Aihe: Tositapaukset rangella amaatörin neuvomisen kieltämisestä ja mielensä pahoittamisesta - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Tositapaukset rangella amaatörin neuvomisen kieltämisestä ja mielensä pahoittamisesta

Etusivu Foorumit Yleistä Tositapaukset rangella amaatörin neuvomisen kieltämisestä ja mielensä pahoittamisesta

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimimerkki odotan kiteytti asian hyvin tuossa maratonketjussa. ’En tiennyt PRON OIKEUDESTA OPETTAA vuosi sitten mitään! Oikein hyvä, että tämä keskustelu käytiin, luulen monen muunkin tietoisuuden lisääntyneen merkittävästi. Ammattimainen opetus kuuluu aluieelle sopimuksen tehneelle prolle tai hänen luvallaan muillekin. Varsinainen keskustelu on käyty AMATÖÖRIN OIKEUDESTA NEUVOA, joka lähti liikkeelle tuosta ts:n viestistä. Ja myöhemmin Haaden kokemuksista Paloheinän rangella. Tämän osalta tulkitsen saavutetun yksimielisyyden, että amatöörit voivat neuvoa toisiaan kuten ennenkin. Edellyttäen, että toiminta ei täytä ammattimaisen opettamisen kriteerejä, joka kuuluu yksinoikeuden saaneelle prolle. Näitä viestejä ei kuitenkaan lue kuin murto-osa golffareista, joten olisi toivottavaa, että esim. Golflehdessä kirjoitettaisiin miten toimia, jotta vältettäisiin vastaavat epämiellyttävät tilanteet kuin mihin Haade joutui Paloheinässä’ Eli yksi tapaus Paloheinästä noiin 5 vuotta sitten on bongattu. Oliko olemassa muita tositapauksia, joissa vaimon/kaverin/kaveriporukan keskinäinen neuvominen olisi kielletty RANGELLA eli pro tai muu kentän kalustoon kuuluva olisi kieltänyt tai jopa heittänyt rangelta ulos. ( Prot saavat myös ilmiantaa itsensä tähän ketjuun) Itse pelissähän säännöt määräävät asian hyvinkin selvästi.

KL

En ole itse moisiin tapauksiin törmännyt, mutta perin usein olisi tehnyt mieli puuttua noihin ’neuvomisiin’, sen verran tuhtia soopaa ’neuvojalta’ useimmiten tulee suusta. Mutta mitäs se minuun kuuluu, jos joku ei koskaan opi lyömään palloa edes auttavasti huonojen neuvojen vuoksi.

KL kirjoitti: (7.3.2012 11:55:12)
    En ole itse moisiin tapauksiin törmännyt, mutta perin usein olisi tehnyt mieli puuttua noihin ’neuvomisiin’, sen verran tuhtia soopaa ’neuvojalta’ useimmiten tulee suusta. Mutta mitäs se minuun kuuluu, jos joku ei koskaan opi lyömään palloa edes auttavasti huonojen neuvojen vuoksi.

Itsekään en suoranaisesti muista kovin vakaviin neuvontatilanteisiin. Sen sijaan muistan kuulleeni tapauksesta, jossa pro oli poistanut jäsenten ilmoitustaululta ilmoituksen, jossa joku myi vanhoja golfmailoja. Peruste oli se, että proolla oli yksinoikeus mailojen myyntiin kentän alueella. Joiltain osin on kysymys samasta asiasta kuin tässä neuvonta-asiassa.

Niinpa. Menetko Siwaan leipahyllyn viereen myymaan paivan vanhaa leipaa, jonka ostit eilen K-Kaupasta?
    Miksi naita on niin vaikea ymmartaa? Vai halutaanko vaan olla vaikeita?

Meidan rankella monikin haluaisi myyda vanhoja mailoja, mutta ymmartavat tulla pron pakeille sita kysymaan. Siina on silloin kaksi vaihtoehtoa: 1) Pro myy ne asiakkaan puolesta ja ottaa viipaleen myynnista tai 2) Asiakas ostaa pro:n putiikista uudet mailat ja antaa vanhat vaihdossa, jotka pro sitten myy edes pikkusella voitolla.

Jotenkin ihan 1+1 tasolla olevia asioita, joita ei haluta ymmartaa. -ko?

Golfinn kirjoitti: (7.3.2012 19:33:22)
    Meidan rankella monikin haluaisi myyda vanhoja mailoja, mutta ymmartavat tulla pron pakeille sita kysymaan. Siina on silloin kaksi vaihtoehtoa: 1) Pro myy ne asiakkaan puolesta ja ottaa viipaleen myynnista tai 2) Asiakas ostaa pro:n putiikista uudet mailat ja antaa vanhat vaihdossa, jotka pro sitten myy edes pikkusella voitolla.

Entäs ne edistyksellisemmä yhteisöt joiden kotisivuilla on kauppapaikka jossa voi kaupitella osakkeita, pelioikeuksia ja golffiin liittyvää välinneistö. onko ne rikkomassa sopimuksiaan tai muuten vaan kusemassa omiin muroihinsa.

Niinpa. Menetko Siwaan leipahyllyn viereen myymaan paivan vanhaa leipaa, jonka ostit eilen K-Kaupasta?

Niinhän sen luulisi olevan yksinkertainen asia, mutta kun ei haluta ymmärtää. Tärkeämpää on se, että ’Minulla on oikeus…’ Kyllähän sen luulisi olevan itsestään selvää, että jos minä vaikkapa olisin työpaikaltani tuomassa muutaman hengen ryhmän lajiin tutustumaan ja haluaisin itse hoitaa alkeiden neuvomisen, lupa pitäisi kysyä joko klubilta tai prolta. Siinä on aivan sama, otanko rahaa vai en.

Niin ja varmuuden vuoksi disclaimeri: olen siis kanssasi tasan samaa mieltä tässä asiassa.

Marx kirjoitti: (7.3.2012 19:48:47)
    Entäs ne edistyksellisemmä yhteisöt joiden kotisivuilla on kauppapaikka jossa voi kaupitella osakkeita, pelioikeuksia ja golffiin liittyvää välinneistö. onko ne rikkomassa sopimuksiaan tai muuten vaan kusemassa omiin muroihinsa.

Niin no… heh… paastaan mun suosikkiaiheeseen… edistyksellisimmissa yhteisoissa (ja maissa) ei ole osake ja pelioikeuskenttia (paaasiallisesti) vaan ’kantri klapeja’ ja ihan julkisia (public) kenttia, joille voi menna kuka vaan millon vaan 😉

Mutta ei siita sen enempaa tassa ketjussa.

Toki varmaan (kun en tieda kun en oo Suomen asioista edelleenkaan yhtaan selvilla) naista on sovittu kentan henkilokunnan kanssa. Ainakin uskoisin, etta tyohaastattelussa ja sopimuksen allekirjoitustilaisuudessa nama on tarkalleen kayty lapi molempien osapuolten osalta. Mulla on ainakin allekirjoitettuna 6 sivuinen sopimus ranken omistajien kanssa kaikista ehdoista, rajoituksista, vakuutuksista, prosenteista jne jne… Eikohan toi oo ihan yleismaailmallinen juttu?

En ole missään päin maailmaa nähnyt pro shoppia, jossa myydään käytettyjä mailoja. Kilpaileeko todella yksittäisen jäsenen vanha rautasetti pro shopin hienojen uusien mailojen kanssa? En ymmärrä tätä. Sen sijaan suomessa järjestetään monella kentällä ’takaluukkumyyntejä’, joissa parkkisella myydään autoista vanhaa golfkamaa. Miten tämä voi olla sallittua kentän alueella?

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #429028 kohteessaTositapaukset rangella amaatörin neuvomisen kieltämisestä ja mielensä pahoittamisesta

Etusivu Foorumit Yleistä Tositapaukset rangella amaatörin neuvomisen kieltämisestä ja mielensä pahoittamisesta