Aihe: Tunnelma kentällä/klubilla - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Tunnelma kentällä/klubilla

Etusivu Foorumit Yleistä Tunnelma kentällä/klubilla

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt se sitten tuli huomattua käytännössä, taas. Pelasin peräkkäisinä päivinä kahdella golfkentällä, ensin perinteikkäällä pääkaupunkiseudun kentällä ja toisena päivänä sitten uudehkon klubin golfkentällä samaisella seudulla. Tänään olen miettynyt pitkään, että mikä ihme saa noiden ’vanhojen’ klubien pelaajat käyttäytymään niin omatakeisesti. Kierroksella jopa viereiseltä väylältä huusi äijä, että ei saa kävellä, kun hän lyö (löi muuten bunkkeriin, HAH HAH). Isot kilpailut ym. kyllä ymmärtäisi, mutta hei, kevään ekat kierrokset ja kentätkin sellaisessa kunnossa. Samaisella kierroksella oman peliryhmän vanhempi herrasmies myös syytti yhdestä epäonnistumisestaan toista ryhmäläistäni, mielestäni ihan syyttä. Sitten vastakohta. Olen pelannut säännöllisesti pari vuotta uudella kentällä (klubi nuori) ja voin rehellisesti todeta ettei peliryhmässäni ole ollut kertaakaan mitään sietämätöntä pelikaveria. Tuskin kyse on tuurista. Kierroksen jälkeen fiilis on loistava ja rentoutunut. Jokainen kentällä pelaava tasoon katsomatta on oikealla asenteella ja tiukat pipot on jätetty kotihyllyille, kuitenkin golfetikettiä noudattaen. Mikä eron näissä selittää? Ei ainakaan ikä. Uudella kentällä myös vanhemmat golfarit voivat olla nuorempien seassa. ongelmitta. Onko nämä kyseiset tiukkapipot kentän ulkopuolellakin samanlaisia vai pätevätkö/puolustavat omaa reviiriä vain kentällä. En usko, että ko. ilonpilaajat ovat täällä foorumeissa, vaan kaukana tällaisesta, omassa maailmassaan. Ei sopisi ’henkeen’ vaikka tulisieluja näppäimistön takanakin piileksiikin ;) Huippukesä tulossa, joten hyviä golfkierroksia kaikille!

-PP

Jooh, itse olen huomannut vähän samantapaista myös täällä tampereen suunnalla. Tai siis esim. rangella monet vanhemmat pelaajat huomauttelevat ja valittavat kaiken näköisistä jutuista. Tuntuu että juuri nämä pelioikeuden omistavat ja kauan kentällä pelaavat luulevat olevansa jotenki oikeutettuja esim. etuilemaan kentällä.

ts

… tai sitten niillä on ajan myötä säilynyt/kehittynyt/syntynyt kulttuuri, jossa toisten huomiominen on toisella tasolla.

Hei, oletko käynyt Lohjalla? jos et, tulepa tänne. Kierrokset sujuvat juohevast, pelikaverien pipo on sopiva, ei kiristaaa

hei, oletko ollut Lohjalla? Ellet, tulepa tänne, pelikaverien pipon ei ole liian kireä, kierros sujuu juohevasti ja lounas/kaffit/kalja/siideri ravintolassa/terassilla nautitaan asiallisen leppoisassa tunnelmassa

” Tänään olen miettynyt pitkään, että mikä ihme saa noiden ’vanhojen’ klubien pelaajat käyttäytymään niin omatakeisesti”

ts kirjoitti: (1.5.2008 22:17:35)
    … tai sitten niillä on ajan myötä säilynyt/kehittynyt/syntynyt kulttuuri, jossa toisten huomiominen on toisella tasolla.

Suomessa 1980/1990 taitteessa golf oli osalle pelaajia laji, jossa näennäisperinteet ja sosiaalinen toiminta terassilla oli tärkeää. Urheilullinen golf oli vierasta, vaikka golfseura järjesti ns. mukavia kisoja. Tähän yhdistetään se, että he ovat olleet ensimmäisiä osakkeen omistajaryhmiä, juuri ennen lamaa kentänrakennusbuumiaikana.

Jos on tavat ja tottumus muodostunut siltä ajalta klubille/kentälle, ei muutosta synny ellei nuoremmat lähde klubikulttuuria aktiivisesti muuttamaan. Nykyisillä uusilla kentillä voi olla 15 vuoden kuluttua olla erilainen kulttuuri, mutta miten sen kokee silloin uusi golfpelaaja.

No, jossain ollaan jäykkiä, jossain ollaan rentoja ja jossain kaulukset on tärkätty. Green fee pelaaja on aina vieras, kaikkialla vaikka tavallaan tervetullut SGL tasoituskortin avulla.

Mutta kannattaa elää ’talon’ tapojen mukaan… tai vaihtaa ’taloa’ …

Tällaisia kokemuksia kuin Kloonitiikerillä tulee usein esille, myös tällä foorumilla. Tapahtunut on tietty ikävää, mutta yleistäen olisiko kuitenkin oma asenne ja käyttäytyminenkin yksi tekijä? Itse olen ehkäpä tuolla ’vanhalla pääkaupunkiseudun klubilla’ pelannut yhdet mukavimmista kierroksista – juuri noiden vanhojen jäärien / arvon rouvien kanssa. Peli etenee ja hommaan on hiukan perspektiiviä. Sopivasti kyselemällä kuulee hyviä tarinoita.

Toki omastakin mielestä on mukava pelata samanhenkisten ja -ikäisten kanssa, mutta opettavaista on myös katsoa maailmaa vähän toiselta vinkkeliltä – edes neljän tunnin ajan.

Kloonitiikeri kirjoitti: (1.5.2008 20:46:07)
    Nyt se sitten tuli huomattua käytännössä, taas.

Pelasin peräkkäisinä päivinä kahdella golfkentällä, ensin perinteikkäällä pääkaupunkiseudun kentällä …

Tänään olen miettynyt pitkään, että mikä ihme saa noiden ’vanhojen’ klubien pelaajat käyttäytymään niin omatakeisesti. Kierroksella jopa viereiseltä väylältä huusi äijä, että ei saa kävellä, kun hän lyö (löi muuten bunkkeriin, HAH HAH). Isot kilpailut ym. kyllä ymmärtäisi, mutta hei, kevään ekat kierrokset ja kentätkin sellaisessa kunnossa. Samaisella kierroksella oman peliryhmän vanhempi herrasmies myös syytti yhdestä epäonnistumisestaan toista ryhmäläistäni, mielestäni ihan syyttä.

Huippukesä tulossa, joten hyviä golfkierroksia kaikille!

Mielestäni tämä kertoo paljon enemmän pelaajan henkilökohtaisesta elämänasenteesta kuin mistään klubikulttuurista. Usein ihmisen sisäinen luonne tulee selville jo muutaman pelatun väylän jälkeen.

Olen pelannut lukuisia kertoja henkilöiden kanssa joilta löytyy aina selitys huonon suorituksen jälkeen. Eikä syy ole koskaan pelaajassa itsessään. Milloin on väärä/uusi/kulunutgrippinen maila tms., joskus muut pelaajat häiritsevät, seisovat väärässä paikassa, liikkuvat, kolistelevat bägiä, ovat kiirehtineet liikaa yms. ei tullut käytyä rangella tai mitä tahansa. Vahingossakaan ei löydy oikeaa syytä – yksinkertaisesti, huono lyönti. Mitä luulette ko. henkilön vastaavan esimiehelleen, kun kysytään miksi joku toimitus tai työ on viivästynyt? Kertooko että oli itse arvioinut väärin duunimäärän? Vai löytyykö yllättäen muita syyllisiä?

Millainen onkaan ’siviilissä’ pelaaja, jolta jää kaikki jäljet greeneillä, bunkkereissa jne. korjaamatta? Puhumattakaan hän joka aina vaivihkaa potkii pallojaan, korjaa tulostaan korttiinsa? Palkkaisitko firmaasi töihin?

Onneksi golf on juuri sen verran vaativa pelattava ettei kaikkein negatiivisimman asenteen omaavat pääse pelistä riittävästi jyvälle. Heiltä harrastus yleensä loppuu jo alkuunsa. Sääli, sillä golf’ista voisi oppia paljon mukavia juttuja.

Ylivoimaisesti suurin osa golfareista ovat mukavia, avoimia, ystävällisiä ja perusoptimistista väkeä. Heidän seurassaan on itselläkin mahdotonta näyttää nyrpeää naamaa, vaikkei peli aina kulkisikaan. Eikä tässä ole kysymys mistään kenttäkulttuurista. Niin ainakin luulen tietäväni, vai..

Jylan kirjoitti: (2.5.2008 21:51:49)

Mielestäni tämä kertoo paljon enemmän pelaajan henkilökohtaisesta elämänasenteesta kuin mistään klubikulttuurista. Usein ihmisen sisäinen luonne tulee selville jo muutaman pelatun väylän jälkeen.
    ………………..
    Millainen onkaan ’siviilissä’ pelaaja, jolta jää kaikki jäljet greeneillä, bunkkereissa jne. korjaamatta? Puhumattakaan hän joka aina vaivihkaa potkii pallojaan, korjaa tulostaan korttiinsa? Palkkaisitko firmaasi töihin?

Näinhän se on, että golf paljastaa vääjäämättä ihmisen todellisen luonteen, niinkuin on jo kauan sitten todettu. ”Jos haluat rekrytoida jonkun, vie hänet golfkierrokselle ja tiedät asianomaisesta ennemmän kuin kolmessa kuukaudessa muuten.”

Ne, jotka jättävät korjaamatta jälkensä golfkentällä ovat niitä samoja, jotka roskaavat puistot vappuna.

Hyviä ajatuksia.

Uskallan väittää, että itse noudatan golfetikettiä ’esimerkillisesti’, ainakin lähelle sitä. Mielestäni nämä jääräpäät puolestaan rikkovat sitä tärkeintä etikkiä enemmän eli toiset huomioivaa pelityyliä. Mutta tuskin savua tyhjästä, kaikki kokee asiat omalla tavallaan (niin kuin ym. viesteissä on todettu) ja jotenkin he ovat tunteneet jonkun astuneen heidän varpailleen… Jäi aikaisemmin mainitsematta myös, että etikettiä rikkoi yksi ryhmässäni pelatessaan vihreissä farkuissa ja sääntöjä(+etikettiä) ainakin korjaamalla tiiboxia divoteilla. Ei puhunut ko. herrasmies enää sanaakaan loppukierroksen aikana, kun asiasta kohteliaasti häntä huomautin. Lyöntimäärästä en tiedä paljonko huijasi, kun jäi muista pelureista 20-30 lyöntiä ainakin perään…

Näin se vaan on. Itse ainakin (varmaan kaikki muutkin) haluan, että ne kerrat kun pienten lasten isänä saa peliajan järjestettyä kentälle, niin tulisi sieltä erilaisella fiiliksellä kotiin. Ja varsinkin, kun on antanut näille herroille rahaa taskuun greenfeen muodossa. Sen verran joutuu aina ko. pelihetkeä odottomaan, että itse ainakin on valmistautunut täydelliseen kierrokseen jo vähintään päivää ennen h-hetkeä. En tiedä onko vika juuri siinä… Pelaisin ainakin tuplasti enemmän, jos olisi mahdollista 🙁

Kuules Kloonitiikeri, sun tarinoita lueskellessa tulee minulle mielikuva et sinä odotat et kaikki pelaajat jotka sun kans lähtevät pelaamaan omaisivat samankaltaisen taikka ymmärtävän ajatusmaailman. Sä valmistaudut ennakkoon mielettömästi ku Sinä Isänä olet mystisesti onnistunu saada golffille aikaa jolloin odotukset tuppaavat olla korkealla.
    Sinua lukiessa tulee mieleen et Sinä itse takerrut kaikenlaiseen häiriötekijään.

Sinuna etsisin kolme samanhenkistä kaveria joiden kanssa pelaisin jokaikisen kierroksen ettei tarvitsisi kaikenmaailman ’vanhojen klubien’ äijien, ilonpilaajien, jäärien, tai muutenvaan ilonpilaajien kanssa pelata.

Tai sit mee pelaa aivan minkälaisten tyyppien kanssa vaan ja nauti pelistäsi äläkä keskity siihen minkälaisia pelikavereita tulee samassa ryhmässä. Eiköhän se ole se peli nimeltä GOLF jonka takia siellä kentällä ollaan.

Onneksi olkoon Skutsari! Jotenkin arvasin, että keskustelu kääntyy joskus noin päin.
    Voit olla oikeassakin, joten yritän ottaa lopetuksestasi oppia 😉

Ballmarker kirjoitti: (2.5.2008 22:18:05)
    Ne, jotka jättävät korjaamatta jälkensä golfkentällä ovat niitä samoja, jotka roskaavat puistot vappuna.

Tänä vappuna en ehtinyt puistoja likaamaan kun piti heilua koko vapunaika kentällä. Molempia ei ehdi millään tekemään.

Nimetön

Kyllä melkein kaikilla kentillä toimii tällaisten ns. vanhojen jäsenten hyvä veli järjestelmä,valitettavasti.
    Se näkyy pelattaessa ,mutta erityisesti klubihengessä,puhumattakaan keskusteluissa j a terassiparlamentissa.

Nyt se sitten tuli huomattua käytännössä, taas.

Pelasin peräkkäisinä päivinä kahdella golfkentällä, ensin perinteikkäällä pääkaupunkiseudun kentällä ja toisena päivänä sitten uudehkon klubin golfkentällä samaisella seudulla.

Matkailu avartaa…

Tänään olen miettynyt pitkään, että mikä ihme saa noiden ’vanhojen’ klubien pelaajat käyttäytymään niin omatakeisesti. Kierroksella jopa viereiseltä väylältä huusi äijä, että ei saa kävellä, kun hän lyö (löi muuten bunkkeriin, HAH HAH). Isot kilpailut ym. kyllä ymmärtäisi, mutta hei, kevään ekat kierrokset ja kentätkin sellaisessa kunnossa. Samaisella kierroksella oman peliryhmän vanhempi herrasmies myös syytti yhdestä epäonnistumisestaan toista ryhmäläistäni, mielestäni ihan syyttä.

Yritä ymmärtää. He ovat aloitttanee pelin silloin kuin golf oli eliittilajia. Minua häiritsee moni asia, jopa kävely näkökentässä tai keskustelu. Se, että miten se vaikuttaa lyönnin tulokseen riippuu henkilöstä. Mitä vähememmän ajattelet ulkopuolisia asioita sitä paremmin lyöt. Miten kovan golffarin saisi Nykäsestä, etenkin kännnissä? ;-).

Sitten vastakohta. Olen pelannut säännöllisesti pari vuotta uudella kentällä (klubi nuori) ja voin rehellisesti todeta ettei peliryhmässäni ole ollut kertaakaan mitään sietämätöntä pelikaveria. Tuskin kyse on tuurista. Kierroksen jälkeen fiilis on loistava ja rentoutunut. Jokainen kentällä pelaava tasoon katsomatta on oikealla asenteella ja tiukat pipot on jätetty kotihyllyille, kuitenkin golfetikettiä noudattaen.

Mikä eron näissä selittää? Ei ainakaan ikä. Uudella kentällä myös vanhemmat golfarit voivat olla nuorempien seassa. ongelmitta. Onko nämä kyseiset tiukkapipot kentän ulkopuolellakin samanlaisia vai pätevätkö/puolustavat omaa reviiriä vain kentällä.

En usko, että ko. ilonpilaajat ovat täällä foorumeissa, vaan kaukana tällaisesta, omassa maailmassaan. Ei sopisi ’henkeen’ vaikka tulisieluja näppäimistön takanakin piileksiikin 😉

Huippukesä tulossa, joten hyviä golfkierroksia kaikille!

Sinun määrittämäsi ilopilaajat lukevat, ainekin osa, tätä forumia, mutta eivät kommentoi. Hei eivät ole valmiit laittamaan itseään peliin.

Itse jouduin kaikenlaisen ’hyväntahtoisen opastuksen’ uhriksi aloittaessani golfin 4 v sitten. Sillon ajattelin, että uskomattomia tyyppejä (ku.. päitä).Viime vuonna ,oikein aloin
    ihmetellä mihin neuvojat olivat oikein hävinneet .Ainoa selitys minkä keksin oli singeli
    tasotukseni .Käytöstäni en omasta mielestäni ole muuttanut .Harjoituskieroksella en sen
    kummemmin noudata etikettiä tai sääntöjä. Joskus tullut ,jotain sanomista valvojalta tai
    gaddymasterilta mutta enemmänkin hyväntahtoista. Viereisten ryhmien sanomisia ,huuteluita en noteeraa. Jos ryhmässäni on joku, jonka kanssa en halua keskustella, sanon sen. Sama pätee myös toisin päin jos vaistoan jonkun haluavan olla
    rauhassa jätän rauhaan.

ripakinttu kirjoitti: (4.5.2008 8:41:39)
    Harjoituskieroksella en sen kummemmin noudata etikettiä tai sääntöjä. Joskus tullut ,jotain sanomista valvojalta tai gaddymasterilta mutta enemmänkin hyväntahtoista.

Ohhoh… mitähän tuokin mahtaa tarkoittaa??? Harjoituskierroksilla (eli siis useimmiten ollessasi golfkentällä) et välitä muiden pelaajien turvallisuudesta, viihtyvyydestä tai normaalista kohteliaisuudesta ja huomaavaisuudesta?

Mikähän mahtaa muuten olla ”gaddymaster”? USA:ssa golfkentillä näkee ”Gaddy”-merkkisiä wc-koppeja, olisikohan se niiden tyhjentäjä?

Jos tarkoitit caddiemasteria, mistä hän mahtanee tietää miten käyttäydyt kentällä? Onko käytöksesi niin törkeää että joku raportoi siitä CM:n toimistoon?

Yhden perinteisimmistä pääkaupunkiseudun jäsenenä olisin hieman eri mieltä. Mielestäni asia on parantunut, ainakin meillä, viime vuosina huomattavasti. Olen tännekin kirjoittanut, että vielä 10 vuotta sitten tilanne oli nimenomaan tuollainen. Nuorempia ja aloittelevia jäseniä ylenkatsottiin nimenomaan noiden vanhojen gubbejen taholta ja homma oli aika tiukkapipoista. Nykyään (ok, tietysti on itse jo tuttu siellä) ilmapiiri on huomattavasti rennompi.

Meitä on moneksi…
    Ei se niin kentästä ole kiinni, vaan kustakin henkilöstä itsestään. Ja kuten tiedät – me tuppaamme yleensä viihtymään parhaiten kaltaistemme seurassa…. joten yleensä saman käyttäytymistyylin omaavat ihmiset – tai ainakin toistensa kanssa hyvin lähellä olevat viihtyvät yhdessä.

Itse vuorovaikutuskouluttajana olen tämän havainnut, ja niinpä olemme yhdessä Hill Siden kanssa toteuttamassa kesän aikana niin avoimia kuin yrityksillekin suunnattuja kursseja ’ Tiiltä tielle itsetuntemukseen’ . katso sivuilta http://www.qw.fi/golf lisää.

Golf kentällä jos missä meidän piilevät ja syvimmät käyttäytymismallimme tulevat esille niin hyvässä kuin pahassa… ymmärtämällä itseämme voimme oppia ymmärtämään myös toisiamme. Jos vastaan tulee se korkea C tai iso I niin ei muuta kuin oppimaan lisää, miten heidän kanssaan voi tulla toimeen ja oppimaan mikä D i S C profiili itselläsi on.

Kurssin jälkeen ennen ärsyttäneestä pelikaverista voikin tulla kierroksen huvitus, kun mietit miten joistakin meistä oiken paistaa eri käyttäytymistyylien mukaiset ’kliseet’ …

Eiköhän kuitenkin tietyn tyyppiset henkilöt korreloi voimakkaasti tietyn tyyppisiin kenttiin. On ihmisiä, jotka väkisin haluavat tiettyyn klubiin ja taas ihmisiä, ketkä ei mistään hinnasta pelaa jollain kentällä. Ehkä tunnelman takia (?)

siskoK kirjoitti: (6.5.2008 13:41:32)
    Meitä on moneksi…
    Ei se niin kentästä ole kiinni, vaan kustakin henkilöstä itsestään. Ja kuten tiedät – me tuppaamme yleensä viihtymään parhaiten kaltaistemme seurassa…. joten yleensä saman käyttäytymistyylin omaavat ihmiset – tai ainakin toistensa kanssa hyvin lähellä olevat viihtyvät yhdessä.

Itse vuorovaikutuskouluttajana olen tämän havainnut, ja niinpä olemme yhdessä Hill Siden kanssa toteuttamassa kesän aikana niin avoimia kuin yrityksillekin suunnattuja kursseja ’ Tiiltä tielle itsetuntemukseen’ . katso sivuilta http://www.qw.fi/golf lisää.

Golf kentällä jos missä meidän piilevät ja syvimmät käyttäytymismallimme tulevat esille niin hyvässä kuin pahassa… ymmärtämällä itseämme voimme oppia ymmärtämään myös toisiamme. Jos vastaan tulee se korkea C tai iso I niin ei muuta kuin oppimaan lisää, miten heidän kanssaan voi tulla toimeen ja oppimaan mikä D i S C profiili itselläsi on.

Kurssin jälkeen ennen ärsyttäneestä pelikaverista voikin tulla kierroksen huvitus, kun mietit miten joistakin meistä oiken paistaa eri käyttäytymistyylien mukaiset ’kliseet’ …

Jos te kerran avoimella foorumilla mainostatte niin minä myös arvostelen, maksutta.
    HV sociaalisukeltaja.

toveri kirjoitti: (6.5.2008 19:10:43)

Meitä on moneksi… Ei se niin kentästä ole kiinni, vaan kustakin henkilöstä itsestään. Itse vuorovaikutuskouluttajana olen tämän havainnut, ja kesän aikana niin avoimia kuin yrityksillekin suunnattuja kursseja ’ Tiiltä tielle itsetuntemukseen’ . katso sivuilta http://www.qw.fi/golf lisää.

Jos te kerran avoimella foorumilla mainostatte niin minä myös arvostelen, maksutta. HV sociaalisukeltaja.

lainaus: tyynen veden sivuilta : ’lomakepalvelussa on useita valmiita lomakepohjia eri tarkoituksiin,joista voit valita sopivimman palvelun. Räätälöimme sinulle juuri sellaisen lomakkeen tai kyselyn kuin tarvitset. Lomakkeisiimme on saatavilla myös lisäpalveluita’

… Seuraava vaihe laadukkaan tunnelman luomiseksi klubille/kentälle on varmaan kyselylomakkeen täyttö ennen starttiajan varausta, jolloin tietokone pystyy jakamaan peliseuran kekenään sopivaksi. Jokaisesta oman klubin pelaajasta on tehty kauden alussa profiili ja varatessa itsenäisesti nettissä teeaikaa, voi vastaus olla esimerkiksi tälläinen:
    ’ Haluamasi teeaika on vapaa, mutta peliseura samassa startissa ei vastaa profiiliasi, joten yritä uudestaan toista kokonaan vapaata lähtöaikaa…’ 🙂 kiitos varausyrityksestänne

ms wedge kirjoitti: (6.5.2008 20:04:33)

toveri kirjoitti: (6.5.2008 19:10:43)

Meitä on moneksi… Ei se niin kentästä ole kiinni, vaan kustakin henkilöstä itsestään. Itse vuorovaikutuskouluttajana olen tämän havainnut, ja kesän aikana niin avoimia kuin yrityksillekin suunnattuja kursseja ’ Tiiltä tielle itsetuntemukseen’ . katso sivuilta http://www.qw.fi/golf lisää.

Jos te kerran avoimella foorumilla mainostatte niin minä myös arvostelen, maksutta. HV sociaalisukeltaja.

lainaus: tyynen veden sivuilta : ’lomakepalvelussa on useita valmiita lomakepohjia eri tarkoituksiin,joista voit valita sopivimman palvelun. Räätälöimme sinulle juuri sellaisen lomakkeen tai kyselyn kuin tarvitset. Lomakkeisiimme on saatavilla myös lisäpalveluita’

… Seuraava vaihe laadukkaan tunnelman luomiseksi klubille/kentälle on varmaan kyselylomakkeen täyttö ennen starttiajan varausta, jolloin tietokone pystyy jakamaan peliseuran kekenään sopivaksi. Jokaisesta oman klubin pelaajasta on tehty kauden alussa profiili ja varatessa itsenäisesti nettissä teeaikaa, voi vastaus olla esimerkiksi tälläinen:
    ’ Haluamasi teeaika on vapaa, mutta peliseura samassa startissa ei vastaa profiiliasi, joten yritä uudestaan toista kokonaan vapaata lähtöaikaa…’ 🙂 kiitos varausyrityksestänne

Tähän vielä lisättynä ’väritunnus’ joka profiilille ja sama värin kunnioitus klubin väritetyissä pöydissä niin avot.

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #405651 kohteessaTunnelma kentällä/klubilla

Etusivu Foorumit Yleistä Tunnelma kentällä/klubilla