sellainen roskis jota varis ei saa brekattua. Tai sitten panaaninkuoret voi tuoda pois kun sisälmykset on syöty. Kuoren voi laittaa takataskuun. Ei siihen, mihin tungetaan hanska, vaan siihen toiseen!

Anteeksi toisto. Nenuni nuuhki, että naapurin rouva pisti ilmeisesti juuri yöpaidan eli Chanel N:o 5:n päälle ja sekosin näppäimien kanssa. Naapurin rouvat pitäisi kieltää…

No ei ollut tarkoitus ihan näin paljon vedättää. Sorry pojat. Mutta kyllä ne tumpit ainakin vois pistää jonnekin muualle kuin maastoon. Olen jossakin kuullut olevan tarjolla vanhoja filmirasioita, joita saa vapaasti ottaa ja panna tumpit sinne kierroksen aikana. Digiaika taitaa kuitenkin vesittää tuonkin idean.

Chip Greenside kirjoitti: (9.1.2007 22:04:58)

Päästäis kyllä halvemmalla jos tehtäisiin sulle oma par2 kenttä. Minigolfia… Siellä sä voisit rauhassa pelata aitojen sisällä, etkä näkisi roskia. Lapset olisivat sinne tervetulleita kun näytät niistä niin kauheasti välittävän. Mutta toisaalta kuka lapsi jaksais sinunlaistasi tosikkoa ja niuhoa.
    Omalla kentällä voisit kusta vessaan, kuten varmasti teet täysimittaisella kentälläkin kun hätä yllättää. Ja jos vessaa ei ole niin pidätät, koska hajuhaittoja ei pidä metsiin päästää.
    Nuuskapurkit ja röökiaskit kun ei mielestäsi kentillä ole mahtunut roskiksiin, niin voisit keksiä ja hakea patenttia sellaiselle johon mahtuu.
    Jonkin verran palstaa luen ja hyvin harvoin jaksan tänne kirjoittaa, mut nyt oli pakko. Nimimerkkejä muistan, mutta en heidän kirjoituksia. Sut tulen muistamaan… Niin hyvät on argumenit ja syyt… säälittävää
    ps. itse en polta

Hörhö kirjoitti: (9.1.2007 22:16:51)
    Tai vain sellaisille, jotka eivät voi sietää kuin itseään? 😉

Mun vissiin pitää lopettaa. Golf, ei tupakointi. Tupakointia en voi lopettaa koska en ole sitä koskaan aloittanutkaan.

Mutta mun vissiin pitää lopettaa golf. Ei lajina, vaan pelkästään omalta osaltani.
    Siksi, etten meinaa oikein tulla itsenikään kanssa toimeen.

Arsu kirjoitti: (9.1.2007 22:39:36)

Omalla kentällä voisit kusta vessaan, kuten varmasti teet täysimittaisella kentälläkin kun hätä yllättää. Ja jos vessaa ei ole niin pidätät, koska hajuhaittoja ei pidä metsiin päästää.

Kovat kundit kusee kaverin bägiin silloin kun kaveri ei huomaa. Se on aika kepponen, jolle kaverikin ymmärtää nauraa, kun tajuaa sen itse asiassa nopeuttavan peliä!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 89)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #483518 kohteessaTupakointikielto kentille ja klubeille

Etusivu Foorumit Yleistä Tupakointikielto kentille ja klubeille