Aihe: True Temper S300 - Golfpiste.com

12.8.–19.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][14]
KilpailuaSuomalaista

True Temper S300

Etusivu Foorumit Välineet True Temper S300

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Voisiko joku laittaa linkin mistä selviäisi mille swingin nopeudelle kyseinen varsi on tarkoitettu.

http://www.truetemper.com/golf/dynamicgold.asp
    Uskoisin että lähellä 110mph pidä mennä, viisaat korjatkaa.

Mistä näit swingin nopeuden?

Ei näy Dynamic goldin sivulla. Mutta yleisesti on sanottu että S300:lle sopi noin 100-110mph. toki nopeus ei ole ainoa asia joka määrä varren sopivuuden.

S300 suositellaan rauta-5 mailanpäännopeudelle 80-90 mph. Golfsmithin katalookista otettu tieto. Toki swingin tempo vaikuttaa paljon ja tärkeinpänä se, millasen tuntuman itse haluaa. Pituudella ei oo mitään väliä raudoilla (ellei pelaa yhdellä raudalla).

Raudoissa 80 mph on mielestäni vielä aavistuksen vähän S300:lle, jopa nopealla tempolla. Sanoisin 85+ mph.

Puumailaversiosta minulla on erittäin vähän kokemusta, mutta olen jostain lukenut, ettei DG ole puissa mitenkään erityisen jäykkä varsi – 100 mph draiverilla siis riittänee tuolle, mikäli swingin tempo ja fyysisyys on linjassa varren painon kanssa.

Mika Hekkanen kirjoitti: (23.2.2009 23:19:54)
    Raudoissa 80 mph on mielestäni vielä aavistuksen vähän S300:lle, jopa nopealla tempolla. Sanoisin 85+ mph.

Puumailaversiosta minulla on erittäin vähän kokemusta, mutta olen jostain lukenut, ettei DG ole puissa mitenkään erityisen jäykkä varsi – 100 mph draiverilla siis riittänee tuolle, mikäli swingin tempo ja fyysisyys on linjassa varren painon kanssa.

Mulla on yhdessä draiverin nupissa X100 kiinni ja normaalisti tipattu. Tuntuu hyvin letkulta. Täytyypä mitata fregut.

Samaa mieltä olen muutenkin Hekkiksen kanssa, että DG on puumailojen varsissa kaikkea muuta, kuin jäykkä varsi, eikä tämä minun varteni ole mikään poikkeus.

TTDG puumailan varsi ei todellakaan ole jäykkä; S on tippaamattomana tavanomainen R. Standardinuppiin asennettaessa pitää muistaa katkaista se 1.25 tuuman ylimääräinen pätkä tipistä.

4par kirjoitti: (24.2.2009 13:52:59)
    TTDG puumailan varsi ei todellakaan ole jäykkä; S on tippaamattomana tavanomainen R. Standardinuppiin asennettaessa pitää muistaa katkaista se 1.25 tuuman ylimääräinen pätkä tipistä.

Tuo havainto vastaa paljonkin omia kokemuksiani. Toisessa spoonissa on Aldilan VS Proto 80-S (Titleist 906F4) ja toisessa TT S300 (Titleist 970). Aldila tuntuu paljon jäykemmältä, S300 jopa hieman letkulta. Raudoissa on R300 ja nekin tuntuu kädessä ”heilutellessa” 🙂 jäykemmiltä kuin S300 ja ovat muuten nupin päästä selvästi paksummatkin. S300 näyttää ns. porrastus alkavan alempaa… Eli rautamailoissa on yleisestikin useimmiten paksumpi ”TIP” vai mikä se nyt oli???

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: True Temper S300

Etusivu Foorumit Välineet True Temper S300