Aihe: Titleist mailoista - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Titleist mailoista

Etusivu Foorumit Välineet Titleist mailoista

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Moi, Olen tilaamassa oheista settiä. Alotin golfin periaatteessa viime kesänä ja tasotus on nyt 19,7. Tuohon olen tiputtanut melkeen 10 vuotta vanhoilla oversize mailoilla ja nyt olisi uuden investoinnin vuoro. Driveri löytyy jo titun 907D1 stiff. Mutta muut menee uusiks. eli moista kokoonpanoa olen ajatellut. Onko noista kokemuksia? Olen myös kahden vaiheilla otanko hybridiin ja spooniin stiffit vai regut, pitäisi olla joku siltä väliltä mutta ei liene saatavissa. AP2 raudat, Titleist 909F2 Fairway Wood tai Titleist 909F3 Titleist 909H Rescue Hybrid 21 astetta. 2 kpl Titleist Vokey Design Spin Milled Wedge sändi ja 60 asteinen. sekä Titleist Golf S83 Staff Tour Golf Bag.

Simo77 kirjoitti: (18.6.2009 14:54:23)
    Moi,

Olen tilaamassa oheista settiä. Alotin golfin periaatteessa viime kesänä ja tasotus on nyt 19,7. Tuohon olen tiputtanut melkeen 10 vuotta vanhoilla oversize mailoilla ja nyt olisi uuden investoinnin vuoro. Driveri löytyy jo titun 907D1 stiff. Mutta muut menee uusiks. eli moista kokoonpanoa olen ajatellut. Onko noista kokemuksia? Olen myös kahden vaiheilla otanko hybridiin ja spooniin stiffit vai regut, pitäisi olla joku siltä väliltä mutta ei liene saatavissa.

AP2 raudat,
    Titleist 909F2 Fairway Wood tai Titleist 909F3
    Titleist 909H Rescue Hybrid 21 astetta.
    2 kpl Titleist Vokey Design Spin Milled Wedge sändi ja 60 asteinen.
    sekä Titleist Golf S83 Staff Tour Golf Bag.

Kun Paloheinässä näytät pelaavan, niin uskon, että Golf Centerin demokeidas Löfkullassa ei ole liian kaukana. Siellä kannattaa käydä ottamassa tuntumaa mailoihin ennen ostopäätöstä, sillä voipi olla, ettei nuo Titun kepit sovikkaan sulle vaan esim. Callawayt voisi olla paljon paremmat. Samoin Golf Centerin Vantaan myymälässä on mahdolissuus varata aika mailamitoitukseen, täältä lisäinfot. Suosittelen molempia palveluita käyttämään, mailanmitoituksen maksullisuudesta en tiedä, mutta ainakin mailojen demoomiseen kuluneet rahat saa takaisin lahjakortin muodossa. Täällä tuskin kukaan on sen luokan meedio, että tietää valmiiksi sun mailanpäännopeuksia ja muita..

Ainakiin väyläpuihin vartena saatava Aldila Voodoo (by Titleist) on aavistuksen tiukempi kuin flexi antaa ymmärtää. Samoin AP2-rautoihin saa project X 5.5, joka on siinä stiffin ja regun välimaastossa.

Ainakin tasoituksesihuomioon ottaen noin titun ap2 raudat on sulle liian vaikeet. Tolla 909 f3 puumailalla pitää osuu tosi puhtaasti palloon et saa sen pallon lentää pitkälle. Esim sponella sillä on vaikee saada pallo korkeelle, ja saattaisit yllättäen lyödä puu vitosella pidemmälle. Itse suosittelen Ap1 rautoja (joita esim Minni käyttää) , ja 909f2 puumailoja tai muun merkin helpompia. Ei kannata tehdä lajista liian vaikeeta. Kirjoitusvirheitä saattaa olla….

Ite testasin molempia titun spooneja 909f2 ja 909f3 ja päädyin f2:seen,koska se tuntui helpommalta lyödä. f2 antaa korkeempaa kaarta kuin f3..

Vois näin yleisesti todeta, että kun oot titleistin mailoja hankkimassa niin laatu on parasta A-luokkaa!

HAhaha…Ai mitenniin ollaan ostamassa imagomailoja 😀 😀

Käy nyt hyvä mies testaamassa jotain keppejä ennen ku ostat sokkona netistä.

Jos händäri on kahdenkympin korvilla, on äärimmäisen epätödennäköistä, että Titu olis oikea keppi kautta linjan. Siinä menee taas tuhat puntaa hukkaan ja pari kesää kun koitat taistella itelles väärillä kepeillä (oletus)

Tärkeintähän mailoissa on, että ne näyttävät hyviltä! Kyllä Tituilla oppii lyömään vaikka alottelijakin, kunhan speksit mailoissa on muuten kunnossa. Eli sen varren materiaali, pituus, jäykkyys, paino, lentokaari, grippi ja lie-kulma. Suosittelen asiantuntevaa fittausta ja muutamalla eri varrella testausta, niin raudoissa, puissa kuin wedgeissäkin. Kenkiäkin kannattaa kokeilla ennen ostamista, bägin voi ostaa sokkona…

Kiitos asiallisista kommenteista. Olette varmasti oikeassa ja taidan käydä jossain testaamassa ennenkuin ko. mailat tilaan.
    Kiitos tuosta stiffin ja regun välimaasto varsi vihjeestä pitää harkita sitä, voisi olla hyvä valinta.
    Enkä epäile että noi ei olisi vaikeat, ehkä liian kova luotto että saan niillä jotain aikaiseksi.
    Tuo F2 spooni on varmaan parempi valinta korkean lentokaaren ansiosta.

Tuli tuo titun draiveri ostettua viime vuonna testattuani muutamaa ja siltä pohjalta innostus tituun, ja tästä syystä ajattelin jatkaa tuolla linjalla. Tosin kyllä kaikki ns. ’hyvät’ merkit maksaapaljon. Voi olla että menee mönkään jos noi hommaan mutta jos ei niin niillä varmaan pelaan vuosikaudet.

Ironia kirjoitti: (18.6.2009 18:20:14)
    Tärkeintähän mailoissa on, että ne näyttävät hyviltä! Kyllä Tituilla oppii lyömään vaikka alottelijakin, kunhan speksit mailoissa on muuten kunnossa. Eli sen varren materiaali, pituus, jäykkyys, paino, lentokaari, grippi ja lie-kulma. Suosittelen asiantuntevaa fittausta ja muutamalla eri varrella testausta, niin raudoissa, puissa kuin wedgeissäkin. Kenkiäkin kannattaa kokeilla ennen ostamista, bägin voi ostaa sokkona…

En tiedä oliko tämä jotain levelöintiä, mutta noi alleviivatut on juurikin niitäm joiden takia keppejä testataan. Vaikka tituilla oppii mukamas lyömään, niin on se TODELLA vittumaista jos noi ’speksit muuten kunnossa’ hommat on itelle epäsopivat.

Jos ei käy testaamassa, on 100% varmaa ettei kaikkki speksit osu kohdalleen, ei edes lähelle. Ja kun vielä otetaan huomioon miesten stiff -mania, on luultavinta, että hcp 20 tilaa kaikki romut stiffinä ja siinä sitä sitten taas ollaan – ihmettllään ettei miksi pallo lennä ja senkin minkä lentää – niin lentää käyränä oikealle.

Ja uskoisin vielä siis, että jos sokkona tilaat, niin tilaa kaikki reguna. On varmaankin lähempänä totuutta.

Aloittelijan nyrkkisääntönä (ite keksitty just äsken) sanoisin, että jos rauta 7 ei lennä ilmassa 150 tai + ni stiffit saa pysyä kaupassa

Titleist on hyvä aloittelijan merkki.

Drawpeli kirjoitti: (19.6.2009 12:15:40)

Juuri näin….

Drawpeli kirjoitti: (19.6.2009 12:15:40)

aloittelijan maila siinä missä Taylor Made, Callaway tai Cleveland

Proffa kirjoitti: (19.6.2009 2:09:03)
    Ja uskoisin vielä siis, että jos sokkona tilaat, niin tilaa kaikki reguna. On varmaankin lähempänä totuutta.

Aloittelijan nyrkkisääntönä (ite keksitty just äsken) sanoisin, että jos rauta 7 ei lennä ilmassa 150 tai + ni stiffit saa pysyä kaupassa

Itse havaittu nyrkkisääntö: jos stiffillä lyönti on tarkempi, ota se vaikka r7 kantaisi sata metriä. Typerintä mitä itse olen onnistunut välinehankinnoissani tekemään, on ollut mailojen valinta lyöntipituuden mukaan.

kopi99 kirjoitti: (19.6.2009 14:58:02)

Proffa kirjoitti: (19.6.2009 2:09:03)

Itse havaittu nyrkkisääntö: jos stiffillä lyönti on tarkempi, ota se vaikka r7 kantaisi sata metriä. Typerintä mitä itse olen onnistunut välinehankinnoissani tekemään, on ollut mailojen valinta lyöntipituuden mukaan.

No kyllä se tarkkuus tulee paljolti siitäkin, että sun varret on edes jossain määrin oikean jäykkyiuset. Jos vedät 7:lla 100 metriä stiffeillä varsilla on siinä jotain vitun pahasti pielessä. silloin varsi ei toimi niin kuin sen on tarkoitettu toimivan – eli tuossa se ei käytännössä taivu ollenkaan. Ja jos lyö tosiaan rauta 7:lla sen 100 metriä, että olisi vaan tarkka (siis aikuinen mies), niin peli luultavasti muistuttaa krokettia. Golf on kyllä tarkkuuslaji, mutta joku roti silti herranjumala. Vaihda lajia jos 7 ei kanna yli 100m.

En käskenyt valkkaamaan lyöntipituuden mukaan, mutta tuo on suuntaa antava, että missä kartalla liikutaan.

Vanha määrä – ja tästä on sitten ihan turha alkaa kiistelemään – on että pitäisi pelata niin löysillä varsilla kuin mahdollista. Amatöörit vaan tuppaa ostamaan kaikki romunsa stiffeinä, vaikkei siihen olisi perustetta.

Proffa kirjoitti: (19.6.2009 15:21:37)
    No kyllä se tarkkuus tulee paljolti siitäkin, että sun varret on edes jossain määrin oikean jäykkyiuset. Jos vedät 7:lla 100 metriä stiffeillä varsilla on siinä jotain vitun pahasti pielessä. silloin varsi ei toimi niin kuin sen on tarkoitettu toimivan – eli tuossa se ei käytännössä taivu ollenkaan. Ja jos lyö tosiaan rauta 7:lla sen 100 metriä, että olisi vaan tarkka (siis aikuinen mies), niin peli luultavasti muistuttaa krokettia. Golf on kyllä tarkkuuslaji, mutta joku roti silti herranjumala. Vaihda lajia jos 7 ei kanna yli 100m.

En käskenyt valkkaamaan lyöntipituuden mukaan, mutta tuo on suuntaa antava, että missä kartalla liikutaan.

Jos lyö r7:lla sata metriä tarkasti, niin ehkäpä r3:lla tavoitellaan jo 140 metriä ja spoonilla lyödään jo 160 metrin kaaria. Kun tämä toteutetaan tarkasti ja toistettavasti, niin par on muodollisuus lähes jokaisella suomalaisella väylällä. En siis näe mitään syytä lajinvaihtoon, vaikka välineistöllä tai lyöntipituuksilla ei saavutettaisiinkaan yleistä hyväksyntää sanatarkkojen kanssaharrastajien keskuudessa.

Olen toki samaa mieltä siitä, että tarkkuus kasvaa, jos varsi on itselle sopiva myös jäykkyydeltään. Sitähän minä yritin heti ensimmäisessä tähän ketjuun postaamassani postauksessa ujosti kertoa.

Vanha määrä – ja tästä on sitten ihan turha alkaa kiistelemään – on että pitäisi pelata niin löysillä varsilla kuin mahdollista. Amatöörit vaan tuppaa ostamaan kaikki romunsa stiffeinä, vaikkei siihen olisi perustetta.

Sopiiko udella, että mihin tämä väite perustuu? Vai olenko minä vain tilastovirheenä sekoittamassa pakkaa? Itselleni stiffit varret toivat pirusti lisää tarkkuutta. Tästä on itselleni todisteena näppituntuma ja kierrostilastot par3:n osalta (tulee treenattua aika paljon par3-kentällä). Itselläni keskirautojen ja lyhyempien rautojen lyöntipituus ei varren vaihdon jälkeen muuttunut ollenkaan, regu-vartisella r3:lla saatan lyödä muutaman metrin pidemmälle (vinoon).

Kyllähän se on niin, että liian jäykkä varsi mailassa tuo epätarkkuutta siinä missä liian löysäkin varsi.

Outoa tuo ajattelu, että jäykemmät mailat olisivat jotenkin tarkemmat. Noh, kai siinä mielessä ettei lyö niin pitkälle, niin ei voi mennä pitkälle vinoonkaan.

Liian jäykkä varsi mailassa vie pallot oikealle matalana fadena tai slaissina, kun taas liian löysä vasemmalle. Lisäksi osumassa liian jäykällä varrella tuntuma on olematon.

Toinen asia on se, että mielestäni on pidemmän päälle tarkempaa jos lyöt rautaseiskalla 150 metriä, kuin lyödä sama matka rautanelosella. Kyllähän rautaseiskan lyhyempi varsi tuo tarkkuutta erittäin paljon ja lisäksi myös lofti antaa pelivaraa.

Eli se ei ole aivan sama millä mailalla 150 metriäkin lähestyy. Kyllä se vain on parempi, jos sinne matkalle riittää lyhyempi maila ja sitä kautta paljon helpommin kontrolloitavissa oleva lyönti.

Vai väittääkö kopi99, että esim. rautanelonen on jäykemmällä varrella helpompi ja tarkempi lyödä kuin rautaseiska löysemmällä varrella?

kopi99 kirjoitti: (19.6.2009 22:38:27)

Jos lyö r7:lla sata metriä tarkasti, niin ehkäpä r3:lla tavoitellaan jo 140 metriä ja spoonilla lyödään jo 160 metrin kaaria. Kun tämä toteutetaan tarkasti ja toistettavasti, niin par on muodollisuus lähes jokaisella suomalaisella väylällä. En siis näe mitään syytä lajinvaihtoon, vaikka välineistöllä tai lyöntipituuksilla ei saavutettaisiinkaan yleistä hyväksyntää sanatarkkojen kanssaharrastajien keskuudessa.

Olen toki samaa mieltä siitä, että tarkkuus kasvaa, jos varsi on itselle sopiva myös jäykkyydeltään. Sitähän minä yritin heti ensimmäisessä tähän ketjuun postaamassani postauksessa ujosti kertoa.

Sopiiko udella, että mihin tämä väite perustuu? Vai olenko minä vain tilastovirheenä sekoittamassa pakkaa? Itselleni stiffit varret toivat pirusti lisää tarkkuutta. Tästä on itselleni todisteena näppituntuma ja kierrostilastot par3:n osalta (tulee treenattua aika paljon par3-kentällä). Itselläni keskirautojen ja lyhyempien rautojen lyöntipituus ei varren vaihdon jälkeen muuttunut ollenkaan, regu-vartisella r3:lla saatan lyödä muutaman metrin pidemmälle (vinoon).

Millä matematiikalla? ethän sä reppana edes yllä kahdella greenille normi par 4:lla. Toisekseen vaikka yltaisit, niin ei se spooni pysy siinä greenillä jos joudut tulemaan bunkan yli.

En kyl nyt jaksa väitellä tästä enää. Pihalla olet Kopi ja pahasti. Hei, osta X-stiffit niin pelaa joka kentän helposti alle 60.

Tretjak kirjoitti: (19.6.2009 23:36:26)
    Outoa tuo ajattelu, että jäykemmät mailat olisivat jotenkin tarkemmat. Noh, kai siinä mielessä ettei lyö niin pitkälle, niin ei voi mennä pitkälle vinoonkaan.

Vielä kerran: itselläni jäykät varret ovat tarkemmat, vaikka lyöntipituuksien kannalta niin ei kaiketi pitäisi golfpistedogmien mukaan olla. En ole missään välissä väittänyt, että tämä olisi joku universaali totuus. Olen myös sitä mieltä, että välinevalinnoissa tarkkuus ennen pituutta, oli harrastusaste mikä tahansa.

Professorismies nyt vain halusi takertua tuohon oleellisempaan asiaan, eli sadan metrin seiskarautaan, mikä hänelle toki suotakoon.

Tretjak kirjoitti: (19.6.2009 23:36:26)
    Vai väittääkö kopi99, että esim. rautanelonen on jäykemmällä varrella helpompi ja tarkempi lyödä kuin rautaseiska löysemmällä varrella?

Tällaista Kopi99 ei ole väittänyt, eikä tälläkään kerraalla aio näin julkeasti menetellä. Kopin pelikaveripiiristä ei löydy ainuttakaan esimerkkiä, joka asteen jäykemmillä varsilla vaatisi esimerkiksi 150 metristä lyötäessä kolme mailaa pidempää työkalua. Jos nyt palautellaan tätä keskustelua lähemmäs tämän tontin fysiikanlakeja, niin voisin uskoa, jos joku sanoisi 150 mterin lyöntinsä lyhentyneen 5 metriä astetta jäykemmän varren vuoksi. 10 metriä menettänyttä katsoisin jo epäluuloisemmin suoraan silmiin. Kuriositeettiesimerkiksi voin nyt spesifioida itseni: varren vaihdon jälkeen mitta pysyi samana ja r7:n kaivan kassista, edelleen, kun matkaa kuoppaan on noin 135-140 metriä.

Kuinka paljon tuollainen 0-10m mittamenetys sitten vaikuttaa omaan pelitulokseen on jälleen kerran intiimialueen kysymys.

Jep jep.

Ollaan kuitenkin ilmeisesti samaa mieltä siitä, ettei liian jäykillä varsilla kannata pelata?

Lisäksi lyöntipituuden erohan tulee enemmän esiin mitä pidempi maila on kädessä. Eli liian jäykällä varrella lyöty rauta-3 vastaa aika tarkkaan itselle optimaalisella varrella olevaa rautaviitosta. Tämä tuo taas huomattavan edun tarkkuuteen.

Kyllä se niin on, että tarkkuus ennen kaikkea. Kaikkein tarkintahan on lyödä lyhyimmällä mahdollisella mailalla(toki niin, ettei deloftaa sitä vastaamaan täysin eri mailoja).

Tretjak kirjoitti: (20.6.2009 13:50:36)
    Ollaan kuitenkin ilmeisesti samaa mieltä siitä, ettei liian jäykillä varsilla kannata pelata?

Ei tietenkään. Eiköhän tämä nyt jo ole niin paksua itsestäänselvyyttä, ettei hampaat pysty?

Ei liian jäykillä, ei liian löysillä, vaan sillä pelillisen kokonaisuuden kannalta tarkimmalla mahdollisella vaihtoehdolla riippumatta siitä mitä varressa lukee ja kuinka pitkälle r7:lla lentää.

kopi99 kirjoitti: (20.6.2009 15:13:03)

Tretjak kirjoitti: (20.6.2009 13:50:36)

Ei tietenkään. Eiköhän tämä nyt jo ole niin paksua itsestäänselvyyttä, ettei hampaat pysty?

Ei liian jäykillä, ei liian löysillä, vaan sillä pelillisen kokonaisuuden kannalta tarkimmalla mahdollisella vaihtoehdolla riippumatta siitä mitä varressa lukee ja kuinka pitkälle r7:lla lentää.

Mikä vittu tässä on Kopi niin vaikeeta käsittää? Se oli esiemrkki se rauta seiska. Jos se lentää normilyönnillä 100 metriä, on oikea varsi regu tai joku ämmien varsi – eikä stiff.

Varsien jäykkyydet ei ole mitään fiilisjuttuja, vaan ne perustuu mailanpäännopeuteen ja jos se on sitä tasoa, että lyö sen sata metriä on varsi stiffinä LIIAN JÄYKKÄ vaikka sinä epänormaalimolopää pelaisit sata alle paarin kaikki maailman kentät.

Toisekseen MITÄ HELVETTIÄ SÄ SELITÄT JOSTAIN 100m 7R jos kuitenkin itse lyöt sen 140m. Sehän on jo aika lähellä sitä oikeaa enkä olis siiitä edes mitään väittäny. Sanoin vain noin jonkinlaiseksi esimerkiksi sen 150/7. Ei se ollu mikään universsali totuus.

Universaali totuus sitten taas on, että 100/7 tarvii regun tai löysemmän.

VOISKO TÄHÄN NYT VASTATA JOKU maila/varsiexperttikin TOLLE KOPI:lle, ettei tarvii näitä samoja juttuja toistaa – Kopilla on vähän nyt juhannus sadassa metrissä taas.

kopi99 kirjoitti: (20.6.2009 15:13:03)

Kyllä nyt olet asian ytimessa. Tämän asian selventämiseksi koitin antaa OP:lle jonkinlaisen osviitan siitä, että mikä varsi voisi nettikaupasta sokkona tilatessa olla oikea valinta.

Jos lyö sata metriä r7 se on sun mielestä Stiff ja jos lyö alle 150m r7 on se minun mielestäni yleensä regular.

Jos täällä vois laittaa pollin pystyy, uskoisin oman kantani olevan useimman foorumistinkin kanta.

Proffa kirjoitti: (20.6.2009 21:08:07)
    Mikä vittu tässä on Kopi niin vaikeeta käsittää? Se oli esiemrkki se rauta seiska. Jos se lentää normilyönnillä 100 metriä, on oikea varsi regu tai joku ämmien varsi – eikä stiff.

Varsien jäykkyydet ei ole mitään fiilisjuttuja, vaan ne perustuu mailanpäännopeuteen ja jos se on sitä tasoa, että lyö sen sata metriä on varsi stiffinä LIIAN JÄYKKÄ vaikka sinä epänormaalimolopää pelaisit sata alle paarin kaikki maailman kentät.

Toisekseen MITÄ HELVETTIÄ SÄ SELITÄT JOSTAIN 100m 7R jos kuitenkin itse lyöt sen 140m. Sehän on jo aika lähellä sitä oikeaa enkä olis siiitä edes mitään väittäny. Sanoin vain noin jonkinlaiseksi esimerkiksi sen 150/7. Ei se ollu mikään universsali totuus.

Universaali totuus sitten taas on, että 100/7 tarvii regun tai löysemmän.

VOISKO TÄHÄN NYT VASTATA JOKU maila/varsiexperttikin TOLLE KOPI:lle, ettei tarvii näitä samoja juttuja toistaa – Kopilla on vähän nyt juhannus sadassa metrissä taas.

Tää kaveri taitaa sittenkin olla proffa vain inthöörnetissä 😀

Tavaa nyt tätä vielä hetki, kyllä se ajatuksentynkä siitä vielä aukeaa: ’Itse havaittu nyrkkisääntö: jos stiffillä lyönti on tarkempi, ota se vaikka r7 kantaisi sata metriä. Typerintä mitä itse olen onnistunut välinehankinnoissani tekemään, on ollut mailojen valinta lyöntipituuden mukaan.

Jos lyö sata metriä r7 se on sun mielestä Stiff ja jos lyö alle 150m r7 on se minun mielestäni yleensä regular.

Näinkin tuon yllä olevan voi siis tulkita, jos oikein tyttömäisesti punnertaa 🙂

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 30)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309093 kohteessaTitleist mailoista

Etusivu Foorumit Välineet Titleist mailoista