-
JulkaisijaArtikkelit
-
Onko kenelläkään kokemusta yo. driverista? Huonosti löytyy demomailana. Isommat 540 ja 580 kyllä löytyy mutta kun ei nuo mopon tankit silleen oikein istu silmään………
Haagassa on demona.
Samoin Season Golffissa Suomenojalla.
Ps. Ensi tiistaina TM:ltä tulee markkinoille R7. On 400 cc, eli ei niin kauhean iso.
510 TP on 380 cc eikä 330 cc kuten alkuperäinen 510.
Stiffi speeder varsi tuntuu yllättävän pehmeältä
ko. nupissa.
Testailin samalla kierroksella Cleven 400 launcheria
ja 510 TP:tä enkä juuri saanut eroa mailojen välille.
TP tuntui vähän tutummalta koska olen TM ajuriin
tottunut mutta jos olisin ostamassa ottaisin halvemman Cleven.
Paras maila millä olen ikinä lyönyt, (no en nyt _ihan_ hirveästi ole lyönyt mutta kuitenkin) bägissä viime syksystä, milloin ostin sen ’käytettynä’ mukavasti alemmalla hinnalla.(Mailassa ei ollut mitään jälkeä että olisi lyöty kertaakaan)
Erittäin tyytyväinen olen ollut sekä nuppiin että varteen.
Mikä jäykkyys, loft, mailanpään nopeus? Testasitko ennen ostoa eri jäykkyyksä tai lofteja?
Mä olen nyt huitonut kevään tuollaisella. Hyvä maila, toimii mukavan johdonmukaisesti ja jopa meikäläinen uskaltaa nyt yrittää työstää myös draiverilyöntejä. Mulla mailanpäännopeus ~108mph ja 757:ssa jäykkyys s-flex.
9.5 Loft ja Varsi Stiff. Mailanpään nopeutta en kyllä osaa sanoa, ei ole päässyt pitkään aikaan mittaamaan. Eipä tullut testattua itse ennen ostoa, eli hiukan riskipelillä mutta kannatti.
NimetönJoo haagasta esim löytyy 9,5*loftilla jossa stiff varsi nikissä joten sinne vaan . ja hinta on uudelle tällä hetkellä noin 500egee.
hinta / laatu suhde on kohtuullisen huono, varsinkin jos nupin jatkeena on TM:n oma varsi. Tiedän useammankin tuuppaajan kenen käsissä on TM:n draiverin nuppi lentänyt palloa pidemmälle!
Nupin koosta ei omalla kokemuksella ole muuta kun haittaa. omassa ajurissa on noin 315 cc nuppi ja pallot lentää 250 – 300 välille.
Jos budjetti on noin 400 – 500 niin kannattaa ottaa jostain , esim InterSportista, Titleistin 983K draiveri testiin. ero on niin suuri ettei kehtaisi puhua mailoista samalla sivulla….
Tiedoksesi, että TM:n R510 TP:ssä on ylivoimaisesti laadukkain (/kallein) OEM-draivereista löytyvä varsi. Fujikura Speeder 757, pelkkä varren hinta liikkuu Jenkeissä 250USD:n tienoilla, Suomesta ko. vartta uutena tuskin alle 300e:n lähtee mistään.
Mielipiteeseesi muista TM:n vakiovarsista kylläkin yhdyn, eivät paljoa laadulla ratostele.
juu tarkoitin nimenomaan TM:n vakio vartta, en 757:aa.
Onko muuten tietoa siitä että onko TM:n varsissa ollut jotain valmistusvikoja vai joku suunnitteluvirhe minkä takia ne katkeilee kun hammastikut?
Vaikka TM:n MAS-vakiovarsi on laadultaan suunnilleen sitä samaa luokkaa, kuin kaikki muutkin OEM vakiovarret, niin ei ne katkeile kuin ’hammastikut’. Kyllä ne kestää suurinpiirtein siinä missä muutkin vastaavat. Maanantaikappaleita on kaikilla varsilla. Vaikka Fujikura valmistaa TM:n ko. varret, niin halpa varsi on halpa varsi, vaikka kuka sen valmistaisi.
TM:llä on rautojen puolella ainakin aikaisemmin ollut pieniä takuuongelmia varren liimauksen kanssa ja eritoten graffavarsissa. Pöly ennen liimausta on ollut syy. Kaikki on kuulemma kuitenkin hoidettu takuulla, jos ongelmia on ollut.
Jos kyse on Taylor Maden R510 TP mailasta niin en ole nähnyt sitä missään millään muulla varrella tai nupilla kuin oheisessa linkissä Taylor Maden sivuilla on kuvattu. Toki esim. Ebayn kautta löytyy Tour Van yksittäiskappaleita joissa saattaa olla prototyyppivarsi, mutta sellaisen ostaminen ilman kokeilua on aika riskialtista.
Nuppi on siis melkein saman näköinen kuin R510, R540 tai R580, mutta on ominaisuuksiltaan aika erilainen. Varsi on aina Fujikuran Speeder 757 tosin saatavina on kolme jäykkyyttä (R, S ja X).
Testasin viime syksynä 9,5 asteista mailaa regularilla ja stiffillä varrella. Varsi toimi johdonmukaisesti eli regularilla tuli marginaalisesti pituutta lisää, mutta stiffillä avaukset olivat tiukemmassa nipussa. Päädyin ostamaan 10,5 asteisen mailan stiffillä varrella ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Lue lisää: Taylor Maden sivut
Testasin juuri tuota 9.5/S mailaa. On tosiaan aika namu. Ainut mikä arvellutti oli kierroksen loppupuolella kun paras puhti oli pois, alkoi drivet vähän karkaileen. Paikallinen pro osasi kertoa että ko. mailan Stiff vastaa muissa merkeissä lähinnä X-stiffiä ja vaatii jatkuvasti aika agressiivista käsittelyä toimiakseen. Fujikuran 757 R vastaakin sitten kuulemma muiden merkkien S:ää. Mitä mieltä olette, kuullostaisi aika järkevältä selitykseltä karkaileville lyönneille, ja rangella jälkeenpäin tulikin todettua että yhtään ei voi lepsuilla. Mailanpää nopeus meikäläisellä on normaalisti n.114-116mph. Vähän olen nojaamassa 10.5 Regular vaihtoehtoon mutta mielipiteet ovat tervetulleita.
mulla sanottiin draiverikaupassa (Nevada Bob) että kun mailanpäänopeus on => 100 niin ei kannata edes miettiä regu vartista mailaa. Tosin se on varmaan aika henkilökohtaista milaisella varrella tykkää löydä.
itselläni on mailanpäänopeus noin 120 mph ja driverin varsi Grafalloy ProLite 35-S ja jäykkyys sopii erittäin hyvin!
Paikallinen Pro on puhunut asiasta, mistä ei näköjään tiedä juurikaan.
Ko. varsi ei ole sinänsä ole jäykempi, kuin muukaan laadukas ns. jälkiasennusvarsi. Standardiahan ei jäykkyyksissään ole, mutta, jos puhutaan jonkinlaisesta yleisjäykkyydestä, niin 757 pelaa täysin specsien mukaisesti. Suhteellisen suuri kiertojäykkyys saattaa saada aikaan tunteen, että varsi olisi vähän jämäkämpi, verrattaessa pienemmän kiertojäykkyyden varsiin.
Ko. lapa tehdasasenteisella stiffillä varrella on normaalia stiffiä löysempi, ei jäykempi, kuten ko. pro väittää.
Jos katsoo PELKÄSTÄÄN sinun mailanpäännopeutta, niin kokeilisin jäykkyyden puolesta ko. lapaan x-stiffiä, joka siis pelaa ’löysänä’ x-stiffinä. Karkailu voi johtua liian löysästä varresta. Se voi johtua myös siitä, että varsi on sinulle liian painava ja et loppukierroksella ’jaksa’ enää svingata oikein.
Itselläni on mailanpäännopeus tällä hetkellä n. 112-114 mph suht rauhallisella temmolla ja draiverissa on kiinni 757 S tipattuna reilu tuuma. Varsi on minulle hieman liian löysä. Kun toivottavasti saan pikaisesti tilaamani uuden draiverin, niin siihen tulee vakiona 757 x tai autotallissa lojumassa oleva NV 75 x. Näistä jomman kumman kun törkkää tippaamattomana uuteen draiveriin, niin se pelaa löysänä x:nä, eli hieman jäykempänä, kuin tipattu 757 s.
Seuraavaksi tulee mainoslause, joten herkkähipiäiset ruikuttajat voivat lopettaa lukemisen tähän.
Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin käväise Lövkullan rangella. J.Laaksonen pitää ko. rangen välinemyymälää ja hänellä on omassa draiverissaan (TM R540XD 9,5 US-cor) kiinni 757 X tippaamattomana. Kysy Laaksoselta, jos voit kokeilla hänen mailaansa. Voit yllättyä siitä, ettei se varsi nyt mikään rautakanki ole. Tietty Laaksonen on mielissään, jos samalla tilaat uuden mailasi häneltä :))
Kiitos kommenteista. Täytyy käydä Laaksosen juttusilla ja mahdollisesti testata hänen mailaansa.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)