28.5.–4.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][17]
KilpailuaSuomalaista

tätähän osattiin odottaa…

Etusivu Foorumit Yleistä tätähän osattiin odottaa…

Esillä 2 viestiä, 76 - 77 (kaikkiaan 77)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #344136 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Allekirjoitan ihan kaiken, minkä totuudeksi väitit. Ja kyllä minäkin, ihan rehellisyyden nimissä, hiukan kavahdin sitä selitystä. Mutta ei se laskenut selityksen arvoa, päinvastoin.

    #344137 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

    Edelleen jäi epäselväksi, miten joku on voinut työntää sanoja suuhusi viittaamatta suoraan sinuun tai kirjoituksiisi. Kaiken lisäksi jos itse kirjoitat, että jollekin on tietystä teosta jäänyt ikuinen leima otsaan, niin esitätkö sen alunperinkään omana mielipiteenäsi kyseisestä henkilöstä? Jos minä vaikka kirjoittaisin, että NG:llä on ikuinen telttamurhaajan leima otsassaan, niin enhän minä silloin esittelisi omaa näkemystäni, vaan jotain epämääräisempää ns. ’yleistä mielipidettä’. Toisin sanoen en oikein ymmärrä lapsellista ’osaatko lukea’-vittuiluasi, kun joku hiukan alkuperäisiä sanamuotoja väännellen, mutta kenenkään toisen henkilön nimeä mainitsematta tai lainausmerkkejä käyttämättä, kertoo tästä olettamastaan ns. yleisestä mielipiteestä oman käsityksensä. Lisäksi ’osaatko lukea?’ on muuten aivan eri kysymys kuin ’ymmärsitkö lukemasi?’, eikö totta. Kyllä minäkin osaan lukea vaikka italiankielistä sanomalehteä, mutta en minä siitä muutamia tutunoloisia sanoja lukuunottamatta mitään ymmärrä.

    Lisäksi kirjoitit: -’Sen sijaan äidinkielemme (oletan tässä, että sinulla on äidinkielenä suomen kieli) taidossa voin milloin tahansa ottaa mittaa kanssasi. Uskon vakaasti, että jäät toiseksi.’

    Ei kannattane vaivautua, jos omakin kielitaitosi on tuota tasoa. Eli minulla ei ole äidinkielenä suomen kieli, vaan MINUN ÄIDINKIELENI ON suomi, siis ihan oikeasti. Mutta esimerkiksi koulussa minuLLA oli ensimmäiseNÄ vieraaNA kieleNÄ ruotsi, jonka kirjoitin yo-kokeissa toiseNA kotimaiseNA kieleNÄ. Ja vastaavasti kirjoitin suomen kielen äidinkieleNÄ.

Esillä 2 viestiä, 76 - 77 (kaikkiaan 77)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #344084 kohteessatätähän osattiin odottaa…

Etusivu Foorumit Yleistä tätähän osattiin odottaa…